|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tempomat - błąd Toaf
uroczya - Pon Kwi 25, 2016 19:04 Temat postu: [R75] Tempomat - błąd Toaf Witajcie.
Od jakiegoś czasu próbuję uruchomić tempomat w swoim R75
Dziś po podłączeniu się Toaf'em znalazłem poniższy błąd.
Po usunięciu błędów ten za każdym razem powracał.
Koledzy co to jest?
marcin.misek - Pon Kwi 25, 2016 20:22
A włączyłes tempomat jak nalezy ?
Tyle że tutaj nawet jeśli nie jest zakodowany tempomat to nie wywala tego błędu.
Moim zdaniem błędu trzebu szukac gdizes w instalacji bądz w samym sterowniku ( najszybciej wrzucic inny na podmianke)
sTERYD - Pon Kwi 25, 2016 22:43
Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają
cin1391 - Wto Kwi 26, 2016 07:35
sTERYD napisał/a: | Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają |
Otóż to, dokładnie to samo miałem jak mi taśma w kierownicy padła i nie działał mi klakson, sterowanie radiem i tempomat
uroczya - Wto Kwi 26, 2016 10:04
sTERYD napisał/a: | Może to być wina taśmy w kierownicy. Mi wywala ten błąd jak przyciski nie działają |
No dobra....ale taśmę zmieniłem jako pierwszą....i dalej nic.
No chyba że i ta którą zamontowałem też jest trachnięta? wrrr
Ale klakson działa, sterowanie radiem...już nie ale to nie jest oryginal.
cin1391 - Wto Kwi 26, 2016 11:48
uroczya napisał/a: | Ale klakson działa, sterowanie radiem...już nie ale to nie jest oryginal. |
Jak działa klakson, to taśma jest ok.
uroczya - Wto Kwi 26, 2016 13:16
Zastanawiam się czy podczas zmiany radia nie trzeba było "przerabiać" kostek i coś zostało nie tak podłączone.
Postaram się w weekend rozebrać obudowę kierownicy i prześledzić przewody od kierownicy do radia/tempomatu.
A może rzeczywiście jest "uszkodzony" sterownik tempomatu....hm, sam już nie wiem
MaReK - Wto Kwi 26, 2016 17:19
Jak się bawiłem tempomatem i szukałem rozwiązania jak go włączyć, to też taki błąd wygenerowałem Tyle, że u mnie wsio działa jak trzeba Więc zakoduj tempomat zgodnie z "how to" i sprawdź czy się coś zmieniło.
Swoją drogą do TOAF'a należy dorobić funkcję odczytów cyfrowych. Wtedy da się zdiagnozować czujniki sprzęgła, hamulca, przyciski w kierownicy.
A co do błędy to upewnij się, że masz tempomat od diesla a nie od benzyny.
uroczya - Wto Kwi 26, 2016 18:51
MaReK napisał/a: | Więc zakoduj tempomat zgodnie z "how to" i sprawdź czy się coś zmieniło. |
Hm...coś więcej
MaReK napisał/a: |
A co do błędy to upewnij się, że masz tempomat od diesla a nie od benzyny. |
Poznam po sterowniku tempomatu?
Z góry dzięki
MaReK - Sro Kwi 27, 2016 06:26
uroczya napisał/a: | Hm...coś więcej |
Poszukaj tematu Steryda "Zepsułem tempomat".
Tam masz jak się udało go naprawić.
uroczya napisał/a: | Poznam po sterowniku tempomatu? |
Po obudowie, musi być biała. Czarna jest dla benzyny.
uroczya - Sro Kwi 27, 2016 14:33
MaReK napisał/a: | uroczya napisał/a: | Hm...coś więcej |
Poszukaj tematu Steryda "Zepsułem tempomat".
Tam masz jak się udało go naprawić.
uroczya napisał/a: | Poznam po sterowniku tempomatu? |
Po obudowie, musi być biała. Czarna jest dla benzyny. |
MaReK przeczytałem temat o którym wspomniałeś, ustawiłem tempomat na nieaktywny i NIC.
Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały
Znalazłem też różnice w nr VIN w poszczególnych modułach - czy to może mieć znaczenie? Nie mogę zmienić VIN - komunikat error
Jakieś sugestie Panowie?
