|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
patfied - Sro Wrz 14, 2016 21:54 Temat postu: [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików Witam ,
Jestem świeżym posiadaczem Roverka 25. Mam taki problem iż nagrzewa mi się tunel środkowy oraz plastiki przy gałce zmiany biegów . Pojawia się to po przejechaniu około godziny dystansu, czasem szybciej gdy stoję w korku.
Czy macie coś podobnego w swoich autkach
Ktoś może wie co może być nie tak ?
Pozdrawiam.
AndrewS - Czw Wrz 15, 2016 15:45
może nie masz osłon nad rura wydechową
iktorn73 - Czw Wrz 15, 2016 16:32
Albo brak osłon albo przytkany katalizator zatrzymuje spaliny które nagrzewają podłogę.
patfied - Sro Paź 05, 2016 19:26
Osłony jakieś mam aczkolwiek nie wiem czy to wszystkie,a jeśli chodzi o katalizator to da się jakoś przeczyścić Czy trzeba po prostu wyciąć?
Pozdrawiam
sknerko - Czw Paź 06, 2016 08:19
patfied napisał/a: | Czy trzeba po prostu wyciąć? | Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM. Wymień na jakiś nowy, na allegro sporo jest ceramicznych, a jak do LPG to i metalowe są.
patfied - Czw Paź 06, 2016 17:58
No dobra w takim razie dzięki, będę miał to na uwadze
AndrewS - Czw Paź 06, 2016 20:00
sknerko napisał/a: | Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM |
proszę o dowody w postaci wykresów
pobieżnie i na szybko obejrzane wykresy w necie tego nie potwierdzają, jeśli już to minimalny wzrost mocy.
sknerko - Czw Paź 06, 2016 20:14
AndrewS prosze cie nie będę demontował kata do pomiarów przejrzyj sobie wątki Markzo tam sa wykresy potwierdzające to. Moge tylko dodać ze codziennie wjeżdżam na autostrade mając równo 40km/h w pewnym miejscu i cisne na 4 biegu pedał w podłogę i ileś tam metrów dalej jest most z Katalizatorem pod most wjeżdżam 120km/h bez kata nigdy, przenigdy nie dociągnął do 100km/h pod mostem. Weź mi to wytłumacz wzrostem mocy. Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc koniec kropka zweryfikowane na roverze 45 na freelanderze i na mazdzie 6.
AndrewS - Czw Paź 06, 2016 20:45
15-20KM to sporo, z pewnością jest to do wyczucia przez kierowcę.
Ja w moim 800 spadku nie wyczuwam, nie wyczuwałem też w 214 si kanciaku.
Szkoda że na zlocie nie bedzie hamowni, bo mam wcześniejszy wykres 800.
sknerko napisał/a: | Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc |
To wytłumacz mi dlaczego wprowadzenie do silników np. poloneza katalizatorów zawsze powodowało zmniejszenie mocy w porównaniu do wersji gaźnikowej
To o czym piszesz jest ważne ale w przypadku silników dwusuwowych.
Tak czy inaczej bedziem jutro o tym dyskutować online
radek25 - Sro Paź 12, 2016 06:48
może tak być jeżeli kata zastępujemy tylko rurką, moim zdaniem w miejsce katalizatora należy wstawiać jakiś mały przelotowy tłumik (są takie przeloty z łuskami coś jak strumiennica ) najlepiej o objętości podobnej do objętości katalizatora.
|
|