|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Kontrola trakcji
GG - Wto Maj 08, 2007 10:22 Temat postu: [R420] Kontrola trakcji Jak sprawdzić czy mam w autku kontrolę trakcji? Jak się to powinno objawiać podczas jazdy?
piter34 - Wto Maj 08, 2007 10:28
Ktoś kiedyś podawał dokładnie jak to u niego działa, bo nikt mu nie dowierzał.
Polecam skorzystać z szukajki i wpisywać "kontrola trakcji"
Lechos - Wto Maj 08, 2007 11:52
Korzystanie z tej szukajki jest wrecz uciazliwe i nie ma sie co dziwic ze wiara nie szuka, wpisujac jakis temat wychodzi wszystko tylko nie to co trzeba. Moze jakas inna szukajka by sie sprawdzila?
Doleslaw - Wto Maj 08, 2007 11:59
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
sTERYD - Wto Maj 08, 2007 12:07
a ja znalazłem
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
http://www.roverki.pl/for...ontrola+trakcji
szukajka jest taka jak każda inna tylko że trzeba chcieć poszukać
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 1:08 pm ]
coś siem dzisiaj spóźniam
Brt - Wto Maj 08, 2007 12:10
Cytat: | szukajka jest taka jak każda inna tylko że trzeba chcieć poszukać |
O to to słowo kluczowe w tym zdaniu "chcieć" Czasem trzeba np. wywalić polskę literki, czasem poszukać poprzez inne słowa i się da
Życie to nie je bajka
piter34 - Wto Maj 08, 2007 13:42
Lechos napisał/a: | Korzystanie z tej szukajki jest wrecz uciazliwe i nie ma sie co dziwic ze wiara nie szuka, wpisujac jakis temat wychodzi wszystko tylko nie to co trzeba. Moze jakas inna szukajka by sie sprawdzila? |
www.google.com też Ci wiele wyników podaje. Czy to oznacza, że jest zły? Raczej odwrotnie.
Skuteczność rezultatów wyszukiwania wynika ze sformułowanego zapytania.
coona - Wto Maj 08, 2007 22:16
a że Ja tak zapytam-R400 miały w ogóle kontrolę trakcji
Te linki przejrzałem i widzę tylko wypowiedzi użytkowników R75 i R600
Doleslaw - Wto Maj 08, 2007 22:50
No więc miały... ale tempomat
sTERYD - Wto Maj 08, 2007 23:02
Doleslaw napisał/a: | No więc miały... |
tempomat to nie jest kontrola trakcji
Doleslaw - Wto Maj 08, 2007 23:42
sTERYD napisał/a: | tempomat to nie jest kontrola trakcji |
No owszem
No nie, więc jednak nie miały kontroli trakcji, zresztą R45 też chyba nie. Byla i jest w MG ZS. GG napisał/a: | Jak sprawdzić czy mam w autku kontrolę trakcji? |
A skad w ogóle ten pomysł że możesz mieć? Masz jakąś żółtą kontrolkę lub przycisk z płatkiem śniegu lub z trókątem ostrzegawczym wewnątrz niedomkniętego kólka?
GG - Sro Maj 09, 2007 08:21
Pytam dlatego, że gdy szukałem roverka to raz w roverku 2.0 si sprzedający twierdził, że jest kontrola trakcji, to samo było gdy oglądałem 2 litrowego diselka. Teraz od czasu do czasu przeglądając ogłoszenia trafiam na kontrole trakcji w opisie autka. Dlatego chce się upewnić. Ja kupiłem R420si najbogatszą wersję tzn, skóra, klima, szyberdach, cała elektryka, tempomat itd. stąd moje wątpliwości apropos kontroli trakcji. Ale skłaniam się raczej ku wersji, że jej nie mam, bo z kontrolą trakcji nie zdażałoby się mojej żonie ruszać z piskami ...
