|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpalaniem, błędy !!!
koziol1612 - Sro Gru 30, 2015 20:55 Temat postu: [R75] Problem z odpalaniem, błędy !!! Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z odpalaniem w moim roverku. Na początku najczęściej nie odpalał kiedy przejechałem jakiś odcinek zatrzymałem się na chwile np do sklepu i zgasiłem samochód na kilka/kilkanaście minut i chciałem znowu odpalić. Samochód odpalał dopiero po jakimś czasie. Ponadto zdarzało się to jedynie kiedy samochód gasiłem na gazie, wiec od jakiegoś czasu zawsze jak gaszę autko to przełączam na chwile przed na benzynę i było OK jednak wczoraj nawet to nie pomogło. Po sprawdzeniu komputer wyrzucił następujące błędy:
p1477 - Variable intake Butterfly Valves (coś z przepustnicą)
p1472 - Variable intake Butterfly Valve, always open ( j.w.)
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora chłodzącego)
p0304 - Misfire detected cylinder 3 (Wykryto przerwy zapłonu cylinder 3)
p0340 - Camshaft Sensor no signal (Czujnik wałka rozrządu nie ma sygnału)
p0330 - Knock Sensor Even Bank Noise Level Too Low (tego nie mogę rozszyfrować)
Co powinienem zrobić by pozbyć się tych błędów, a najważniejsze problemu z odpalaniem. Może ktoś miał podobne problemy i podzieli się doświadczeniem.
tomi24lbn - Sro Gru 30, 2015 21:13
koziol1612 napisał/a: | p1477 - Variable intake Butterfly Valves (coś z przepustnicą)
p1472 - Variable intake Butterfly Valve, always open ( j.w.)
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora
p0304 - Misfire detected cylinder 3 (Wykryto przerwy zapłonu cylinder 3)
p0340 - Camshaft Sensor no signal (Czujnik wałka rozrządu nie ma sygnału)
p0330 - Knock Sensor Even Bank Noise Level Too Low (tego nie mogę rozszyfrować) |
1 bład visa
2 błąd visa cały czas otwarty
3 tym sie nie przejmuj
4 Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze do sprawdzenia (cewka/świeca /przewód)
5 Brak sygnału dla czujnika .Dlatego nie pali (uszkodzony czujnik )
6 Błąd czujnika spalania stukowego (pewnie przez wypadający zapłon na 3 cylindrze)
koziol1612 - Sro Gru 30, 2015 22:05
1,2. czyli co visy do wymiany ?
3,5. przewody i świece nie dawno wymieniałem czyli zostaje cewka, chociaż sprawdzę jeszcze na starych przewodach
4. tak myślałem, chociaż mam jeszcze nadzieje że to będzie jakiś przewód a nie czujnik. ostatnio zmieniałem rozrząd, czy przy wymianie rozrządu rozbiera/rozłącza się ten czujnik ? czy jest możliwość że przy wymianie rozrządu po prostu coś nie tak podłączyli ?
sknerko - Sro Gru 30, 2015 22:24
koziol1612 napisał/a: | 1,2. czyli co visy do wymiany ? | może wystarczy rozebrać i wyczyścić z oleju i wymienić luty na płytce plus czyszczenie klapki żeby się nie zacinała.
3 to błąd przekaźnika najwyższego biegu wentylatora co raczej jest uszkodzonym wentylatorem chłodnicy lub instalacja do niego.
tomi24lbn napisał/a: | 3 tym sie nie przejmuj | tym się przejmuj ale jak auto będzie odpalać dopiero
koziol1612 napisał/a: | , przewody i świece nie dawno wymieniałem czyli zostaje cewka, chociaż sprawdzę jeszcze na starych przewodach | obstawiam cewkę padniętą
tomi24lbn napisał/a: | 5 Brak sygnału dla czujnika .Dlatego nie pali (uszkodzony czujnik ) | to będzie przyczyna kiepskiego odpalania w połączeniu z wypadającym zapłonem nawet bardzo trudnego, chodzi oczywiście o czujnik wałka rozrządu
BetJar - Sro Gru 30, 2015 22:39
koziol1612 napisał/a: | 1,2. czyli co visy do wymiany ? |
W tej sprawie skontaktuj się z dzieju
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=895320&highlight=#895320
adam_26 - Czw Gru 31, 2015 09:09
koziol1612 napisał/a: |
p0481 - Cooling Fan Relay Hihg Speed (coś z przekaźnikiem wentylatora
|
Zobacz czy za śmigłem wentylatora chłodnicy tak na godzinie 14 masz duży rezystor w aluminiowej obudowie, jeżeli masz to masz wentylator 2 biegowy, może się taki wtedy błąd pojawiać dlatego że masz po prostu taki wentylator i wówczas nie trzeba się tym przejmować. Napisz z kąt jesteś może ktoś z forumowiczów będzie mógł ci pomóc jak mieszkasz nie daleko.
