Zobacz temat - Zakup MG ZR 160
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Zakup MG ZR 160

MefiX - Sro Mar 30, 2016 19:39
Temat postu: Zakup MG ZR 160
Witam wszystkich.

Planuję zakup MG ZR , z silnikiem 1.8 160 KM
Samochodem tym planowałbym pojeździć, trochę czasu, i nie prędko go zmienić, ciężko znaleźć coś odpowiedniego ... ;/

Wiem iż pewnie spotkam się z komentarzami to już było poszukaj na forum, zdaję sobie z tego sprawę, ale niektóre tematu mają też kilka lat, a samochód ten 5 lat nie ma.
Spalanie mnie nie interesuje, wiem że ten samochód może spalić tyle ile się zatankuje.


Z zawodu jestem mechanikiem, mam dostęp do garażu więc z naprawami nie było by problemu.
Chciałbym poznać wasze zdanie na temat tego samochodu, ja się ten samochód sprawuje podczas jazdy ? Na co zwracać uwagę podczas zakupu, chodzi mi o to czy samochód ma jakieś szczególne mankamenty.
Jak wygląda sprawa z 4 cylindry na 4 zawory ? Bez problemowo wszystko ? Blacharka ?
Z góry dziękuję :)


Znalazłem coś takiego w okolicy
http://allegro.pl/mg-zr-1...44.html#thumb/5
Warto sobie tym zawracać głowę ?

NoPE - Sro Mar 30, 2016 22:38

MefiX napisał/a:
ciężko znaleźć coś odpowiedniego

Za 5500 owszem. Nie licz na dobrego ZR'a za taką kwotę.
Na olx'ie jest szarak za 13,5k - nim warto się zainteresować.
http://olx.pl/oferta/mg-z...html#606fa9db94
marcinmarcin też chce sprzedać tyle, że polifta - również warty uwagi
http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6yiwM7.html

Dominoz - Sro Mar 30, 2016 22:41

Moim zdaniem przedlift znacznie ładniejszy... ;)
MefiX - Czw Mar 31, 2016 09:47

Polift nie ma tego czegos w sobie. A szczerze powiem 13 tys. to tez cena nie mala a stan techniczny tez nie jest na 100% znany.

A zywotnosc tych silnikow? 4 cylindry na 4 zawory?

zacekpl - Czw Mar 31, 2016 19:52

MefiX napisał/a:
4 cylindry na 4 zawory?


To jakieś hasło tylko dla wtajemniczonych ? :D Pewnie chodziło Ci o 4 zawory na cylinder ;) Nie ma to akurat nic do żywotności. Mam w Polonezie taki silnik po przebiegu ok 320 tys km i upala ciągle jak szalony, aczkolwiek szykuje sie powoli zmiana tulei cylindrowych i pierścieni tłokowych.

MefiX - Pią Kwi 01, 2016 06:19

Cytat:
To jakieś hasło tylko dla wtajemniczonych ? :D Pewnie chodziło Ci o 4 zawory na cylinder ;) Nie ma to akurat nic do żywotności. Mam w Polonezie taki silnik po przebiegu ok 320 tys km i upala ciągle jak szalony, aczkolwiek szykuje sie powoli zmiana tulei cylindrowych i pierścieni tłokowych.



No literówka :D , kosztowne są takowe naprawy ?
Ogólnie przy zakupie to patrzeć na te wszystkie uszczelniacze itp ?[/quote]

zacekpl - Pią Kwi 01, 2016 09:10

MefiX napisał/a:
No literówka , kosztowne są takowe naprawy ?
Ogólnie przy zakupie to patrzeć na te wszystkie uszczelniacze itp ?


Tuleje 400 zł kpl pierscienie 250 zł kpl + uszczelki ok 200 zł no i robota. Tuleje są mokre, więc nie trzeba nic szlifować itp, kupujesz nowe i montujesz.
Najmniej żywotne w tych silnika są wariatory zmienny faz rozrządu, zaczynają głośno klepać i wtedy trzeba szukać uzywek. Szczególnie wrażliwe są na słabej jakości olej niewymieniany na czas.

Przy zakupie patrzysz na to co w każdym aucie, klepanie młynków do pewnego stopnia można wybaczyć, ale warto pamiętać ze to sie będzie tylko pogłębiać.

marcinmarcin - Sob Kwi 02, 2016 13:53

zacekpl napisał/a:
klepanie młynków do pewnego stopnia można wybaczyć, ale warto pamiętać ze to sie będzie tylko pogłębiać.
trudno powiedzieć - u mnie przez 60kkm się nie pogłębiło, ale olej zmieniam gdzieś co 8kkm, dbam żeby poziom był na max i leje jedyny dopuszczalny dla vvc półsyntetyk 10w-40 (u mnie motul).
zacekpl - Sob Kwi 02, 2016 15:04

marcinmarcin napisał/a:
zacekpl napisał/a:
klepanie młynków do pewnego stopnia można wybaczyć, ale warto pamiętać ze to sie będzie tylko pogłębiać.
trudno powiedzieć - u mnie przez 60kkm się nie pogłębiło, ale olej zmieniam gdzieś co 8kkm, dbam żeby poziom był na max i leje jedyny dopuszczalny dla vvc półsyntetyk 10w-40 (u mnie motul).


Od pewnego momentu rozklepania to juz potem idzie bardzo szybko. Jak juz luz jest duzy to przy uderzeniu zrywa film olejowy. Nie pogłębiło się, bo lejesz dobry olej i często zmieniasz. Ja akurat do moich VVC leje 10w60 i z tych, które testowałem sprawdza się najlepiej.

MefiX - Nie Kwi 03, 2016 07:30

Ok dziekuje za odpowiedzi, jestem mechanikiem mam dostep do warsztatu wiec mysle ze dalbym sobie rade ;)
Moze uda sie zakupic jaki udany model