|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75/ZT] - TOAF Dziwne odczyty
jeykey - Nie Lis 04, 2018 01:46 Temat postu: [R75/ZT] - TOAF Dziwne odczyty Witam!
Jestem nowym użytkownikiem TOAFa.
Moj samochód wykazywał objawy mogące wskazywać na awarie ECU.
Zainstalowałem toafa i uzyskuje rezultaty pomiarów nieco zaskakujące.
Poniżej jeden z logów.
Samochód pracuje na biegu jałowym.
Mam jeszcze głupsze logi.
Zapala kiedy chce ( ostatnio zwykle nie chce). Najlepiej jak kilka dni postoi.
Jeżeli chodzi o błędy w module silnika to wyskakują błędy kilku wtryskiwaczy jednocześnie, po akcji nieudanego rozruchu,: Injector cilinder 6,1,3,5 ( czasem mniejsza ilość) i glow device ( ale to chyba standard).
Czy ktoś spotkał się z podobna sytuacja?
Mam jeszcze pytanie czy toaf poradzi sobie w przypadku gdy zakupie tylko używany moduł ECU?
Mam na myśli czy uda się ten nowy moduł zsynchronizować z istniejącym EWS i z pilotem z kluczyka?
Accelelator pedal position 0.00 %
Battery voltage 14.31 V
Fuel low pressure 3.46 bar
Coolant temperature 79.36 ° C
Real air mass 508.50 mg/Hub Luft
Required air mass 250.00 mg/Hub Luft
Engine RPM 780.00 1/min
Sampling rate - Rail pressure control valve 16.78 %
Sampling rate - Boost pressure plate 0.00 %
Sampling rate - Engine mounting 100.00 %
Actual air pressure 40448.00 mbar
Actual rail pressure 225.18 bar
Required rail pressure 0.00 bar
Raw data - capacitor voltage for cilinder 1,2,3 0.02 V
Raw data - capacitor voltage for cilinder 4,5,6 0.00 V
Atmospheres pressure 6.00 mbar
Rail pressure 0.00 bar
Air temperature -268.34 ° C
Capacitor voltage for cilinder 1,2,3 243.24 V
Capacitor voltage for cilinder 4,5,6 263.98 V
Voltage - Atmospheres pressure 107.61 V
Voltage - Capacitor 1 121.48 V
Voltage - Capacitor 2 0.00 V
borsuk88 - Nie Lis 04, 2018 12:55
Nie jestem specjalistą , ale wydaje mi się , że w Klekocie nie może być błędów cylindra 5,6 bo ich nie ma.
sTERYD - Nie Lis 04, 2018 13:14
wiesz, że to tak nie działa, ze im więcej razy coś napiszesz, tym szybciej uzyskasz odpowiedź...?
zwłaszcza między 1 a 4 rano.
piszesz coś o logach... gdzie one są?
skoro występują błędy kilku wtryskiwaczy, to czas zacząć przeglądać kabelki i wtyczki
jeykey - Nie Lis 04, 2018 18:38
Rzeczywiście mało napisałem, ale to z myślą żeby nie zaśmiecać.
Ponieważ ECU który mam był kilka lat temu zalany woda dochodzę do wniosku żeby może go wymienić.
Moje pytanie jest czy można kupić drugie ECU i korzystając z Toafa zsynchronizować go z EWS i pilotem kluczyków?
Czy trzeba wylutowywac eproma i wlutowywać go do nowego drugiego ECU?
Samochód kopiłem 3 lata temu świadomy problemu elektrycznego z nim związanego.
Samochód jeździł, ale potrafił odmówić posłuszeństwa zgasnąć i nie zapalić.
Zawsze jednak z rana i po dłuższym postoju odpalał.
W tamtym czasie pierwsza rzeczą jaka zrobiłem wymieniłem wszystkie kondensatory elektrolityczne w problem zniknął.
Dokładnie doczyściłem tez cala płytę izopropylem.
Ostatnio zacząłem mieć problemy z odpalaniem ( na zimno i ciepło)
Pojawiły się tez krótkie przerwy w pracy silnika i raz zgasl sam z siebie.