koziol1612 - Czw Gru 31, 2015 11:45
wentylator właśnie miałem wymieniany bo poprzedni się spalił
sknerko a z tą cewką to jesteś prawie pewien czy tak tylko domniewasz ?
tak się zastanawiam który to jest 3 cylinder, czy jest on z przodu gdzie jest przewód zapłonowy czy z tyłu gdzie go nie ma... jakie jest rozłożenie w roverze ?
[ Dodano: Czw Gru 31, 2015 11:45 ]
a aktualnie przebywam w Gdańsku ale raz na jakiś czas też jestem w okolicach Olsztyna / Ostródy
sknerko - Czw Gru 31, 2015 15:23
adam_26 napisał/a: | Zobacz czy za śmigłem wentylatora chłodnicy tak na godzinie 14 masz duży rezystor w aluminiowej obudowie, | Z rocznika wnioskuję że jest 4 przewodowy bez rezystora ale koziol1612 napisał/a: | wentylator właśnie miałem wymieniany bo poprzedni się spalił | Pytanie na jaki i czy wymiana zgodnie ze sztuką.
koziol1612 napisał/a: | sknerko a z tą cewką to jesteś prawie pewien czy tak tylko domniewasz ? | Mnie to nie spotkało, ale znam kogoś komu pomagałem w sprawie braku odpalania i u niego cewka miała przebicie i tak to się objawiało jak u ciebie. Też miał auto PB/LPG.
kolejność cylindrów jest: przód od lewej 1-3-5 i tył od lewej 2-4-6
koziol1612 - Pią Sty 15, 2016 12:58
Rozumiem że sami to wymienialiście ? Dużo przy tym zabawy, czy można spokojnie to samemu zrobić ? Znalazłem na allegro używane cewki po kilka/kilkanaście zł więc warto spróbować....
sknerko - Pią Sty 15, 2016 13:07
Kumpel sam wymieniał cewki, mnie już przy tym nie było
koziol1612 - Czw Mar 17, 2016 10:57
Przemieniłem cewki z 3 cylindra na 1, z 1 na 3. Błędy od czujnika i wypadania zapłonu znikły. Silnik zaczął o wiele lepiej pracować ponieważ wcześniej na gazie nie równo chodził. Jednak po dojeździe do domu podłączyłem ponownie komputer i błąd odnośnie wypadania zapłonu znowu się pojawił i znowu na 3 cylindrze, dodatkowo auto zaczęło znowu nie równo chodzić i szarpać jednak i tak pracuję dużo lepiej niż wcześniej. Jak na razie zniknął problem z odpalaniem samochodu, od ostatniej naprawy jeszcze się nie zdarzyło żeby nie odpalił. Na czwartek jestem umówiony z mechanikiem spróbujemy jeszcze zamienić świece, może coś pomoże...
[ Dodano: Pią Lut 19, 2016 17:51 ]
po przełożeniu świec zero poprawy.... troche nie wiem czego już się czepnąć bo miało być świeca, przewód lub cewka. Wszystko zostało po zmieniane a samachód dalej pracuje jak pracował. Widać że po otatnich kombinacjach poprawa była lecz usterka nie znikła do końca. Jakieś pomysły ?
