|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ????
bieniuladen1986 - Wto Kwi 24, 2007 11:37 Temat postu: [R200 1.4 16V '98] Zerwane koło pasowe ???? Mam bardzo poważny problem z moim samochodem, ponieważ ruszając ze świateł oberwało mi się koło pasowe które napędza alternator !! Mój mechanik mówi że to jest klin na wale i ze to trzeba będzie dorobić u jakiegoś tokarza ! Czy ktoś z was miał już taką usterkę albo spotkał się z takim czymś ! Proszę o odpowiedź ! Mój samochód to (ROVER 200 1.4, 16V, 103km, 1998r.) Jeżeli chodzi o rozrząd to był wymieniany jakis niecały rok temu !
Brt - Wto Kwi 24, 2007 12:11
Zerwany klin nie jest wielkim problemem. Gorzej jeśli uszkodzony jest wał lub koło pasowe. Mechanik z powołania a nie z serwisu powinien dac sobie z tym radę i po prostu samemu dorobić klin. Jeśli nie da rady, to mozesz pojechac do jakiegoś zakładu zajmującego sie obróbką części maszyn i tam powinni i pomóc i dorobić klin wg. wcześniej zdjętych wymiarów, lub na wzór np, z koła pasowego.
Tomi - Wto Kwi 24, 2007 12:20
Ciekawi mnie tylko, jak dawno temu był wymieniany rozrząd?
maciej - Wto Kwi 24, 2007 12:41
Tomi napisał/a: | Ciekawi mnie tylko, jak dawno temu był wymieniany rozrząd? |
Było w pierwszym poście - "jakiś niecały rok temu".
AndrewS - Wto Kwi 24, 2007 13:08
opis jest troche nie precyzyjny poniewaz nie bardzo wiem o jaki Ci klin chodzi
kolo pasowe napedzajace alternator jest przykrecone razem z malym kolem rozrzadu do walu dosc duzym momentem
kola te zazebione sa ze soba takim malym klinikiem, wypustkiem, jest on w malym kole rozrzadu, a w kole pasowym alternatora jest otworek
ja mysle ze u Ciebie rozlaczylo sie samo kolo pasowe alternatora sklada sie ono z dwoch czesci metalowych a pomiedzy nimi kawalek towrzywa chyba po to by minimalizowac drgania
opisz dokladniej
AndrewS: posprzatalem troche watek, posty nic nie wnoszace do tematu zostaly usuniete
sTERYD - Wto Kwi 24, 2007 13:23
bieniuladen1986 napisał/a: | Mam bardzo poważny problem z moim samochodem, ponieważ ruszając ze świateł oberwało mi się koło pasowe które napędza alternator !! |
koło ruszało i się zerwało
bieniuladen1986 napisał/a: |
Mój mechanik mówi że to jest klin na wale i ze to trzeba będzie dorobić u jakiegoś tokarza ! Czy ktoś z was miał już taką usterkę albo spotkał się z takim czymś ! Proszę o odpowiedź ! Mój samochód to (ROVER 200 1.4, 16V, 103km, 1998r.) Jeżeli chodzi o rozrząd to był wymieniany jakis niecały rok temu ! |
jeśli zerwało Ci się koło na wale to wystarczy zmienić koło od rozrządu i będzie ok (oczwiscie przy okazji może wypaść wymiana calego zestawu rozrządowego)
a jesli na alternatorze, to chyba coś z nim jest jednak nie tak skoro aż się zerwało i chyba cały bym wymienił i tak by było najprościej.
