|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] kute tłoki 18k4f a 18k4k
addb1 - Nie Lut 19, 2017 23:15 Temat postu: [MG ZR] kute tłoki 18k4f a 18k4k Pytanie z czystej ciekawości
Link do aukcji
Tu są tłoki kute i wszędzie gdzie znalazłem są to tłoki do 18K4F
Więc pytanie moje. Czy rozmiar tłoków z 18k4f są identyczne co w 18k4k?
MultecFSO - Pon Lut 20, 2017 00:55
Tak. W końcu są to silniki o tej samej pojemności. Tłoki są jedynie inne w 160konnej wersji oraz Turbo, ale nie w kwestii średnicy, a grubości półek pierścieni.
Te tłoki pasują także do 16K4F.
ADI-mistrzu - Pon Lut 20, 2017 06:49
A jaka jest w ogóle różnica pomiędzy 18k4f a 18k4k?
Co oznacza literka? Domyślam się że xxxF to przez 2000r. a xxxK to po 2000r.
MultecFSO - Pon Lut 20, 2017 10:31
F to 1.8 120/135KM
K to VVC 145/160
G to Turbo
addb1 - Pon Lut 20, 2017 11:57
MultecFSO, właśnie tłoki by szły do 18k4k czyli z VVC
luke27 - Pon Lut 20, 2017 12:53
Zdajesz sobie sprawę że to są tłoki doprężające.
addb1 - Pon Lut 20, 2017 14:52
luke27, dopreżające czyi jak na moje rozumowanie większa kompresja?
Tak czy siak to tych tłoków potrzebne by były korby również kute i tej że samej firmy bo mogę chyba nie pasować inne np ARP 2000 które są dostępne na Ebay
luke27 - Pon Lut 20, 2017 16:55
ARP2000 o są śruby do korb. Korby z ebay pasują, wossner nie robi korb do Rovera. Generalnie te tłoki są przewidziane dla grupy A, zresztą maja taka homologacje, razem z planowaniem głowicy można dojść do kompresji 13:1. Tylko taki silnik to raczej nie na paliwo z stacji benzynowej(choć można wystroić na 98 np. tylko jaki sens?) i remonty częste. Poczytaj trochę w moim temacie i pytaj. Ile będę potrafił odpowiedzieć tyle odpowiem. Pozdro i fajnie jak by ktoś się podjął tego typu budowy w PL oprócz mnie.
sebeks - Pon Lut 20, 2017 18:40
Jeśli lata na lpg (tego nie wiem) to powinien pracować normalnie na takim sprężaniu po poprawkach w sofcie.
ADI-mistrzu - Wto Lut 21, 2017 06:55
sebeks, na LPG owszem, ale na początku pali benzynkę.
Podstawowy problem w tych silnikach to brak knock sensor, na jego podstawie sterownik dokonywał by korekty kąta i samo zalewanie 98 by wystarczyło.
Chodź się zastanawiam czy samo lanie 98 nie wystarczy aby zapobiec stukom.
luke27 - Wto Lut 21, 2017 07:16
Daje radę na 98. Chwilę tak latałem dla testu, ze strojeniem, ale sens średni. Dopiero po laniu sportowego paliwa i strojeniu widać o co chodzi w tej zabawie. Trzeba sobie zdać sprawę z tego jak zmienia się charakterystyka silnika. W sumie to można też lać dodatek oktanowy np. Millersa.
addb1 - Sro Lut 22, 2017 11:45
Ja aktualnie rozmyślam nad podwyższeniem mocy w moim silniku. Jest dość zdrowy jak na swój wiek.
W planach mam mały remont silnika, przede wszystkim chcę sprawdzić kompresję aby była w normie więc w planach nowe pierścienie lub cały nowy zestaw tłoków razem z cylindrami <w zależności w jakim stanie będą> oczywiście myślę nad korbami od ARP 2000
Tłoki w zr 160 są dość wzmocnione w przypadku wersji bez VVC.
Jako że moja kochana MG klepie niczym diesel to również zająć się górną częścią silnika tj, wyeliminować klepanie < wiem że to jest "choroba" tych silników> zawory, popychacze.
W Pl za sztukę od ssącego dużą kwotę sobie życzą ale Ebay w tym pomoże gdzie większość części jest właśnie w UK.
sebeks - Sro Lut 22, 2017 12:17
Jesteś pewien ze to klepanie to góra silnika a nie dół ? Może masz już pistonslapa.
Jak chcesz się bawić w taki remont, to nim się za niego zabierzesz, to rozbierz silnik i pomierz blok. Ja musiałem planować blok od dołu i osiować na nowo wał, po tym jak panewki wypluło poprzedniemu właścicielowi. Droga impreza
luke27 - Sro Lut 22, 2017 12:18
To może wyważ dół, polecam Pana Wieśka Kusia. Zmodyfikuj i sprawdź pompę oleju. Poskładaj to na serii. Te tłoki to temat na grubszą zabawę.
addb1 - Sro Lut 22, 2017 13:35
luke27, kute tłoki to tylko sama ciekawość oraz opinie z waszej strony.
sebeks, Masz rację zapomniałem wspomnieć o panewkach mogą i one klepać
Zanim bym się za to zabierał to musiałbym zrobić spis rzeczy które bym musiał wymienić
Tłoki seryjne mogę zostawić i na dniach sprawdzę kompresję na wszystkich cylindrach.
Oczywiście każda ingerencja w mój silnik będzie udokumentowany, narazie to jedynie i wyłącznie plany a plany też mogą się zmienić
Pozdrawiam
Adrian
sebeks - Sro Lut 22, 2017 19:30
Powiem ci tak, jak chcesz robić gruby remont, to nastaw się na wydatek rzędu nawet 5000zł. Nie wiem ile rzeczy jesteś w stanie zrobić sam, bo ja np. dawałem tyko zawory do obróbki, planowanie głowicy, planowanie bloku obustronne + osiowanie wału na nowo, polerowanie czopów na wale i walkach ( oczywiście wcześniej ich pomiar czy nie porobiły się jajka na wale i wałkach). Reszta we własnym zakresie.
flapjck1 - Czw Lut 23, 2017 11:02
pociesze was
remont zespolu napedowego do klasycznego mini to okolice 10k ( w tym jest okolo 2,5 tys za skladanie wszystkiego w kupe i wczesniejsza rozbiorke i weryfikacje ) - seria
bez tuningow i na slabych czesciach
sebeks - Czw Lut 23, 2017 12:06
Ja może nie będę się wypowiadał, ile już kasy utopiłem w tym gruzie z avatara, bo mnie weźmiecie za kompletnego idiotę. Nadmienię tylko, że siedzi w nim już drugi raz silnik K-serii po kapitalce, wcześniejszy odsprzedałem a nowy ma większą pojemność. Pozostałych silników jakie się przewinęły może nie będę wymieniał
MultecFSO - Sob Lut 25, 2017 23:42
Raczej ani piston slap, ani popychacze, które zresztą nie są chorobą tych silników. Chorobą są użytkownicy nie wymieniający oleju.
Według mnie luz między tarczkami, a kostkami w mechanizmach VVC jest na tyle duży, że wałek ma luz parę stopni i stuka. Typowy problem VVC. Można spróbować zrobić misz-masz kostek między mechanizmami i próbować szczelinomierzem dobrać je tak, by luz był jak najmniejszy. Niestety nie gwarantuje to cichej pracy. Jedyna gwarancja to nowe mechanizmy (375 funtów sztuka) albo używane z cichego silnika (trudne do znalezienia).
ARP2000 to śruby do korb, a nie korby.
|
|