|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Zagadka z odpalaniem
peyo102 - Pią Wrz 25, 2015 16:29 Temat postu: [R25] Zagadka z odpalaniem Witam. Od miesiąca mam problem z odpalaniem. Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat ale nie udało mi się rozwiązać problemu . Rano musze kilka razy zakręcić zeby odpalil a gdy jest ciepły to pali natychmiast. Rano pomaga gdy podpompuje ze trzy razy.komputer pokazał błąd czujnika polozenia walka rozrzadu i temperatury plynu chłodzącego. Wymienione obydwa i bledy zniknęły ale problem został. Auto jeździ normalnie wkreca się dobrze. Jest tylko problem z porannym rozruchem.
Dziękuję za jakakolwiek pomoc.
slax - Pią Wrz 25, 2015 16:58
Wygląda na czujkę temperatury, może wymieniłeś nie ten?
Harry - Pią Wrz 25, 2015 17:03
może wiązka jest uszkodzona
peyo102 - Pią Wrz 25, 2015 17:21
Miałem wcześniej czujnik temperatury czarny i taki też kupiłem. Sprawdziłem na interfejsie rano i pokazuje taka sama temperaturę jak powietrza
robsson78 - Pią Wrz 25, 2015 18:43
Czarny pokazuje temperaturę ale na zegary.
Jeśli 1.6 ma ten sam czujnik co 1.4 a raczej ma to potrzebujesz brązowy lub nowy typ niebieski symbol MEK100060
Z resztą zobacz sam http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Poza tym nazwa tematu do poprawy.
Aż dziw że moderator jeszcze się nie pokapował.
Raptile, maniu48, kruszan, apples, sTERYD, tronsek, szoso, Adrian POBUDKA !
peyo102 - Sob Wrz 26, 2015 14:25
Ten do ecu miałem czarny i taki musi być bo brązowy ma inna wtyczkę rozni sie małym wypustkiem na niej.
[ Dodano: Sob Wrz 26, 2015 15:25 ]
Kupiłem czyjke EPS 1.830.272 (znaczy taką mi pan sprzedawca dał). może ona jest poprostu zła. Bo na starej nie widać już nic aby z niej spisać model czujnika.
robsson78 - Nie Wrz 27, 2015 15:51
Taki kupiłeś ? Jeśli tak to kupiłeś czujnik do wskazań na zegary.
Czujnik na komputer i wentylator (brązowy)
Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT sensor) brązowy
dostarcza sygnał, który umożliwia określenie temperatury silnika, gdy czujnik ulegnie awarii podawane są wartości zastępcze z czujnika oleju silnikowego.
Nie jest to widoczne dla kierowcy ale zapisują się informacje o błędzie.
do numeru VIN 522572 MEK100060
od numeru VIN 522573 MEK100170
Numery OE
EPS: 1.830.248
FAE: 33595
JAGUAR: LHE 1600AA
KW: 530 248
LAND ROVER: MEK100060L
ROVER: GTR206
ROVER: MEK100060
SAGEM: 70415A
Gwint M12x1,5
Są identyczne między VVC i MPI
Moment dokręcenia czujnika 6 Nm.
Uszczelka MDY100080. lub zwykła,
miedziana lub aluminiowa o średnicy wew. 12 mm.
Przykładowy link z prawidłowym czujnikiem masz
TUTAJ przeznaczony do Twojego auta i silnika. Numer EPS 1.830.248 a nie 1.830.272
peyo102 - Nie Wrz 27, 2015 17:45
Dzięki za zaangażowanie tylko jest różnica miedzy EPS 1.830.248 a 1.830.272 a różnicą to ten wypustek który wchodzi w kostkę a ja muszę mieć go przy krawędzi a nie na środku bo mi w kostkę nie wchodzi..
Dlatego myślę ze powinienem mieć MEK100170 a nie MEK100060 bo końcówkę VIN mam 659371 no chyba ze się mylę to mnie sprostujcie.
blabson - Nie Wrz 27, 2015 18:00
robsson78 masz moze numery tego czujnika do wskazan temp. na deske,czy on jest na jeden pin?mam problemy w znalezieniu go.
robsson78 - Nie Wrz 27, 2015 19:20
peyo102, W rover 200 czujniki znajdują się po prawej stronie silnika na króćcu wodnym.
Ten z przodu jest od komputera, ten na dole króćca jest od wskazań na zegary.
