Zobacz temat - tuning rovera diesla w niemczech
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - tuning rovera diesla w niemczech

PHJOWI - Sob Kwi 07, 2007 09:11
Temat postu: tuning rovera diesla w niemczech
Panowie wiecie ile mam zapytań z niemiec o komputery do rovera 25 . Niemcy ładują komputery od MG ZR , gdyż są wzmocnione i wiecej mają koni, tak twierdzą, jestem ciekaw jakby wstawić ecu od mg zr do rovera 220 sd :)
emes - Nie Kwi 08, 2007 11:24

PHJOWI napisał/a:
jestem ciekaw jakby wstawić ecu od mg zr do rovera 220 sd


Nieśmiało podpowiem, może sprawdzimy? :-) Może znajdą się chętni :-)

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 14:38

PHJOWI napisał/a:
ciekaw jakby wstawić ecu od mg zr do rovera 220 sd

Podejrzewam, że by się z pompą wtryskową nie dogadał... :D

bosniak - Sob Kwi 14, 2007 18:30

na 100% się nie dogada, poza tym połowę instalacji trzeba by przerobić, tam jest zupełnie inna pompa i sterowanie direct injection
Wojtek - Nie Kwi 15, 2007 23:00

Zdecydowanie lepszym i tanszym rozwiazaniem bedzie wstawienie "swinki", SMT na przyklad.
bosniak - Pon Kwi 16, 2007 07:05

Świnkę "piggy back"to możesz zastosować jak chcesz zmienić skład mieszanki paliwowo-powietrznej, przesunąć odcięcie lub stworzyć całkowicie własną mapę, a nie SPOSÓB wtryskiwania i kolejność.
Wojtek - Pon Kwi 16, 2007 16:22

bosniak napisał/a:
Świnkę "piggy back"to możesz zastosować jak chcesz zmienić skład mieszanki paliwowo-powietrznej, przesunąć odcięcie lub stworzyć całkowicie własną mapę, a nie SPOSÓB wtryskiwania i kolejność.


Czas wtrysku tez mozna ustawiac, a po co zmieniac kolejnosc, nie wiem.

bosniak - Pon Kwi 16, 2007 16:31

Kolejność już jest zmieniona w nowszej pompie w porównaniu do starszej, a świnką tego nie zrobisz, tak samo czasu wtrysku na poszczególnych wtryskiwaczach świnką nie zmienisz, zresztą popularny SMT przewiduje pracę z silnikami turbo-benzyna, a nie diesla.
Wojtek - Pon Kwi 16, 2007 17:00

bosniak napisał/a:
Kolejność już jest zmieniona w nowszej pompie w porównaniu do starszej, a świnką tego nie zrobisz, tak samo czasu wtrysku na poszczególnych wtryskiwaczach świnką nie zmienisz, zresztą popularny SMT przewiduje pracę z silnikami turbo-benzyna, a nie diesla.


:oops: Moj blad, jakos teraz do mnie dotarlo ze rozmawiamy o dieslu. Nie mniej swinka, box czy jak to nazwiemy do diesla isnieje a Perfect Power to nie jedyna firma. Caly czas nie rozumiem dlaczego piszesz o zmianie kolejnosci wrysku ale na silnikach do traktorow sie nie znam :wink:
Tuning diesla = Masters, tam pytac.

bosniak - Pon Kwi 16, 2007 21:06

Oczywiście że istnieją box'y do diesli i zgadzam się, że perfect power to nie jedyna firma, ale to zupełnie co innego w dieslu, a w benzynce. Jeżeli chodzi o wtrysk w starym dieslu rover'a to z tego co sie orientuje to tam jest prosty najzwyklejszy wtrysk (nawet nie wiem czy bezpośredni, sam taki mam). Po prostu ile powietrza tyle siurka paliwa (dlatego też taki głośny) przy zachowaniu odpowiednich proporcji i naprzód. Natomiast w tych najnowszych 113 czy 115 konnych, gdzie jest wtrysk bezpośredni, czyli cała pompa z układem wtryskowym jest inna niż w poprzedniku to oprócz czasu wtrysku jest jeszcze kolejność wtrysku do poszczególnych cylindrów (dlatego taki cichy).
Ale namotałem :lol:

piter34 - Wto Kwi 17, 2007 12:07

bosniak napisał/a:
z tego co sie orientuje to tam jest prosty najzwyklejszy wtrysk (nawet nie wiem czy bezpośredni, sam taki mam).

W serii L jest na 100% wtrysk bezpośredni, ale jak dokładnie zrealizowany to nie wiem...

Brt - Wto Kwi 17, 2007 12:15

Wtrysk bezpośredni, realizowany poprzez pompę rozdzielaczową sterowaną elektronicznie lub mechanicznie w zależnosci od wersji. Można przyjąć, że w przypadku silników 105KM pompa jest elektronicznie sterowana, a w przypadku wersji 86KM mechanicznie sterowana. Ale chyba były odstępstwa od tej reguły, w kazdym razie rzadko spotykane.
bosniak - Wto Kwi 17, 2007 12:40

Brt napisał/a:
Wtrysk bezpośredni, realizowany poprzez pompę rozdzielaczową sterowaną elektronicznie lub mechanicznie w zależnosci od wersji. Można przyjąć, że w przypadku silników 105KM pompa jest elektronicznie sterowana, a w przypadku wersji 86KM mechanicznie sterowana. Ale chyba były odstępstwa od tej reguły, w kazdym razie rzadko spotykane.


Napisz jeszcze proszę jak dokładnie wygląda ta sprawa w tych najnowszych dieslach oczywiście rover'owskich.

Brt - Wto Kwi 17, 2007 12:48

W R25iDT i R45iDT jest taki sam rodzaj wtrysku i sterowania jak w SDi, tylko jest zmieniona pompa, komputer oraz sterowanie zaworem upustowym turbiny jest już realizowane poprzez komputer, a nie mechanicznie.
W przypadku R75 jest wtrysk typu Common-Rail, ale co do szczegółów to poprosimy Mariana_K do tablicy :P