AdaskoC - Sro Kwi 27, 2016 15:12
uroczya napisał/a: | Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały |
Ten moduł ze zdjęć jest od CDT
uroczya napisał/a: | Znalazłem też różnice w nr VIN w poszczególnych modułach - czy to może mieć znaczenie? |
Został wsadzony licznik z innego auta i dopisany do niego LSM, lub LSM też jest z innego auta.
uroczya napisał/a: | Nie mogę zmienić VIN - komunikat error
|
Toafem tego nie uczynisz w liczniku, jedynie w module LSM możesz sobie zmienić.
longer86 - Sro Kwi 27, 2016 15:21
Jezeli modul dobry, taśm dobra... To zostaje mniej podejrzanych
marcin.misek - Sro Kwi 27, 2016 15:30
uroczya napisał/a: | ustawiłem tempomat na nieaktywny i NIC |
jeśli posiadasz wersje 0.5.00.40 to tak nalezy zrobic
w wersji 0.5.00.43 zostalo to poprawione i tam nalezy ustawic jako AKTYWNY.
Ja tu widze ze wszystie nr VIN sa takie same, ale należy miec na uwadze ze w module IKE i LSM zapisane jest jedynie 8 ostanich znakow nr VIN
TOAF pozwala na zmiane VIN w BCU, EMS ( V6) , MEMS ( 1.8), LSM, SRS, SMAC oraz IKE ( Jeżeli brak zapianego nr VIN , czysty wsad).
uroczya - Sro Kwi 27, 2016 16:41
[quote="AdaskoC"] uroczya napisał/a: | Sprawdziłem sterownik tempomatu - jest biały |
AdaskoC napisał/a: | Ten moduł ze zdjęć jest od CDT |
Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI?
MaReK - Sro Kwi 27, 2016 21:04
uroczya napisał/a: | Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI? |
Nie. Szukaj problemu w instalacji.
Dopóki TOAF nie będzie miał sprawdzania cyfrowych odczytów z przycisków, możesz skorzystać z INPA - to ten sam kabel.
Masz czujniki nad pedałami? Sprzęgła (biały), Hamulca (czarny) ? Chociaż niektórzy twierdzą, że nie ma różnicy jaki kolor... oczywiście tempomat włączasz na konsoli środkowej poprzez wciśnięcie przycisku i tenże się świeci? Może podłączyłeś się pod "grzane siedzenia" ? Chociaż wtyczki nie pasowałby chyba...
uroczya - Czw Kwi 28, 2016 11:40
MaReK napisał/a: | uroczya napisał/a: | Ma to różnice jeśli wsadzony jest w CDTI? |
Nie. Szukaj problemu w instalacji.
Dopóki TOAF nie będzie miał sprawdzania cyfrowych odczytów z przycisków, możesz skorzystać z INPA - to ten sam kabel.
Masz czujniki nad pedałami? Sprzęgła (biały), Hamulca (czarny) ? Chociaż niektórzy twierdzą, że nie ma różnicy jaki kolor... oczywiście tempomat włączasz na konsoli środkowej poprzez wciśnięcie przycisku i tenże się świeci? Może podłączyłeś się pod "grzane siedzenia" ? Chociaż wtyczki nie pasowałby chyba... |
MaReK czujniki nad pedałami mam.
Tempomat włączam na konsoli środkowej - lampka na przycisku zaświeca się na zielono....podczas jazdy po przekroczeniu 50km/h i wciśnięciu przycisków na kierownicy nic się nie dzieje. Kontrolka na zegarach nie zaświeca się.
prebenny - Czw Kwi 28, 2016 11:52
Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)?
uroczya - Czw Kwi 28, 2016 12:36
prebenny napisał/a: | Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)? |
Tak jest dociśnięte....muszę sprawdzić jeszcze dokładnie czujnik hamulca.
Ale czy wtedy też by się nie zapaliła kontrolka na zegarach? - jakby czujnik nie "stykał" z pedałem?
sTERYD - Czw Kwi 28, 2016 12:39
Nie. Kontrolka się świeci tylko jak tempomat trzyma prędkość.
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 11:22
prebenny napisał/a: | Czujniki są dobrze zamontowane (dopchnięte do pedałów)? |
Czujniki podociskane i..... NIC
Tempomat jak nie działał tak nie działa.
Ma ktoś z Was może schemat podłączenia tempomatu w R75?
W weekend chcę przejść "po kablach" od kierownicy - może coś jednak jest odłączone?
Ostatnio podczas instalacji GMS wg instrukcji kolegi sknero po podłączeniu sterowania z kierownicy stacja nie reaguje na klawisze na kierownicy.
Może jakaś kostka jest odłączona. Sygnał dźwiękowy działa....
longer86 - Pią Kwi 29, 2016 11:42
uroczya napisał/a: | Ma ktoś z Was może schemat podłączenia tempomatu w R75? |
wpisz w google RAVE_5_unlocked
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 12:31
Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?
Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny.
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 12:41
MaReK napisał/a: | Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?
Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny. |
Jeszcze nie :-(
Mam problem z instalacja INPY. Wg tej co zainstalowałem nie mam tam Rovera. Który model BMW "wybrac" E46?
Sorki za głupie pytania, ale nie miałem do czynienia za bardzo z diagnostyką komputerową aut
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 13:26
Zaraz Ci dam link do wersji dla ROVER'a.
Wypakujesz katalog w C:\INPA- i odpalisz ze środka \BIN\INPALOAD.exe.
Jak masz przedliftową wersję CDT, to parę razy nim się połączysz będziesz musiał kliknąć TAK/TAK/TAK na proces przerwania skryptu.
Jeszcze się zapytam czy bezpieczniki i przekaźnik sprawdzone?
Masz drugi moduł na podmiankę?
longer86 - Pią Kwi 29, 2016 13:42
MaReK napisał/a: | Jak masz przedliftową wersję CDT |
Marek to fura Matinitro... przedlift z gratami polifta
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 13:51
MaReK napisał/a: | Zaraz Ci dam link do wersji dla ROVER'a.
Wypakujesz katalog w C:\INPA- i odpalisz ze środka \BIN\INPALOAD.exe.
Jak masz przedliftową wersję CDT, to parę razy nim się połączysz będziesz musiał kliknąć TAK/TAK/TAK na proces przerwania skryptu.
Jeszcze się zapytam czy bezpieczniki i przekaźnik sprawdzone?
Masz drugi moduł na podmiankę? |
Niestety nie mam na podmiankę...jak coś pomęczę Adasko i się zakupi
Póki co wielkie dzięki za pomoc
Ps. Dokładnie auta MatiNitro przedlift.
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 15:14
Na zlocie w Zakopcu T4 zdiagnozowało uszkodzenie taśmy w kierownicy, ale... to mogą być błędne tropy. Przetrzep instalację i sprawdź czy bezpieczniki są okej. Możesz pokusić się o przedzwonienie pinów pomiędzy wtyczką tempomatu (modułu) a wtyczkami od ECU Silnika. Roboty jest trochę, ale jeśli wszystko inne zawiedzie...
uroczya - Pią Kwi 29, 2016 16:06
MaReK a linka do Inpy pod R75 podałbyś ?
Jutro przysiądę i posprawdzam.
Z góry dzięki
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 19:32
Tutaj.
http://chomikuj.pl/cocban...37.rar(archive)
1. Zainstalować pakiet INPA 5.x. - pełny
2. Przygotować wszystko do działania INPA z samochodem - konfiguracje OBD i takie tam.
3. Rozpakować katalog do C:/ tak aby ścieżka była C:/INPA- (pewnie zadziała gdzie indziej, ale co tam)
4. Wejść w C:/INPA-/BIN/
5. Uruchomić INPALOAD.EXE
no i potem to już powinno grać.
Pozdrawiam,
uroczya - Sob Kwi 30, 2016 14:09
Witajcie.
Zacząłem "kopać" w instalacji i na początek taki kwiatek. - poniżej
Po co i w jakim celu?
Kostka od tempomatu - włącznik na konsoli pod climatronikiem. Dolutowane dwa przewody do jednego.
Ps. Najprawdopodobniej zasilanie przycisków - diody- od grzania foteli.
longer86 - Sob Kwi 30, 2016 14:46
Sądząc po kolorze kabli to oświetlenie przycisków... Jak to rozłączysz to zielona dioda i tak sie zapali, natomiast po włączeniu świateł nie bedzie podświetlenia przycisku na pomaranczowo
uroczya - Nie Maj 01, 2016 16:44
MaReK napisał/a: | Zrobiłeś test cyfrowych stanów w INPA ?
Sprawdziłeś czy działa manetka, czy działają czujnik nad pedałami?
Jeśli to działa, to spróbuj podmienić tempomat na inny. |
Niestety dalej nic....spróbuję podmienić sterownik.
Patrząc po instalacji wydaję się być ok.
INPA....no cóż wywalała ciągłe błędy, ale wg tego nic nie jest powłączane?
MaReK - Nie Maj 01, 2016 20:27
Ale podczas diagnostyki włączyłeś tempomat na konsoli środkowej (pod zapalniczką)?
MatiNitro - Nie Maj 01, 2016 20:41
Ze swojej strony dodam że przyciski były w zakopcu sprawdzane, były ok oraz moduł tempomatu był podmieniany na sprawny od Adiego. Tempomat nie ruszył, czujnik sprzęgła założyłem nowy od BMW, sterowanie radia oryginalnego i klakson działały mi prawidłowo.
uroczya - Nie Maj 01, 2016 20:48
MatiNitro, dzięki za info.