maciej: poprawiłem cytowanie
AndrewS - Wto Kwi 24, 2007 13:36
sTERYD napisał/a: | jeśli zerwało Ci się koło na wale to wystarczy zmienić koło od rozrządu i będzie ok |
wtedy musialaby sie odkrecic lub urawc sruba ktora te kola trzyma, jesli sie to stalo podczas pracy silnika to jest ryzyko wystapienia objawow takich jak przy zerwaniu paska rozrzadu
i teraz pytanie czy silnik sam zgasl czy kolega go zgasil
aha jesli sruba ta byla lekko dokrecona istnieje spore prawdopodobienstwo ze wyrobil sie klin na wale i w malym kole pasowym
jak pisalem wczesniej za malo danych
Senn - Wto Kwi 24, 2007 13:45
AndrewS, nie jest ryzyko tylko na pewno bylby sajgon pod glowica
AndrewS - Wto Kwi 24, 2007 13:50
pamietasz jak nie moglem zdjac malego kola pasowego u Ciebie
byc moze przez jakis czas mimo pracujacego silnika, kolo zostanie na swoim miejscu
sTERYD - Wto Kwi 24, 2007 14:01
AndrewS napisał/a: | wtedy musialaby sie odkrecic lub urawc sruba ktora te kola trzyma, jesli sie to stalo podczas pracy silnika to jest ryzyko wystapienia objawow takich jak przy zerwaniu paska rozrzadu |
no chyba ze by się poprostu koło wyłamało wokół tej śruby, tak sobie tylko pomyślałem bo post tak napisany że ciężko się domyślić o co dokładnie chodzi
a w ogóle to ja sie nie znam
Cytat: | maciej: poprawiłem cytowanie |
dzięki
Szczepan_214i - Wto Maj 08, 2007 13:08
AndrewS napisał/a: | aha jesli sruba ta byla lekko dokrecona istnieje spore prawdopodobienstwo ze wyrobil sie klin na wale i w malym kole pasowym |
U mnie stało się to wczoraj... Rozumiem, że musze zwalić rozrząd i dorobić klin
AndrewS - Wto Maj 08, 2007 13:18
tam nie ma jako takiego cienkiego klina, jak rozbierzezsz to zobaczysz jak to jest zrobione
tak czy inaczej musisz zdjac pasek i sprawdzic jaki luz ma to male kolo na wale
jesli jest spory np. o jeden zabek, to niestety bedziesz mial spory problem
bo sama wymiana kola moze niewiele dac, bo wyrabia sie tez powierzchnia na wale
u mnie jest tam maly luz, ja dokrecilem wszytko bardzo mocno (serwisowka zaleca 205 Nm)
i jezdze
Szczepan_214i - Wto Maj 08, 2007 22:23
To mam 2 pytania :
1. Czy ten klin jest integralną częścią tego kółka czy jest mocowany jakoś na wale??
2. Jak ściągnąć to kółko?? (ono jest na wcisk tzn. na frezach czy jak??) -bo siedzi bardzo ciasno i nie mogę go ściągnąć.
AndrewS - Wto Maj 08, 2007 22:32
kolo jest nasuniete poprostu na wal mozliwe ze sie tak jakby zassalo popukaj w nie delikatnie przez drewienko mlotkiem powinno dac sie zdjac, przynajmniej u mnie taki zabieg pomogl
klin jest zrobiony poprzez sfrezowanie czesci walu, nie wiem jak to opisac, to trzeba zobaczyc
chyba ze ktos inny ma pomysl
Szczepan_214i - Wto Maj 08, 2007 22:48
AndrewS napisał/a: | klin jest zrobiony poprzez sfrezowanie czesci walu | skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego??
sTERYD - Wto Maj 08, 2007 23:10
Cytat: | skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego?? |
to zalezy czy mówisz o klinie czy o wpuście...
jeśli wyrobil się wpust to trzeba przeliczyć ząbki na kole i wyfrezować drugi wpust mniej więcej naprzeciwko (ale tak by się ząbki zgadzały). Wał napewno to przetrzyma.
jeśli wyrobil się klin i jak myślę jest on częścią koła zębatego to trzeba poprostu to koło wymienić
Paul - Wto Maj 08, 2007 23:38
Szczepan_214i napisał/a: | skoro klin jest na wale a u mnie został ścięty przez koło pasowe to widzisz jakieś rozwiązanie spasowania koła pasowego?? |
Na 90% klin nie jest w jednym kawałku z wałkiem. W wałku jest wyfrezowany 'wpust', w który wpasowany jest klin. Jeżeli jest ścięty, to na pewno da się pozostałości wydobyć z wałka, dorobić/dopasować nowy klin i po sprawie.
Zakładam oczywiście, że wałek ani koło nie są rozkalibrowane
Jak będziesz dorabiał klin to uważaj z czego, żeby nie był za miękki ani za twardy - za miękki długo nie pociągnie a za twardy, w razie czego, nie zerwie się wtedy, kiedy powinien.
