|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] Mini remont silnika w 1.4 8V. Pytanie o blok
Sierzant - Sro Lut 10, 2016 11:33 Temat postu: [214i] Mini remont silnika w 1.4 8V. Pytanie o blok Witam,
Tak się złożyło, że robię pseudo remont mojego 14K2F (pierścienie, panewki, głowica). W związku z tym mam 2 pytania:
1. Blok silnika roverka składa się z dwóch części między którymi siedzi wał. Widać delikatne zapocenia w miejscu łączenia. Moje pytanei brzmi czy warto to ruszać i rozkręcać bo np może dojść do wiekszych wycieków? Jeżeli tak to jak to potem uszczelnić żeby było dobrze?
2. Czy do Rovera 214i z 1999r. można stosować czerwony płyn chłodniczy w technologii OAT?
Jeżeli potrzebowalibyście jakiś zdjęć, toków, głowicy, wałka, bloku z 1.4 8V to mogę porobić bo póki co wszystko w częściach
sTERYD - Sro Lut 10, 2016 15:28
1- możesz to ruszać, zresztą musisz jak wymieniasz panewki. Uszczelnić możesz tym samym co połówkę głowicy.
2- chyba innych obecnie już się nie produkuje, ewentualnie jakieś wariacje na temat.
To w sumie nie pseudo remont tylko prawie kapitalka. Gdybyś jeszcze szlifował/wymieniał wał, to byłby komplet.
Sierzant - Sro Lut 10, 2016 15:43
Panewki wymieniłem tylko korbowodowe i to tak bardziej proforma bo były bardzo delikatnie zużyte, panewek głównych wolałem nie ruszać, ale dziś wieczorem podejmiemy ostateczna decyzję co z tym zrobić.
Szlif na szczęście nie okazał się konieczny bo całość była w dużo lepszym stanie niż wskazywałaby na to kompresja
Tym czym połówkę głowicy czyli silikon czy może macie jakieś lepsze środki do takich zadań? Staram się ograniczyć użycie tego środka.
Z ciekawostek dot. silikonu poprzedni właściciel nie żałował go na głowicę i np. po rozebraniu popychaczy wyjęliśmy z nich pływające kawałki silikonu. A potem się ludzie dziwią, że klepie
sTERYD - Sro Lut 10, 2016 19:00
Do głowicy stosuje się klej anareobowy. Po to właśnie żeby nie wyciągać glutow z popychaczy.
|
|