Zobacz temat - [75]Po zdjęciu uszkodzonego vis falują obroty i auto gaśnie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75]Po zdjęciu uszkodzonego vis falują obroty i auto gaśnie.

Avres - Sob Mar 04, 2017 17:22
Temat postu: [75]Po zdjęciu uszkodzonego vis falują obroty i auto gaśnie.
Witam, przymierzałem się do odkręcania silniczków VIS, które są uszkodzone i miały jechać do naprawy, gdy odkręciłem silniczki i odpaliłem auto (chciałem je przestawić) silnik zaryczał, zaczął falować, falować i zgasł, potem gdy wkręciłem uszkodzone silniczki na ich miejsce i dokręciłem śrubki auto rusza, ale kompletnie bez mocy, muszę ostro gazować aby w ogóle pojechał, potem pogrzebałem, i docisnąłem przewody, auto po zapaleniu nie faluje obrotami, startuje z poprzednią mocą, ale jak się puści za mocno sprzęgło to zaczyna zdychać, potrzymałem go na odpalonym silniku przez chwilę i obroty nie gasły, lampy też nie przygasają, silnik odpala normalnie tak jak zawsze, i czuć ostry zapach tak jakby benzyny po zgaszeniu auta, ale nie spod maski.

Co może być kłopotem?

adam_26 - Sob Mar 04, 2017 21:50

odepnij aku na parę godzin zacznij od tego i zobacz czy nie ma nieszczelności teraz na połączeniu vis-kolektor
franki01 - Nie Mar 05, 2017 00:25
Temat postu: Re: [75]Po zdjęciu uszkodzonego vis falują obroty i auto gaś
Avres napisał/a:
gdy odkręciłem silniczki i odpaliłem auto

Czy dobrze rozumiem, że odpaliłeś auto bez zamontowanego VISu?

Avres - Nie Mar 05, 2017 13:38

Tak
prebenny - Nie Mar 05, 2017 20:43

:lol:
Avres - Nie Mar 05, 2017 21:06

prebenny napisał/a:
:lol:

Można bardziej do rzeczy?

prebenny - Nie Mar 05, 2017 21:57

Z tego co jest wyżej napisane wynika, że wyjąłeś silniczki i zostawiłeś dziurę w kolektorze dolotowym. Jak silnik ma pracować jak łapie lewe powietrze?
Avres - Nie Mar 05, 2017 22:30

prebenny napisał/a:
Z tego co jest wyżej napisane wynika, że wyjąłeś silniczki i zostawiłeś dziurę w kolektorze dolotowym. Jak silnik ma pracować jak łapie lewe powietrze?

Skręciłem silniczki ponownie bardzo szczelnie, i od tamtej pory problem się pojawiał, nagrałem film, który przedstawia owy problem: https://youtu.be/Nqy9Ou_D3Ho
Zauważyłem także, że gdy wracałem samochodem by go przestawić przy skręcaniu kołami wydobywa się straszny dźwięk jakby zaraz miało się coś urwać, takie jakby zgrzytnięcie... i to tylko po odkręceniu i przykręceniu na nowo silniczków.

R75 - Pon Mar 06, 2017 22:39

co silniczki vis maja do skręcania kierownicą :D

chodzą u Ciebie VISy, robiłeś test toafem?

ja bym jeszcze kontrolne poluzował linkę od gazu, ewentualnie posmarował

adam_26 - Wto Mar 07, 2017 16:57

Po takim zabiegu zapisuje się błąd ciśnienia w kolektorze dolotowym, błędy musisz wykasować, lub acu do odpięcia tak jak ci pisałem zrobiłeś ?? i zrób adaptacje przepustnicy:
1. zapłon
2. 5 razy pedał gazu do oporu
3. wyłącz zapłon
4. odpal samochód

to powinno zneutralizować objawy

Przerabiałem taką sytuację u siebie ale ja tylko jeden odkręciłem -> https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94928&postdays=0&postorder=asc&start=0 ;)

Może źle zamontowałeś któregoś visa paluch od klapek jest na pewno na trzpieniu silniczka ??

Avres - Wto Mar 07, 2017 21:57

R75 - Jeżeli dobrze rozumiem, to visy nie chodzą, są uszkodzone, dlatego je wykręcałem, ponieważ chciałem je oddać do regeneracji, a piszę tylko to co zauważyłem po moim nieudolnym zabiegu :) .

adam_26 - odpiąłem akumulator i to nie pomogło, aczkolwiek zauważyłem, że gdy odpalę silnik obrotomierz pokazuje mi prawidłowe 1000rpm, następnie gdy delikatnie nacisnę pedał gazu tak aby obroty podskoczyły o 200 to obroty nie wracają na 1000rpm gdy puszczę pedał gazu a na 600/700, następnie falują przez chwilę i silnik usiłuje ustabilizować co mu się udaje, ale nie zawsze, gdy nie daje rady to samochód gaśnie, dodam, że wtedy nie zauważyłem przyciemniania się świateł w reflektorach.

Po powrocie z pracy wykonam zabieg który mi poleciłeś i zdam relacje, zamontowałem go tak jak go odmontowałem, jeszcze sprawdzę poprawność montażu.

bochas - Pon Mar 13, 2017 19:29

Zrobilem to samo (odkrecilem vis, odpalilem bolid) cos lupnelo i zrobil sie dziwny zapach. Potem chodzil bardzo nierowno i gasl. Nie jestem ekspertem, wiec nie chce wyrokowac, ale w moim przypadku problem zniknal po wymianie kolektora (ktory wymienialem z innego powodu), wiec moze taki strzal go uszkodzil?