|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Głośne popychacze
pineska - Pon Kwi 11, 2016 12:57 Temat postu: [R75] Głośne popychacze Witam!
Jako że nastała wiosna postanowiłem wziąć się za swojego ostatnio zaniedbywanego R;-)
Na pierwszy ogień idą popychacze, które od jakiegoś roku zaczęły głośno pracować (klekot prawie jak diesla, szczególnie na zimnym silniku):-p
Wolałbym nic nie rozbierać, dlatego pomyślałem o dodatkach do oleju które wyciszają ich pracę. takie coś już sugerował gościu który mi wymieniał uszczelkę po HGF.
To byłaby niby najprostsza opcja, szczególnie że niedługo będę wymieniał olej i filtry.
Jednak jest jeden problem - trochę poczytałem o tych specyfikach i na forum audi bardzo je odradzali, pisali że takie zagęszczacze mogą zarżnąć silnik, że przez to panewka może zedrzeć wał itp. trochę się wystraszyłem nie powiem, dlatego wolę zasięgnąć rady forumowiczów - może ktoś stosował takie cuda?
Aha ja od zawsze jeżdżę na Castrol Magnatec 5W40 - czy to może przez olej tak stukać?
dzelo23 - Pon Kwi 11, 2016 13:34
Ja do castrola zraziłem się właśnie przez stukające popychacze. Raz mi mechanik przy okazji innych robótek zalał castrola bo niby nie mógł motula dostać i masakra. Popychacze zaczęły stukać, słychać je było najbardziej z rana waliły ok 2minut zanim się unormowywało. Wróciłem do motula i był spokój. Teraz jeżdżę na valvilone i nic nie stuka, nawet zimą.
janio - Pon Kwi 11, 2016 13:58
Oj, prawda to, prawda. Szwagier w dobrej wierze zalał mi zaraz po zakupie Castrola, przyjechałem do domu jakieś ze 60 km i stwierdziłem, że to porażka. Posłużył więc tylko za płukankę, obecnie do klekota używam Midlad Super Diesel 10W40 i jestem bardzo zadowolony. Do benzyny, z tego co piszesz, polecam Midland Avanza 5W40, albo coś z marki FUCHS.
AdaskoC - Pon Kwi 11, 2016 14:03
Ja również muszę dać negatywną opinię Do kilku aut gdzie zalewałem Castrola, to albo zaczęły żłopać olej, albo wszystko klepało. Nawet na mobilu było od razu ciszej i olej nie szedł w cylindry
sknerko - Pon Kwi 11, 2016 14:52
Castrol rozszczelnił mi silnik 1.8 w Freelanderze, nigdy więcej
pineska - Pon Kwi 11, 2016 15:00
Szkoda że wcześniej nie wiedziałem że to taki lipny olej, zawsze myślałem że to wyższa klasa
Trzeba będzie się przerzucić.
Bo przy wymianie, jeśli wymieniam również filtry to nie ma problemu ze zmianą marki, prawda?
Dominoz - Pon Kwi 11, 2016 15:06
pineska napisał/a: | Bo przy wymianie, jeśli wymieniam również filtry to nie ma problemu ze zmianą marki, prawda? |
Żaden problem.
Ja zalałem niedawno Motula 5w40 i słychać różnicę w kulturze pracy silnika.
pineska - Pon Kwi 11, 2016 15:11
Patrzyłem ceny i ten Motul dość drogi jest (ale faktycznie ma b dobre oceny), natomiast wpadł mi w oko Valvoline MaxLife, gdzie 5l kosztuje ok 100pln, co o nim sądzicie? dzelo23 pisał że na nim jeździ (choć nie wiem czy akurat na MaxLifie) i nic mu nie stuka...
Dominoz - Pon Kwi 11, 2016 15:13
pineska napisał/a: | Patrzyłem ceny i ten Motul dość drogi jest (ale faktycznie ma b dobre oceny), natomiast wpadł mi w oko Valvoline MaxLife, gdzie 5l kosztuje ok 100pln, co o nim sądzicie? dzelo23 pisał że na nim jeździ (choć nie wiem czy akurat na MaxLifie) i nic mu nie stuka... |
Oczywiście, mój błąd- wlałem Valvoline.
Błąd wkradł się przez to, że też myślałem nad tym motulem.
A więc, mam Valvoline MaxLife 5w40.
