Zobacz temat - [R25 1.4 84KM 2000r]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 84KM 2000r]

Jarkow - Wto Kwi 03, 2007 13:21
Temat postu: [R25 1.4 84KM 2000r]
Witam !! !!!!!!!!!!

Szukam u szanownych Rowerkowiczów pomocy, raczej chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia z Roverami.
Sam jestem od roku szczęśliwym użytkownikiem Rovera 25 1.4 i jak wcześniej pisałem na forum rozwiązałem już z tym autkiem kilka problemów:
1.Wymiana uszczelki głowicy – opisane w Arch.
2.Problemy z zimnym lutem i rozprogrmowywujący się pilot – opisane w Arch.
3.Poszukiwania regulatora ciśnienia paliwa (znaleziony, zatopiony)
A teraz problemów powiązanych z regulatorem ciąg dalszy tzn:
Zaczęło się od przydławienia silnika tak jakby nagle po uruchomieniu i przejechaniu km
silnik działał tylko na 2 gary, spadła moc silnika i silnik działa ale słaby i nie jedzie dodanie gazu dławi go i słychać jakieś stuki choć nie zawsze i tyle . Po wyłączeniu i ponownym rozruchu na krótki okres wszystko wraca do normy. Więc wyprawa do zaprzyjaźnionego mechanika i po drodze autko słabnie ale jedzie.
U mechanika kable nie OK. wymiana filtra paliwka, a w rezultacie diagnoza uszkodzony regulator ciśnienia paliwa znajdujący się na końcu listwy rozprowadzającej ww. na wtryski
Regulator nie trzyma według diagnozy pożądanego ciśnienia 3 bar. Więc wymiana trochę poszukiwań ( bo nowy niedostępny na polskim rynku a oryginał a z servisu to koszt 450zł + 3 tygodnie czekania ) mam używany za 80 zł nawet znalazłem później i za 40 zł OK.
Wymianka i po próbach wszystko jest OK. następnego dnia po uruchomieniu silnika klapa.
Po krótkiej pracy na wolnych obrotach ok. 1000 obroty zaczynają falować między 8500 a 11000 i znów to samo silnik się dławi ale idzie po przegazowaniu tym razem wraca do normy.
W czasie jazdy gdy obroty są wyższe tzn. od 2500 w górę silnik idzie jak marzenie dobrze się zbiera i wszystko jest OK. Czasami tzn. gdy ruszam z pod świateł lub zwolnię ale przwważnie gdy silnik się jeszcze rozgrzewa objawy się powtarzają dławi go słaby nie chce jechać do przodu, zjeżdżam na bok przegazuję lub wyłączę i odpalę wszystko ponownie wraca do normy.
Na forum znalazłem kilka tematów związanych z cyklicznie występującymi problemami z wolnymi obrotami ktoś napisał o przeczyszczeniu ww. regulatora, ktoś inny o kodzie błędu 81
a jeszcze inny o przeczyszczeniu ale w dizelku przy użyciu specjalnego środka jakiejś igły ?? ????????
Co o z tym fantem zrobić, autko fajne jeździ ale ta dolegliwość jest dość dokuczliwa, a może być powodem może innej poważnej awarii ?
Czekam na Wasze opinie i sugestie.
Na razie wymyśliłem ,że podepnę go do kompa a może coś się dowiem !! !!!!!!!
Jarkow 25 1.4
Dopisek...............................
Co prawda pomysł z kompem miałem dobry, ale moze zna ktoś warszrat (miejsce) gdzie można by podpiąć Rovera do kompa oczywiście bliżej Bielska-Białej. Dotychczas jeżdziłem do Radzionkowa za Bytom może jest coś gdzieś bliżej !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


piter34: nie pisz czerwonym kolorem. jest zarezerwowany dla aminów i modów

piter34 - Wto Kwi 03, 2007 15:53

Jarkow napisał/a:
Na razie wymyśliłem ,że podepnę go do kompa a może coś się dowiem !! !!!!!!!