Brt - Sro Maj 09, 2007 09:55
GG napisał/a: | Ale skłaniam się raczej ku wersji, że jej nie mam, bo z kontrolą trakcji nie zdażałoby się mojej żonie ruszać z piskami ... |
Jak uda sieruszyć z piskiem, to na 100% nie ma kontroli trakcji Stawiam raczej na obecnosć tempomatu jeśli już
piter34 - Sro Maj 09, 2007 12:05
Brt napisał/a: | Jak uda sieruszyć z piskiem, to na 100% nie ma kontroli trakcji |
No właśnie posiadacz R420Si pisał na grupie (ku ogólnemu zdziwieniu wszystkich), że on swoim autem z pichami ruszyć nie da rady...
sardos - Sro Maj 09, 2007 12:31 Temat postu: 620 sdi Witam – mi sprzedawca tez twierdził że mam kontrole trakcji, i w wydaje mi się ze miał racje, bo z piskiem ruszyć to tez nie mogę, a próbowałem nie raz . Zimą miałem takie wrażenie ze auto czasami traciło jak by grud pod kołami, ale tylko na chwile dosłownie potem wszystko wracało do normy. Ta miałem taki przypadek ze na drodze przede mą jechali gliniarze i nie potrafiąc utrzymać auta, u mnie w tym samym czasie nie odczuwałem problemów z sterownością. Jednak nie ma żadnych dodatkowych kontrolek czy czegokolwiek świadczących o posiadaniu lub nie kontroli trakcji - ale to moze byc wszystko subiektywne odczucie
jarema - Sro Maj 09, 2007 13:16
r 400 nie miał kontroli trakcji, ba nawet r45 jej nie miały
Brt - Sro Maj 09, 2007 13:16
Stawiam na subiektywne odczucie, ale niemożliwość zapiszczenia mnie dziwi Ja przy ruszaniu bez problemów tracę przyczepność jeśli chcę, a jak jest mokro lub ślisko to nie ma problemów, żeby po gwałtownym dodaniu gazu w zakrecie wewnętrzne koło zaczęło się kręcić ciut szybciej
piter34 - Sro Maj 09, 2007 15:04 Temat postu: Re: 620 sdi
sardos napisał/a: | Witam – mi sprzedawca tez twierdził że mam kontrole trakcji, i w wydaje mi się ze miał racje, bo z piskiem ruszyć to tez nie mogę, a próbowałem nie raz . Zimą miałem takie wrażenie ze auto czasami traciło jak by grud pod kołami, ale tylko na chwile dosłownie potem wszystko wracało do normy. Ta miałem taki przypadek ze na drodze przede mą jechali gliniarze i nie potrafiąc utrzymać auta, u mnie w tym samym czasie nie odczuwałem problemów z sterownością. Jednak nie ma żadnych dodatkowych kontrolek czy czegokolwiek świadczących o posiadaniu lub nie kontroli trakcji - ale to moze byc wszystko subiektywne odczucie |
Kontrola trakcji (torsen) było tylko w R620Ti.
Na 100% tego nie masz.
sardos - Sro Maj 09, 2007 17:51 Temat postu: asr hmmm - to kicha.
Brt - Sro Maj 09, 2007 18:45
Torsen to nie kontrola trakcji, tylko rodzaj samoblokującego mechanizmu różnicowego, a kontrola trakcji polega na ujęciu gazu lub przyhamowaniu zbyt szybko obracającego się koła w przypadku utraty przyczepności podczas przyspieszania. W każdym razie w 420Si nie ma ani jednego ani drugiego rozwiazania A czy jest wg Ciebie potrzebne?
Torsen był chyba w każdym R z silnikiem benzynowym 2.0 turbo (Tomcat, 620Ti, 820Ti)
piter34 - Czw Maj 10, 2007 10:14
Brt napisał/a: | Torsen to nie kontrola trakcji, tylko rodzaj samoblokującego mechanizmu różnicowego, a kontrola trakcji polega na ujęciu gazu lub przyhamowaniu zbyt szybko obracającego się koła w przypadku utraty przyczepności podczas przyspieszania. |
Skąd te definicje?