Kupiłem 6L- 4L za 99 zł + 2razy 1L za 26 zł.
feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 15:35
Pomijając kwestię oleju, to hałasujące (zużyte) popychacze powinno się po prostu wymienić. Nie wiem ile kosztuje komplet. Czytałem kiedyś, że jazda z zużytymi popychaczami jest szkodliwa dla silnika.
pineska - Pon Kwi 11, 2016 15:40
feldbahn75 napisał/a: | Pomijając kwestię oleju, to hałasujące (zużyte) popychacze powinno się po prostu wymienić. Nie wiem ile kosztuje komplet. Czytałem kiedyś, że jazda z zużytymi popychaczami jest szkodliwa dla silnika. |
Wymieniłbym je gdyby nie trzeba było przy tym podnosić głowicy:-p
Nic przy niej nie chce ruszać póki mam spokój i nie bierze mi płynu chłodzącego.
Swoją drogą mam żal do mechanika który mi nie powiedział o tych popychaczach gdy robił HGF, to nie są drogie rzeczy przy kosztach HGF i wtedy było można je od razu wymienić...
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 15:45
Do wymiany popychaczy nie musisz ściągać głowicy,tylko pokrywę wałków
pineska - Pon Kwi 11, 2016 15:50
Serio? Z tego co pamiętam to jak mu o nich wspomniałem to powiedział że znów by musiał głowicę ściągać...
feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 16:11
Może jemu chodziło o laski popychaczy, których w tym silniku nie ma? Ale tego "Mechanik" by nie wiedział?? Popychacze hydrauliczne to są tzw "szklanki". By do nich mieć dostęp, wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i będą widoczne pod wałkami rozrządu. Takie okrągłe i płaskie pod krzywkami. Można sprawdzić ich stan, biorąc drewniany trzonek i nacisnąć każdy z nich. gdy wyczuje się luz, kwalifikuje je do wymiany. Powinno wymieć się całym kompletem. Takie sprawdzenie było dobre, ale przy silnikach gdzie pokrywa rozrządu jest z uszczelką gumową i tanią. Ja jak sam wymieniałem kiedyś w innym aucie innej marki, zdjąłem pokrywę rozrządu, ściągnąłem walki, wyciągnąłem każdą szklankę i w ich miejsca włożyłem nowe. Przed włożeniem każdej trzeba było je zalać (każdą) olejem. Następnie założenie wałków, pokrywy i koniec.
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 16:17
Serio,serio sporo przy tym roboty i nie chciało mu się
pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:28
Może i tak było:-p
Póki co jednak wymienię olej i zobaczę efekty. jeśli to nic nie pomoże to pomyślę o tych popychaczach, na 4cars są po 21pln za sztukę. Potrzebowałbym 16 + koszt robocizny.
A pokrywa wałków jak jest przykręcona? Ma oddzielne śruby czy trzymana jest tymi długimi łączącymi głowicę,blok i magistralę olejową?
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 16:35
16???? a drugą głowice zostawisz??? jest tak pokrywa zaworów później pokrywa wałków a następnie głowica wszystko na innych sróbach
pineska - Pon Kwi 11, 2016 16:48
Drugą? Ja mam k-serię 1,8. Tam jest 16 popychaczy z tego co piszą na stronie iParts... Zresztą gdzieś na forum też już czytałem ze ktoś pisał o problemach z 8 z 16 popychaczy przy tym silniku.
feldbahn75 - Pon Kwi 11, 2016 17:03
Pokrywa rozrządu skręcona jest na śruby krótkie, które widać po otwarciu maski. Te długie śruby skręcające głowice to inna bajka.
dawidd - Pon Kwi 11, 2016 17:30
szklanki możesz rozebrać do czyszczenia, tam jest sprężynka i korek od spodu. Stukając w drewniany blat, środek wyskoczy. Później myjesz, moczysz o oleju i składasz. Chociaż jesli to będzie robił mechanik to pewnie nie będzie mu sie chciało bawic
tomi24lbn - Pon Kwi 11, 2016 18:28
aaa sorki nie zauważyłem ze masz serie k a nie kv
pineska - Sob Kwi 16, 2016 15:46
Dziś wymienłem olej na Volveline MaxLife 5W40 i faktycznie auto chodzi dużo ciszej, a popychacze już tak nie tłuką Więc póki co to rozwiązało mój problem Dzięki Panowie ca polecenie oleju
|
|