Zobacz temat - Raven black ROVER V6 R75 by adam_26
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Raven black ROVER V6 R75 by adam_26

adam_26 - Sob Mar 19, 2016 19:10
Temat postu: Raven black ROVER V6 R75 by adam_26
Witam
Jeżeli kogoś zainteresuje mój R75 to zapraszam do czytania :razz: w końcu się za to zabrałem :-)
Czerwiec 2014
Intensywnie rozpocząłem poszukiwania R75 priorytetem był motor benzyna w gazie. Pojechałem obejrzeć jednego w Jaśle w manualu miał problemy ze sprzęgłem visami ale najbardziej odstraszył mnie kolektor lepiony na biały silikon :D Potem jeszcze oglądałem diesla w Rzeszowie nie przypadł mi do gustu ten motor jak się nim przejechałem, poza tym był malowany z każdej strony szyby każda inna wyglądało to jak by był po dachowaniu :D Potem znalazłem ten model o którego się pytałem na forum: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=853114&highlight=#853114 . Jadąc go oglądać do momentu wejścia do auta myślałem że to manual (jakoś przeoczyłem w ogłodzeniu nic nie było tylko w opcjach aukcji) Od razu mi się spodobał, czarny dobrze utrzymany, normalne ślady użytkowania w postaci delikatnych rysek, wszystko dobrze spasowane i nie było widać jakiś malunków na nim, były tylko 2 zaprawki co jest normalną sprawą.



Wsiadłem przejechałem się od razu mi się spodobał auto miało buta mimo że automat, Kick down sprawdziłem :D Pojechałem obejrzeć go 2 raz już z kasą, wiedziałem że może być problem z HGF-em bo zbiorniczek był pusty i suchy jak pieprz, ale po cichu liczyłem że to może na jakim krućcu przecieka. Właściciel spuścił jeszcze 800 dorzucił mi opony zimowe w b. dobrym stanie i oryginalne radio, po negocjacjach spuścił jeszcze 200 w efekcie kupiłem Rovera Raven Black 2.0 KV6 automat + LPG BRC za 8800 PLN-ów.



Lipiec/Sierpień 2014
Po kupnie auta bujałem się VIS-sami, ubytkami płynu, spalonym rezystorem wentylatora, i basenem w aucie.
Teraz po kolei
Rezystor wymieniłem sam dzięki instrukcjom z forum oczywiście wcześniej również dzięki forum nauczyłem się diagnostyki OBC i wtedy zobaczyłem, że wentylator włącza się dopiero przy 106. Od razu umyłem Karcherem zasyfioną chłodnice była aż zabita.
Koszt rezystora 35 PLN z TME





Pewnego razu po dłuższej przejażdżce pękło mi kolanko przy termostacie, odstawiłem auto do mechanika który mi dorobił tymczasowe i polecił pojeździć i zoczaczyć jak płyny się będą zachowywać i dopiero wtedy robić rozrząd i resztę.
Niestety dalej miałem ubytki auto początkowo rano puszczało dymek po odpaleniu, a później to już nawet po pół godziny od jazdy, więc diagnoza była tylko jedna HGF.
Kupiłem części do HGF:
-Zestaw uszczelek Victor Reinz 430 PLN



- Śruby głowicy 144 PLN



-Termostat 100 PLN
-Rurki termostatu ORI 140 PLN



-Filtr oleju ORI 25PLN

[/UR]

-Olej Mobil 2000 10W40 6L 103 PLN
- Dynagel w sumie to pewnie 100 PLN
-Korek zbiorniczka wyrównawczego ORI 70 PLN
-Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni CORTECO122 PLN

[URL=http://s1377.photobucket.com/user/adam_2625/media/S7304094_zpskjpifinc.jpg.html]

Do rozrządu:
-Paski Dayco 204 PLN



- Napinacz hydrauliczny 450 PLN



-Pompa wody ORI 251PLN

[/UR]

-Rolki INA 320 PLN

[URL=http://s1377.photobucket.com/user/adam_2625/media/S7304084_zpsfrccnwit.jpg.html]

Do tego jeszcze:
-Rurka odmy LLH102660L 110 PLN



Prawie całość kupiłem na s-part i dostałem ok. 200zł rabatu dla klubowicza z stąd takie ceny.


Auto oddałem do dobrego mechanika z Lubeni którego mi polecił kolega z pracy. Ma mały warsztat w domu i cały sprzęt obróbki do głowic, i to właśnie w nich się specjalizuje. Do rozrządu pożyczyłem blokady od rafalmis1, mechanik rozebrał głowicę w mak wymienił uszczelniacze zaworów, sprawdził szczelność no i oczywiście planowanie, sprawdził cze nie ma syfu w układzie chłodzenia. Wyją blok żeby wymienić uszczelniacz, wymienił wkład poduszki 8, wymienił termostat z rurkami + kompletny rozrząd + wymianę płynów ustrojowych. Po skończonej robocie jeszcze jak mechanik wracał żeby się przejechać puścił oring na chłodnicy za robotę tego wszystkiego zapłaciłem 1600PLN + 100PLN za wkład poduszki.
Po drodze jeszcze była regeneracja VIS-ów przez dzieja 250PLN

Z pomocą porad z forum oraz rafalmis1 za co mu bardzo dziękuje ogarnąłem wodę w aucie, winowajcą wyły odpływy szyberdachu zatkany błotem króciec za LSM


















Oraz spróchniały patyk zostawiony przez poprzedniego właściciela w odpływie szyberdachu.





