|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25] Szarpanie, uszczelka pod głowicą?
Nicekovsky - Czw Maj 25, 2017 16:47 Temat postu: [Rover 25] Szarpanie, uszczelka pod głowicą? Witam, podczas wczorajszej jazdy na badania, auto szarpało bez powodów nawet gdy trzymam obroty. Ograniczenie do 70, obroty trzymam tak 2-3tyś aby było 60-70 a tu nagle szarpanie auta losowo, raz co sekundę a raz 3min. Jak wracałem ani razu nie szarpało
Dziś sprawdziłem płyny, patrzę że chłodnicy mało otwieram i co widzę?
wcześniej był czyszczony [sam pojemnik] u mechanika a Rodzina mówi że pozostałości w węzach/kablach. Niedługo też muszę wymienić olej [nie ma majonezu]. Nic oprócz tego majonezu, musztardy czy co to jest nie występuje a autko ładnie chodzi [oprócz szarpania bez powodów]. Coś leci także spod silnika, a mianowicie przodu, w ciągu 2dni stania to napełniło by 1/4 pojemności normalnej szklanki
sknerko - Czw Maj 25, 2017 18:37
wymień płyn i zapodaj sobie płukankę albo ostatecznie płyn do naczyń ludwik i jak nowym zalejesz i będziesz miał w zbiorniku to samo to uszczelka głowicy na bank ale już teraz podejrzewam ze masz ją trafioną
sebeks - Czw Maj 25, 2017 20:04
Trochę dużo tego oleju jak na pozostałości w przewodach.
Nicekovsky - Czw Maj 25, 2017 20:16
sknerko napisał/a: | wymień płyn i zapodaj sobie płukankę albo ostatecznie płyn do naczyń ludwik i jak nowym zalejesz i będziesz miał w zbiorniku to samo to uszczelka głowicy na bank ale już teraz podejrzewam ze masz ją trafioną |
można dokładniej? bo pierwszy raz słyszę o płukance czy jakiś płyn do mycia
sebeks - Czw Maj 25, 2017 20:22
Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o płukankę do czyszczenia układu chłodzenia z oleju. Będą wiedzieli co Ci dać.
Jak chcesz taniej, to wlej trochę płynu do naczyń do układu chłodzenia i pojeździj trochę. Zlej, dobrze przepłucz obieg, zalej nowym płynem i obserwuj.
sknerko - Czw Maj 25, 2017 20:24
http://allegro.pl/liqui-m...6652133027.html
Daruj sobie Prestone lub K2 bo słabo działają z forum Land Rovera wiem że ta co podałem daje radę
[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 21:24 ]
No i Ludwik też jest bardzo skuteczny
Nicekovsky - Czw Maj 25, 2017 20:43
Można wiedzieć ile tego płynu do mycia naczyń? i musi być to Ludwik? i ostatnie prósba to w punktach jak wykonać żeby coś nie !@!$#** i od razu do mechanika
sknerko - Czw Maj 25, 2017 21:02
Suść płyn, zalej wodą, na 4 l wody tyle mniej więcej wchodzi ja bym dał ze 200ml Ludwika. pojeździj trochę i zobacz czy będzie dużo oleju w płynie jak będzie to Uszczelka a jak bedzie mało to zalej jeszcze raz wode z płukanką i zobacz znowu może się wyczyści i będzie ok choć wątpię
[ Dodano: Czw Maj 25, 2017 22:02 ]
Nie koniecznie ludwik może być pur albo co tam masz. płukanka jest jednak skuteczniejsza bo odkamieni chłodnicę i nagrzewnicę przy okazji
Nicekovsky - Pią Maj 26, 2017 13:33
Mama trochę pojeździła do pracy i wróciła o ok. 6, więc ok. 13-14 postanowiłem sprawdzić
- od spodu
- z prawego boku
- wczoraj była na min a dziś połowa jej zniknęła?
Jazda trwała ok półtora godzin
[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 14:33 ]
przed napełnieniem wody
NoPE - Pią Maj 26, 2017 18:40
możesz większe zdjęcia wrzucać?
Nicekovsky - Pią Maj 26, 2017 22:34
zamiast mini wpisujesz img w pasku przeglądarce/linku
NoPE - Sob Maj 27, 2017 17:30
No luz ale mimo wszystko zadbaj o to Ty.
Nicekovsky - Pon Maj 29, 2017 21:53
obserwując samochód przez kilka dni
- nie cieknie nic, oleju w zbiorniku się nie większa ani nie ucieka z silnika jutro zapytam kiedy by wyczyścił zbiornik oraz przewody płynu chłodniczego. Olej tak czy niedługo idzie na wymianę i myślę ze w lipcu albo w sierpniu na początku miesiąca. Auto nie szarpie, możliwe że mama daje dużo mocy i szybko zabiera nogę wtedy silnik się pewnie dusi/dławi
robsson78 - Wto Maj 30, 2017 14:00
Sprawdzałeś świece jak wyglądają ?