Sprawdź też, czy poza tym masz wszystko OK, bo jakiś powód zcięcia tego klina pewnie był
AndrewS - Sro Maj 09, 2007 01:55
Paul napisał/a: | Na 90% klin nie jest w jednym kawałku z wałkiem. W wałku jest wyfrezowany 'wpust', w który wpasowany jest klin. |
tam nie ma takiego polaczenia tzn. nie ma 3 elementow
sa dwa, wal i male kolo pasowe, nie ma trzeciego elementu znaczy sie klina, polaczenie jest zrobione bez niego
kurde to trzeba zobaczyc
sTERYD - Sro Maj 09, 2007 08:58
AndrewS napisał/a: | sa dwa, wal i male kolo pasowe, nie ma trzeciego elementu znaczy sie klina, polaczenie jest zrobione bez niego
kurde to trzeba zobaczyc |
no tak, tam ten niby klin jest "zintegrowany" z małym kółkiem, chyba że w roverkach jest to inaczej rozwiązane...
Paul - Sro Maj 09, 2007 09:11
sTERYD napisał/a: | no tak, tam ten niby klin jest "zintegrowany" z małym kółkiem, chyba że w roverkach jest to inaczej rozwiązane... |
No to sorry Sugerowałem się typowymi rozwiązaniami takich układów. Okazuje się, że żyłem w błogiej nieświadomości
Szczepan_214i - Sro Maj 09, 2007 16:44
Wielkie dzięki dla wszystkich a szczególne dla AndrewS'a. Metoda z drewienkiem niezawodna Klin jest na małym kółku i z dorobieniem myślę, że nie było by większego problemu. Odwiert na fi4, gwint, śruba - klin gotowy. jednak u mnie dodatkowo koło wytarło ten pierścień centrujący. Kolejne pytanie gdzie mogę tanio kupić to kółko i koło pasowe (może być z używki)
AndrewS - Sro Maj 09, 2007 16:56
nowe powinno byc np. na www.tomateam.pl
Szczepan_214i - Sob Maj 12, 2007 13:52
AndrewS napisał/a: | u mnie jest tam maly luz, ja dokrecilem wszytko bardzo mocno (serwisowka zaleca 205 Nm)
i jezdze |
Możecie mi powiedzieć jak mam silnik zblokować by dokręcić ją na te 205?? (moj sposób to 1bieg i hamulec- ale i tak wszystko pracuje )
ADAM1 - Sob Maj 12, 2007 17:45
Szczepan_214i napisał/a: | (moj sposób to 1bieg i hamulec- ale i tak wszystko pracuje ) |
Bo powinien byc piaty bieg
A tak BTW, to powinno sie blokowac kolo zamachowe, a tak fachowo, to w kole pasowym masz wpust na klucz
Szczepan_214i - Sob Maj 12, 2007 19:25
wpustu nie widziałem, ale jakby to pneumatykiem dokręcić??
sTERYD - Sob Maj 12, 2007 21:10
to wtedy nie masz pewności co do momentu- może być za malo, a może po jakimś czasie zerwie Ci się gwint i prędzej możesz cos uszkodzić, a motyw z hamowaniem na wysokim biegu powinien załatwić sprawę
AndrewS - Sob Maj 12, 2007 21:35
sTERYD napisał/a: | a motyw z hamowaniem na wysokim biegu powinien załatwić sprawę |
niestety probowalem tak i jest to za slabe trzymanie, nie ma takiej sztywnosci, wszystko sie ugina kasuja sie luzy , nie ma to jak zablokowac bezposrednio kolo zamachowe, nam udalo sie to przy pomocy jekiejs lyzki, ale i tak jest strach ze sie zeba wylamie, musze sobie dorobic cos do blokowania w miejsce rozrusznika
nam udalo sie w ten sposob utrzymac ponad 160 Nm
atu_rover - Wto Kwi 29, 2008 13:26
Miałem tez ten problem i przez to wlasnie zmienilem silnik,bo kolo zębate latając z luzem przestawilo pasek rozrzadu o 1 ząbek i jezdzilem tak rok z lekko postukujacymi zaworami (a myslalem ze to popychacze czyli roverowy standart). Silnik jezdzil ale jest slabowity wiec go zmienilem.Zawory dostaly w dupe lekko. Takie czesci najlepiej kupic na allegro ze starych zgniotych poldorowerow z rozbiórki bo sa tanie,a nie ma sensu dorabiac zadnych klinów.
|
|