Zobacz temat - [MG ZT, R75] Kv6 -> 270 HP
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT, R75] Kv6 -> 270 HP

aimp12 - Pon Lut 15, 2016 10:32
Temat postu: [MG ZT, R75] Kv6 -> 270 HP
Witam, ostatnio rzuciło mi się w oczy link podniesienia mocy w KV6 do 270 KM !
Link znalazłem na angielskim forum. http://www.pipercams.co.u...pid=ARKV6BP285M

Czy to w ogóle jest możliwe? Pomijając kosmiczne ceny, ten silnik w ogóle dałby radę funkcjonować? Mam na myśli włożenie całego zestawu, który można znaleźć w linku.

Wyczytałem że dzięki temu jakiś użytkownik W ZS-ie ze 180KM wykrzesał 225. Tylko nie wiem czy miał cały zestaw czy jakieś poszczególne elementy

longer86 - Pon Lut 15, 2016 10:43

myślę że żeby uzyskać aż taki przyrost musiałbyś dość dużo pozmieniać a zwłaszcza zainteresować się montażem kompresora, gotowy zestaw sprintex

zestaw sprintex forum uk

aimp12 - Pon Lut 15, 2016 10:53

Słyszałem że silnik nie dawał radę na dłuższą metę z tą modyfikacją

[ Dodano: Pon Lut 15, 2016 10:53 ]
Chodzi mi o to czy ingerencją jedynie w rozrząd, program i wydech można uzyskać efekt zbliżony do tych 270 bez zakatowania silnika

longer86 - Pon Lut 15, 2016 11:47

nie mam z tym doświadczenia, ale uważam że to zbyt duży przyrost przy takich małych modyfikacjach
Markzo - Pon Lut 15, 2016 12:42

Walki, wydech, dolot i strojenie to mysle realnie kolo 220KM, z tym, ze naklad kasy to bedzie koszt 7-10k pln... pamietaj ze sterownik jaki siedzi w kv6 jest mocno upierdliwy.
aimp12 - Pon Lut 15, 2016 12:56

A co z żywotnością silnika?
Markzo - Pon Lut 15, 2016 13:09

Nikt Ci nie odpowie :) i silnik bedzie mial mocno "wiertarkowy" charakter, duzo mocy na wysokich obrotach i nie jakis kosmiczny moment obrotowy. Rozsadniej to dmuchnac kompresorem ale mozesz zabic ten silnik...on nie jest przystosowany do znoszenia nadprogramowej mocy :) zawsze mozesz zaszalec i wrzucic 2.0t :)

[ Dodano: Pon Lut 15, 2016 13:09 ]
Nikt Ci nie odpowie :) i silnik bedzie mial mocno "wiertarkowy" charakter, duzo mocy na wysokich obrotach i nie jakis kosmiczny moment obrotowy. Rozsadniej to dmuchnac kompresorem ale mozesz zabic ten silnik...on nie jest przystosowany do znoszenia nadprogramowej mocy :) zawsze mozesz zaszalec i wrzucic 2.0t :)

aimp12 - Pon Lut 15, 2016 13:13

A nie wiesz czy jest ktoś na forum kto wkładał tuningowane koła zębate i wałki do 2.5? :D
Markzo - Pon Lut 15, 2016 14:30

Nikt raczej :) walki od 190tki sa takie same tylko inaczej ustawione wzgledem kolka, roznica bardzo mala :) badz pierwszy i laduj walki zrobione przez rewar :p
zedziczek - Pon Lut 15, 2016 18:54

gdzieś jest post o tym z linkami jak, tak podkręcony silnik działa i częściami do jego bydowy, był tutaj bo sam go założyłem ale któryś z modów uznał, że nikomu to nie będzie potrzebne i wywalił ten post gdzieś ;)

https://www.youtube.com/watch?v=N6-6v-_P3sc

są jeszcze foty na necie jak coś takiego wygląda, większość została usunięta bo jak się okazło włąścicielowi nie spodobało się, że inni mogą zobaczyć wyniki jego pracy.

tu można zobaczyć trochę ;)

https://youtu.be/HTOM_kjudCQ

adam_26 - Pon Lut 15, 2016 20:19

Tu jest chyba kuty KV6 :P
https://www.youtube.com/watch?v=riEYv9tykKY

Markzo - Pon Lut 15, 2016 21:52

Taki silnik to kilkadziesiąt K pln ;)
longer86 - Pon Lut 15, 2016 22:54

Tu macie filmik zs kv6 ze sprintexem

Supercharged ZS 220KM

aimp12 - Wto Lut 23, 2016 20:50

Markzo a myślisz, że docięte wałki + program i modyfikacja kolektorów(bez przelotu) dałaby coś ponad 200 koni?

[ Dodano: Wto Lut 23, 2016 20:50 ]
zedziczek, o tym może wspominałeś? http://qedmotorsport.co.u...rottle-body-kit

Markzo - Wto Lut 23, 2016 21:56

aimp12 napisał/a:
Markzo a myślisz, że docięte wałki + program i modyfikacja kolektorów(bez przelotu) dałaby coś ponad 200 koni?

w teorii tak, w praktyce zacznij od wizyty na porządnej hamowni i zobacz co masz teraz ;)

MD - Sro Lut 24, 2016 00:33

A czy KV6 zyskałoby choć kilka koników od zmiany dolotu (w sensie filtra) wraz z układem wydechowym? Nie chodzi tu o jakieś nierealne wymysły, tylko przywracanie tanim kosztem tych kilku koników, których ubywa z wiekiem.
aimp12 - Sro Lut 24, 2016 01:39

MD, z tego co się dowiedziałem od Markzo, to głównie chodzi w naszych R o kolektory wydechowe, które nie mają zbyt dobrej wydajności. Głównie to z tym trzeba by się pobawić.
A odnośnie dolotu słyszałem historie, że ktoś już porównywał na hamowni stożek vs normalny filtr i wyszło na korzyść zwykłego filtra

Markzo - Sro Lut 24, 2016 05:38

aimp12 napisał/a:
że ktoś już porównywał na hamowni stożek vs normalny filtr i wyszło na korzyść zwykłego filtra

ja to robiłem ;) dedykowany dolot do ZS 180 firmy Pipercross, model Viper (gąbkowy)
http://www.larkspeed.com/...r-Induction-Kit o taki. Spadek prawie 10KM po tym dolocie i wycięciu kata (przelotowy wydech 2,5' z nierdzewki).