Moim zdaniem torsen to jest przypadek systemu kontroli trakcji.
"Kontrola trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). "
Torsen (torque sensign) właśnie rozdziela tak napęd, aby koła nie utraciły przyczepności z podłożem.
Brt - Czw Maj 10, 2007 12:50
Przeciez torsen dopuszcza buksowanie kół tyle, że jeśli już to obu A w definicji jest wyraźnie napisane, że nie dopuszcza no i poniżej są wyróżnione sposoby sterowania i nie ma w nich wyróżnionego rozwiazania czysto mechanicznego. Wszystkie trzy opierają się na sterowaniu elektronicznym poprzez hamulce lub zmniejszenie mocy silnika. Więc uwazam, że torsen to taki lepszy mechanizm róznicowy, ale do systemów kontroli trakcji to bym go nie zaliczył
piter34 - Czw Maj 10, 2007 12:55
Brt napisał/a: | Więc uwazam, że torsen to taki lepszy mechanizm róznicowy, ale do systemów kontroli trakcji to bym go nie zaliczył |
Wszystko zależy od definicji.
Moim zdaniem kontroluje on "trakcję", bo potrafi rozkładać moment obrotowy i nie robi tego "w ciemno".
Brt - Czw Maj 10, 2007 13:13
Ale zgodnie z tą definicją którą podałeś, to nie należy do kontroli trakcji. W definicji i opisie Torsena tez nie ma ani słowa o kontroli trakcji.
piter34 - Czw Maj 10, 2007 13:38
Brt napisał/a: | Ale zgodnie z tą definicją którą podałeś, to nie należy do kontroli trakcji. W definicji i opisie Torsena tez nie ma ani słowa o kontroli trakcji. |
No tak... W tym kontekście masz rację. To są jednak tylko definicje z Wikipedii.
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:39 pm ]
Tutaj piszą o "torque sensing traction control sensing":
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_200_Coupe
...ale wikipedii nie bierzmy całkiem na powaznie.
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 2:40 pm ]
Oooo.
BYł dostępny jako opcja to silników bez turbo:
"It was standard on the 220 Coupe Turbo, and optional for the first year of production on the naturally aspirated 220 version."
Być może można było go dołożyć do każdego innego R z 2.0 serii T (niekoniecznie Turbo)
Brt - Czw Maj 10, 2007 13:46
Wikipedii nie biorę do końca na powaznie, ale i tak Torsen nigdy mi sie nie kojarzył z kontrolą trakcji tylko z ulepszonym mechanizmem różnicowym
ENU - Czw Maj 10, 2007 17:08
Witam
a teraz pare danych:
TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.
A EPS jest urządzeniem elektroniczno mechanicznym gdzie kontrola trakcji odbywa sie elektronicznie po przez czujniki ABS a reakcja wykonywania jest mechanicznie tez przez układ ABS ,czyli polega wyłacznie na WYCHAMOWANIU tego koła które traci przyczepnosc
Torsen potrafi poza wychamowaniem koła przekazac moc z koła które sie slizga na kolo które ma przyczepnosc w danym momencie,EPS tego nie potrafi
piter34 - Czw Maj 10, 2007 17:15
ENU napisał/a: | A Kontrola Trakcji jest urządzeniem elektroniczno mechanicznym |
Doprecyzowałbym, że mamy tu na myśli "elektroniczny system kontroli trakcji". Uważam, że pojęcie "kontrola trakcji" jest dużo bardziej szerokie.
Trakcja wg PWN: http://sjp.pwn.pl/lista.p...cja&od=&from=os
Tomi - Czw Maj 10, 2007 20:56
coona napisał/a: | a że Ja tak zapytam-R400 miały w ogóle kontrolę trakcji
Te linki przejrzałem i widzę tylko wypowiedzi użytkowników R75 i R600 |
Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. Nawet w wersji 75 Vanden Plass ani ZT 260.
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 10:04 pm ]
ENU napisał/a: | TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane. |
Definicja, jak każda jest niekompletna. Z definicji wynika, że występuje tylko w samochodach AWD.
