|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
bartolomeo - Pon Maj 07, 2007 15:02 Temat postu: [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań przejrzałem na stronie www montaż tarcz ale mam kilka pytań
momenty dokręcania (w Nm):
śruby prowadnic jarzma klocków - 30,
śruby mocowania zacisku - 85,
kręty mocowania tarczy - 7.
niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę?
a jeśli zdobędę klucz dynamometryczny, to jak nim przykręcić śrubę krzyżakową?
może któryś z klubowiczów z gdańska ma takowy pożyczyć?
Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami?
jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają?
no to chyba na razie tyle
aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy?
piter34 - Pon Maj 07, 2007 15:36
bartolomeo napisał/a: | aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy? |
ja sobie ten zestaw w moim R200 '96 bardzo chwaliłem.
sTERYD - Pon Maj 07, 2007 15:36
bartolomeo napisał/a: | niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę? |
tak przesadziś dokręć do oporu zwykłym srubokrętem i będzie ok te liczby to są chyba dla amerykanów żeby śrub nie pourywali
bartolomeo napisał/a: | Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami? |
nie nie smaruj, to lepiej wkręcić na sucho
bartolomeo napisał/a: | jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają? |
najlepiej jakbys miał czujnik zegarowy, jak nie masz to możesz zrobić to prowizorycznie przystawiając do tarczy coś sztywnego zamocowanego na stałe do wahacza, jesli w jednym miejscu będzie ocierac a w innym nie to coś jest nie ok.
w warsztatach raczej nikt tego nie sprawdza, tylko nieliczni to robią, najczęściej poprostu się to skręca do kupy oczyszczając piastę i tarczę od spodu żeby nie było tam śmieci i opiłków, które moglyby zepsuć osadzenie.
|
|