Zobacz temat - [Rover 400 1.6 1998] Nie odpala na zimnym dużo pali
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400 1.6 1998] Nie odpala na zimnym dużo pali

kuba5804584 - Sro Gru 28, 2016 09:42
Temat postu: [Rover 400 1.6 1998] Nie odpala na zimnym dużo pali
Witam! Z góry chciałbym się przywitać ze wszystkimi.
Ale przechodząc do tematu jestem posiadaczem Roverka 400 1.6 111 km i ma bardzo poważny problem z odpaleniem na zimnym silniku. Trzeba odłączyć czujnik temperatury który był wymieniany, palec kopułka była wymieniana, świece i przewody również. Samochód kręci i łapie ale nie ma sił odplić pomimo wciśnięcia pedału gazu. Był u 2 mechaników i nikt nie wie co się stało czy mógłbym prosić o jakieś informacje co może być przyczyną? Może czujnik położenia wału?
Z góry THX za odpowiedź. Chciałbym go zrobić bo naprawdę zależy mi na tym aucie a mechanicy na ten moment skasowali mnie 300 zł a samochód nie jeździ...

leszczu - Sro Gru 28, 2016 13:43

Na początek trzeba sprawdzić czy dochodzi paliwo i iskra. :)
kuba5804584 - Sro Gru 28, 2016 13:50

Iskra jest, pompa podaje paliwo była sprawdzana świece wymieniane 2 razy są dobre ciśnienie pompy jest ok nwm cyz to coś znaczy ale spalanie jest kosmiczne ostatnio przez przejechane 140 spalil około 20 litrow waszki
Lemur - Sro Gru 28, 2016 18:08

Rozwin o co chodzi z tym czujnikiem temperatury, odlaczasz go przed odpalaniem? Dlaczego? Jesli dobrze pamietam to tylko ten wlasnie czujnik decyduje o dawce paliwa podczas odpalania (lambda juz po odpaleniu) przy zwartym czujniku podaje maksymalna dawke, a przy odlaczonym minimum. Dodam ze mam na mysli czujnik wkrecony w rurke wystajaca z bloku silnika, a nie ten w glowicy.
kuba5804584 - Sro Gru 28, 2016 18:12

Tak! Mówimy o tym samym czujniku był 2 razy wymieniany po wymianie auto chodzilo dobrze przez jakieś 3-4 odpalenia odpalał od strzała nie smierdział benzyną potem niestety powrót do normy, za 2 razem po wymianie jest to samo i pytanie gdzie szukać usterki.
A z czujnikiem taka akcja przed opaleniem fury standardowa procedura otwieram mache odłączam czujnik i odpalam samochód, ma ciężko odpalić musi długo kręcić, muszę go gazować ale po +- 10 sekundach odpali, po odpaleniu niemiłosiernie śmierdzi benzynką.

Lemur - Sro Gru 28, 2016 18:33

Zdejmij wtyczke i zmierz miernikiem opor pomiedzy dwoma kablami wtyczki. Wyglada na zware pomiedzy nimi, rowniez to przerabialem, mialem przetarta izolacje i zwarlo sie i podawalo za duzo benzyny, nie mial mocy, ciezko palil na zimno, ciagnal 20L/100 i strzelalo z wydechu