Zobacz temat - [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??

arleta90 - Wto Lut 28, 2017 10:41
Temat postu: [MG ZTT] Jak ustalić kiedy był robiony rozrząd??
Witam. Mam mały problem. Nie mam pojęcia kiedy był robiony rozrząd w moim MG. Auto kupiłam w komisie 1,5 roku temu, koleś nic o nim nie wiedział...Przejechane miał 103tys...wiadomo, że licznik był kręcony więc tym bardziej nie mam jak do tego dojść... Pomoże mi ktoś? Jak do tego dojść...nie chcę przykrych niespodzianek.
longer86 - Wto Lut 28, 2017 10:52

nie da się do tego dojść bo i w jaki sposób?
arleta90 - Wto Lut 28, 2017 11:01

No nie wiem właśnie, myślałam, że może gdzieś w serwisach...nie wiem. Czyli mam opcję albo zrobić "na zapas" albo czekać aż pierdyknie? :D
Koenig - Wto Lut 28, 2017 11:11

Raczej nie ma co liczyć, że ktoś robił rozrząd krótko przed sprzedażą. Może w komorze silnika są jakieś naklejki z przeglądów? W swoim akurat znalazłem naklejki z wymiany oleju i zupełnie niespodziewanie także rozrządu. Z tym że u mnie to akurat termin wymiany już minął :)
arleta90 - Wto Lut 28, 2017 11:28

Niestety. Nic nie ma. Dokopałam się do właściciela auta, który mówił, że robiony był przy 70tys albo 90. Ale coś mi się nie wydaje. Poza tym skoro w komisie przekręcili licznik to Bóg wie teraz kiedy powinien być zrobiony rozrząd. Nie mam pojęcia co zrobić z tym fantem. Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe :( I bądź tu mądry...
Koenig - Wto Lut 28, 2017 11:42

Moim zdaniem nie ma co gdybać. Trzeba zacisnąć zęby :) i robić. Generalnie w każdym aucie po zakupie powinno się ze zrozumiałych względów rozrząd zrobić.
PiotrVN - Wto Lut 28, 2017 11:47

arleta90 napisał/a:
Swoją drogą cena takiego rozrządu w granicach 2-3tys więc wydatek niemały żeby sobie robić na "czuja"...Zaś jak ma mi silnik paść to koszta będą o wiele wyższe :( I bądź tu mądry...


według mojej wiedzy a właśnie będę to robił ta ceną się sama straszysz
niezły zestaw do dziadka MG bez przesadzania ani oszczędzania to 700 zł
choćby taki jak ja planuję kupić
ale są i tańsze też ...

LINK

jest bez napinacza ale to osobny wątek

koszt w rozsądnym warsztacie nie powinien przekroczyć 500-600 zł

ryzykować można chwilę .... jeśli planujesz pożyć z tym autem to warto
wymienić w takich mniej więcej kosztach
oczywiście po drodze wyjdą dodatki
jakieś uszczelnienia płyn chłodniczy itp ale to tylko lepiej bo i tak czasem trzeba to robić

adam_26 - Wto Lut 28, 2017 11:48

Sprawdzałaś TOAF-em w pozostałych modułach jaki jest oryginalny przebieg ?? Może to ci odpowie skoro właściciel mówił że był robiony ok 70/90 tys jak sprawdzisz ile jest oryginalny to będziesz wiedziała ile ma nalatane. Ja jak kupiłem swojego to miałem w książce serwisowej potwierdzoną niedawną wymianę jakieś 20/30 tys coś takiego, ale i tak stwierdziłem że wymienię bo nigdy nie wiadomo czy poprzednio była wymieniana całość (pompa wody, małe paski, napinacz hydrauliczny). Mechanik mi powiedział po wymianie mojego, że poprzednio musiało być wszystko wymieniane bo były w dobrym stanie części, ale przynajmniej mam teraz pewność :D Najlepiej taką operację zrobić przy okazji z czymś innym tematem np termostatem :D
MaReK - Wto Lut 28, 2017 11:55

Jeśli nie masz dokumentów potwierdzających taką naprawę, historii serwisowania czy opinii z danego serwisu, który coś o aucie potrafi powiedzieć bez ściemy, to chyba powinnaś zrobić ten rozrząd zaraz po zakupie. Nie robiłbym też takiej naprawy półśrodkami i najtańszymi zamiennikami, trochę szkoda silnika zwłaszcza, że kupienie dobrego egzemplarza jest dość sporym wyzwaniem ;)
PiotrVN - Wto Lut 28, 2017 11:58

nie chciałbym psuć wątku dziewczynie ...
ale i ją to może zainteresować

czy jest nienaruszalne miejsce i w którym module które byłoby odporne na
"kręcenie " bo widziałem tylko w jednym miejscu stan licznika

sTERYD - Wto Lut 28, 2017 12:01

najbardziej odporne to chyba kluczyki ;)
arleta90 - Wto Lut 28, 2017 12:04

Dowiadywałam się zaraz po zakupie o cenę rozrządu i wszędzie mi mówili 2-3tys...Sama się za to brać nie będę, bo akurat o tym pojęcia nie mam.


adam_26, nie sprawdzałam, podpowiesz gdzie mogę to zrobić?

prebenny - Wto Lut 28, 2017 12:07

U PHJOWI bodajże 2 tyś rozrząd (szczegółów nie znam, bo problem rozrządu mini nie tyczy przynajmniej do momentu jak się 500.000 na liczniku pokaże ;) ).
Koenig - Wto Lut 28, 2017 12:08

Właśnie miałem o tym pisać, że wg mnie powinnaś się zmieścić w kwocie 1500, może trochę więcej.
adam_26 - Wto Lut 28, 2017 13:36

arleta90 napisał/a:
adam_26, nie sprawdzałam, podpowiesz gdzie mogę to zrobić?