Nicekovsky - Wto Cze 06, 2017 20:11
Mechanik sprawdził świece, ale wątpię żeby po pół miesiącach tak poszły
[ Dodano: Pon Cze 05, 2017 19:10 ]
Koledzy [i koleżanki]
Po krótkiej jazdy zauważyłem że zbiornik jest czymś zapełniony. Nie wiem czy to Olej bo nie zmieniał na bagnecie/marce, ciągle w jednej pozycji. Powodem może być chłodnica oleju? Auto gazowałem do 4tyś obrotów dopiero po rozgrzaniu, a na zimnym pilnuje do 2,5tyś. Autko zachowywało się normalnie, tak samo po tym zdarzeniu.
[ Dodano: Wto Cze 06, 2017 21:11 ]
Oto zdjęcia jak wygląda zbiornik wyrównawczy
na tym widać 2 płyny [niebieskie - 1 ciemny pod spodem i 1 jasny pod minimum]
Oleju ani nie przybywa czy ucieka, ciągle się trzyma pomiędzy min. Nie uzupełniam ponieważ jak i na zdjęciu widać olej jest czarny więc w lipcu wraz z OC wymieniam olej
Adrian - Nie Cze 18, 2017 21:03
Zbieraj kasę. Uszczelka do zrobienia.
sebeks - Pon Cze 19, 2017 12:39
Z ciekawości jaką masz chłodnicę oleju ? Mokrą czy suchą ?
krzychuuu1992 - Pon Cze 19, 2017 13:18
Chłodnica oleju ? W 1.4 ?
Nicekovsky - Pon Cze 19, 2017 16:10
Adrian napisał/a: | Zbieraj kasę. Uszczelka do zrobienia. |
wszystko działa oprócz tego że po mocnym gazowaniu coś leci do zbiornika a przy niskich - nic?
[ Dodano: Pon Cze 19, 2017 17:10 ]
sebeks napisał/a: | Z ciekawości jaką masz chłodnicę oleju ? Mokrą czy suchą ? |
a gdzie można sprawdzić że pytasz się czy mokra lub sucha, wiem tylko że wcześniej coś obok silnika trochę kapało po dłuugiej jeździe. Nie olej bo bez zmian.
sebeks - Wto Cze 20, 2017 15:03
Myślalem, że dokładałeś chłodnicę oleju. Ale po Twej odpowiedzi wnioskuję że jednak nie Zatem niestety, ale też obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Skoro coś kapało spod auta ( zakładam że to nie woda wykroplona w klimatyzacji podczas jej pracy tylko płyn chłodzący), to najprawdopodobniej przegrzałeś już silnik.
Nicekovsky - Wto Cze 20, 2017 16:14
sebeks napisał/a: | Myślalem, że dokładałeś chłodnicę oleju. Ale po Twej odpowiedzi wnioskuję że jednak nie Zatem niestety, ale też obstawiam uszczelkę pod głowicą.
Skoro coś kapało spod auta ( zakładam że to nie woda wykroplona w klimatyzacji podczas jej pracy tylko płyn chłodzący), to najprawdopodobniej przegrzałeś już silnik. |
na początku to ja klimę muszę nabić . Skoro to uszczelka pod głowicą to czemu nic się dzieje przy niskich obrotach? Kiedyś kapało z boku czy na dole z boku (dokładnie nie pamięta) ale wszystko cacy a nie chce wydawać tysiaki na coś co nie było powodem a stare były jeszcze dobre
Jak mechanik wyczyścił zbiornik wyrównawczym to mogą pozostałości być w rurach (:P) chłodniczych?
robsson78 - Wto Cze 20, 2017 16:52
Przegrzał, nie przegrzał..... i nic z tego nie wynika.
Podchodząc do tego na spokojnie, ja na Twoim miejscu jeździł bym dalej bacznie obserwując temperaturę i poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli płynu nie ubywa drastycznie a silnik się nie przegrzewa to nie widzę problemu.
Co nie zmienia faktu że mentalnie musisz być przygotowany na wymianę uszczelki pod głowicą.
Wycieki mogły być spowodowane luźną opaską na którymś z węży albo poprzez uszczelkę głowicy. W obu przypadkach samo to się nie naprawi.
Uszczelka głowicy ma silikonowe ścieżki i czasem ścieżka zewnętrzna ulega uszkodzeniu wtedy wyciek jest na zewnątrz po silniku.