Przy okazji wypolerowaliśmy lampy odzyskały i swój blask :D










Październik 2014
Filtr Powietrza AP187/4 FIltron 32PLN i kabinowy K1145-FOLTON 73PLN
Ten powietrza okazał się takim gu**em że zaczęło mi mulić auto, i musiałem kupić championa za ok. 50PLN
Listopad 2014
Pojechałem na przegląd LPG do serwisu BRC Czakram Aleja Armii Krajowej 32A Rzeszów, wymienili mi oba filtry, wykonano regulację map gazu tak że auto zaczęło mieć muła i palić 19l/100 gazu za co mnie skasowano 200PLN. Przy próbie reklamacji kierownik powiedział że mogą tylko przywrócić stare ustawienia, a za nowe poprawne ustawienie musiał bym drugi raz zapłacić, na co mu dobitnie odpowiedziałem że więcej już się nie zobaczymy. Odradzam wszystkim z Podkarpacia żeby nawet się u nich nie pokazywali, jest to duży sieciowy serwis w którym pracują niedoświadczeni mechanicy a prawdopodobieństwo że trafisz akurat na tego który ci dobrze zrobi auto jest małe. Klient u nich jest tylko układanką i to na ostatnim miejscu, tylko żeby zedrzeć kasę.
Dlatego po tej przygodzie wybrałem się do warsztatu w Biłgoraju gdzie była zakładana instalacjia TECHCAR SŁAWOMIR SKROBAŃSKI, tam w kilkanaście minut regulacje zrobił mi sam właściciel śmiejąc się z macherów Czarkam Rzeszów. Zapłaciłem 50 PLN R z powrotem miał buta i zaczęł palić na poziomie 12L LPG :D

Styczeń 2015
Z poradami z forum ogarnąłem blende:








U Rafała wymieniliśmy olej w automacje skrzynia dostała świeży TEXACO ATF 402 cena 202 PLN



Dodatkowo przeczyściliśmy przepustnice bo była zasyfiona.

Kwiecień 2015
Dzień przed wyjazdem na Spot do Zakopanego zaświeciła mi kontrola ABS, stanęły zegary i km.
Odpowiedzi była na forum czujnik ABS prawego przedniego koła. Nie było czasu więc na spota dojechałem tak. A na miejscu okazało się że ktoś wcześniej przewody czujnika połączył na skrętkę i izolację wszystko to tak zaśniedziało ze zrobiła się jedna wielka gruda. Miałem lutownicę ze sobą więc polutowałem przewody na termokurczki działa do dziś :D



W kwietniu też wpadły nowe tarcze nacinane i nawiercane BOZATRO GTR i klocki TRW na tył, stare już były złom klocki blachą tarły.









Przy okazji okazało się że mam lewą sprężynę pękniętą i dalej zakupy :mad: :evil:

PS. Tarcze hamują dobrze aż auto w miejscu staje :razz: :D
Cena kompletu:
tarcze klocki 349 PLN
SMAR ATE do zacisków 21
kurier 19 PLN

Czerwiec 2015
Obie sprężyny tylne okazały się złamane na ostatnim zwoju, przy tej robocie zdecydowałem się od razu na wymianę amortyzatorów bo już trochę puszczały olej.
Kupiłem zestaw Kayaba
Amortyzatory gazowe tył Kayaba 310 PLN
Sprężyny zawieszenia tył Kayaba 310 PLN
Osłony i odboje Monroe 110 PLN
Wymieniliśmy je z rafalmis1 za co mu kolejny raz dziękuję 


Po długim szukaniu kupiłem Felgi 18”

Chce je pomalować i muszę kupić do nich jeszcze nowe opony ale z racji tego że zbliża się zima przełożyłem to na wiosnę.


Zakup felg 800 PLN




Czyszczonko i mycie RRRRRR

-Umyłem go szamponem Sonaxa z woskiem
-Felgi wypucowałem preparatem do felg W5 z Lidla za 5zł polecam rozprawił się ze starym brudem nie do zdarcia przy małym nakładzie sił gompeczka chwila roboty i felgi czyściutkie :lol: .






W środku wypucowałem wszystkie plastiki preparatem plak Vinet „Czyste plastiki” wcześniej za cholerę nie mogłem wyczyścić tego syfu z karbowanych rowków jasnych plastików. Polecam tego plaka po psiknięciu tam gdzie wpływają kropelki brud w oczach znika :mrgreen: Dodatkowo odkurzanko i nabłyszczanie standardowym Plakiem. Dopiero teraz zobaczyłem że zapomniałem wstecznego lusterka wyczyścić :o




Foto ala'longer86 sory longer86 ale nie mogłem się oprzeć jak zobaczyłem podobną ścianę :roll:



A tu mojemu Roverkowi stukneła 19-ka



W czerwcu jeszcze serwis Klimy dobicie z ozonowaniem ok. 100PLN

Sierpień 2015

Zbieżność 50PLN
i nowe miedziane przewody hamulcowe na tył 300zł z robotą

Odmalowałem grill bo się stara farba łuszczyła :roll:





Wrzesień 2015
Wymiana oleju u scareface dzięki wielkie Marcin za pomoc
Zalany mobil 2000 10W40 przy przebiegu 194342

