Zobacz temat - [R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych

chupp - Nie Cze 04, 2017 21:29
Temat postu: [R75] Lampy do jazdy dziennej zamiast przeciwmgielnych
Witam. Czy ktoś może montował coś takiego:
http://tnij.at/137035

Zamiast lamp przeciwmgielnych w R75 przed liftem?

Zastanawiam się jak wstawić LEDy dzienne. Nie mam xenonów, żeby kombinować z ringami w lampach :) . A takie zwykłe doklejane paski są dość nieestetyczne.

Nie wiem też czy rozmiarowo to podejdzie. Te oryginalne mają 3 otwory podobnych rozstawów. W ledach by trzeba było to przyciąć, ale tak gdybam. Niby pasuje do wielu aut.

Harry - Pon Cze 05, 2017 09:48

A nie mozesz wlaczyc dziennych swiatel ?
longer86 - Pon Cze 05, 2017 09:54

Bylo cos podobnego:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=98044

chupp - Pon Cze 05, 2017 10:52

Super, całkiem fajnie. Jeszcze widziałem jeden patent na forum Brytyjczyków:
http://s371.photobucket.c...5e6b9a.jpg.html

Tylko nie mogę doszukać się na naszym alledrogo takich pasów led wodoodpornych, ale od czego jest EBAY :D

MD - Pon Cze 05, 2017 13:15

chupp, te diody nad reflektorami wyglądają absolutnie tragicznie. A podane wcześniej przeciwmgielne z ringami są absurdalnie drogie.

Zaprogramuj sobie dzienne w drogowych, a w miejsce przeciwmgielnych wstaw albo oryginalne lampy, albo zamienniki np. Osram, z funkcją doświetlania zakrętów. Będzie z tego o wiele lepszy pożytek. :)

chupp - Pon Cze 05, 2017 13:27

Masz rację, owszem, jednak nie jest to zmiana czysto ekonomiczna. Mi zależy na odświeżeniu auta stylistycznie/technologicznie. Na tył jednak można kupić od MG7. Z przodem jest już problem. Zastanawiałem się, gdzie wstawić paski ledowe do jazdy dziennej. Podkreślam pod względem wyłącznie stylistycznym.

Ewentualnie przednie lampy zmienić na xenony, jednak nie wiem czy jest to gra warta świeczki.

MD - Pon Cze 05, 2017 18:04

Pytanie, czy do R75 będzie pasować ring na dole zderzaka? Gdybyś naprawdę chciał odświeżyć stylistycznie, to zderzak i lampy z polifta, a w miejsce kierunkowskazów dopasować jakieś inne okrągłe, oryginalnie ledowe - z homologacją. Całość byłaby spójna, nowocześniejsza i tam prędzej pasowałyby jakieś paski ledowe.

W przedliftowym 75 jakoś tego nie widzę. To po prostu będzie wyglądać, jakby ktoś na siłę to dołożył.

prebenny - Pią Cze 09, 2017 07:44

Absolutnie zgadzam się z MD. Ja akurat myślałem o tych lampkach w kontekście motocykla... Ale nawet dla nowego motoru to wygląda zbyt 'abstrakcyjnie' :p
chupp - Sro Cze 21, 2017 08:22

A nie ma problemu z przełożeniem zderzaka z lampami (nie xenon)? Wchodzi plug and play czy trzeba coś rzeźbić?
Physixc - Pią Wrz 22, 2017 00:59

Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie

Ogółem. Gówno warte w każdym aucie i w każdym wykonaniu. Kto mysli inaczej wypadków życzę

Arkady56 - Pią Wrz 22, 2017 08:38

Dokładnie, też nie rozumiem po co to robić.
kalafior - Pią Wrz 22, 2017 10:15

moze czas do okulisty pojsc
tomii620si - Nie Wrz 24, 2017 12:32

Physixc napisał/a:
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)


To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).


Ogólnie w BMW mam aktywowane ori DRL.
Włacza ono sie zaraz po zapłonie.. Gasnie przy właczeniu świateł mijania..
Jest opcja właczenia światel pozycyjnych - wtedy pali się DRL + postojówki przód tył.. ale to już według prawa nie jest do końca legalne :P niestety moje BMW ma opcje DRL na ameryke gdzie światła dzienne są dopuszczane od wielu wielu lat i dopiero ostatnio europa poszla tym tropem jak zwykle udziwniając proste przepisy..



