Zobacz temat - [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?

prezes_jelonek - Pią Maj 04, 2007 21:03
Temat postu: [R416] Czy to uszczelka pod głowicą czy sama głowica?
Witam wszystkich :) dałem dziś do wymiany pasek rozrządu, pompe wody, uszczelniacze wałków rozrządu i termostat. Mechanik skasował mnie kolosalną kwotę mimo że miałem swoją nową pompę wody. Z uszczelniaczy z tyłu dalej mi jeci olej. Ale mam inne pytanie. Mechanik stwierdził że jest walnięta lub głowica lub uszczelka pod głowicą, bo po rozgrzaniu silnika do temp ptacy węże z układu chłodzenia zaczynają robić się twardsze podczas pracy silnika. Stwierdził też że w obudowie termostatu była tylko górna część termostatu (co mi pokazał) i stwierdził że to dlatego ubywa mi płynu. A problem ubywającego płynu to była pompa wody która bardzo ciekła, a co do termostatu to jak kupiłem wechikuł to przez kilka dni zagrzewał się bardzo szybko a ostatni dni kiedy w układzie była już prawie sama woda podwiesił się i bardzo długo się nagrzewał. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć... Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać... ze zbiorniczka nie czuć spalin, samochód odpala normalnie, nic się z nim nie dzieje... myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy :( co wy o tym wszystkim myślicie... PS.nie ma dostępu nacodzień do internetu wiec nie zawsze moge coś odpisać na sugestie... PS2. klakson dalej nie działa... :(
piter34 - Pią Maj 04, 2007 21:40

prezes_jelonek napisał/a:
myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy

Chce Ciebie naciągnąć...

prezes_jelonek napisał/a:
Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać

To raczej nie jest normalne zachowanie. Delikatnemu odkręcaniu korka powinno towarzyszyć syczenie i niezmienny stan płynu.
Być może masz uszkodzony korek (zaworek w nim) i w układzie panuje zbyt wysokie ciśnienie. Tłumaczyłoby to twardość węży.

czaja80 - Pią Maj 04, 2007 22:08

witam jak wymieniałes pasek rozrzadu to trzeba było głowice dać do pasowania zaczełes od dupy strony jak bys poszedł do mechanika i powiedział mu ze chcesz uszczelke wymienic to rozrzad tez musi płacisz tylko za wymiane uszczelki a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia :roll:
prezes_jelonek - Pią Maj 04, 2007 22:17

czaja80 napisał/a:
witam jak wymieniałes pasek rozrzadu to trzeba było głowice dać do pasowania zaczełes od dupy strony jak bys poszedł do mechanika i powiedział mu ze chcesz uszczelke wymienic to rozrzad tez musi płacisz tylko za wymiane uszczelki a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia :roll:


dzieki za informacje... każda może się przydać... nie mam zabardzo dostępu do netu więc nie moge odpisywać na każdą odpowiedz... miałem tylko wymienić rozrząd a facet domnie z grubej rury że coś nie tak z głowicą lub uszczelką... musze poobserwować co i jak ... pozdrawiam wszystkich

bizon9ek - Pon Maj 07, 2007 10:20

nie łudź się że wymienisz uszczelke za 200pln, każdy mechanik wolka ok 400-500
piter34 - Pon Maj 07, 2007 10:35

bizon9ek napisał/a:
nie łudź się że wymienisz uszczelke za 200pln, każdy mechanik wolka ok 400-500

Zależy od rejonu i od mechanika oraz "znajomości" ;-)

czaja80 napisał/a:
a co do ceny to uszczelka okolo 150 wymiana 200 plus olej i płyny chłodzenia

Bardziej szczegółowe informacje na temat kosztów wymiany uszczelki głowicy:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#25

sTERYD - Pon Maj 07, 2007 10:54

prezes_jelonek napisał/a:
Stwierdził też że w obudowie termostatu była tylko górna część termostatu (co mi pokazał) i stwierdził że to dlatego ubywa mi płynu.

a może gdzieś tam poprostu sobie siedzi ten nie istniejący kawalek termostatu i przytyka, jesli wcześniej Ci się grzał normalnie, a potem przestał.. :???:
to też mogłoby tłumaczyć twardość węży i uciekanie płynu... :???:

bizon9ek - Pon Maj 07, 2007 13:35

co do planowania.... jakis mechanik co podobno zna sie na Roverach powiedzial mi ze nie wolno plnowac glowic Rovera mechanicznie :neutral:
no ja własnie oddalem swoja do planowania i zaraz mam jechac odebrac... wiec az mi sie gorąco zrobilo jak to usłyszałem...

piter34 - Pon Maj 07, 2007 13:54

bizon9ek napisał/a:
jakis mechanik co podobno zna sie na Roverach powiedzial mi ze nie wolno plnowac glowic Rovera mechanicznie

RAVE twierdzi, że można planowac max 0.05 mm.