Przynajmniej problem z czujnikiem znikł
[ Dodano: Czw Mar 17, 2016 10:57 ]
Ostatnio czytałem wiele forów i w większości przypadków problemem okazywały się cewki. Wymiana wszystkich to nie mały koszt ponieważ jedna nowa kosztuje od 70 do 130 zł na allegro w sklepach pewnie jeszcze wiecej... Czy znalazł by się ktoś z Gdańska lub ewentualnie Ostródy kto ma rovera 75 2.0 V6 nie koniecznie z gazem i zgodził by się na spotkanie i chwilową podmiane cewek
sknerko - Czw Mar 17, 2016 13:27
jak nie masz kłopotu na innych cylindrach a tylko na 1 i 3 to od nich zmień cewki na nowe
adam_26 - Czw Mar 17, 2016 16:15
Patrzyłeś jaką masz przerwę na świecach teraz czy nie są powypalane bo wnioskuję że ich nie wymieniłeś na nowe a przydało by się. Jak nie pomoże to
sknerko napisał/a: | jak nie masz kłopotu na innych cylindrach a tylko na 1 i 3 to od nich zmień cewki na nowe |
to jeszcze bym wymienił fajki na nowe -> http://allegro.pl/fajka-n...dium=LikeButton
pepe123 - Czw Mar 17, 2016 17:10
Pytanie czy wypadanie zapłonu występuje też przy pracy na benzynie. Trzeba skasować błędy i zrobić z dziesięć kilometrów tylko na benzynie. Jeżeli na benzynie błąd nie wystąpi to trzeba szukać problemu w instalacji LPG.
koziol1612 - Czw Mar 17, 2016 23:01
Może jak powiem że świece są nowe to skłamie ale zarówno świece jak i przewody były wymieniane kilka miesięcy temu właśnie z powodu tego problemu.
Wypadanie zapłonu występuje wyłącznie na 3 cylindrze. Ostatnio właśnie kazałem zamienić mechanikowi 1 z 3 i przez jakies 15 km samochód fajnie jechał pozniej juz lekkie szarpanie i co raz gorzej. W domu podlączylem autko do kompa i znowu wypadanie zaplonu na 3 cylindrze.
Spróbuje jeszcze tak jak mowi pepe ale musze chwile po czekac bo pozyczylem swojego kompa ojcu a u mechanika to zaraz mnie skasuja za kazde podlaczenie...
sknerko - Pią Mar 18, 2016 08:04
jak wróciło po krótkim czasie wypadanie zapłonu na 3 cyl. to szukaj tam błędu czyli cewka, fajka i świeca do przejrzenia. Świeca może ma delikatnie za dużą szczelinę, albo jest zwyczajnie felerna od nowości (takie też się zdarzają)
Dam-Kam - Pią Mar 18, 2016 08:38
może się nie znam ale pepe123 zadał bardzo ważne pytanie. Bo jeżeli problem występuje tylko na LPG to może winna jest po prostu instalacja LPG a konkretnie wtryskiwacz 3 cylindra. Jeżeli wtryskiwacz szwankuje i daje za mało gazu to uboga mieszanka może powodować wypadanie zapłonu
sknerko - Pią Mar 18, 2016 08:54
gdzie napisał że tylko na gazie to występuje? Ma kłopoty z odpalaniem, zakładam że raczej odpala na benie co?
[ Dodano: Pią Mar 18, 2016 08:54 ]
jak by była zbyt uboga mieszanka na jednym cylindrze to by jeszcze dość mułowaty był, ale to V6 i może niekoniecznie.
Dam-Kam - Pią Mar 18, 2016 10:22
sknerko ale nigdzie nie napisał także, że występuje to na benz. i LPG. Błąd który spowodowany jest przez LPG będzie pokazywał nawet jak będzie odpalał na benz.
Poza tym opis z 1 postu koziol1612 wskazuje na reduktor który przepuszcza gaz do dolotu. Przy rozruchu silnik ma za bogatą mieszankę stąd problemu z odpaleniem. Dlatego też po zgaszeniu na benz. gaz z reduktora zostanie przepalony i potem tego problemu nie ma.
Poza tym ile można wymieniać przewody, świece i cewki skoro błąd cały czas dotyczy 3 cylindra. Jeżeli wymianach tych elementów nic nie dała to raczej należy szukać problemu gdzie indziej.
