|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [2.0t] Ile waży 2.0t, które hamulce wybrać i inne.
Kasia93 - Pią Lis 13, 2015 13:00 Temat postu: [2.0t] Ile waży 2.0t, które hamulce wybrać i inne. Cześć, to mój pierwszy post i od razu mam poważne pytania (powiało grozą).
Baza, to Honda Concerto.
Po pierwsze, ile waży silnik 2.0 turbo. Jest to o tyle ważne, że lubię gdy auto się prowadzi, a cięzki kloc na pewno nie pomaga. Masa plus kaprys zaważą o wyborze między b18c6 z ITR, a 2.0t z Tomcata.
O możliwościach podniesienia mocy w 2.0t już co nieco wiem, znam też możliwości b18c6, więc nad tym na razie nie będę się rozwodzić.
Kolejną sprawą są hamulce.
Jak na razie znam 3 sensowne opcje, czyli Tomcat, Preluda i ZR160/ZS180.
Chodzi mi o komplet, czyli przód i tył. Co doradzicie?
Do którego najłatwiej kupię tarcze nacinane i nawiercane na przód i tył, które są najskuteczniejsze, jaki rozmiar felg, i jak z porównaniem cen?
Na koniec zawieszenie. Jakie występują dedykowane zawieszenia do tych aut i które polecacie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam, Kasia.
Markzo - Pią Lis 13, 2015 13:11
2.0t z kolem zamachowym ale bez osprzetu wazy ok 140kg, sam blok bez szapki ok 80kg. Jesli chodzi o prowadzenie to raczej sie nie zawiedziesz, z fabryczna szpera daje rade
Hample p&p z zs/zr bym pakowal z dobrymi tarczami, klockami i przewodami w oplocie
Harry - Pią Lis 13, 2015 13:14
tarcze zr 160 maja przod 282 i tył 260
podejdą bez problemu
felga min. 15" wtedy
brak dedykowanych zawieszeń sportowych
Przód pasuje od concerto rovera 200/25/zr
tył pasuje od concerto rovera 400, honda civic ma/mb ( liftback)
więc jakiś mix możesz zrobić
Kasia93 - Pią Lis 13, 2015 14:05
Czyli nie jest źle, bo b18c6 też waży około 140. A szpera jest też w skrzyni od b18, więc żadna różnica.
Odnośnie hamulców podejrzewałam, że właśnie ten zestaw zostanie polecony. Chyba najmniej kombinowania , największa popularność i przyzwoita skuteczność. No i z felgami nie problem, bo są 15 i 16
Co do zawiasu, to w którymś temacie o tomcacie (sama nie czuje kiedy rymuje) było coś o dedykowanym za około 2.5k plus sprężyny.
A orientujecie się co sypie się w skrzyniach od tomcat, jak z dostępnością bebechów i jakie koszty?
Tak samo w kwestii silnika 2.0t co najczęściej wymaga interwencji i jaki koszt przygotowania silnika do dalszej eksploatacji?
Pozdrawiam, Kasia.
Edit: B18 waży ok 140 z osprzętem.
Markzo - Pią Lis 13, 2015 16:27
Kasia93 napisał/a: | A orientujecie się co sypie się w skrzyniach od tomcat, jak z dostępnością bebechów i jakie koszty? |
łożyska, koszt na całą skrzynie ok 1000zł, jednak ciężko to pg1 zabić wbrew pozorom a używke kupisz za 2-3 stówy jak poszukasz, ale bez szpery.
Kasia93 napisał/a: | Tak samo w kwestii silnika 2.0t co najczęściej wymaga interwencji i jaki koszt przygotowania silnika do dalszej eksploatacji? |
Jak w każdym motorze z 20 latami na karku generalnie często gumki na zaworach, czasem pierścienie. Jesli cylindry są ok a tłoki nie popękały to koszt dobrych części do tego motoru to ok 1000zł. Rozrząd to tylko pasek i napinacz, pompa wody osobno w osprzęcie siedzi, więc sprawy groszowe, świece, kopułka itp też taniocha.
No i często klęka turbo, jednak to nic dziwnego, w końcu ma troche lat. Można samemu zregenrować, to sprawa się zamknie w -/+ 100zł.
Kasia93 napisał/a: | B18 waży ok 140 z osprzętem. |
to tu pewnie z 30kg trzeba na osprzęt doliczyć.
Wojtek88 - Nie Lis 15, 2015 14:31
Silnik Hondy (itr) i Rover'a to dwa inne światy, Roverkowy wydaje się duuużo tańszy, ale sporo pracy będzie wymagało dostosowanie go jak i skrzyni oraz modyfikacja wiązki w Hondzie Concerto.
Tutaj jest coś pięknego - https://www.youtube.com/watch?v=sfng1aC6CW4 - jdm'owa kwintesencja zamknięta w sleeperowym kancie
Kasia93 - Pon Lis 16, 2015 14:38
Jednak ITR . A dwa inne światy, to wiadomo. No i stęskniłam się już za B serią. Kiedyś był Rover 216 GTI z b16a1, tylko dach mu się trochę zdefasonował i skończyła się zabawa.
A w jakim sensie dostosowanie silnika i skrzyni do Concerto? Rover 220 turbo miał inną komorę silnika?
Markzo - Pon Lis 16, 2015 15:41
Kasia93 napisał/a: | Rover 220 turbo miał inną komorę silnika? |
jeśli bazą jest d16 to masz cały motor w drugą strone ze skrzynią, mocowania itp inne + lekkie podklepanie podłuznicy, żeby pg1 wlazło.
Szkoda, że nie t16
slax - Pon Lis 16, 2015 17:59
IMHO Turbas w kancie zacniej siada Wiertarka jest dobra do civa, do rovera nie pasi
Pyros - Sro Lis 18, 2015 08:13
Co do hebli to ja mam u siebie tarczę z Renault Scenic 300mm i zacisk od hondy civic typeR 7gen. Trzeba tylko delikatnie roztoczyc otwór centralny w tarczy i stoczyc deliktanie piaste, ale gra warta swieczki. Auto przy tej masie hamuje baaaardzo dobrze i zmiesci sie to wszystko w felge 16"
Rhos - Pią Lis 27, 2015 01:20
dwa inne swiaty bo jak Slax pisze - ITR to wiertarka, Tomat ciagnie z dolu jak...jezdzilem kumpla ITR type R i zdecydowanie wole swojego Tomcia na doladowaniu 1bar:)bezposredniego porownania nie robilismy,ale nie sądzę,żeby dał radę:)
heble 282 od hondy,tylko najlepiej wrzucic jeszcze zacisk 2 tloczkowy wsadzic.mi sie udalo kupic za grosze,teraz pogielo z cenami chyba niektorych.
|
|