Odpalasz TOAF-a skanujesz moduły tak jak tutaj ->> https://www.youtube.com/watch?v=cvZpJOjYoNo i każdy ma swój przebieg w tabelce :-)

Koenig napisał/a:
Właśnie miałem o tym pisać, że wg mnie powinnaś się zmieścić w kwocie 1500, może trochę więcej.


To jest nie możliwe :P
Same graty komplet oscylują w okolicach 1200
http://allegro.pl/rozrzad...6051504112.html
+ robota więc myślę że taniej jak 2k się nie zrobi ;)

MaReK - Wto Lut 28, 2017 14:12

PiotrVN napisał/a:
czy jest nienaruszalne miejsce i w którym module które byłoby odporne na
"kręcenie " bo widziałem tylko w jednym miejscu stan licznika

Ogarnięty ktoś jest w stanie przekręcić przebieg tak, że nawet T4 się nie pozna ;P
Najtrudniej zmienić w EWS'ie. Sam kluczyk jeśli zostanie przekręcony w stacyjce złapie przebieg stanu faktycznego. Więc, aby odczyt był wiarygodny należałoby kluczyk odczytać przed użyciem go w aucie ;)

[ Dodano: Wto Lut 28, 2017 14:12 ]
prebenny napisał/a:
szczegółów nie znam, bo problem rozrządu mini nie tyczy przynajmniej do momentu jak się 500.000 na liczniku pokaże

Byś się zdziwił jak wygląda Twój łańcuch i ślizgi na tym etapie kilometrów jaki teraz masz :P
Nikt tego nie zmienia, bo jest to mało opłacalne... ale jak ktoś chce...

prebenny - Wto Lut 28, 2017 14:42

MaReK w sensie, że mam się bać czy są jak nowe? ;) Na liczniku 400, bo na zlocie przekręcaliśmy licznik na 390 :P
dj_darco - Wto Lut 28, 2017 19:01

jak masz zt 190 to musi być dobry fachowiec żeby tego nie spier..dzielić. Na forum nikt nie ma blokady do tego silnika, choć sposoby na ustawienie są :) Ja mam już 270 000 km i trzeci silnik na pokładzie więc mam rozrząd w pakiecie z silnikiem :P
longer86 - Wto Lut 28, 2017 19:47

dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie ;)

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104706

dj_darco - Wto Lut 28, 2017 20:16

[quote="longer86"]dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie ;)

Być może :) Nie czytam wszystkich postów ze względu na brak czasu :)
Ale 190 i każdy inny v6 można ustawić nawet bez blokad czego nie polecam bo to wkurzająca robota :P Następnym razem szarpnę się i kupię blokady bo już nie chcę przez to przechodzić :) Tak przy okazji rozrządu bo widzę że na forum już poruszany temat niejednokrotnie nawet ostatnio ktoś pisał na forum, jest ktoś kto posiada przystawkę do 190 ?? ktokolwiek ?? bo to towar mega deficytowy i przydałoby się zrobić kopię :)

AdaskoC - Wto Lut 28, 2017 20:22

dj_darco napisał/a:
Ale 190 i każdy inny v6 można ustawić nawet bez blokad czego nie polecam bo to wkurzająca robota


Dokładnie, ustawialiśmy kilka V6 bez blokad, nigdy nie było problemu, tyle że we dwóch trzeba robić :) Trafią się ta robota sporadycznie, ale muszę zakupić blokady, grosze kosztują.

AndrewS - Wto Lut 28, 2017 22:39

jeszcze filmik z wymianą paska po angielsku

https://www.youtube.com/watch?v=yztTtYsFF0Q

PiotrVN - Sro Mar 01, 2017 09:02

[quote="dj_darco"]
longer86 napisał/a:
dj_darco, ze 2 dni temu rafalmis opisał jak ustawić w 190 w innym temacie ;)

Tak przy okazji rozrządu bo widzę że na forum już poruszany temat niejednokrotnie nawet ostatnio ktoś pisał na forum, jest ktoś kto posiada przystawkę do 190 ?? ktokolwiek ?? bo to towar mega deficytowy i przydałoby się zrobić kopię :)


ta przystawka to Sealey VS4617 niedostępna teraz w Polsce
ani do kupienia ani do wypożyczenia choć jak szukałem to tylko intercars
kiedyś posiadał w sprzedaży i wypożyczał

na forum też chyba nikt nie ma choć wielu wie o czym mowa a może nie chce się kłopotać zresztą nieistotne ...

znalazłem toto Sealey VS4617 na ebay i mają angielskie firmy zresztą logiczne tam MG ZT to nie dziwoląg choć pewnie już historyczny model

nie ma napięcia , niemniej nie mam i nie zdobędę pomocnika chyba że 6 latka ..:) on jeden zainteresowany tym co robię ....
takoż pewnie ściągnę jak nie znajdę wypożyczki bo muszę sam

.... .PiotrVN


[/b]