Zdemontowałem zawór regulacji na pompie wysokiego ciśnienia wyczyściłem i wyposażyłem w komplet nowych uszczelek ( zawór nie był brudny i nie było tam metalowych opiłków) .
Samochód ożył ale łączę to raczej z przypadkiem.
Problem szybko wrócił.
Ponieważ objawy były takie jak wspomniałem ( błędy napięcia na wtryskiwaczach (0203;0200;0202;0201 i czasem 1E00 CAN- bus – ale nie zawsze) .
Te błędy robiły się po próbach nieudanego uruchomiania.
Normalnie powtarzającym się błędem był glow plug ( i tylko na zimnym silniku).
Do tematu załączyłem loga z pomiarami.
Jest tam wiele anomalii np. ujemna tempa tura Air temperature -268.34 ° C .
Dodam, ze w innych pomiarach mam wartości np. Air temperature 900 ° C
Również napięcie kondensatorów powinno być gdzieś powyżej 70 V.
Miałem logi, w których ciśnienie atmosferyczne było 8-20 mBar gdzie spodziewałbym się około 1000.
Inne anomalie tez występowały.
Tu jednak okazało się ze kiedy buduje w Toaf moduły z mniejsza ilością parametrów pomiarowych sytuacja wraca do normy.
I tak w jednym module mam Air temperature 46,86 ° C podczas gdy w drugim w tym samym czasie ( -273,14 ° C ).
Komputer nie nadąża z pomiarami . Pytanie czy to komputer w samochodzie czy mój leciwy Fujitsu Siemens z Windows XP)
Czy ktoś miał podobny problem do mojego?
Z góry dziękuje za pomoc!
[ Dodano: Nie Lis 04, 2018 18:38 ]
Hej!
Nie widzę jakieś zwiastującej szybkie rozwiązanie problemu burzy mózgów.
Przyszło mi do głowy, ze przyczyna zleniwienia tego mojego ECU może być rezonator kwarcowy ( raczej nawet dwa).
Samochód po oporach startuje, ale rzeczywiste ciężko przy tym stęka.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z wpływem tych rezonatorów na prace ECU?
Proszę się nie wstydzić i podzielić taka wiedza.
marcin.misek - Nie Lis 04, 2018 22:39
jeykey napisał/a: | Moje pytanie jest czy można kupić drugie ECU i korzystając z Toafa zsynchronizować go z EWS i pilotem kluczyków?
Czy trzeba wylutowywac eproma i wlutowywać go do nowego drugiego ECU? |
Albo kupujesz cały komplet albo bawisz sie w przelut.
jeykey napisał/a: | Do tematu załączyłem loga z pomiarami. |
Dalej nie ma tych logów...
Skoro ECU byl zalany - to dla pewnosci moza by go wymienic - moze dopiero teraz oznaki zalania dają o sobie znać.
Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem.
jeykey - Sob Lis 17, 2018 16:36
marcin.misek napisał/a: | Albo kupujesz cały komplet albo bawisz sie w przelut. |
Dziekuje za ta odpowiedz.Bez cienia wątpliwości.
marcin.misek napisał/a: | Dalej nie ma tych logów... |
Te logi były pod pierwsza moja wiadomością.
Skopiowałem z Toafa jeden wiersz pomiarowy.
Nie mogłem zrozumieć niektórych wartości jak. np. ujemnej tempera marcin.misek napisał/a: | Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem. | tury.
To się wyjaśniło kiedy zacząłem robić skromniejsze pomiary bez takiej wielkiej ilości danych np. same pomiary kondensatorów, temperatur czy korekt wtryskiwaczy.
Wartości wróciły do normy.
marcin.misek napisał/a: |
Skoro ECU byl zalany - to dla pewnosci moza by go wymienic - moze dopiero teraz oznaki zalania dają o sobie znać. |
Przyszlo mi to tez do glowy i zakupilem komplet ECU+EWS+2 transpondery z kluczykow. Przyslali mi niestety zalany taki ze liscie w mul jeszcze z niego wychodzily. Twierdza, ze dziala. Moze i dziala bo zalania dziwnie sa tylko po brzgach plytki. Dobre jest to ze nikt jej nie czysci to przynajmniej wiadomo.
