|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - Led w tylnych lampach i kierunkach.
sknerko - Czw Paź 06, 2016 10:07 Temat postu: Led w tylnych lampach i kierunkach. To znowu ja z tymi ledami
Dość często przepalają mi się zarówki w landku z tyłu i pomyślałem sobie czy nie ma na rynku sensownych zamienników LED. i znalazłem (nawet test jednego ze sklepów jest) takie wynalazki:
http://www.sklepledowy.pl.../10/1/default/1
http://www.sklepledowy.pl.../35/1/default/1
http://www.sklepledowy.pl.../23/1/default/1
Zakładał ktoś coś takiego do 75 lub Freela? szczególnie interesują mnie te 11W co sa w teście na filmiku.
tomekk_nt - Nie Paź 09, 2016 11:07
Cześć,
Ja testowałem jakiś czas temu ledy generalnie do oświetlenia tyłu i odradzam zdecydowanie te zwykłe SMD z dwóch powodów. Po pierwsze elektronika jest na wierzchu, a klosz lampy to jednak jest miejsce, w którym jest wilgoć, więc ścieżki szybko mogą zaśniedzieć i pojedyncze diody mogą zacząć najpierw mrugać, a potem przestać całkowicie świecić. Druga kwestia to fakt, że światło jest mało rozproszone i nawet przez nieprzezroczysty klosz lamp tylnych w naszych Roverach widać pojedyncze diody i generalnie strumień światła wychodzący z klosza jest słabszy.
Ta żarówka COB+CREE jest całkiem spoko. COBy na bokach sprawiają, że kąt świecenia jest całkiem duży, więc sporo światła z nich odbija się od odbłyśników i jest to światło dość równomiernie rozłożone. Dodatkowa dioda CREE z soczewką na górze daje też silne i rozproszone światło bezpośrednio na klosz. Plusem jest też to, że żarówka jest zabudowana, więc nie powinno być problemu z jej szczelnością jak w tej poprzedniej.
Jeśli jednak chcesz zamontować LEDy, to pojawiają się dwa problemy. Pierwszy to homologacja samej żarówki oraz legalność montowania żarówki LED w lampach, które nie są do nich przystosowane. A drugi pojawia się, jeśli chcesz montować LEDy jako kierunkowskazy - te żarówki pobierają mniejszy prąd, więc trzeba będzie dostosować przerywacz, żeby częstotliwość mrugania nie była za duża (na awaryjnych nie ma problemu, tylko na pojedynczych kierunkowskazach). Najłatwiej oczywiście wstawić rezystor tak, żeby moc pobierana przez odbiornik była taka sama jak zwykłej żarówki do kierunkowskazu.
longer86 - Nie Paź 09, 2016 22:45
Lub poszukać żarówek, które maja CAN, maja w sobie rezystor i nie powodują bledu żarówki
sknerko - Pon Paź 10, 2016 11:40
tomekk_nt napisał/a: | Po pierwsze elektronika jest na wierzchu, a klosz lampy to jednak jest miejsce, w którym jest wilgoć, więc ścieżki szybko mogą zaśniedzieć i pojedyncze diody mogą zacząć najpierw mrugać, a potem przestać całkowicie świecić. | To nie kwestia wilgoci tylko dziadowskich diod. tomekk_nt napisał/a: | Ta żarówka COB+CREE jest całkiem spoko. | Ale to miałeś to w lampie założone?
tomekk_nt napisał/a: | A drugi pojawia się, jeśli chcesz montować LEDy jako kierunkowskazy - te żarówki pobierają mniejszy prąd, więc trzeba będzie dostosować przerywacz, żeby częstotliwość mrugania nie była za duża (na awaryjnych nie ma problemu, tylko na pojedynczych kierunkowskazach). | Piszesz o R75 czy o innych autach? bo w R75 jest moduł świateł od tego i oporność żarówki nie ma wpływu na szybkość mrugania.
longer86 napisał/a: | Lub poszukać żarówek, które maja CAN, | Oczywiście że CAN inne będą generować błąd spalonej żarówy.
longer86 - Pon Paź 10, 2016 12:12
sknerko napisał/a: | Piszesz o R75 czy o innych autach? bo w R75 jest moduł świateł od tego i oporność żarówki nie ma wpływu na szybkość mrugania. |
Jesteś tego pewien?
Chyba ze szybkie mruganie kierunkowskazu po spaleniu jednej z żarówek jest celowym zabiegiem modulu lsm .
sknerko - Pon Paź 10, 2016 12:38
a mrugały ci szybciej? bo mi po spaleniu tylnej nie mrugały szybko tylko wyskoczył komunikat.
Ta na błotniku też nie generowała szybszego migania
longer86 - Pon Paź 10, 2016 13:33
Przednia w zderzaku, ale gdzies nie kontaktowali bo żarówka sprawna.
W momencie utraty styku wyskakuje błąd na zegarach i kierunki mrugają 2 razy szybciej, w momencie kiedy zlapalo styk... Tempo wracali do normy.
