|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75] telepanie się
n0name - Pią Cze 17, 2016 15:37 Temat postu: [r75] telepanie się Hej,
Wczoraj jak wróciłem do domu i miałem juz wylaczac autko, zauważyłem, że auto zaczęło sie jakby "telepać". Jakby delikatnie zrywac
Jak wyłączyłem klime przestało (może zbieg okoliczności).
Jakie mogą być tego przyczyny? Będę obserwował i dam znać jak zobacze kiedy dokładnie to występuje.
wellman - Pią Cze 17, 2016 16:02
n0name, prawdopodobnie kończące się koło pasowe wału korbowego. Jeśli wymieniać to na oryginał Corteco. Warto przy okazji przyjrzeć się też paskom, rolkom i napinaczom.
n0name - Pią Cze 17, 2016 16:05
Wellman,
Możesz mi podesłać link bezpośredni? bo nie mogę nigdzie znaleźć o.O.
Czy to ustrojstwo jest drogie?
http://allegro.pl/corteco...5936349413.html
Po czym poznać oryginał?
Czy zamówić u Mariusza w British Cars?
Pzdr
wellman - Pią Cze 17, 2016 16:21
To na tej aukcji jest Corteco, więc będzie ok.
Jeśli masz zjechane paski to wypadałoby wymienić też to (są dwa - jeden dłuższy od "wszystkiego" i drugi krótszy do sprężarki klimatyzacji) oraz rolki prowadzące i napinacz.
Gdy szukam części sprawdzam zawsze alledrogo, s-part (tu można czasem sporo taniej dostać), iparts i ewentualnie inne sklepy internetowe szukając po konkretnych numerach jakie mnie interesują.
n0name - Pią Cze 17, 2016 16:30
Ok.
Paski miałem stosunkowo niedawno wymieniane więc powinny być ok.
Dzięki za poradę, czy to jest do zrobienia na gwałt?
Czy mogę jeszcze trochę pojeździć? Cieńko z portfelem, wczoraj wydałem 1600 na wachacze, tuleje i geometrie...
wellman - Pią Cze 17, 2016 16:38
Zawsze możesz najpierw to sprawdzić. Od spodu lub po zdjęciu prawego nadkola ładnie widać koło pasowe. Jeśli będzie widać bicie lub będą się pojawiać z niego niepokojące dźwięki to jest definitywnie do wymiany.
Można też zrobić test z kredą (narysować w poprzek gumy kreskę na kole i jak po kilku minutach pracy ze zmienną prędkością się kreska rozjedzie znaczy, że czas na zmianę).
Może się okazać, że to rzeczywiście zbieg okoliczności i winne będą np. nierówno lejące wtryskiwacze (choć pewnie miałbyś tu jeszcze jakieś inne objawy). Jeśli jednak wyszłoby, że koło pasowe, to bym nie zwlekał za długo z wymianą.
j0zek - Pią Cze 17, 2016 22:55
A może tak dwumasa?
wellman - Pią Cze 17, 2016 23:06
j0zek, a może, tylko to by raczej nic nie miało wspólnego z włączaniem/wyłączaniem klimy, byłoby słychać dzwonienie i dało się czuć na sprzęgle przy ruszaniu.
j0zek - Sob Cze 18, 2016 09:54
wellman napisał/a: | j0zek, a może, tylko to by raczej nic nie miało wspólnego z włączaniem/wyłączaniem klimy, byłoby słychać dzwonienie i dało się czuć na sprzęgle przy ruszaniu. |
Jak dwumasa sie zaczyna konczyc to nie znaczy, ze od razu musi dzwonic i czuc na sprzegle.
U mnie tez np. telepalo przy gaszeniu i troche przy odpalaniu, wymienilem kolonpasowe na drogie corteco i paski i np. nic sie nie zmienilo po wymianie
longer86 - Sob Cze 18, 2016 09:58
wymieniłes pół auta i wnioskujesz że dwumasa? bo tylko tego jeszcze nie ruszałeś?
wellman - Sob Cze 18, 2016 10:04
j0zek, dla odmiany mogę podzielić się doświadczeniem przeciwnym.
Wymieniłem dwumasę, bo było już lekko słychać i czuć przy ruszaniu. Myślałem, że to będzie lek na całe zło i skończy się telepanie i wibracje.
Tymczasem zniknęło tylko lekkie stukanie przy wciskaniu sprzęgła i żaba przy ruszaniu. Za ciągłe drżenie budy (w tym wibracje przy gwałtownym przyspieszeniu i bujanie przy gaszeniu) - jak się później okazało - odpowiedzialna była poduszka-gruszka, która niby dobrze wyglądała, a okazała się wadliwa.
j0zek - Sob Cze 18, 2016 11:03
Do wymienienia pol auta jeszcze duzo brakuje, a wnioskuje dwumas, bo czesto tez tak sie ludziom objawiaja poczatki zuzycia.
Wellman, tez ta poduszke wymienialem, ale u mnie akurat nie bylo zmiany po.
wellman - Sob Cze 18, 2016 11:17
longer86, jeśli ktoś tu prowadzi listę tych, co "wymienili pół auta" to możecie mnie dopisać.
j0zek, możesz mieć rację, bo początki dwumasy mogą się zaczynać bardzo różnie, ale nijak nie da się tego jednoznacznie sprawdzić.
Natomiast koło pasowe można zdiagnozować relatywnie prosto i organoleptycznie. Koszty ewentualnej wymiany też dużo niższe niż dwumasy, więc na miejscu n0name właśnie od sprawdzenia tego bym zaczął.
|
|