Moim zdaniem na chwilę obecną to jest najlepszy pomysł. Wszystko powinno być na tacy.
Wcześniej posprawdzałbym styki czujnika temperatury i położenia wału korbowego.

Jarkow - Pon Cze 18, 2007 09:06

To już koniec tego problemu:
Po wizycie w Radzionkowie na kompie, wyszło, że uszkodzona jest sonda lambda podobno nie działało podgrzewanie, a przy okazji wykryli i usunęli robiąc małą dziurkę w korku wlewu paliwa to, iż zbiorniku tworzyło się podciśnienie zatkane gdzieś odpowietrzenie
(podobno mogło być to To powodem dławienia silnika, ale to nie było to).
Wyposażony już w tą wiedzę pojechałem do gazownika, ponieważ zakładam gaz.
Tam wymieniłem sondę na nową firmy NTK 250zł z wymianą (wcześniej sprawdziliśmy wtryski czy te nie są uszkodzone, bo może to być powodem uszkodzenia sondy, ale niebyły tylko je wyczyścił (sprawdzenie wtrysków na maszynie, czyli wyjęcie i założenie do maszyny 120zł)) problemy zniknęły jak ręką odjął, czyli:
-dławienie silnika na wolnych obrotach (spowodowane zalewaniem go benzyną za bogata
mieszanka )
-brak mocy auto było słabe, długo się zbierało na obroty i miało bardzo kiepskie osiągi
(sonda pracowała w niepełnym zakresie od 0-0,5 V przez to komputer pracował w trybie
awaryjnym)
-duże spalanie 10 L /100 km jazda mieszana głównie w mieście – TERAZ sprawdzone
8,7 L/100 km – jest gorąco klima na ful cały czas jazda w mieście 1 wyjazd w
trasę 30 km.
Myślę, że moje doświadczenia z tym CHOLERSTWEM mogą się przydać nam ROVERKOWICZOM

Goonies - Pon Cze 18, 2007 09:41

Jarkow napisał/a:
To już koniec tego problemu:
Po wizycie w Radzionkowie na kompie, wyszło, że uszkodzona jest sonda lambda podobno nie działało podgrzewanie, a przy okazji wykryli i usunęli robiąc małą dziurkę w korku wlewu paliwa to, iż zbiorniku tworzyło się podciśnienie zatkane gdzieś odpowietrzenie
(podobno mogło być to To powodem dławienia silnika, ale to nie było to).
Wyposażony już w tą wiedzę pojechałem do gazownika, ponieważ zakładam gaz.
Tam wymieniłem sondę na nową firmy NTK 250zł z wymianą (wcześniej sprawdziliśmy wtryski czy te nie są uszkodzone, bo może to być powodem uszkodzenia sondy, ale niebyły tylko je wyczyścił (sprawdzenie wtrysków na maszynie, czyli wyjęcie i założenie do maszyny 120zł)) problemy zniknęły jak ręką odjął, czyli:
-dławienie silnika na wolnych obrotach (spowodowane zalewaniem go benzyną za bogata
mieszanka )
-brak mocy auto było słabe, długo się zbierało na obroty i miało bardzo kiepskie osiągi
(sonda pracowała w niepełnym zakresie od 0-0,5 V przez to komputer pracował w trybie
awaryjnym)
-duże spalanie 10 L /100 km jazda mieszana głównie w mieście – TERAZ sprawdzone
8,7 L/100 km – jest gorąco klima na ful cały czas jazda w mieście 1 wyjazd w
trasę 30 km.
Myślę, że moje doświadczenia z tym CHOLERSTWEM mogą się przydać nam ROVERKOWICZOM


Niezle. Wielkie dzieki mam wlasnie prawie identyczne objawy. Brak mocy, slabe osiagi , przyspieszenia prawie jak maluch i spalanie ok 10L/100km.

Jarkow - Pon Cze 18, 2007 10:11

Cytat:
Niezle. Wielkie dzieki mam wlasnie prawie identyczne objawy. Brak mocy, slabe osiagi , przyspieszenia prawie jak maluch i spalanie ok 10L/100km.

Oby było to TOOOOOOOOOOOOOOO,życzę powodzenia