Lusterka chromowane 200PLN
Z których jestem bardzo zadowolony :D

Przed zlotem w Szklarskiej mój roverek nie przeszedł przeglądu, bo końcówki drążków były już wyrypane. No i koleina impreza na szybko przed zlotem ogarnąłem :
Końcówki drążków TRW 200PLM
Dolne tuleje tylnych wahaczy TRW 107PLN
Usługa takiej imprezy wraz ze zbieżnością 310PLN

Roverek przeszedł przegląd i dojechał na zlot do Szklarskiej Poręby wygrywając tam główną nagrodę foto do kalendarza 2016 :mrgreen:





Listopad 2015
Nowe tarcze Bozarto i klocki TRW na przód 469 + kurier 18PLN
Poduszka łapa silnika 8 z s-part 179 PLN
Nowe świece Denso K20TT x6 78PLN
Fajka świecy x3 50 PLN
I najważniejsze polerka zrobiona rafałmis1 + zaprawki + powłoka dzięki wielkie Rafał za pomoc przy tym wszystkim :mrgreen:

Grudzień 2015
Jak się nie mylę to było już w Grudniu, dzięki pomocy markzo doposażyłem Roverka w tempomat, klocki do składania dostarczył oczywiście niezawodny AdaskoC Ta impreza zamknęła się w 270PLN ;)

Przy przebiegu 198370
Rutynowy przegląd LPG: wymiana filtra fazy lotnej, mycie listwy wtryskowej, korekty map 100PLN

Żeby was tak nie zanudzać od teraz postaram się na bieżąco wrzucać sprawy związane z moim czarnym krukiem :D

Na koniec wielkie podziękowania za okazaną wielką pomoc, oraz za pogaduchy na temat R i porady dla najlepszych podkarpackich roverkowych przyjaciół:
-rafalmis1
-scareface
-spidi23
-markzo

dzelo23 - Nie Mar 20, 2016 08:05

Piękny furacz, otwieranie klapy z pilota już jest ?
Markzo - Nie Mar 20, 2016 09:02

Zastanawiałem się, kiedy furacza opiszesz :P Zacna 75 w najładniejszym kolorze ;) po tej korekcji lakieru urywa jaja przy samej głowie ;) bardzo mi się podoba ;)
Dominoz - Nie Mar 20, 2016 10:53

Bardzo piękne auto.
Widać, że włożyłeś w nie mnóstwo czasu i pieniędzy. Gratulacje ;)

pelson91 - Nie Mar 20, 2016 10:58

elegancki :) wszystko idzie w dobrym kierunku, oby tak dalej :) czarne 75 są pięęęęęęęęęęęęęęęęęęękne <3
toksyn - Nie Mar 20, 2016 11:06

Extra fura, ale moim zdaniem ta okleina(?) przy radiu psuje efekt we wnętrzu :D
MD - Nie Mar 20, 2016 14:20

Zdecydowanie ta dębina(?) nie pasuje - zwłaszcza przy tak świetnym autku. :) Kup sobie ramkę z półką albo zrób ją samodzielnie. Druga opcja pozwoli Ci też lepiej dopasować radio (wsunąć je nieco) tak, aby wyglądało ok.

Podziwiam ogrom pracy. ;)

adam_26 - Nie Mar 20, 2016 17:42

dzelo23 napisał/a:
Piękny furacz, otwieranie klapy z pilota już jest ?

Jeszcze nie chociaż w hardware (interfejs inpa)już się zaopatrzyłem. Pokazuje mi nr BCU YWC112330 i bez zmiany BCU chyba się nie obędzie bo nie widzę opcji do klapy.

Markzo napisał/a:
Zastanawiałem się, kiedy furacza opiszesz :P Zacna 75 w najładniejszym kolorze ;) po tej korekcji lakieru urywa jaja przy samej głowie ;) bardzo mi się podoba ;)


To prawda a te wszystkie zdjęcia są jeszcze przed korektą, niestety nie mam jeszcze dobrej jakości zdjęć po korekcie ale na święta wypicuje go i porobię foty aparatem to może coś będzie :D Widziałeś na żywo to wiesz jak się to urywa jajca :D Po myciu ręcznym rękawicą nadal jest taki efekt :lol:

Dzięki chłopaki za te plusy, a z tą dębiną to jest sprawa rozwojowa bo wchodzi kilka opcji w grę, może zmiana radia, może tablet tam będzie siedział sam jeszcze nie wiem więc na razie jest dębina, mnie osobiście w oczy nie kole, czarna ramka jak dla mnie też :dupa: nie urywa co będzie finalnie się okaże :cool:

A teraz
incoming 18" :!:
W piątek przyszły mi opony na lato Nexen N Fera SU1 215/40 R18.



W sumie to już R jest w nowych butach ale foto pochwalę się jak czarnucha porządnie umyję ręcznie przed świętami ;-)

rafalmis1 - Nie Mar 20, 2016 20:14

nareszcie pokazałeś swoją furę. Długo Ci to zeszło :P mówiłem, jak tylko zaczęliśmy grzebać abyś dodał. Pokaż Radio jakie masz, pokaż zdjęcia polerki, a ja opisze każde zdjęcie jakie tu wrzucisz. Wiem wiem, nie ma ich za dużo i jeszcze kila z telefonu, ale nie chciałem się rozpraszać podczas prac, bo było ciężko, naprawdę ciężko
aimp12 - Nie Mar 20, 2016 20:29

Gratki za pracę ! Jest czym na miasto wyjechać :D
MD - Nie Mar 20, 2016 21:33

adam_26, tańszą alternatywą jest modulik od scareface, podpięcie go jest szybkie, w sumie to nawet łatwe no i masz otwieranie klapy bez męczenia się ze zmianą BCU.
longer86 - Nie Mar 20, 2016 21:55

