Zobacz temat - [R75] hamulec ręczny wymiana linki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] hamulec ręczny wymiana linki

zdzichu02 - Sro Kwi 25, 2018 09:31
Temat postu: [R75] hamulec ręczny wymiana linki
Witam.
Szukam na forum i nie znalazłem.
Jak w temacie jak wymienić linkę tylną prawa strona nijak nie mogę wyciągnąć jej z piasty, zdemontowałem szczęki ściągnąłem z rozpieraka. Oraz jak wypiąć z uchwytu w tunelu, nie mam dostępu do kanału.
Dzieki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam Zdzisław

adam_26 - Sro Kwi 25, 2018 21:14
Temat postu: Re: [R75] hamulec ręczny wymiana linki
zdzichu02 napisał/a:
Witam.
Szukam na forum i nie znalazłem.
Jak w temacie jak wymienić linkę tylną prawa strona nijak nie mogę wyciągnąć jej z piasty, zdemontowałem szczęki ściągnąłem z rozpieraka. Oraz jak wypiąć z uchwytu w tunelu, nie mam dostępu do kanału.
Dzieki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam Zdzisław


Powiem ci jak ja to robiłem ale najpierw ci narysuje temat
-pancerz linki z metalową końcówką wchodzi w taką tuleje tarczy kotwicznej i jest to strasznie zapieczone, jak się przyjrzysz to zobaczysz że test taka kreska która rozdziela tuleje od metalowej końcówki linki

najlepiej jak byś wyją linki z kabiny jak się dostaniesz pod tunel i rozepniesz je to tam są w miejscu wejścia w karoserie takie pierścionki tak jak by z metalowymi zatrzaskami. Ja to wybijałem przecinakiem i młotkiem ta żeby wyszły po kolei zatrzaski z karoserii.

potem odkręcasz piastę, szczęki i tarczę kotwiczną

jak wyjmiesz tarczę kotwiczą z linką to wtedy linkę końcówkę pancerza wkładasz w imadło i walisz młotkiem i jakimś cienkim wkrętakiem po obwodzie przy tej tulei tarczy kotwicznej aż zacznie się pancerz linki rozchodzić potem można większy wkrętak aż przez wagę wypchasz to z tulei .
Zeby to poskładać później musisz przeczyścić tuleje w tarczach kotwicznych aż będzie to lekko wchodziło. Powodzenia ;)

zdzichu02 - Czw Kwi 26, 2018 09:01

adam_26 napisał/a:
najlepiej jak byś wyją linki z kabiny jak się dostaniesz pod tunel i rozepniesz je to tam są w miejscu wejścia w karoserie takie pierścionki tak jak by z metalowymi zatrzaskami. Ja to wybijałem przecinakiem i młotkiem ta żeby wyszły po kolei zatrzaski z karoserii.

potem odkręcasz piastę, szczęki i tarczę kotwiczną

Wszystko mam rozebrane do piasty. Przecież nie będę zbijał łożyska z piasty, a inaczej nie zdejmę tarczy kotwicznej, chyba muszę powalczyć siłowo. Jak dostać się od tunelu od środka. Wyjełem schowek z podłokietnika ale tedy nie podejde do mocowania linek. :?:

adam_26 - Pią Kwi 27, 2018 16:21

zdzichu02 napisał/a:

potem odkręcasz piastę, szczęki i tarczę kotwiczną

Wszystko mam rozebrane do piasty. Przecież nie będę zbijał łożyska z piasty, a inaczej nie zdejmę tarczy kotwicznej, chyba muszę powalczyć siłowo. Jak dostać się od tunelu od środka. Wyjełem schowek z podłokietnika ale tedy nie podejde do mocowania linek. :?: [/quote]

jak się dobrać do tunelu masz tu w temacie demontażu wykładziny-->>
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=483462#483462

tylna piasta schodzi razem z łożyskiem więc nie ma problemu, najlepiej to ściągaczem zrobić to wtedy praktycznie samo schodzi ;)

a jak nie to możesz próbować bić to na aucie ale jest po prostu trudniej

zdzichu02 - Sob Kwi 28, 2018 10:33

Dzięki Adam.
Nie chcę rozbierać pół samochodu żeby wyjąc linkę z łącznika.
Sądzę że jest jakiś inny sposób żeby dostać się do łącznika linek w tunelu. Sprawdzę jeszcze od spodu podwozia.
pozdrawiam.