Z tego co się też orientuję to jeżeli instalacja LPG chodzi niepoprawnie to po dłuższym czasie może wystąpić coś takiego jak rozjechanie mapy benzyny stąd może być też problem z odpalaniem na benz. mimo gaszenia na niej. Ale to tylko przypuszczenia.
koziol1612, znajdź przewód podciśnienia który idzie od reduktora do kolektora dolotowego. Odepnij go i wsadź do szklanki z wodą. Jeżeli będą uchodziły bąbelki to reduktor do wymiany.
Możesz też zacząć jeździć tylko na benz. i sprawdzić czy z czasem odpalanie się nie poprawi i czy zniknie problem wypadania zapłonu.
sknerko - Pią Mar 18, 2016 12:59
na ustawienie map pb wystarczy odpiąc aku i zrobić reset kompa. Wiem ze błąd będzie na PB jak wyskoczy na LPG.
Dam-Kam napisał/a: | Poza tym ile można wymieniać przewody, świece i cewki skoro błąd cały czas dotyczy 3 cylindra. | świece zmienił raz już dawno, kable też, cewki ma stare i fajki pewnie teżjak zmienił między cylindrami miał chwile dobrze to znaczy że trzeba szukać przyczyny w 3 cylindrze w zapłonie bo raczej LPG na chwile sie nie naprawiło akurat wtedy jak cewki przekładał co?
Dam-Kam - Pią Mar 18, 2016 13:27
sknerko, bez spiny - każdy tu chce dobrze
mieszanka powietrze-gaz wymaga większego napięcia do przeskoczenia iskry a im uboższa mieszanka tym to napięcie musi być wyższe. Może właśnie to, że cewka musi dawać z siebie więcej powoduje, że cewka, przewód, fajka lub świeca pada. Może właśnie dlatego po przełożeniu było chwile dobrze
sknerko napisał/a: | na ustawienie map pb wystarczy odpiąc aku i zrobić reset kompa. | no widzisz, znasz prostszy sposób jak ja
[ Dodano: Pią Mar 18, 2016 13:27 ]
sknerko napisał/a: | świece zmienił raz już dawno, kable też, cewki ma stare i fajki pewnie teżjak zmienił między cylindrami miał chwile dobrze |
jeżeli wina byłaby tak jak obstawiasz po stronie zapłonu, to zmiana 1 elementu z tych który to powoduje spowodowałby, że błąd występowałby na innym cylindrze.
Skoro po zmianie było dobrze to znaczy, że te elementy działają poprawnie co dalej wskazuje, że przyczyny trzeba szukać gdzie indziej
sknerko - Pią Mar 18, 2016 13:36
Dam-Kam nie spinam się wcale.
świec nie przekładał tylko cewkę, a jak świeca jest do d.py to może zabijać cewkę dlatego na chwilę jest ok a potem nawrót. może ma za duża szczelinę na świecy i cewka daje za niskie napięcie żeby przeskoczyła iskra, albo jaikś nagar? Jak iskra nie może przeskoczyć na świecy to czasem przeskakuje na cewce do obudowy niedawno to gdzieś widziałem.
Dam-Kam napisał/a: | mieszanka powietrze-gaz wymaga większego napięcia do przeskoczenia iskry a im uboższa mieszanka tym to napięcie musi być wyższe. | Ja wiem jakie są zależności bo mam już drugie auto na gaz a poprzednim ponad 100kkm trzasnąłem. dlatego sądzę że ma kłopot z zapłonem a nie z mieszanką. może być jeszcze wypalone gniazdo zaworowe i wtedy też gubi zapłon.
Dam-Kam - Pią Mar 18, 2016 13:49
bo się gubię....
koziol1612 napisał/a: | przewody i świece nie dawno wymieniałem |
sknerko napisał/a: | świece zmienił raz już dawno |
Tak, można wymieniać świece, cewki, kable, silnik i instalacje ale czy nie lepiej sprawdzić od rzeczy najprostszych i najtańszych? Sprawdzenie czy reduktor nie puszcza gazu i reset map nic nie kosztuje. Jeżeli instalację zakładał to też nie powinno być problemu aby gaziarz to sprawdził za free.