A co za problem ze zmianą bcu? Kupujesz 1522, i wymiana to raptem 2 klipsy osłony i 2 śrubki... Wymieniałem o 2 w nocy jak mnie marek eyrwa
prebenny - Nie Mar 20, 2016 21:56

Ja jak to zwykle muszę ponarzekać. Byłoby wszystko super... Ale to to to na ramce radia :/
Dominoz - Pon Mar 21, 2016 13:04

prebenny napisał/a:
Ja jak to zwykle muszę ponarzekać. Byłoby wszystko super... Ale to to to na ramce radia :/

No racja...totalnie to nie pasuje.
Nie lepiej znaleźć ramkę z kieszonką u góry od polifta?

adam_26 - Pon Mar 21, 2016 17:39

Nie wiem jakim sposobem ale na pewno kiedyś uruchomię otwieranie klapy z pilota :D Żeby nie było, że to mój pomysł to jeszcze się wytłumaczę, że już kupiłem go z taką dębiną :) Po głowie mi chodzą różne rzeczy w tym, też stacja multimedialna, albo tablet i dla tego nie kupuje ramki bo nie wiem co będzie. Radio mam nie najgorsze wysuwane dotykowe AUDIOVOX VME-9309 więc się z nim nie śpieszy. Na razie priorytetem były felgi i opony a teraz będą łączniki stabilizatora które się już odzywają i tuleje przednich wahaczy ;)

Tutaj jest praca rafalmis1 z której jestem bardzo zadowolony :mrgreen:
Rafał jak się ta powłoka nazywa :D ??









rafalmis1 - Pon Mar 21, 2016 18:48

Prawie na wszystkich zdjęciach widać zmatowienie, ale muszę się przyznać, że to moja wina, ponieważ użyłem za twardej glinki. Ale ogólnie stan powłoki lakierniczej był słaby. Najgorsze jest to że nie udało się zrobić sesji po pracy, bo zaczęło padać, i dodatkowo nie miałem przy sobie aparatu
Na aucie leży Max Protect UNC-R

adam_26 - Sob Mar 26, 2016 08:16

Marzec 2016
Przyszła wiosna i Rover dostał nowe buty Ronal R39 18" + Nexen N Fera SU1 215/40 R18

Wczoraj przed świętami poświęciłem pół dnia na mycie, odkurzanie, i picowanie i zrobiłem małą sesje w nowych butach. Na tych zdjęciach udało mi się w końcu ując trochę efekt korekty rafalmis1 :mrgreen:






















Markzo - Sob Mar 26, 2016 09:11

Niżej go! :D pasowałoby powtórzyć sesję z jesiennego zlotu ;) na tych kołach rwie suty!
sknerko - Sob Mar 26, 2016 12:15

mógłbyś zmierzyć jak wysoko stoi od ziemi do progu za przednim kołem? bo też rozważam 225/40/18 a teraz mam 225/45/18 i nie chciałbym żeby za nisko było.
adam_26 - Pon Kwi 04, 2016 18:36

Do dolnej krawędzi progu z przodu jest 16cm z tyłu 18,5cm. Na razie odczucia na duży plus prowadzenie :D Pokonanie progu wiadomo trzeba wolniej najeżdżać ale nie ma efektu ocierania.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2016 19:36 ]
Przy przebiegu 201377 wymienione łączniki stabilizatora na te z s-part http://allegro.pl/show_item.php?item=5137943174 jeden stary już się tłukł jak szalony.
Łączniki z przesyłką 104 PLN
Montaż 40PLN
Korekta zbieżności 80 PLN

Trzeba przetestować efekty na autrostadzie i dziurach :lol:

robsonw - Czw Kwi 14, 2016 13:29

Dużo się napracowałeś ale afekty jak najbardziej są zadowalające :)
adam_26 - Wto Maj 31, 2016 19:56

Maj 2016
Niedawno odświeżałem powłokę Quick detailerem
FINISH KARE 425 Extra Slick Final Body
i teraz po myciu auta wygląda to tak



Na weekendzie Roverek dotarł na zlot ROVERKI.pl


bez najmniejszych problemów łykną 1300km, mogę się pochwalić tym że miałem chyba na zlocie najmniejszy profil 40 nie wiem czy jeszcze ktoś z takim był :D

Odczucia na trasie:
auto się super trzyma drogi na tych 18 i daje mnóstwo frajdy na autostradzie miałem taką frajdę i przyjemność jak na torze :-)

Plany na ten tydzień:
-wymiana oleju (mija 10 tys od wymiany)
-wymiana chłodnicy (zamówiona chłodnica wody, bo mi puszcza trochę na górnej krawędzi)
-wymiana skraplacza klimy(po konsultacjach z karol77787 stwierdziłem że za jedną robotą wymienię chłodnice klimy bo klima teraz znacznie obciąża silnik, jestem przekonany że wymiana skraplacza pomoże).
-wymiana chłodziwa

chłodnice zamówione, jutro kupuje mobila :P

tuners - Wto Maj 31, 2016 20:23

adam_26, oj jednak nie jedyny na profilu 40 :p tylko u mnie 225, mieliśmy na ten temat rozmowę nawet że u mnie jednak czuć nerwowość zawieszenia przez to ale nie miałem nawet kiedy tego ciśnienia zmniejszyć żeby sprawdzić na 2.2b 9becnie nadal na 2.6 lata
sknerko - Wto Maj 31, 2016 20:30