Kozik miał u siebie takie coś:
http://re5pect.pl/zestaw-...s180-2-5v6.html
tylko w obudowie innej i ta sama historia, lepiej auto jedzie na seryjnym filtrze :)

sknerko - Sro Lut 24, 2016 08:41

Z tego co mi wiadomo (wyczytałem u angoli) że w 2.0V6 wstawienie dolotu i wydechu z MgZT 190 daje ok 20KM ponoć zmierzyli. a i ważne żeby były katalizatory, drożne ale były, bo bez nich traci moc.

[ Dodano: Sro Lut 24, 2016 08:41 ]
Ponoć pucha od filtra się różni w 2.0 i 2.5 190KM ale nie widziałem na własne oczy bo R75 2.5 177KM co mam na podjeździe ma taką sama puszkę filtra.

bociannielot - Sro Lut 24, 2016 09:32

sknerko napisał/a:
Z tego co mi wiadomo (wyczytałem u angoli) że w 2.0V6 wstawienie dolotu i wydechu z MgZT 190 daje ok 20KM ponoć zmierzyli.
tia :D w wolnossaku 20km samym wydechem :rotfl: u Angoli to już masę rzeczy było których w PL w większosci nie dalo sie powtórzyc :lol: ani nawet zmierzyc żeby to tak trzymało moc jak Angole podawali :D
sknerko - Sro Lut 24, 2016 09:52

bociannielot napisał/a:
tia w wolnossaku 20km samym wydechem
wydech i dolot, pokazywał koleś różnice w budowie i wykresy z tego auta, więc czemu mu mam nie wierzyć? ale teraz nie znajdę tego wątku, za dawno to było. Swoją drogą teoretycznie bez żadnych zmian ZT 2.5 ma więcej mocy jak R75 2.5
I powiedz czemu mam wierzyć w polskie wykresy a w angielskie już nie?

bociannielot - Sro Lut 24, 2016 09:58

sknerko, wykresy z UK, wiedza z Reala, w STi wydech czasem daje przy turbo jaks wzrost mocy a nie w wolnossaku sama pucha i dolotem, nie uwierze i to nie Tobie sknerko, tylko angolom, i to jeszcze w wersji 2.0 :rotfl:
Markzo - Sro Lut 24, 2016 10:52

Podejzewam ze chodzi o puszke z rover 45 2.0v6. Taka sama jak w zs180, ktora faktycznie jest blisko 4 krotnie mniejsza niz ta z 75/zt. Wszystko jest opisane w moim temacie. W przypadku zs180 montaz puchy z 75/zt cos moze dac. W 75 2.0/2.5 i w ZT190 puszka filtra jest taka sama.

W przyrosty opisywane przrz kolegow anglikow nie wierze bo nic z ich wywodow nie pokrylo sie z polskimi wynikami na hamowniach.

lesny81 - Sro Lut 24, 2016 13:05

Różnica pomiędzy R75, a ZT 2.5 to ledwo 12-13 hp według fabryki, więc sam wydech i dolot raczej nie da dodatkowych 20 hp bez kombinowania w sterowaniu. Ale jeśli dałoby to nawet te 3-4 hp i troche momentu od dołu, to sam pokusiłbym się o zmianę puszki i filtra w ZS-ie na ten z R75. Pytanie gdzie tylko to zmieścić...
MD - Sro Lut 24, 2016 13:21

No mnie zastanawia zamotanie z przepływem powietrza (dolot + wydech) i z ewentualna zmiana komputera (ten od ZT 160 podejdzie do 75 2.0?).
Markzo - Sro Lut 24, 2016 16:02

lesny81 napisał/a:
to sam pokusiłbym się o zmianę puszki i filtra w ZS-ie na ten z R75. Pytanie gdzie tylko to zmieścić...

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
masz tu mój film, siedziała pucha z 75. Fotki wygasły niestety :/

MD napisał/a:
No mnie zastanawia zamotanie z przepływem powietrza (dolot + wydech) i z ewentualna zmiana komputera (ten od ZT 160 podejdzie do 75 2.0?).

ZT160 to nie 1,8t? czy mówisz o zdławionym 2,5? 2,0 zawsze miało 150KM, natomiast 2,5 wg fabryki miało 160/177/190.

EDIT:
sa fotki jednak:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65600&postdays=0&postorder=asc&start=420

MD - Sro Lut 24, 2016 18:05

Markzo, inny komputer nie podejdzie do 2.0 tak, by go ożywić o te choćby 10KM?
Markzo - Sro Lut 24, 2016 18:37

MD napisał/a:
Markzo, inny komputer nie podejdzie do 2.0 tak, by go ożywić o te choćby 10KM?

możesz próbować każdy z ww. ale z jakim skutkiem to nie wiem ;) trzeba było ładować 2,5 ;)