|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Mems2j Chiptuning zrób to sam
nowy889 - Wto Gru 28, 2021 17:32 Temat postu: Mems2j Chiptuning zrób to sam Witam serdeczie.
Mimo że odnosze wrażenie że to forum umarło/umiera śmiercią naturalną, to opisze tu moje boje i sukces w chipowaniu Mems2j
Co bedzie nam potrzebne :
Sterownik Mems2j albo mems1.9
Komputer z sprawną przeglądarka internetową najlepiej w miarę świerzą
Stacja lutownicza z hotairem
Gniazdo PLCC44 smd(wsumie nie musi być ale tak łatwiej pamięc podmieniać)
I albo czyste kości AT27C1024 albo Flash AT49F1025
Flash wystarczy nam 1 bo można go wielokrotnie zapisywać, EPROM AT27C1024 iest
jednokrotnego zapisu.
No i oczywiście programator ja używam Xgecu tl866II Plus.
+ 2 przejściówki jedną PLCC44 na DIP40 i dróga taką samą z tym że specialnie
zrobiona przez firma ELIPTOR pod 49F1024.
I zaczynamy zabawe:
Wyciągamy sterownik z auta, Pamiętając żeby odlaczyć akumulator.
rozkręcamy obudowe 4X T25 z dziurką , i odrywamy aluminiowa pokrywe.
Pojawi nam sie odsłonięta płyta zalana żelem , naszczęście żelu jest cięko.
Wylutowujemy Pamięć AT27C1024 która znajduje sie zaraz obok procesora motoroli.
wystarczy oskrobac dlekiktnie z żelu nóżki i leko powoli podgrzewać hotairem.
jak zdejmiemy pamięc wrzucamy ja na programator i robimy zrzut pamięci.
I teraz jeżeli ktoś uzyje xgecu nalezy zrobić bit swap innym programem bo program który czyta mapy musi miec odwrócone bity.
Ja uzywam programu GQ usb prog. Ładuje do niego bin i w zakładce command mamy "buffer byte swap" klikamy i zapisujemy jako plik bin , najlepiej podpisac żeby sie nie pomylił że to swap.
Następnie przechodzimy do modyfikacji map
Wchodzac na strone rovermems.com
Link prosto do programu: Rom editor
W programie jest ogarnięte Zapłon , Paliwo, Target lambda, Wolne obroty,
Odcinka vvc, Mapowanie mapsensora na TPS, Kąty vvc przy MAP,
I czas reakcji vvc(to gdyby ktos chciał testowac inny olej i pod niego ustawiać ecu , duzo zachodu i pracy )
Pewnie coś jeszcz eo czym nie pamiętam .
Do mems1.9 niewiem które mapy sa opisane .
Do sterowników mems2j
MKC103720 jest wszystko co wyżej bez czasu reakcji vvc
MKC104001 jest to co opisałem wyżej.
Wchodzimy w zakładke remap i Wchodzimy w "file editor and obd/diagnostic cable remapping".
nastepnie ładujemy nasz plik (ten z bit swapem).
Pieknie nam sie wszystko ładuje , wprowadzamy zmiany i zapisujemy.
Nastepnie trzeba znowu zrobic byte swap i zaprogramować pamięć.
Analogicznie to samo co zrobilismy tylko w drugą strone.
Powiem tak , oryginalna mapa zapłonu to jakiś misz-masz, a paliwo na oryginalnej mapie przy WOT mi wychodziło w okolicach 14 więc strasznie ubogo to sie nie dziwie ze te tłoki w vvc padały przy pałowaniu.
Po mapowaniu przybyło mi pare koni i treoche niutów a najlepsze jest to że podniosłem odcinke do 7400 i moc dalej rośnie niby saws podnosi do 7500 zobaczymy może ja też tak zrobię narazie dopieszczam mape w swoim silniku.
Jeżeli chodzi o MAP sensor przy mems2j i jego skalowanie, to mapsensor
najprawdopodobniej nie posiada tabeli skalowania okazało sie że
jest liczony na bierząco z wzoru
wzór: map_sensor = (((5000000 / raw_reading) * a_multiplier) / 1000)
Mapsensor jest ten sam co w td5 landrovera i musze sprawdzić czy mems2j
widzi w parametrach nadciśnienie, jeżeli tak to wtedy nalezy tlko zmienić wartości mapy na powyżej 1 atmosfery i wpisać odpowiednie wartości.
Niestety nie znaleźiona jeszcze jest komórka z przepustowością wtryskiwaczy
co by sie przydało do turbo bo standardowe kremowe mają tylko 210cc
Pozdrawiam , mam nadzieje że kogos zainteresuje temat.
dawidd - Sro Gru 29, 2021 22:37
szkoda ze takie tematy juz sie na forum nie pojawiają - marka która zanika i coraz mniej pasjonatów. Nawet znajomi namawiają mnie żebym pozbył sie rovera - ale ja mam odpowiedz jak mignie mi 2mil km to się może pozbędę
nowy889 - Czw Gru 30, 2021 20:50
I dla mnie to jest wielki plus, bo te auta juz sa unikatowe, jeszcze nie sa klasykami więc ich nie szkoda, części maja tanie i wmiare dostepne, więc bez strachu można w nich grzebać i to jest odpowiedni na to moment.
porównanie sterowników MKC103720 i MKC104001 , dla mnie identyczne tylko mniej żelu
Remigiusz - Czw Sty 06, 2022 12:54
Ciekawy temat no niestety forum umiera i tych aut coraz mniej. Mnie już też tyle ludzi namawia żeby się pozbyć 45/25 oraz aerodrecka ale jakoś części dostępne są więc eksploatacja tania i moc zadowalająca
nowy889 - Pon Lut 07, 2022 17:48
Obecnie doszła możliwość wyłaczenia immobilaizera z mems2j na amen ,
Pierwszy mems2j w którym można to zrobić to MKC104001.
Jeszcze nie miałem chwili sprawdzić z tym mapsensorem , ale dzięki wyłaczeniu immo jak by ktos chciał to moge mu taki sterownik sklecic , ewentualnie wsadzić eprom taki jak oryginalny z poprawionym gotowcem bez możliwości ingerencji.
Mape moge wgrać ztestowana u siebie, mój silnik jest w standardowej konfiguracji
prawie. Albo przerobić strownik żeby można było wyciągać pamięć i kupic sobie programator i samemu modyfikować.
Fajnie by było jak by więcej osób co maja głowe na karku sie tym zainteresowało,
może uda sie opisac reszte map.
dawidd - Wto Lut 08, 2022 09:44
nowy889 napisał/a: | Obecnie doszła możliwość wyłaczenia immobilaizera z mems2j na amen , |
a jest gdzieś instrukcja jak to zrobić w mems3?
Próbowałem w/g tego wątku
https://www.digital-kaos....highlight=rover
ale nie zadziałało
nowy889 - Wto Lut 08, 2022 11:03
w mems3 programatorem wgrywasz czysty wsad do 93c66
https://youtu.be/JH7XYP387hA
choc do tej metodymusisz mieć jakiś programator co obsługuje ten eeprom
zajżyj też tu:
https://andrewrevill.co.uk/
ale wąptpie zeby dalo sie to zrobić po kablu
|
|