Awaryjne dzialaly z normalnym tempem
tomekk_nt - Pon Paź 10, 2016 13:51
sknerko napisał/a: | tomekk_nt napisał/a: | Po pierwsze elektronika jest na wierzchu, a klosz lampy to jednak jest miejsce, w którym jest wilgoć, więc ścieżki szybko mogą zaśniedzieć i pojedyncze diody mogą zacząć najpierw mrugać, a potem przestać całkowicie świecić. | To nie kwestia wilgoci tylko dziadowskich diod. |
Powiedziałbym, że obu.
sknerko napisał/a: | tomekk_nt napisał/a: |
Ta żarówka COB+CREE jest całkiem spoko. | Ale to miałeś to w lampie założone? |
Tak, miałem założone.
sknerko napisał/a: | tomekk_nt napisał/a: | A drugi pojawia się, jeśli chcesz montować LEDy jako kierunkowskazy - te żarówki pobierają mniejszy prąd, więc trzeba będzie dostosować przerywacz, żeby częstotliwość mrugania nie była za duża (na awaryjnych nie ma problemu, tylko na pojedynczych kierunkowskazach). | Piszesz o R75 czy o innych autach? bo w R75 jest moduł świateł od tego i oporność żarówki nie ma wpływu na szybkość mrugania. |
Ja sprawdzałem u siebie w R45, który nie ma tego modułu, myślałem, że R75 też nie ma i będzie ten sam problem, ale jeśli tam jest inaczej, to spoko.
sknerko - Pon Paź 10, 2016 20:42
tomekk_nt napisał/a: | Powiedziałbym, że obu. | A ja wiem że wilgoć nie ma wpływu bo mam w przednich lampach Led 5cio diodowe i wystarczy na chwile je zapalić i od temp są suche. A żeby w aucie skorodowały to ile to auto musiało by stać z mokrymi lampami.
tomekk_nt napisał/a: | Tak, miałem założone. |
Czemu już nie masz?
NoPE - Pon Paź 10, 2016 22:10
Podobnie jak tomekk_nt odradzam Wam wszelkie żarówki ledowe na SMD jako oświetlenie zewnętrzne. Kicha jakich wiele.
Najpierw mrygają losowo, później przestają świecić aż trzeba wymienić. Nie opłaca się, bo w roku trzeba z 3 razy. Po zimie to już na pewno.
Lepiej już wydać więcej na jakość i kupić PHILIPS LED T10 CeraLight 360 ale nie ma pomarańczowych i tylko W5W. Na postojówki idealne.
Homologacja ECE - NIE
[ Dodano: Pon Paź 10, 2016 23:10 ]
Post brzmi jak reklama ale nią nie jest
Polecam, bo już od kilku miesięcy używam i jestem zadowolony.
MD - Pon Paź 10, 2016 22:52
NoPE, hm, ciekawe.
Ogólnie to ja sam myślałem nad LED do stopu. Skoro fabrycznie mamy LED w 3 lampie, to dorzucić go do reflektorów - miodzio. Ładny efekt by był no i szybciej by się świateła zapalały. Kierunkowskazy w sumie też świetnie się prezentują, ale przy cenie 50zł za 1 żarówkę CREE robi się drogo.
sknerko - Wto Paź 11, 2016 09:37
NoPE Oczywiste jest że SMD odpada bo to już na powyższym filmiku udowodniono.
Mnie interesują rozwiązania COB + CREE lub samo CREE bo z takimi diodami miałem w pracy do czynienia. Oczywiście że ta co podałeś żarówa jest całkiem ok ale koszt jest porażający. Dlatego jakieś chińskie by mnie interesowały. Tym bardziej że mam w landku i w r75 ledy w postojówkach SMD i one dają radę (w 75 kilka lat) ale kupowałem Vertexa (markowy chińczyk).
Te mnie bardzo ciekawią http://allegro.pl/zarowka...6552937208.html
http://allegro.pl/p21w-7-...6103483637.html
http://allegro.pl/zarowka...6016769499.html
tomekk_nt - Wto Paź 11, 2016 13:51
sknerko napisał/a: | tomekk_nt napisał/a: | Powiedziałbym, że obu. | A ja wiem że wilgoć nie ma wpływu bo mam w przednich lampach Led 5cio diodowe i wystarczy na chwile je zapalić i od temp są suche. A żeby w aucie skorodowały to ile to auto musiało by stać z mokrymi lampami. |
To zależy od tego, czy ścieżki są ocynowane albo pokryte soldermaską, te "lepsze" mogą być odporne na ten problem.
sknerko napisał/a: | tomekk_nt napisał/a: | Tak, miałem założone. |
Czemu już nie masz? |
Kolega kiedyś kombinował i miał kilka modeli żarówek, więc pożyczyłem do testów, ale cena tych cobów była trochę za duża jak dla mnie - chciał mi oddać po 20 zeta za sztukę.
|
|