Ja i Zieciunio tez byliśmy na 225/40/18 pompowane na 2.4b
adam_26 - Wto Maj 31, 2016 20:38

A widzicie nie zdążyłem wszystkim kół sprawdzić no ale mniej jak 40 nikt nie miał :mrgreen: :D
Ja mam przód 2.3b tył 2.2b i była znacząca różnica na plus jak zmieniłem z 2.5b jeszcze przed korektą zbieżności. A po korekcie jest całkiem super :)

sknerko - Wto Maj 31, 2016 21:16

wg mojego gumiarza tył powinien mieć min 2,3b bo inaczej auto jest mniej stabilne ale nie wiem z czego to wynika, przód też mi kazał pompować na 2,3 ale dlatego że mi deczko uciekało, teraz jak zmienił to wszystkie dał 2,4 i jest ok. auto lepiej trzyma tyłem ale wcześniejsze opony już były mocno ujechane i pewnie to przez to słabiej trzymały.
prebenny - Wto Maj 31, 2016 21:16

U mnie w kombiaku też 225/40 ;) Ale fakt samochód odpicowany nieziemsko ;)

Ja pompuje na 2.6 (czyli zostaje pewnie 2.5), bo z tego co kojarzę co niektórzy twierdzili, że mniej mogę przypadkiem felgi pogiąć.

adam_26 - Wto Cze 07, 2016 20:23

Plany na weekend były zacne, ale przez opóźnioną dostawę chłodnic skończyło się tylko na wymianie oleju i tak:
Czerwiec 2016
Zalany świeżutki mobil 2000 10W40 + filtr 130 PLN przy przebiegu 204330km

Może w przyszły weekend uda się wsadzić nowe chłodnice.

Wyszła jeszcze inna sprawa na torze w Gostyniu spadła mi końcówka rury dolotu która wchodzi w nadkole i teraz sobie leży pod lampą, motor się jakoś słabiej zbiera od tamtej pory tak lelawo (VISy sprawne). Prawdopodobnie łyka gorące powietrze z komory silnika i to jest problemem. Jak zrzucę zderzak do chłodnic to sobie to poprawię przy okazji :P

[ Dodano: Wto Cze 07, 2016 21:23 ]
UP:
-Ogarnołem końcówkę dolotu bez zrzucania zderzaka przez rewizję i nadkole się udało :P
Końcówka wpadła na swoje miejsce, dodatkowo dostała obemę na połączeniu z rurą dolotu. Auto odzyskało swoją żwawość, o dziwo taki perdół, a u mnie na prawdę zrobiło dużą róźnice :!:
:idea: Uwaga tutaj dla tych co nie mają końcówki bo na zlocie zaglądałem do kilku V6 i nie miały nawet rury dolotu może u was też by się poprawiło :-)

sknerko - Sro Cze 08, 2016 07:33

adam_26 napisał/a:
Uwaga tutaj dla tych co nie mają końcówki bo na zlocie zaglądałem do kilku V6 i nie miały nawet rury dolotu może u was też by się poprawiło
Miałem, nie mam ale założę, różnic u mnie nie wykrywam
adam_26 - Nie Lip 17, 2016 19:05

Lipiec 2016
Przez moje problemy zdrowotne wszystko się opóźniło o jakiś miesiąc, ale już jest ok i działamy dalej ;)
Wczoraj z pomocą aimp12 wymieniliśmy chłodnice wody oraz skraplacz klimy. Co prawda myłem chłodnice 2 lata temu nie ściągając wiatraka i myślałem że stare nie były aż takie złe, ale po zdjęciu wentylatora się przestraszyłem :o Skraplacz był w prawie w stanie agonalnym, chłodnica wody po lewej stronie pociła się więcej niż mi się wydawało od strony silnika. Ogólnie chyba kiedyś wszystkie chłodnice musiały mieć jakąś przygodę z olejem z stąd te pozabijane kurzem fragmenty. W 2 letnim płynie chłodniczym pływały jakieś muchy i sporo drobnych syfów, dobrze że wymieniłem. Nie obyło się bez problemów :/ oczywiście 2 śruby musiały się obrobić z jedną na starej chłodnicy rozprawiliśmy się lutownicą, a druga na pasie górnym została rozwiercona :P .











A tutaj już zamontowane nowe chłodnice :mrgreen:
I już odpowietrzony układ :P



Tą naprawę uważam za szczególnej wagi :mrgreen:

Efekty do tej pory zauważone są takie:
- o 3 stopnie spadła średnia temperatura na trasie po drogach krajowych mam teraz średnio 90 a wcześniej miałem ok 93 teraz temp mi się utrzymuje od 88 do 92 jeśli nie ma zdarzeń na drodze ;)
- jak są nawet zdarzenia koreczek albo miejskie światła to ciecz dużo szybciej się schładza zejście ze 100 na 95 zajmuje teraz kilkadziesiąd sekund <1m dzisiaj mu zmierzyłem ok 50 sekund, na jałowo na postoju jest podobnie a wcześniej chłodził się kilka minut. Jestem mocno zadowolony :hura:

Jutro może mi się uda nabić czynnik do klimy i zobaczę czy będzie obciążało mi silnik tak jak wcześniej.