PHJOWI - Pon Maj 07, 2007 18:45

tom chyba ten mechanik się zna na rowerach , bo tam nie można planować :) . Spokojnie można , nawt troche wiecej niż mówi rave do 0.08-0.09mm , tylko wtedy trzeba dać odpowiednio dobrą uszczelkę najlepiej orginał
bizon9ek - Pon Maj 07, 2007 18:55

0.05mm czy 0.5mm ?? ? z tego co czytalem ktos na forum pisal ze 0,2mm cos te zera chyba ktos pomylil, w rave pisze 0,2mm
i jeszcze pytanko: czy nowy pasek rozrzadu ma oznaczenia zeby np nie przestawic miedzy duzym kolem a malym i 1 zabek (tzn nie zalozyc za luzno)

soulz - Pon Maj 07, 2007 19:43

w/g mnie max w/g instrukcji to 0.2mm, ostatnio jak mi robili musieli splanowac o 0,7mm i jest ok (mam nadzieję)
kwiatekt11 - Pon Maj 07, 2007 20:24

piter34 napisał/a:
prezes_jelonek napisał/a:
myśle że mechanik chce mnie naciągnąć na kase bo za wymontowanie głowicy woła 450zł za sprawdzenie kolejne 150 a jak już bedzie ewentualna naprawa to może w 2000 się zmieścimy

Chce Ciebie naciągnąć...

prezes_jelonek napisał/a:
Jak zgasze silnik (dość rozgrzany) i popuszcze korek to płyn podnosi mi się od max po sam korek i gdybym go nie przykręcił to by zaczoł spitalać

To raczej nie jest normalne zachowanie. Delikatnemu odkręcaniu korka powinno towarzyszyć syczenie i niezmienny stan płynu.
Być może masz uszkodzony korek (zaworek w nim) i w układzie panuje zbyt wysokie ciśnienie. Tłumaczyłoby to twardość węży.
u mnie jest podobna sutuacja z tym korkiem jak odkrece to płyn podchodzi az do konca zbiorniczka i tez mam twarde weze czyli co trzeba wymienic ten korek ?? dodam ze temperatura płynu jest zawsze taka sama jak powinna byc
AndrewS - Pon Maj 07, 2007 21:45

max wartosc do splanowania w/g ksiazki do poldorovera wynosi 0,2 mm
weze przy goracym silniku sa dosc twarde, przeciez powinno tam byc cisnienie max 1 bar, powyzej tej wartosci powinien sie otworzyc zaworek

piter34 - Wto Maj 08, 2007 10:24

PHJOWI napisał/a:
Spokojnie można , nawt troche wiecej niż mówi rave do 0.08-0.09mm , tylko wtedy trzeba dać odpowiednio dobrą uszczelkę najlepiej orginał

Trochę nakłamałem.
RAVE mówi, że można planować oczywiście 0,2 mm, a te 0,05 mm to jest maksymalne wygięcie/wypaczenie głowicy (ang. "warp").

bizon9ek - Czw Maj 10, 2007 18:03

Wie ktoś może jak się sprawdza te długości szpilek, bo tego pdfa po angielsku nie moge rozszyfrowac :???:
AndrewS - Czw Maj 10, 2007 18:13

mierzy sie calkowita dlugosc szpilki, lub po wkreceniu jej w "blok" odleglosc od lba do bloku,
wymiarow nie pamietam

bizon9ek - Czw Maj 10, 2007 19:07

to mam ja wkrecic paluchami w blok do oporu??
AndrewS - Czw Maj 10, 2007 22:07

dokladnie tak, palcami i potem zmierzyc odlegosc od lba sruby do bloku, gdybys mial normalny adres email wpisany to bym Ci cos nie cos podeslal
bizon9ek - Czw Maj 10, 2007 23:42

:neutral: to prawdziwy mail. I wlasnie otworzylem maila od Ciebie ze skanami ksiazki od poldorovera.
Wszystko w sumie poki co dobrze zrobilem poza tym ze nie nanioslem zadnej pasty uszczelniającej miedzy głowicą a pokrywą łożysk wałków rozrządu,jutro kupie jakis uszczelniacz, tylko jaki i gdzie bo taki jak tam pisze to raczej ciezko bedzie dostac .

Jest cos nie tak :???: jak wkrecam te szpilki paluchami to wszystkie wchodza tak gleboko ze ta odleglosc jest rowna około 50mm dwie maja około 70mm :shock: :shock: tylko 4 i 8 śruba ma coś koło 97mm.
Orientujesz sie może dlaczego tak jest???
Moze ma to zwiazek z tym ze jest to silnik 1.6

AndrewS - Sob Maj 12, 2007 21:18

Cytat:
tylko jaki i gdzie bo taki jak tam pisze to raczej ciezko bedzie dostac .


u Seen'a w 1.8 serii K zastosowalismy loctite 510
kiedys w swoim dalismy silikon lle to naprawde bardzo malo

bizon9ek napisał/a:
Orientujesz sie może dlaczego tak jest???


szczerze mowiac to nie mam pojecia, ja podczas sprawdzania wkrecalem szpilki w to samo miejsce, pojemnosc silnika nie ma tu znaczenia

srbenda - Sob Maj 12, 2007 21:37





niby do 1.4 ale roznic nie ma ;)

bizon9ek - Czw Maj 17, 2007 21:14

Juz oczywiście po wymianie... niezbyt mialem czas napisać.
Prace skończyłem w niedziele
(jakby ktoś sie obraził że w niedziele to zaznaczam że naprawianie samochodu to dla mnie nie praca tylko przyjemność :-) )
Zakręcilem kluczykiem i tak juz 200km zrobiłem od niedzieli :-) autko chodzi jak burza (jak wcześniej). Silnik pracuje równo jak nigdy dotąd...byc moze to zasługa planowania...niewiem.
Tak czy owak wszystko jest cacy, i jakby ktoś chciał w przyszłości samodzielnie wymienić uszczelke to może smiało pytać na pewno doradze.

Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc!!