A tak w ogóle, to od podmiany i oceny stanu świec koziol1612 powinien zacząć. Podstawowa i najprostsza czynność. A jeszcze lepiej, każdy element zapłonu z cylindra 3 dać po sztuce na inne cylindry i zapisać (np. cewke na 2, kabel z fajką na 1, świecę na 5 - można po kolei przekładać ale to jest więcej roboty, więcej jeżdżenia i więcej straconego czasu) a następnie po jeździe sprawdzić czy problem występuje i na którym cylindrze. Jeżeli jest na innym niż na 3 to mamy podejrzany element, jeżeli dalej 3 cylinder do zapłon zostawić w spokoju.
sknerko - Pią Mar 18, 2016 16:03
Dam-Kam napisał/a: | ............ Jeżeli jest na innym niż na 3 to mamy podejrzany element, jeżeli dalej 3 cylinder do zapłon zostawić w spokoju. | To jest dobry pomysł tak powinien zrobić
koziol1612 - Nie Kwi 24, 2016 17:54
Cewki już przekładałem, przewody też ponieważ mialem stare, świece też zostały zamienione z 3 na 5 tylko że teraz nie mam możliwości podłączenia do kompa i sprawdzenia czy bład wisi dalej na 3 cylindrze czy przeskoczyl na 5. Jak sprawdzę to dam znać co i jak.
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 18:54 ]
w koncu mialem mozliwosc podlaczenia samochodu do kompa. po zamianie swiec dalej blad wisi na 3 cylindrze. wykasowalem bledy i przejechalem sie na benzynie tylko, samochod wtedy jechal normalnie i po ponownym podleczeniu bledu odnosnie wypadania zaplonu na 3 cylindrze nie bylo a kiedy znowu przejechalem sie na gazie to samochod szarpal i blad sie pojail. Nie wiem juz czego sie czepnac poniewaz wczesniej pisano mi że jezeli wypada mi zaplon to wina lezy w swiecy, kablu badz cewce. Kazdy z tych elementow został juz przelozony na inny cylinder a blad dalej wisi na 3. Jakies pomysly ?
prebenny - Pon Kwi 25, 2016 08:20
koziol1612 jak na benzynie jedzie normalnie a na gazie szarpie to przyczyny szukałbym w instalacji gazowej.
sknerko - Pon Kwi 25, 2016 09:51
podejrzewam że wtryskiwacz gazowy brudny i się zacina albo zużył się i leje.
koziol1612 - Pon Kwi 25, 2016 21:11
tylko że wtryskiwacze gazowe byly wymieniane w lutym
sknerko - Wto Kwi 26, 2016 09:55
to nie znaczy że się nie zabrudziły/zepsuły
koziol1612 - Sro Kwi 27, 2016 18:11
no wiadomo, tylko jak będę w ten sposób myślał to na dobrą sprawę mogę powiedzieć że cześć którą wczoraj wymieniłem jest zepsuta albo już zdążyła się zepsuć. Wiem że zdarzają się takie sytuacje że nowa część jest uszkodzona ale sytuacja wygląda tak że juz wymieniłem mnóstwo części a samochód jak szarpał na gazie tak szarpie...
umawiam się już ze ojcem kolegi z pracy który jest gazownikiem, mam nadzieje że on podejdzie do sprawy trochę inaczej niż jak do zwykłego klienta i coś poradzi.
Dzieki za pomoc i jak by ktoś miał jeszcze jakieś sugestie to piszcie.
Jeżeli coś ustale to będę informował.
sknerko - Czw Kwi 28, 2016 09:00
a wtryskiwacze gazowe też zamieniałeś między cylindrami?
koziol1612 - Czw Kwi 28, 2016 12:34
troche nie wiem o czym mowisz... wymienialem listwy gazowe
sknerko - Czw Kwi 28, 2016 12:39
pisałeś wcześniej że błąd masz zawsze na 3 cylindrze, przełóż wtryskiwacz odpowiadający za 3 cylinder na inny. Każdy przecież ma swój wężyk i swój kabel do sterowania tak?
Dam-Kam - Czw Kwi 28, 2016 13:20
koziol1612 napisał/a: | Nie wiem juz czego sie czepnac poniewaz wczesniej pisano mi że jezeli wypada mi zaplon to wina lezy w swiecy, kablu badz cewce. |
a strona wcześniej...
Dam-Kam napisał/a: | może winna jest po prostu instalacja LPG a konkretnie wtryskiwacz 3 cylindra |
|
|