Jest jeszcze inna opcja. Choć jestem przeciwnikiem takich rozwiązań to to o którym napiszę jest do zaakceptowania w sytuacji "albo - albo"
Uszczelniacz marki kleen-flo
KLIKNIJ TUTAJ
Dostępny w zwykłym motoryzacyjnym sklepie.
Jest na tyle dobry że nie zatyka układu jak inne świństwo, działa tylko w połączeniu z powietrzem czyli tam gdzie jest nieszczelność a jak chcesz się go pozbyć to wymieniasz płyn i już.
Ale tak jak napisałem w ostateczności, albo pomoże albo już nie.
Nicekovsky - Wto Cze 20, 2017 18:31
Szkoda że nikt nie ubywa. Wszystko jest w porządku temperatura w ok 90stopni czasem niższa i płynu nie ubywa a coś się do niej dostaje, olej bez zmian, nie znika ani nie przybywa.
a kolor oleju ma jakieś znaczenie w zbiorniku? bo jeśli nie to nawet jak mam czarny to i tak samo może być w normalnym oleju?
sebeks - Sro Cze 21, 2017 21:55
No ale skoro w zbiorniczku zbiera się olej ( bo widać to) to na co czekać ? Aż padnie w trasie i będzie jeszcze większy bajzel?
Możesz jeszcze popłukać układ, bo być może mechanik się do tego nie przyłożył i jakieś resztki zostały. Najwięcej się zawsze osadza w zbiorniczku. Najprościej to go wyjmij i wymyj porządnie w domu. Potem pojeździsz i zobaczysz czy się dalej zbiera i w jakiej ilości. Nie mniej jednak, jeśli uszczelka walnięta, to wypłukać finalnie się nie da a oleju będzie przybywać.
Inna sprawa, jak chcesz stwierdzić na bagnecie, czy ubywa oleju, skoro wchodzi go jakieś na oko 4 litry do silnika a w zbiorniczku pojawiło się kilka ml
Nicekovsky - Czw Cze 22, 2017 16:11
To ciekawe że w ciągu 1tyś czy 500km pojawiło się troszeczkę oleju i to tylko przy mocnym gazowaniu. Ok to w sierpniu powiem mechanikowi aby oprócz wymiany oleju sprawdził porządnie silnik jak i alarm samochodu
sebeks - Czw Cze 22, 2017 21:35
Uszczelki pod głowicą nie sprawdzi, jeśli nie ma ewidentnie przedmuchów, a nic na to nie wskazuje. Na pomiarze kompresji nic nie wyjdzie. Nawet jakby sprawdzał czy spaliny nie idą w obieg chłodzenia, to też nic nie wyjdzie. Jeśli ten olej się pojawia w zbiorniczku, to znaczy że masz przeciek oleju do kanału wodnego. I ciesz się że w tą stronę, bo w druga można bardzo szybko zajechać silnik.
Do sierpnia bym nie czekał, bo to się samo nie naprawi ( o ile zepsute). Płucz porządnie kilka razy obieg chłodzenia, wyczyść porządnie ten zbiorniczek i potem obserwuj. Jeśli znów się zacznie zbierać, to niestety ale głowicę będziesz musiał rwać.
Nicekovsky - Czw Cze 22, 2017 22:08
Zobaczymy, jeśli wcześniej auto będzie spowodował "problemy" to pójdzie od razu. Ale dziwie się że wlałem trochę płynu i oleju jakby trochę ubyło , głowice tak czy siak poszły by do wymiany
sebeks - Czw Cze 22, 2017 22:13
Po co chcesz wymieniać głowice ? Weź swoją zanieś na szlifiernię, każ im sprawdzić szczelność bo może się okazać że jest dobra. Jak będzie szczelna to liznąć na maszynie ( splanować) i umyć na gotowo do montażu. Za taki pakiet zapłacisz w okolicy 100-150zł. Ja płacę za takie coś 120zł na szlifierni.
Nicekovsky - Pią Cze 23, 2017 16:36
Nie wymienić ale wolę nową jeśli się okaże że któraś powoli "zdycha" niż czekać na ciekawy finał. Z tym będę musiał się zapytać bo to rodzinny mechanik i za pełne sprawdzenie i wymianę typu oringu, światło stopu, ręcznego, wymiana płynu i umycie zbiornika żądał ok 200-300zł
sebeks - Pią Cze 23, 2017 22:20
No niestety, jak chcesz tanio, to musisz robić sam. Każdy chce zarobić. A HGF to naprawisz nawet sam, pod warunkiem, że będziesz robił to jak się należy zgodnie z instrukcją postępowania i bez chodzenia "na skróty".
|
|