Nie znam budowy silnika 1,6 w rover 25 ale wydaje mi się że jest podobnie.
EPS 1.830.248 jest czujnikiem na komputer a 1.830.272 jest na zegary.
[ Dodano: Nie Wrz 27, 2015 20:20 ]
blabson, Jeśli do Twojego auta to potrzebujesz black coloured YCB100370 lub blue coloured YCB100420
W używki bym się nie bawił. Zamienników brak. Jedyne co znalazłem to http://www.ebay.pl/sch/i....00420+&_sacat=0
Jeśli masz kogoś w UK to może Ci kupi taniej.
blabson - Pon Wrz 28, 2015 05:15
Dzieki,tylko mam jeszcze maly problem bo ktos uciol wtyczke i wypuscil pojedynczy kabel zakonczony konektorem,juz zglupialem bo czujnik jest na dwa piny.
robsson78 - Pon Wrz 28, 2015 17:13
Pewnie komuś ukruszyły się kable przy samej wtyczce, to się czasem zdarza. Wydaje mi się że czujnik wykorzystuje tylko jeden pin a masa idzie po obudowie, więc ten jeden konektor może wystarczyć.
slax - Pon Wrz 28, 2015 17:48
oba czujniki mają gniazdo 2pinowe, ten od ECU ma wtyczkę z dwoma przewodami natomiast ten od wskaźnika na desce wtyczkę z jednym kablem i to właśnie w nim tylko jeden pin jest wykorzystywany, masa jest na obudowie:D
blabson - Pon Wrz 28, 2015 19:38
Jeszcze raz wielkie dzieki
peyo102 - Czw Paź 01, 2015 07:49
Jak odlacze wtyczkę od czujnika temperatury wody to zapalii od strzała gdy silnik zimny . Więc to nowy czujnik mógł byc wadliwy? Wentylator sie wlacza jak go odepne.
slax - Czw Paź 01, 2015 08:27
Coś masz pomieszane z tymi czujnikami, albo wiązką. Wentylator powinien się włączyć jak odepniesz czujnik. A jak odpalisz auto an odpiętym czujniku to wentylator startuje?
Czujnik nie musi być wadliwy, ale po prostu nie odpowiedni. jeśli ma nie właściwe parametry, to "pokazuje" nie właściwą rezystancje ECU i to "myśli" że silnik jest już np ciepły przez co nie załącza ssania i ciężko go odpalić bo mieszanka nie taka jak być powinna.
peyo102 - Czw Paź 01, 2015 09:08
Tak startuje odrazu 2 bieg. To jaki muszę mieć odpowiedni bo brązowy nie pasuje do mojej wtyczki pisałem wcześniej. Głupi już jestem z tego. W sklepie tykko czarny mi poleca bi pasuje wtyczka
[ Dodano: Czw Paź 01, 2015 10:08 ]
Od ecu mam czarną wtyczke a od zegarow czyli ten nizej czujnik jest niebieska wtyczka
robsson78 - Czw Paź 01, 2015 20:34
Ponownie wstawiam tabelkę z wartościami czujników. http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Coolant Temperatur Sensor jest na komputer (dobiera skład mieszanki, również przy odpalaniu auta i steruje pracą wentylatora chłodnicy) jak go odepniesz to komputer pobiera zastępczą przybliżoną temperaturę z czujnika oleju i profilaktycznie załącza wentylator chłodnicy.
Water temperature gauge sensor jest tylko do wskazań na zegary
Wcale bym się nie zdziwił jak byś miał pozamieniane wtyczki i dlatego nie pasują czujniki. Nie widać jakiejś ingerencji w przewody ?
W K series wtyczka i czujnik na komputer są brązowe.
Możesz wrzucić zdjęcie które pokazuje te czujniki w aucie ? To dużo uprości.
peyo102 - Pią Paź 02, 2015 06:34
Raczej nie sa pozamieniane bo jedna jest krótsza i nie dosiegnie do tej górnej. Przewody wyglądają na oryginalne. Tabelke juz przestudiowalem . Może byla zmiana w r25 po któryś tam roku co sugeruje tabela ze w mk2 był inny czujnik. Fote wrzuce popołudniu.
marko-matti - Sro Paź 07, 2015 08:20
mam problem z odpaleniem 214i w momencie jak stan paliwa w zbiorniku jest poniżej połowy przy odpalaniu zachowuje się jak by go nie było pompka paliwa jest czysta co to jest?
|
|