|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] olej w plynie chloniczym
MokraWoda - Pią Paź 09, 2015 09:55 Temat postu: [R75] olej w plynie chloniczym Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju w plynie. Jest go dosc sporo, jak wykluczyc chlodniczke oleju? Bo z tego co wyczytalem to moze byc powodem. I mam nadzieje ze to jednak nie uszczelka. Kopcenia nie zauwazylem, silnik chodzi rowno, na bagnecie wody nie widac.
drut4 - Pią Paź 09, 2015 14:34 Temat postu: [R75] olej w plynie chloniczym Jestem dwa dni po wymianie chłodniczki ,miałem to samo,kupiłem używaną chłodniczke,wstawilem na razie jest ok,troche oleju zostało w układzie to zrana mam w zbiorniczku ,ale takie ilosci że na razie daje spokój,prawdo podobnie winowającą jest uszczelka chłodniczki,przynajmniej u mnie tak było,jak chcesz sprawdzic to omin tą chłodniczke,ale koszt naprawde smieszny ja dałem 17 zl.powodzenia
MokraWoda - Pią Paź 09, 2015 14:59
Spróbuję ją wymienić, i zobaczę czy pomogło.
Przy okazji zajrzałem pod spód, żeby spojrzeć na chłodniczke i albo mi się wydaje, albo jest ona jakby mokra od spodu.
[ Dodano: Pią Paź 09, 2015 15:59 ]
drut4 - Pią Paź 09, 2015 15:36 Temat postu: [R75] olej w plynie chloniczym podejrzewam uszczelke pod chlodniczką 32zl
MokraWoda - Pią Paź 09, 2015 18:13
I ta uszczelka może być przyczyną oleju w płynie?
drut4 - Pią Paź 09, 2015 18:57 Temat postu: [R75] olej w plynie chloniczym u mnie tak było,jak bedziesz szukac chlodniczki to mam takową
MokraWoda - Sob Paź 10, 2015 07:20
To wymieniać całą chłodniczke czy tylko uszczelke?
SyntaX - Sob Paź 10, 2015 07:22
Te uszczelki pod chodniczkami padają często.'
A winni sa sami użyszkodnicy aut którzy nie czytają instrukcji.
W silnikach grupy ROVER BMW ma być lany odpowiedni płyn chłodniczy.
Wlanie innego lub co gorsza mieszanie płynów uszkadza połączenia gumowo aluminiowe.
Miałem już kilka landków i roverów z uwalonymi chodniczkami.
Wymień chłodnicę do póki jest w miarę ciepło.
Zalej układ wodą demineralizowaną i wlej płukankę (Najlepiej Prestone)
Dokładnie wypłucz cały układ wodny.
Czynność zrób co najmniej 2 razy
Zalej nowym dobrym płynem chłodniczym i wymień olej.
Skrajne zaniedbanie tego tematu wygląda tak:
- Poziom oleju ciągle się podnosił
- Doszło do miejscowego przegrzania
- Uszkodzona magistrala olejowa + pękniecie głowicy
- Mieszanka oleju z płynem zalała wtryskiwacze
MokraWoda - Sob Paź 10, 2015 08:05
Jaki najlepiej płyn wlać?
Uszczelka taka?
http://sklep.landroverowy...-lyx100680.html
No i wystarczy uszczelka czy też chłodniczka druga?
SyntaX - Sob Paź 10, 2015 11:21
Uszczelka taka.
Wskazana druga chodniczka.
Ja leję Prestone
Z dobrych tanich płynów do dostania w Auchan koncentrat Red Cool - Bardzo dobry płyn.
MokraWoda - Sob Paź 10, 2015 15:07
Rozumiem, że chłodniczka używana? Bo nowych nigdzie nie widzę. Uszczelkę już zamówiłem, płyn w tesco prestone, 4l za 50zł jest. Zapewne wezmę ten, myślę że 8l starczy?
SyntaX - Sob Paź 10, 2015 16:52
Dwie bańki starczą
SeniorA - Sob Paź 10, 2015 18:28
MokraWoda napisał/a: | Jaki najlepiej płyn wlać?
| Febi G12 ++ czerwony (różowy, fiolet ) HOAT , lub jego odmiana VAICO VA-012 Plus.
Zalecenie Rovera :
"Use of the correct coolant is recommended so use O.A.T coolant, which is pink in colour."
HOAT ( Hibrid OAT ) jest nowszą technologią używaną przez BMW, VW czy Mercedesa, gdyż stwierdzono ,że płyny OAT tworzą w kontakcie z powietrzem (np.zapowietrzanie układu ) osady i muł .
MokraWoda - Sob Paź 31, 2015 07:21
Mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany tej uszczelki. Po odkręceniu chłodniczki ile mniej więcej wyleci oleju? I czy uszczelkę wystarczy po prostu włożyć w swoje miejsce i przykręcić chłodniczke czy jest to bardziej skomplikowane?
zedziczek - Sob Paź 31, 2015 15:21
Skoro doszło do kontaktu obu płynów (olej i płyn chłodnicy) to moim zdaniem lepiej spuścić olej i płyn za nim zaczniesz odkręcać chłodniczkę wlać nowy płyn oraz olej jak już przykręcisz. Jeśli to benzyna to oleju jakieś 5l powinno starczyć, płynu jakieś 7l jeśli dobrze pamiętam, pamiętaj o przestrzeganiu procedury napełniania, gdzieś na forum powinno być i nigdy nie lej całości jeśli chodzi o olej odczekaj i dolej jeśli trzeba, płyn chłodniczy lejesz do max poziomu opis gdzieś jest na forum.
|
|