|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpaleniem
qiver77 - Sob Gru 24, 2016 08:58 Temat postu: [R75] Problem z odpaleniem Witam, proszę o pomoc, wsiadając rano do samochodu odpalił jak zawsze, przyjechałem zgasiłem i kiedy znowu chciałem ruszyć w dalszą drogę rozrusznik kręci, ale już nie chce odpalić. Hol pod dom, kabel, toaf diagnoza "P0340 Camshaft position sensor circult multifunction" - brak sygnału. Poczytałem forum i natrafiłem na jeden temat gdzie ktoś opisywał że kupił czujnik do bmw e 46. Też takowy kupiłem w sklepie stacjonarnym gdyż zamiennika do rovera w żadnej hurtowni nie ma, ale na tym czujniku też nie chce odpalić. Znalazłem na s-parcie czujnik za 270 plus kabel za 90, i na angielskiej stronie https://www.dmgrs.co.uk/p...00610-ysb002450 taki czujnik. Może ktoś jest z okolic Wrocławia kto by miał owy czujnik na sprzedaż. Z góry dziękuję.
[ Dodano: Sob Gru 24, 2016 08:58 ]
KOLEDZY POMOŻECIE???
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 10:50
qiver77 napisał/a: | brak sygnału | to nie znaczy , że czujnik jest padnięty , są jeszcze przewody wpięte do ECM ( pin 54 i 18 ), sprawdziłbym czy mają ciągłość i kontakt.
qiver77 - Sob Gru 24, 2016 11:31
Dziękuję za odpowiedź, powiedz gdzie jest ten moduł i jak to sprawdzić??
[ Dodano: Sob Gru 24, 2016 11:31 ]
Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem.
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 11:37
qiver77 napisał/a: | Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem. | czyli bezpieczni F1 w komorze silnika jest ok. Moduł ECM jest w grodzi przy filtrze kabinowym . qiver77 napisał/a: | jak to sprawdzić?? | przedzwonić mirnikiem wpinając się do pinu 54 a później do 18 i odpowiednio do pinów wtyczki od podłączenia czujnika..
adam_26 - Sob Gru 24, 2016 13:12
przy mierzeniu nie wkładaj sond bezpośrednio do pików wtyczki tylko przez jakiś przewód linkowy, lub drucik bo można sobie rozepchać piny tak że nie będą potem kontaktowały z ECM. Opcionalnie można wycofać piny ze wtyczki i podgąć piny, u siebie musiałem tak poprawiać, po pomiarach
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 14:47
adam_26 napisał/a: | przez jakiś przewód linkowy, lub drucik | kawałek spinacza połączyć kostką łączeniową z sondą.
qiver77 - Sob Gru 24, 2016 15:06
Dziękuję wszystkim za pomoc sytuacja opanowana, był przepalony bezpiecznik w komorze silnika ten pod F1 15A. Wymieniłem i pali na dotyk. Dla potomnych czujnik położenia walka rozrządu pasuje od BMW e46. Trzeba tylko trochę poszlifowac.
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 17:00
qiver77 napisał/a: | Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem. | a jednak F1 ,no to żle sprawdzałeś , bo jak F1 spalony to nie mogło być napięcia na czujniku , VIS -ach i sondach , dlatego wspomniałem o bezpieczniku F1.
|
|