I nikt mi nie powie, ze DRL w ten sposób sa niewidoczne.. I jak dla mnie to jedyny mądry sposób DRL w starszych autach tj. aktywacja ich w światłach drogowych..

nanab - Nie Wrz 24, 2017 16:12

Physixc napisał/a:
Dla mnie światła led co ludziska montują w autach są **uja warte.

Sprawdzają się w 100%, omijają te bzdurne przepisy, do tego zostały stworzone.
Physixc napisał/a:
1. Słabe oświetlenie (czesto migam gamoniom u ktorych nie wdac swiatelz dalsza, z bliska owszem ale tez slabo)
2. Brak oswietlenia dupki (ostatnio jakis gamon wjechal na zaciemniona droge szybkiego ruchu swiecac tylko tym badziewiem lekko z przodu z tylu nic)
3. Jak Ci dupę widać i przod to lepiej (reszty kierowcow za nic nie szanuję) jak sie w niego wrypie ktos to zrozumie

Nie widzisz w słoneczny dzień nikogo kto nie świeci w ciebie reflektorami? Jak parkujesz, albo omijasz pieszych? Oni nie mają żadnych lamp! :D Jeśli masz problemy z zauważeniem samochodu w środku dnia to polecam wizytę u okulisty i oddanie prawa jazdy, dla bezpieczeństwa nas wszystkich :)

BetJar - Nie Wrz 24, 2017 22:33

nanab, :brawo:
Physixc napisał/a:
reszty kierowcow za nic nie szanuję

I vice versa.
Physixc napisał/a:
są **uja warte

Physixc napisał/a:
dupki

Physixc napisał/a:
dupę

Physixc napisał/a:
. Gówno

Kultury trochę -> Psyhixc.

MD - Pon Wrz 25, 2017 13:11

Physixc, właściwie to dzienne są często lepiej widoczne od niektórych reflektorów soczewkowych (halogenowych). A to dlatego, że soczewka jest stosunkowo mała i wyłącznie podświetlona z punktu widzenia innego kierowcy - nie świeci bowiem wprost w Ciebie przez odcięcie. DRL mają natomiast charakterystykę lamp drogowych, więc ich światło jest kierowane bezpośrednio w Twoje oczy.

Owszem, tanie LEDy (często obrysówki ciężarowych montowane jako dzienne) są nic nie warte. Ale np. tato w Grand Scenicu od samego kupna samochodu ma takie za kilkaset złotych i sprawują się doskonale. Ja w 75 postawiłem na DRL w drogowych i też samochód jest świetnie widoczny z daleka. :)

A tył nie musi być oświetlony w ciągu dnia, zwłaszcza na trasie szybkiego ruchu. Możesz się bowiem spodziewać na niej, że po tej stronie drogi wszyscy jadą w tym samym kierunku, a jeżeli ktoś stoi to raczej ma włączone takie dwa błyskające światełka barwy selektywnej żółtej. :P

longer86 - Sro Wrz 27, 2017 11:57

tomii620si napisał/a:
To są własnie światła dzienne wedlug przepisów o ruchu drogowym..
Przy swiatlach dziennych nie powinny sie palić ani lampy tylne ani oświetlenie wewnętrzne pojazdu (podświetlenie deski itd).


Mogą palić się również lampy tylne, pod warunkiem, że auto zostało wyprodukowane przed którymś tam rokiem. niestety nie pamiętam którym

srbastek - Sro Wrz 27, 2017 13:16

Jakiś czas temu interesowałem się DRL dla swojego samochodu. Osobiście mam dołożony moduł dla świateł drogowych obniżającą moc do 30%, ale wiem że jest to niezgodne z przepisami. Aby było można korzystać z świateł dziennych na kloszu musi być wybite RL oraz homologacja (E?), beż tego jest nielegalne. Mój moduł ma homologacje na światła dzienne z drogowych, na szczęście w miarę mam nowy samochód i diagnostyka czy policja myślą że tak jest fabrycznie :)

Przepis odnoście DRL
Kod:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

    Symetrycznie względem osi pojazdu
    Na równej wysokości
    Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
    Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
    Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
    Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
    Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.