Zobacz temat - [R75] - Świece żarowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] - Świece żarowe

Tomvandam - Sro Lut 28, 2018 20:25
Temat postu: [R75] - Świece żarowe
Mam pytanko wymienilem swiece zarowe na nowe w rover 75 cdi i po postoju przez noc przy temperaturze minus okolo14 musze podgrzac swiece z 2 razy a itak ciezko zapala a gdy juz zapali to potem juz na dotyk pali.
marcin.misek - Sro Lut 28, 2018 21:13

A jak brzmi pytanie?
Tomvandam - Sro Lut 28, 2018 21:18

Co moze byc przyczyna ze ciezko pali w temperaturze okolo minus 14 swiece zarowe nowe zalozone
marcin.misek - Sro Lut 28, 2018 22:22

Słaby akumulator.

Ale jesli było grzebane przy świecach ( były spalone? ) to moze sa źle podłączone, albo przekaźnik świec nie działa.
Przed wymianą dobrze palił ? ( to po co było świece wymieniać ?)
ECU nie łapie błędu świec ?

sTERYD - Sro Lut 28, 2018 22:53

pewnie wtryski lejo, a i kompresja może już nie ta...
0L0 - Czw Mar 01, 2018 06:22

Albo paliwo jest złe :evil:
Zalej pod korek czegoś z dodatkami (verva, v-power, itp).

Dziadek - Czw Mar 01, 2018 08:13

Jak znam życie to przekaźnik uwalony, a kontrolka się świeci że niby grzeje. Wystarczy TOAFem wydłubać błędy i trochę poszukać na Forum.
christopher7 - Czw Mar 01, 2018 09:51

Obecne temperatury to świetny test sprawności naszych Roverków :mrgreen:
Świece żarowe były wymieniane zapewne z jakiegoś powodu...
Tu do sprawdzenia jest przekaźnik świec żarowych. Bywa, że ktoś zleca wymianę świec żarowych (bo słabo odpala na zimnym). Wymiana świec może być właściwie niepotrzebna bo winę często ponosi przekaźnik a nie same świece.

MaReK - Nie Mar 04, 2018 00:35

Sprawdzenie świec to jest 15 min roboty + podstawowe umiejętności obsługi miernika :)
Problemem może być wymiana świec, bo co jak się upierdzieli przy odkręcaniu :P
Niektórzy zostawiają takie kikuty i potem zdziwienie jak nagle wydmucha resztę w czasie jazdy :) Efekty akustyczne przy takiej usterce są porównywalne z urwanym kołem pasowym, wydechem oraz przekręconą korbą jednocześnie ;)

Jeśli świece nie zgłaszają już problemu (do sprawdzenia diagnostyką komputerową), to może jak marcin.misek sugeruje akumulator do wymiany. Albo wytrąca się wilgoć z paliwa i zamarza delikatnie. Jak były mrozy po -15/-20C ja stosowałem depresator do paliwa.

sash997 - Nie Mar 04, 2018 11:02

pierdo.enie o szopenie, 2.0CDT przy takim mrozie nie potrzebuje świec, świece w tym silniku przydają się przy -20 przy -15 przynajmniej mój przekręcał ze 2 obroty więcej i palił ale na dobrym aku bo na kiepskim było więcej kręcenia zaznaczę że miałem wszystkie 4 świece spalone ale w porównaniu z 1.9PD z audi to odpalanie na mrozie jest o niebo lepsze gdzie w 1.9 przy -10 bez świec prawie niema mowy o odpaleniu silnika
marcin.misek - Nie Mar 04, 2018 12:37

sash997 napisał/a:
świece w tym silniku przydają się przy -20 przy -15 przynajmniej mój przekręcał ze 2 obroty więcej i palił ale na dobrym aku

Co racja to racja. Ja tez mialem spalony moduł przekaznika świec i do momentu jak akumulator byl dobry palil normalnie. Jak akumulator zdechl to przestał palic, ale to chyba logicznie.

Teraz nie mam pojęcia czy świece są sprawne czy nie, i zapala bez problemów mimo ze akumulator ma juz kilka lat.

Wiec olać swiece, i szukać prądu.

sash997 - Nie Mar 04, 2018 12:48

a jak webasto sprawne to dorobić przełącznik, podgrzać 10min przed jazdą i o świecach można całkiem zapomnieć nawet przy -40 :)
MaReK - Nie Mar 04, 2018 16:54

Silnik CR odpali i bez świec :) Ale można mu pomóc dbając o świece. Proponuję zrobić pomiar jak wtryskiwacze się zachowują przed i po wymianie świec na sprawne. Kultura pracy zaraz po odpaleniu też się nieco różni kiedy świeczki są sprawne, a kiedy któraś nie domaga.

Gdzieś miałem fotki, jak wygląda 3.0d CR z BMW, gdzie właściciel zaniedbał sprawę świec.