Zobacz temat - [ R 25 1,4 16V ] układ chłodzenia jak to w końcu z nim jest
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R 25 1,4 16V ] układ chłodzenia jak to w końcu z nim jest

lortprodisz - Nie Cze 26, 2016 22:25
Temat postu: [ R 25 1,4 16V ] układ chłodzenia jak to w końcu z nim jest
witajcie ,
robiac ostatnio ogledziny uruchomionego silnika dostrzegłem fakt zassania weza od nagrzewnicy przy dodaniu gazu co zainteresowało mnie ... po doczytaniu literatury dostepnej na forum i weryfikacji pod maską nasuwaja sie pytania jak układ ten ma działać a mianowicie jakim cudem zapewniony jest obieg cieczy chłodzacej na zimnym silniku przy sprawnym termostatcie skoro zarór nagrzewnicy odcina powrót cieczy która pierwotnie płynie z głowicy silnika , termostat jest zamkniety wiec przez chłodnice przepływu nie ma a zbiorniczek wyrównawczy podpiety jest przed termostatem ..... kompletnie nie rozumiem co konstruktor miał na mysli stosujac takie rozwiazanie
obecnie jestem na etapie zakładania junkersa - lpg i mam zamiar obieg cieczy w silniku doprowadzic do sensownej cyrkulacji która nie bedzie wezy zasysac :twisted:

prosze niech mi ktos wytłumaczy jak układ chłodzenia w fabrycznym wykonaniu ma działac

longer86 - Nie Cze 26, 2016 22:43

Jaki zawór nagrzewnicy? Nagrzewnica jest zawsze otwarta, tylko zamykają sie klapki sterujące obiegiem powietrza, termostat zamyka duży obieg z chłodnicą, a zbiorniczek wyrównawczy jest przed termostatem, bo plyn krąży w małym obiegu z pominięciem chłodnicy.

Jesteś pewien ze masz dobrze odpowietrzony układ?

I po za tym:

Moderator longer86 informuje

Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji



lortprodisz - Nie Cze 26, 2016 23:03

jestem na 100% pewien , regulacja temperatury odbywa sie poprzez sterowanie przepływem cieczy przez nagrzewnice , na wezu jest mechaniczny zawór sterowany linką
sknerko - Pon Cze 27, 2016 11:25

lortprodisz fabrycznie w żadnym roverku nie ma zaworu
longer86 - Pon Cze 27, 2016 12:18

sknerko, a to co to je?

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-JJB100240

robsson78 - Pon Cze 27, 2016 15:58

sknerko napisał/a:
lortprodisz fabrycznie w żadnym roverku nie ma zaworu

:o :o :o

13 - Zawór sterujący temperaturą nagrzewnicy.
Może to pomoże.
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

lortprodisz - Pon Cze 27, 2016 18:06

czytałem opis z forum jak układ chłodzenia działa .... dlatego tez napisałem wątek
zrozumiałbym jakby powrót cieczy ze zbiorniczka wyrównawczego był połaczony z króćcem pomiedzy pompa wody a termostatem = pompa zassysa wode ze zbiorniczka tłoczy przez blok i głowice przez przewody z kolektora i z głownego zasilajacego chłodnice wraca do zbiorniczka wyrównawczego zakładajac ze termostat i zawór nagrzewnicy sa pozamykane .

sknerko - Wto Cze 28, 2016 09:55

Przepraszam namieszałem zawór nagrzewnicy jest. robsson78, na schemacie który wkleiłeś nie ma on numeru 13 tylko 8. Tuż przed zaworem jest bajpas to jest tam gdzie to jajowate łączy dwa przewody.
NoPE - Wto Cze 28, 2016 13:28

Chłopaki, RAVE jest ogólnie dostępne. Wystarczy pobrać i zerknąć na właściwy dla danego modelu.
Wyżej widzę z wersji K8 i R200, a kolega z problemem ma R25. Może są takie drobne zmiany, które tutaj wprowadzają zamieszanie.

robsson78 - Wto Cze 28, 2016 18:10

sknerko napisał/a:
robsson78, na schemacie który wkleiłeś nie ma on numeru 13 tylko 8.

Dla silnika 8v jest nr. 8 :razz: ale dla silnika jakiego dotyczy problem czyli R 25 1,4 16V schemat jest nieco niżej i zawór sterujący temperaturą nagrzewnicy ma numer 13.