Mam nadzieję że delikatne dolewki jakie miałem to już historia

Chłodnica wody mnie wyniosła 240 PLN
Skraplacz klimy z osuszaczem 270 PLN
Przesyłka 25 PLN
Chłodziwo 60 PLN

Dzięki wielkie aimp12 za pomoc bo w pojedynkę samemu to raczej nie do wykonania i dzięki za udostępnienie przestrzeni do grzebania ;)

Na dniach zrobię i wrzucę filmy w jakim czasie wentylator schładza.

Bieri13 - Czw Lis 03, 2016 10:38

Czy to przypadłość tych chłodnic, że pocą się po lewej stronie od silnika?
Wczoraj coś podobnego u siebie zauważyłem.
adam_26, wymieniałeś chłodnicę przez ten przeciek? Wymiana na nową jest najpewniejsza ale czy jest sens ją spawać?
Możesz zrobić fotkę instalacji lpg przy kolektorze?

adam_26 - Czw Lis 03, 2016 16:29

Bieri13 napisał/a:
Czy to przypadłość tych chłodnic, że pocą się po lewej stronie od silnika? Wczoraj coś podobnego u siebie zauważyłem.

Powiem Ci tak, po zauważeniu pozytywnych efektów odnośnie lepszego chłodzenia silnika po mojej wymianie chłodnicy, na to samo zdecydował się aimp12 mimo że nie było u niego widocznego pocenia. Z tego co wiem to jak chłopaki rozebrali chłodnice to między jedną a drugą właśnie w tym samym miejscu miał wyciek, a wcześniej tego nie było nawet widać. Myślę że to nie tyle co przypadłość a po prostu zmęczenie materiału, chłodnica jest elementem który po latach się zużywa, a zwykle przed nami nikt tego nie wymieniał.
Bieri13 napisał/a:
adam_26, wymieniałeś chłodnicę przez ten przeciek?

Właśnie dla tego ją wymieniłem, na silnik patrzę przez "dużą lupę" bo nawet drobne ubytki to dla serducha boląca sprawa i może pociągnąć za sobą duże koszta. Gdyby nie widoczny różowy osad miałem plan zwalić zderzak, wiatrak i wymyć dobrze chłodnice jakimś preparatem do wymienników ale teraz widzę że to by nie było najlepsze.
Bieri13 napisał/a:
Wymiana na nową jest najpewniejsza ale czy jest sens ją spawać?

To jest jedyna właściwa decyzja, stara leciwa chłodnica nie ma już takiej sprawności i silnik znacząco lepiej schładza się na nowej.
Bieri13 napisał/a:
Możesz zrobić fotkę instalacji lpg przy kolektorze?

:taa:
-->>

Bieri13 - Pią Lis 04, 2016 13:00

adam_26, wielkie dzięki za info :)
aimp12 - Pią Lis 04, 2016 18:14

Potwierdzam słowa Adama. Wymianę na nową chłodnicę od razu da się zauważyć. Wcześniej bardzo często włączał mi się wentylator, podczas większości postojów i sama temperatura podczas jazdy drastycznie spadła, z jakichś 96-97 do 92-93 stopni. Jednym zdaniem: zdrowo dla silnika i wentylatora :) A koszta wcale nie takie wielkie :)
Bieri13 - Pią Lis 04, 2016 18:26

aimp12, przy wymianie chłodnicy wody, wymieniałeś również chłodnicę klimy?
Ja ewidentnie widzę czerwony płyn chłodniczy z lewej strony, nie leje się, a raczej ślimaczy. Po dwóch dniach jest już nakapane na podłoże.
Przy okazji wymiany na pewno sprawdzę wentylator - chodź z nim nie miałem problemu.
Pamiętam, że w upalne dni miałem z klimą problem - po jej włączeniu, dobrze chłodziła tylko na początku (10min) a później już słabiej.
Mam jeszcze problem z termostatem lub rurkami. Jedną rurkę wymieniłem 3 miesiące temu bo była pęknięta przy oringu. A teraz znów mam problem. Wyjdzie podczas rozbierania.

sknerko - Pią Lis 04, 2016 18:43

Bieri13 napisał/a:
Pamiętam, że w upalne dni miałem z klimą problem - po jej włączeniu, dobrze chłodziła tylko na początku (10min) a później już słabiej.
jak klima tak działa to sprężarka ci się kończy
aimp12 - Pią Lis 04, 2016 19:20

Bieri13, tylko chłodnicę wody
adam_26 - Pią Lis 04, 2016 19:21

Bieri13 jak możesz unieruchomić auto na kilka dni, to po zdjęciu wiatraka zobaczysz sam czy skraplacz jest w stanie tragicznym czy jeszcze może być. A jak nie możesz to na twoim miejscu wymienił bym od razu obie bo to jest ta sama robota, więc samą wymianę pracę masz w gratisie tylko skraplacz 200 z groszami.

Rurki się wymienia tylko i wyłącznie w komplecie i to najlepiej od razu z termostatem, w przeciwnym racie temat za niedługo wraca, najlepiej kup rurki takie z czarnymi oringami tak jak w temacie aimp12-->> https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101933

Bieri13 - Pią Lis 04, 2016 19:50

Od poniedziałku zabieram się za rozbieranie, samochód spokojnie może tydzień stać, więc pośpiechu nie mam.