Co nam zatem pozostało? Czujnik hamulca?
Wrrrr
MatiNitro - Nie Maj 01, 2016 20:56
Czujnik hamulca jeśli jest odłączony bądź uszkodzony to się światła stopu świecą non stop, sam sprawdzałem i się świeciły po odłączeniu wtyczki. Ja obstawiam, że coś jest w instalacji pomieszane jak z tymi halogenami trzeba by całą wiązkę przetrzepać.
uroczya - Nie Maj 01, 2016 21:00
MatiNitro napisał/a: | Czujnik hamulca jeśli jest odłączony bądź uszkodzony to się światła stopu świecą non stop, sam sprawdzałem i się świeciły po odłączeniu wtyczki. Ja obstawiam, że coś jest w instalacji pomieszane jak z tymi halogenami trzeba by całą wiązkę przetrzepać. |
Tia.....znajomy "elektryk" wpisał mnie już na czarną listę w telefonie
Ale chyba bez niego i tym razem się nie obejdzie
MatiNitro wielkie dzięki za uwagi.
MaReK - Pon Maj 02, 2016 00:45
Jak były sprawdzane i są okej... to niby dlaczego w INPA nie świecą ?
uroczya - Wto Maj 03, 2016 15:37
MaReK napisał/a: | Ale podczas diagnostyki włączyłeś tempomat na konsoli środkowej (pod zapalniczką)? |
Sprawdzilem raz jeszcze z wlaczonym tempomatem na konsoli srodkowej. Niestety w Inpie nic innego nie pokazało.
Zalaczylem nawet klime i tez jej nie pokazalo.
Czyżby jednak Inpa sie nie polaczyla z R75?
MaReK - Wto Maj 03, 2016 15:41
Pedał hamulca lub sprzęgła też nie pokazuje?
uroczya - Czw Maj 05, 2016 11:55
MaReK napisał/a: | Pedał hamulca lub sprzęgła też nie pokazuje? |
MaReK niestety nic nie pokazuje
Poniżej foto z dzisiejszej próby - włączony tempomat, klima wcisnięty stop i sprzęgło.
MaReK - Czw Maj 05, 2016 13:25
No to jakaś dupa. Komunikacyjna dupa ze sterownikiem.
Twoje auto ma kontrolę trakcji czy nie ma?
uroczya - Czw Maj 05, 2016 13:31
MaReK nie mam kontroli trakcji.
MaReK - Czw Maj 05, 2016 14:48
uroczya napisał/a: | MaReK nie mam kontroli trakcji. |
Bo jakbyś ją miał, pewnie byłby problem z komunikacją pomiędzy ABS a ECU.
Wejdź w live data abs i wybierz z live data czujnika pedału hamulca. Zobacz czy tam jest okej.
uroczya - Pią Maj 06, 2016 17:40
MaReK napisał/a: | uroczya napisał/a: | MaReK nie mam kontroli trakcji. |
Bo jakbyś ją miał, pewnie byłby problem z komunikacją pomiędzy ABS a ECU.
Wejdź w live data abs i wybierz z live data czujnika pedału hamulca. Zobacz czy tam jest okej. |
MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-(
MaReK - Pią Maj 06, 2016 17:51
uroczya napisał/a: | MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-( |
Prawy klawisz na nazwie grupy. Następnie EDIT, potem zaznacz opcję "przełącznik hamulca" lub coś w tym stylu, daj save i jeszcze raz uruchom monitorowanie.
uroczya - Pią Maj 06, 2016 18:14
MaReK napisał/a: | uroczya napisał/a: | MaReK w toaf w abs ->live data mam tylko i wyłącznie prędkość kół przednich i tylnych. Nic więcej :-( |
Prawy klawisz na nazwie grupy. Następnie EDIT, potem zaznacz opcję "przełącznik hamulca" lub coś w tym stylu, daj save i jeszcze raz uruchom monitorowanie. |
Zrobione zgodnie z instrukcją - dzięki
W monitorowaniu podczas naciśnięcia pedału hamulca pojawia się 1... czyli wygląda że czujnik sprawny.
MaReK - Pią Maj 06, 2016 19:30
Czyli jest problem komunikacyjny pomiędzy sterownikiem silnika a resztą modułów.
A sprawdź jeszcze w DDE czy działa wskazanie prędkości w LIVE DATA.
uroczya - Sob Maj 07, 2016 15:31
MaReK napisał/a: | Czyli jest problem komunikacyjny pomiędzy sterownikiem silnika a resztą modułów.
A sprawdź jeszcze w DDE czy działa wskazanie prędkości w LIVE DATA. |
Silnik -> Live Data -> Prędkość pojazdu -> działa
|
|