|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyjęcie trzpienia z tłoczka pompy sprzęgła
0L0 - Wto Lis 26, 2019 10:55 Temat postu: [R75] Wyjęcie trzpienia z tłoczka pompy sprzęgła Czy istnieje jakaś bezinwazyjna metoda wydobycia stalowego trzpienia (tego z plastikowym oczkiem, który łączy się z pedałem) z tłoczka?
Próbowałem małym płaskim śrubokrętem, ale walka z sześcioma plastikowymi ząbkami raczej się nie uda.
Muszę to wymienić ze względu na zużycie elementu plastikowego i odeszła by wtedy potrzeba odpowietrzania.
groszek_76 - Wto Lis 26, 2019 11:38 Temat postu: [R75] Zapewne ten trzpień jest zakończony małą kulką , więc przypuszczam że musisz sobie dopasować coś w rodzaju tulejki która wejdzie między sam trzpień a tłoczek tak żeby równomiernie rozepchać te plastiki które go blokują. Samej pompki nie mam na stanie żeby to sprawdzić. Tak przy okazji testowałeś tą uszczelkę co ci podesłałem?
0L0 - Wto Lis 26, 2019 11:49
No właśnie jak się nie uda wyjąć trzpienia to w pompce wyląduje modzony tłoczek
(woziłem go w bagażniku cały czas... w razie W )
groszek_76 - Wto Lis 26, 2019 12:25 Temat postu: [R75] Jeżeli połamiesz te plastyczki blokujące trzpień to nic nie będzie go blokowało i wtedy będzie wyskakiwał no i możesz mieć suprajs… Samo wyciągnięcie tłoczka nie wiąże się z odpowietrzaniem. Przecież płyn zostaje w przewodzie a samo powietrze podczas zalewania zbiorniczka wyjdzie do góry. Nie podpinaj go do pedału tylko po zalaniu zbiorniczka parę razy delikatnie ręką poruszaj przód tył i powinno wszystko być dobrze. Oczywiście zbiorniczek musisz pozostawić odkręcony i bez gumki w środku. Odczekaj parę minut i znów poruszaj przód tył . Jak nie pomoże no to niestety odpowietrzanie
[ Dodano: Wto Lis 26, 2019 12:25 ]
Po odkręceniu pompki możesz ją delikatnie podeprzeć do góry żeby jak najwięcej płynu pozostało w zbiorniczku przy wyciąganiu tłoczka.
1. odkręcasz pompkę żeby była luźna
2. odkręcasz zbiorniczek i wyciągasz gumke
3. podpierasz pompkę i wyciągasz delikatnie tłoczysko- część płynu wyleje sie
4. zakładasz powoli nowy tłoczek
5. dolewasz płynu i delikatnie pompujesz ręką żeby pozbyć się powietrza- po kilku minutach powtórka
6 . dolewasz na max i wkładasz gumkę i zakręcasz zbiorniczek
7 skręcasz całość
0L0 - Wto Lis 26, 2019 12:51
OK, tak też zrobię. W czwartek ma być trochę cieplej to się za to wezmę.
BetJar - Wto Lis 26, 2019 20:14
A jak wyciągacie tłoczek z pompki ? Robiłem dwa podejścia i za nic nie mogę go wysunąć.
A może jeszcze wiecie jaki jest rozmiar tych uszczelek / oringów w pompce ?
groszek_76 - Wto Lis 26, 2019 21:17 Temat postu: [75] Zaraz za tloczyskiem a pompka jest uszczelka która trzeba zsunac w stronę pedala a tam znajdziesz spinke plastikowa która trzeba delikatnie z dwuch stron nacisnąć i odbezpieczyc tloczek. Uszczelka ma bodajże wymiar 16mm ale ja zamieniłem od pompki z Fiata 500 po delikatnej przeróbce nie niszczące samego tloczka(w każdej chwili możesz wrócić do oryginału) i zapomniałem o problemach. Poszukaj moich postów to zobaczysz co i jak.
BetJar - Wto Lis 26, 2019 22:00
dzięki
0L0 - Czw Lis 28, 2019 13:40
Tłoczek wymieniony, płyn wymieniony, układ poprawnie odpowietrzony. Działa cudownie - miękko, płynnie. Teraz bierze dużo wyżej
Plastikowe ucho wytarte na ok. 2mm.
groszek_76 - Czw Lis 28, 2019 18:03 Temat postu: [75] Robiłeś tak jak Ci pisałem czy całkowicie odpowietrzales przez odpowietrznik wysprzeglika. Jest różnica na tej uszczelce która ci podesłałem? Oczko pewnie również da się zregenerować tylko kwestia zabawy z nim. Pewnie na frezarke lub wiertarka stołowa i tulejowanie wchodzi w grę, a sama tuleja z teflonu bo miękkai i wytrzymały na scieranie
0L0 - Czw Lis 28, 2019 20:37
Pierwsze co zrobiłem po wyjęciu tłoczka to dmuchnąłem w odpowietrznik, co by jak najwięcej starego mułu wyleciało. Potem zalewanie od zera aż to co wydobywało się z odpowietrznika było czyste, klarowne i bez bąbelków
Uszczelka raczej różnicy nie robi. Stara jest w bardzo dobrym stanie. Podejrzewam, że jak wymieniałem korpus pompki ok. 9 lat temu to niedokładnie odpowietrzyłem układ, bo sprzęgło zaczynało mi brać bardzo nisko.
Starego tłoczka raczej nie będę regenerował... aktualny powinien wystarczyć do końca żywota auta (w razie W jest jeszcze jedna uszczelka w zapasie )
|
|