Przy wymianie uszkodzonego kolanka wymieniłem wszystkie oringi na nowe (kupione w motoryzacyjnym i dobrane możliwie jak najlepiej). Teraz obawiam się, że mam wyciek z termostatu bo na jego łączeniu widzę wyciek (za pomocą lusterka - ciężko to zobaczyć bo wszystko maksymalnie upchane). Rozbiorę i sprawdzę co jest nie tak. Jeśli będzie "lipa" zastosuje się do Twojej porady aby mieć święty spokój.

Mam jeszcze problem z wyciekiem oleju przy wałkach w głowicy. Możesz coś doradzić, znasz problem?

adam_26 - Pon Sie 28, 2017 18:59

Dawno nie pisałem, ale żeby nie było, że przez ten czas nic się nie działo, bo działo i to grubo :mrgreen:

2016

Ogarnąłem Visy tak, że działają non stop a nie tylko w kratkę, przyczyną były rozgięte blaszki we wtyczkach, które sam przy pomiarach rozgiąłem :evil:

Spadła mi szyba PT, więc wymieniłem podnośnik szyby i jest ok, nie polecam podnośników kupować na internetowym szrocie tylko od AdaskoC . Koleś z alledrogo wysłał mi 3 podnośniki (oczywiście zapłaciłem za 1) i każdy miał pęknięty ślizg. Gdy tylko pojawiła się dostępność u AdaskoC zakupiłem u niego i jest ok. W starym podnośniku rozpadł się ślizg. Po zimie wymieniałem jeszcze podnośnik PP bo stary zaczął trzeszczeć.










Końcem roku 2016 pojawiło się wypadanie zapłonu, wymieniłem świeczki komplet na NGK PFR6N-11 rzeczywiście potwierdzę tak jak Sknerko pisał te denso K20TT okazały się krótkotrwałe ok 20 tys. na nich tylko zrobiłem i już do wymiany.

w 2016 wymieniłem jeszcze piastę PT, bo zaczął pojawiać mi się błąd ABS, na starej pierścień magnetyczny był solidnie pordzewiały, więc to pewnie, dlatego.

Przy okazji się okazało, że tarcze kotwiczne już są podgryzione i śruba ustalająca szczękę wypadła a zacisk sobie dyndał. Założyliśmy z Rafalmis1 zwykłą śrubę w to miejsce z nakrętką.

W 2016 wymieniłem jeszcze tłumik końcowy na Ferroza, stary Walker już się rozpadł od tamtej pory jest cichutko :mrgreen:



2017
Początkiem roku wymieniłem olej na motula synergie 6100 10W40 z nowym filtrem

Wiosną wymieniłem szyberdach bo w starym była rozwalona podsufitka (jeszcze od kupna auta).









Poważne problemy pojawiły się w maju 2017 :evil:
Zaczął pojawiać mi się Check Engine, i wróciło znowu wypadanie zapłonu. Podłączyłem kompa i był błąd wypadania zapłonu na cyli 4, a w danych czasu rzeczywistego pokazywało wypadanie na 5 cyl.
Kupiłem na wymianę cewki, wymieniałem przewody, zamieniałem świece miejscami i non stop to samo takie same błędy.
Pozostało zmierzyć sprężanie, kupiłem sobie miernik do pomiarów sprężania gdyby ktoś potrzebował to mam ;)
Razem z Markzo pomierzyliśmy i okazało się, że <dupa>
Wyszło tylko 2 bary na 5 baniaku, na 1 i 3 9bar a na 2, 4 ,6, po ok 12

Po wielu konsultacjach z chłopakami min Markzo stało się jasne, że motor trzeba wymienić a nie pchać się w remont :D
Była opcja żeby kupić silnik ze skrzynią od AdskoC ale Adam ma tylko silniki 2,5 musiałbym przerabiać do tego gazownie, nowe wtryski i reduktor to koszt ok 2 tys. :/ więc się mocno wahałem.

Trafił się w czerwcu motor 2.0 V6 z 109tys przebiegu z auta po kolizji, wybraliśmy się z Rafalmis1 po niego. Motor był normalnie jeszcze w budzie, więc mogliśmy sprawdzić kompem, błędy i wentylator, zmierzyć sprężanie, i sprawdzić test uszczelki i nawet się przejechać :mrgreen:
Sprężanie na wszystkich cylindrach 14,5~15 bar :mrgreen: w dodatku właściciel mówił, że niedługo przed kolizją zmienił rozrząd, w co do końca nie wierzyłem, ale przy przekładaniu silnika okazało się to prawdą.
Dzięki Rafał za wyjazd i za pomoc ;)

Motor wymieniłem w czerwcu z pomocą facetów, na których zawsze można liczyć:
Markzo
Rafalmis1
Tomasino

:ok:
Stokrotne dzięki Panowie za pomoc, bo bez was bym nie poradził sobie :-)

stary motory wylatuje





busta buda



nowy kv6



W nowym motorze spotkał nas całkiem niezły gratis, nowy świecący nowy rozrząd :mrgreen: Wymieniliśmy w nim tylko napinasz hydrauliczny z mojej jednostki, bo w nowym ktoś zostawił napinacz ori z 99 r :P
Założyliśmy nowe uszczelki kolektorów wydechowych, nową uszczelkę pod jedną z pokryw, nowy duży pasek od rozrządu (po rozpinaniu, małe paski nie były rozpinane),nowe oringi przy termostacie. W nowej jednostce było jeszcze nowiutkie koło pasowe osprzętu i nowiutki pasek wielorowkowy :P