Jest jednak przygotowana do odsylki.
Zakupiłem kolejne 2 ECU ( jedno od Freelandera jest takie jak moje NNN100692) a drugie od CDTI.
Próbowałem to od Freelandera załadować moim plikiem z CDTI ale nie da się. Tak samo nie daje się skasować oryginalnych błędów sinika. Działa tylko przez chwile a potem znów się pojawiają.
Zdaje sobie sprawę ze stanu mojej płytki i chce mieć coś w zapasie.
Mailem sytuacje , ze jeden z rezystorów smd po dotknięciu miernikiem wyszedł z miejsca zalutowania.
Wymieniłem go na nowy.
Wcześniej czy później chce to wymienić najlepiej zachowując nr VIN ( czyli lutowanko).
Dziś samochód odpalił po kilku dłuższych kręceniach.
Potrafi jednak podczas stabilnej pracy próbować nagle gasnąć i od czasu do czasu gwaltownie zgasnąć.
Spróbuje jeszcze wymienić czujnik Halla i liczę, ze pomoże.
marcin.misek napisał/a: | Do tego dokonaj pomiaru sygnalu sterującego każdym wtryskiem. |
Czy chodzi o te wyniki ponizej?
Wygladaja stabilnie.
Nr 36
Battery voltage 14.41 V
Fuel low pressure 3.46 bar
Engine RPM 778.00 1/min
Amount correction - Cylinder 1 -0.48 mm^3
Amount correction - Cylinder 2 1.14 mm^3;
Amount correction - Cylinder 3 -0.08 mm^3
Amount correction - Cylinder 4 -0.78 mm^3
Amount correction - Cylinder 5 0.00 mm^3
Amount correction - Cylinder 6 0.00 mm^3;
[ Dodano: Sob Lis 17, 2018 16:36 ]
Taka sytuacja:
Zlokalizowany rezystor z przerwa miał bledną wartość na obudowie ( nie jestem w stanie ustalić czy na skutek erozji czy innej przyczyny zatarła się)
Po porównaniu tego z innymi ecu wymieniłem go na właściwy.
Nastąpiła poprawa ale samochód dalej raz na jakiś czas „wyskakiwał z obrotów”.
Był tez problem uruchomienia po kilku godzinach postoju.
Wymieniłem czujnik walu korbowego ( ten dolny) .
Czekałem na ten czujnik kilka dni a samochód w tym czasie mia odłączone klemy od akumulatora.
Po tej wymianie zapalił od razu i tego samego dnia pojechałem w kilka miejsc bez problemu i wydawalo się, ze to jest koniec.
Następny dzień rano: ledwo wstał a po kilku godzinach odmówił rozruchu.
Postanowiłem ostatecznie zamienić ECU i do tego „nowego” wlutowałem układ IMO ze starego.
Nie byłem zwolennikiem takiego rozwiązania ale sytuacja mnie zmusiła.
Samochód pracuje poprawnie ( wszystkie problemy znikły) ale VIN z ECU czyta jak ten z nowego układu.
Prawie byłem pewien, ze po tej operacji VIN będzie zgodny z dotychczasowym.
Jedno jest pewne, ze przyczyna większości problemów w moim samochodzie było wadliwe ECU ( oprócz czujnika walu korbowego ale to już tylko w tle)
Jeszce jedno pytanie.
Czy można wgrać nowy software do ECU jeśli nie jest zgodny z EWS?
Mam na myśli sytuacje kiedy zamieniam dowolne ECU ( NNN100692) i za pomocą TOAF wgrywam oprogramowanie.
Próbowałem to zrobić ale w takiej konfiguracji nie działa i nawet błędy silnika kasowane są tylko doraźnie.
Bardzo dziękuje za zainteresowanie moim problemem i mam nadzieje, ze mój przypadek będzie pomocny dla innych.
Mozę być bo gdyby nie pewna cierpliwość i przede wszystkim czas skończyłoby się na wymianie polowy części i dalej szukalibyśmy z mechanikami przyczyny usterki.
|
|