Zobacz temat - [R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu

GHST886 - Wto Kwi 24, 2018 19:25
Temat postu: [R416] Słabnie chwilę po zapaleniu oraz ustawienie rozrządu
Witam.
Mam Rovera 416Si, który rok temu miał wymienianą uszczelkę pod głowicą (planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pompy wody i oleju, wymiana świec oraz filtru powietrza, itd.). Niedawno zacząłem odczuwać brak mocy - podczas jazdy wolno przyśpiesza, oraz przy próbie ruszenia na równej płaskiej drodze bez dodania gazu obroty mocno spadają (na obrotomierzu poniżej 500obr/min). Dawnej nie było problemu przy ruszaniu i wolnym puszczaniu sprzęgła (obroty spadały nieznacznie). Problem ten (z ruszaniem) przeważnie nie występuje (przez 2-3min czasem trochę dłużej) zaraz po odpaleniu zimnego silnika. Obroty czasem falują po naciśnięciu i trzymaniu gazu (sprawdzałem przy 1500, 2000, 2500, 3000, 4000 obr/min), ale przy puszczeniu gazu (na obrotach jałowych) nie faluje. Przepustnica jest plastikowa, ale obroty się nie przycinają.
Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (pomiary przy zamkniętej zgadzał się z wartością znalezioną gdzieś na jakimś forum i przy otwieraniu oporność zmieniała się płynnie, bez skoków), czujnik temperatury również sprawdzałem przez pomiar rezystancji i pokrywał się z tabelą z forum (wykonałem tylko 2 pomiary).
Dziś dokonałem pomiaru kompresji: I-15bar, II-14bar, III-14,5bar, IV-15bar
Sprawdziłem również ustawienie rozrządu (według poradnika z forum). Przy ustawieniu kół wałków rozrządu na "znak" to różnica między wysokością położenia tłoka w cylindrze I a II wynosi 2mm (sprawdzone głębokościomierzem przez otwory świec). Czy to dużo i należy udać się do mechanika w celu naprawy? Czy to może być przyczyną problemów z mocą?
Wymienione niedawno zostały: pompa paliwa (ponieważ czasem piszczała), filtr paliwa, kopułka aparatu zapłonowego wraz z palcem, kable zapłonowe.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów z mocą tego samochodu.

sTERYD - Sro Kwi 25, 2018 13:53

przy źle ustawionym rozrządzi nie miałbyś takiej ładnej kompresji.
Masz może klimę?

GHST886 - Sro Kwi 25, 2018 15:18

Nie, nie mam klimy.
Słyszałem, że tłoki powinny być równo, dlatego trochę mnie martwi to, że przy ustawieniu kół rozrządu od wałków (ssącego i wydechowego) na znak to położenie tłoków różni się o 2mm. Czyli dobrze mam ustawiony rozrząd?

sTERYD - Sro Kwi 25, 2018 22:11

2mm to jest nic. Mógł się tyle pasek rozciągnac, a nawet mogłeś nieidealnie ustawić na znaki, 90 stopni tu daje 110mm. Ponadto tłoki nie są płaskie, więc żeby pomiar był idealny, to musiałbyś trafić w tosamo miejsce na obu tłokach.
Spróbuj zdjąć pasek altka. Może kończą się łożyska i daje duże obciążenie, może regulator napięcia tez go przeciaza.

Jak sam silnik będzie się tak zachowywał, to trzeba sprawdzić ciśnienie oleju, i fajnie by było sprawdzić podcisnienie, nie zaszkodzi poczyscic krokowca.
Przewody zapłonowe masz świeże?