ustawiony i sprawdzony rozrząd to najciekawsze :P



Po zdjęciu pokrywowy okazało się że odma jest czyściutka jedna z siateczek drucianych była srebrna a druga tylko żółta więc jest duża szansa że to 109 tys. To jest prawdziwy przebieg z resztą zgodnie z tym co toaf pokazywał na wszystkich modułach.
Niestety tak to w życiu jest, że człowiek się uczy całe życie i za naukę płaci :/ przy wymianie silnika musiał spaść baniak hydrokinetyczny z jednego wałka , nie sprawdziłem tego i jak dokręcałem nowy silnik ze skrzynią to odparło mi koło zamachowe do bloku silnika. Wyciągaliśmy motor jeszcze raz, bo baniak nie chciał wskoczyć na 2 wałek. Wyjęliśmy skrzynie całą z budy i Rafałowi udało się po wielu próbach w pozycji pionowej włożyć sprzęgło na 2 wałek. Zaryzykowałem żeby nie wieść jej do machera od skrzyń tylko zamontować i zobaczyć, co będzie.

skrzynia

sparowany




układanka level dla facetów :P













Poskładaliśmy silnik, i najlepsze :D

Pierwsze odpalenia z gaśnicą w ręku godzina 2 w nocy :P :

1 https://youtu.be/OgOzLH_ebCc

2 https://youtu.be/-5F4ti-Wkug

Odpowietrzyliśmy układ i w drogę
Skrzynia jeździła dobrze tak jak wcześniej, niestety po przejechaniu 6 km wylał się okej ze skrzyni. :neutral:



Odstawiłem auto lawetą do SOTO – SERWIS z Sędziszowa, wyczekałem się na zrobioną skrzynię miesiąc czasu, właściciel non stop przedłużał terminy, ale w sumie zrobił jak trzeba. Wymienił pompę oleju na, a dawcą pompy była jedna ze skrzyń Rafalmis1 dzięki Rafał za tą pompę :mrgreen: Przy okazji wymieniony został filtr oleju w skrzyni i cała skrzynia została zalana nowym olejem RAVENOL ATF T-IV Fluid

Po odbiorze auta musiałem jeszcze pospawać końcową rurę wydechu, bo poprzednia pordzewiała :/


W lipcu zrobiłem kilkaset kilometrów, raz wracałem sobie do domu autem, po drodze zajechałem do brata a brat mówi, co masz tak koła rozkraczone z tyłu :| Niestety, ale wahacz górny belki zjadła ruda szmata tak, że już nawet strach było dalej jechać całe szczęście, że w drodze się ta belka nie skończyła :P













:o

Zdobyłem "nową" belkę w raz z tarczami kotwicznymi wraz z tatą i bratem ją wyczyściliśmy, potem odrdzewiacz, malowanie farbą i montaż nowiutkiej belki na auto :P
Zeszło się z tym w sumie 2 całe dni w 2 osoby, ale zrobione i spokój. Przy okazji wymieniłem szczęki. Po tym wszystkim ustawiona geometria.






















Na nowym motorze zrobiłem już ok 1,5 tys. wszystko ładnie pracuje i hula jak trzeba spalanie po trasie ok 12 litrów lpg. Motor pracuje cichutko, nie słychać popychaczy.Przy przebiegu 215 tys zalany nowy olej Motul Synergie 6100 10W40 i wymieniony nowy filtr oleju.


Mam jeszcze w planie przed jesienią wymienić progi, które już zakupiłem od AdaskoC

Trzeba będzie jeszcze wymienić termostat na nowy, bo 3 letni z s-part standardowo zaczyna się sączyć na zgrzewie. Macie Pomysł, jaki kupić żeby był na dłużej??


Podsumowując ostatnie 2 miesiące:
wymieniony motor z nowy rozrządem :D
nowy motul 10W40



nowy filtr oleju
remont skrzyni
nowy olej skrzyni
nowy filtr skrzyni
nowy olej do przekładni kierowniczej
wymieniona odnowiona belka
wymienione tarcze kotwiczne
wymienione szczęki
pomalowane zaciski z tyłu
wpadły fotele czarne skóry :mrgreen:















RRRRRRR










:mrgreen:

tommasino - Czw Sie 31, 2017 19:52

adam_26, No miałeś w ostatnich miesiącach ciężkie chwile ale teraz możesz być zadowolo y z tej całej ciężkiej pracy jaką włożyłeś w Roverka. Silniczek gra jak z nut!!! Piękna muzyka dla uszu :mrgreen:

Ja również chciałem podziękować w tej całej sytuacji jak i tobie i Rafalmis1 za to, że mogłem dużo się przy Was nauczyć!!! Jeśli chodzi o wiedzę na temat R75 to naprawde szacun!!! Wymiatacie!!!!

adam_26, jeszcze raz gratuluję wkładu pracy! Efekt końcowy jest lepiej niż celujący!!! :wink:

adam_26 - Nie Sty 14, 2018 20:44

co dobrego słychać w nowym roku ?? :D a no tak jeszcze końcem roku 2017 wymieniłem obie półosie od AdaskoC bo mi pojawiały się drgania w zakrętach i przy ruszaniu, po wymianie znikło :-) .
a wczoraj zakupiłem nową centę furute Ca770 77AH za 370zł, stara już zrobiła papa , więc rok zaczynam od nowego acu jak dobrze pójdzie to za tydzień auto pójdzie do PDR CAR wyciągania małych wgniotek które posiada :D
https://www.facebook.com/PDRCAR/

a potem w planach wymiana progów i nowa powłoka na lakier :roll: