Zobacz temat - [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ MG ZR ]Problem z silnikiem.

Rivoss - Czw Paź 05, 2017 20:57
Temat postu: [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
Zacznę od tego że jestem tu nowy więc witam wszystkich serdecznie. A więc tak jestem szczęśliwym posiadaczem mg zr kupiłem go z dwa miesiące temu moja radość nie ptrwała zbyt długo bo jak się okazało uszczelka pod głowicą do wymiany. Jestem młody i lubię pogrzebać w silniku więc zabrałem się za to sam. Wymieniłem uszczelke wraz z nowymi uszczelkami pod kolektory, dałem nowy rozrząd, nowe płyny, nowy olej, nowe świece z kablami. Wszystko zrobione książkowo ale niestety autko ma problemy z odpalaniem, na zimnym trzeba delikatnie wcisnąć pedał gazu żeby zaskoczyło. I niby wszystko było by ok do czasu aż złapie temperaturę wtedy zaczyna kuleć i gaśnie. Gdy jest już ciepły nie ma mowy żeby pracował bez ciągłego trzymania pedału. Wpadł do mnie kolega z kompem i okazało się że ma dwa błędy P0301 i P0313. Co może być nie tak? :( Czekam z niecierpliwością na jakiekolwiek sugestię i gdzie mógłbym szukać przyczyny?
Ciufa - Czw Paź 05, 2017 21:33

Te bledy to wypadanie zaplonu.
Rivoss - Pią Paź 06, 2017 06:34

Czym może być spowodowane wypadanie zapłonu? :neutral:
seraph - Pią Paź 06, 2017 15:41

Od słabej lub braku iskry przez kłopoty z wtryskiwaczami aż po brak kompresji, który może być wywołany przez nieszczelność na uszczelce.
Wymieniałeś śruby głowicy na nowe?

Rivoss - Pią Paź 06, 2017 22:16

Śruby wymienione, kompresja prawidłowa iskra jest. Czy jest możliwość że machnolem się o ząb na dolnym kole rozrządu? I byłyby takie tego skutki, czy po prostu padł mi czujnik wałka?
Markzo - Nie Paź 08, 2017 11:06

Zacznij od poprawnego ustawienia rozrządu, na 99% coś skopałeś. Rozrząd musisz ustawić idealnie, inaczej będzie chodził jak stary traktor.

Pierwsza sprawa, czy po zdjęciu głowicy kręciłeś wałem korbowym? nie wolno tego robić..

Zdejmij z wału koło pasowe od paska osprzętu, koło zębate ustaw idealnie na znak (na pompie oleju masz pionową kreskę na godzinie 12, na kole 2 kropki, kreska ma byc idealnie miedzy kropkami). Wał masz ustawiony w tym momencie.

Teraz ustawiasz kółko ssące i wydechowe od strony dużego rozrządu. Najlepiej wytnij sobie z tekturki przyrząd do tego - prosty kawałek z podcięciami na śruby. Przykładasz go do wałków i ustawiasz żeby pokrywały się wewnętrzne i zewnętrzne nacięcia na kółkach. Możesz je teraz zablokować (ja używałem bitu z wkrętarki płaskiego z szeroką końcówką. Naciągasz pasek, napinasz napinacz.

Krótki pasek warto zrobić sposobem Luke27 czyli przekręcić wałem o 180 stopni i ustawić kółka "odwrotnie", ponieważ w pozycji "dedykowanej" do ustawienia rozrządu jedno kółko od razu ucieka.

Musisz się do tego przyłożyć, inaczej będzie lipa. A mechanizmy VVC rozpinałeś?

FRANCZESKO001 - Nie Paź 08, 2017 21:54

Jest jeszcze jedna opcja o której nikt nie pisze czyli uszkodzony komputer sterujący silnikiem przynajmniej ja tak miałem w moim vvc

[ Dodano: Nie Paź 08, 2017 22:54 ]
Ale w tym przypadku wygląda najbardziej na przestawiony rozrząd.