Zobacz temat - [R75] Kręci, nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kręci, nie odpala

JaCu - Pon Mar 13, 2017 11:58
Temat postu: [R75] Kręci, nie odpala
Hej,

sprawa wygląda następująco.

Z roverem od momentu zakupu nie było problemu z odpalaniem poza słabym akumulatorem, który został wymieniony.

Kilka dni temu po przyjeździe do pracy stwierdziłem, że zrobię test klimy. Test przebiegł sprawnie, zero błędów. Po tym procederze auto jednak już nie odpaliło.
wszystkie funkcje auta działają, elektrozawory, przekaźniki podczas przekręcania kluczyka w pozycję II brzmią tak, jak zwykle, na wyświetlaczu też nic się nie pokazało. Auto kręci jednak do uruchomienia silnika nie dochodzi.
Dodam że w tym dniu, w którym przestał odpalać, spadł średnio obfity deszcz, a dywaniki pod fotelem kierowcy i pasażera są mokre i były mokre od czasu zakupu autka.

Co do tej pory zrobiłem, to:
- dolałem paliwa, jest ponad 20 litrów,
- Odpiąłem akumulator na chwilę,
- Posprawdzałem czy coś się nie wypięło pod maską i faktycznie jedna wtyczka była całkowicie wypięta. Po wpięciu jej z powrotem, nie ma różnicy. (domniemam, że była wypięta cały czas, nie wiem od czego jest), fotka w załączniku.

longer86 w innym temacie zasugerował już sprawdzenie EWS. Dzięki!

Najpóźniej do środy będę miał kabel VAG KKL i podepnę się z TOAFem. Powinno pokazać błędy związane z EWS, cokolwiek innego?

karol77787 - Pon Mar 13, 2017 12:10

Najpierw sprawdź czy dochodzi paliwo. Pod maską pod osłoną silnika jest przewód z wtyczką do listwy wtryskowej. odłącz go i niech Ci ktos przekręci kluczyk na zapłon i zobaczysz czy paliwo wylatuje czy pompka się załącza.
A z tego co widać na obrazku miałes odpięty jeden z silniczków sterujących klapkami w kolektorze.

JaCu - Pon Mar 13, 2017 15:15

Sprawdzone, nie podaje paliwa, nie słychać pompy.

Na myśl przyszła mi instalacja gazowa. Ona również zarządza działaniem pompy paliwa, prawda? Byłem wyregulować instalację, sprawdzić szczelność i wymienić filtry. Po tym zabiegu auto zaczęło długo kręcić zanim się uruchomiło. Rozwiązaniem problemu było przełączanie na benzynę trochę przed zgaszeniem auta. Wtedy odpalało bez zająknięcia.

Dzwoniłem do firmy robiącej serwis i powiedziano mi, że instalacja nie wpływa na działanie pompy paliwa po wyłączeniu i próbie ponownego włączenia silnika. Za długie kręcenie może odpowiadać wadliwy reduktor.

rafalmis1 - Pon Mar 13, 2017 15:42

Podmien przekaźnik od pompy. Jak nie pomoże to odpal awaryjnie na gazie i spróbuj przełączyć na benzynę
JaCu - Pon Mar 13, 2017 16:09

R4 zamieniłem z R1 i F20 z F19, nie ma różnicy. Natomiast awaryjnie na gazie zaczął chodzić, tj. odpalił z trudem pochodził kilka sekund strasznie nierówno i zgasł.
karol77787 - Pon Mar 13, 2017 22:02

JaCu napisał/a:
R4 zamieniłem z R1 i F20 z F19, nie ma różnicy. Natomiast awaryjnie na gazie zaczął chodzić, tj. odpalił z trudem pochodził kilka sekund strasznie nierówno i zgasł.

Awaryjnie na gazie nie jest łatwo odpalic szczegolnie jak zimno na dworze. Moze pompa paliwa konczy żywot u mnoe tez padła nagle czasem chodziła czasem nie. Dobrze by było odpalic na gazie i zaraz go wyrzucić na benzyne jak na benzynie zgasnie to prawdopodobnie winna bedzie pompa.

JaCu - Pon Mar 13, 2017 22:05

Jutro dokopię się do pompy, zobaczę, czy dostaje sygnał, podłączę na krótko i dam znać.

Edit:

Pojawia się na 2 sekundy napięcie 11.93 V na kostce od pompy przy włączeniu zapłonu, pompy nie słychać. Werdykt chyba bardziej oczywisty nie może być.

karol77787 - Wto Mar 14, 2017 22:22

JaCu napisał/a:
Jutro dokopię się do pompy, zobaczę, czy dostaje sygnał, podłączę na krótko i dam znać.

Edit:

Pojawia się na 2 sekundy napięcie 11.93 V na kostce od pompy przy włączeniu zapłonu, pompy nie słychać. Werdykt chyba bardziej oczywisty nie może być.

No to sam sobie odpowiedziałeś. Jakbyś nie znalazł zamiennika pompy to jest firma pod wroclawiem ktora je regeneruje sam tak zrobiłem pozdro