Moim zdaniem, TORSEN to taka machaniczna szpera, która nie działa coprawda tak sprawnie jak typowe szpery, ale również się nie zużywa.
ceremony - Czw Maj 10, 2007 22:55
czy jakikolwiek z MG mial szpere w ogole? Mam tu na mysli ZR 160 akurat
Doleslaw - Czw Maj 10, 2007 23:32
Tomi napisał/a: | Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. Nawet w wersji 75 Vanden Plass ani ZT 260. |
No to o czym jest ta strona w instrukcji obsługi R75?
Tomi - Pią Maj 11, 2007 00:04
Hmmm... śledzenie modelu R75 zakończyłem na roku. Nigdy nie słyszałem aby coś takiego montowano.
Człowiek uczy się całe życie... i głupi umiera
Doleslaw - Pią Maj 11, 2007 00:16
Tomi napisał/a: | śledzenie modelu R75 zakończyłem na roku |
To jest instrukcja z 1999 roku...
Tomi - Pią Maj 11, 2007 08:34
Nie zagłębiałem się dokładnie w konstrukcję R75, ale wszystkie źródła (również prasowe), pisały, że W R75 nie ma kontroli trakcji.
Jak widać gazety kłamią... i Kaczyński z Gosiewskim i Dornem mają rację
piter34 - Pią Maj 11, 2007 10:05
Cytat: | czy jakikolwiek z MG mial szpere w ogole? Mam tu na mysli ZR 160 akurat |
Przecież Tomi napisał:
Tomi napisał/a: | Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. |
sTERYD - Pią Maj 11, 2007 10:10
Piter34 ale kolega nie pyta o kontrolę trakcji tylko o blokadę mechanizmu różnicowego jak np mechanizm torsena
Doleslaw - Pią Maj 11, 2007 10:15
A poza tym już ustaliliśmy, że Rover 75 (i MG ZT zapewne) MA kontrolę trakcji
piter34 - Pią Maj 11, 2007 10:28
sTERYD napisał/a: | Piter34 ale kolega nie pyta o kontrolę trakcji tylko o blokadę mechanizmu różnicowego jak np mechanizm torsena |
A skąd ja mam wiedzieć co on ma na myśli jak coś pisze.
sTERYD - Pią Maj 11, 2007 11:06
szpera-blokada mechanizmu różnicowego
ja się po tym domyśliłem
ENU - Pią Maj 11, 2007 13:47
Ja takowy przycisk do EPS posiadam i skubaniec jeszcze do tego działa
Bez wyłączenia to sobie nie zapiszcze oponkami
bosniak - Pią Maj 11, 2007 20:11
Torsen na razie jeden z najdoskonalszych samoblokujących sie (mechanicznych) mechanizmów różnicowych (szpera) do dzisiaj uzywana w najlepszych samochodach WRC z dodatkiem elektroniki. Zasada działania jest prosta, stajesz prawym kołem np. na lodzie a lewym na asfalcie gaz w deche i o dziwo koło na lodzie sie nie obraca, ponieważ koło, które ma lepsza przyczepnośc mechanizm przekazuje całą moc na to koło. Jeżeli stajemy oboma kołami na asfalcie gaz w dechę to zawsze kręcą sie oba. W samochodach WRC tylko dlatego wspomaga go elektronika ponieważ na hopie Torsen głupieje i za poźno przekazuje moc na koło, które pierwsze dotknie podłoża. (patrza poczciwe audi quatro).
System kontroli trakcji nie występuje w żadnym Rover'e prócz 75 po 99r. Zasada działnia nie ma nic wspólnego z opisywanymi tu wcześniej przykładami ruszania z piskami. kontrola trakcji ma za zadanie tak przyhamowywać (bez naszego udziału) samochodem gdy np. w slalomie lub szybkim pokonywaniu zakrętów tracimy przyczepność, żeby utrzymać prawidłowy tor jazdy. Jest to juz tak rozpowszechniony system, ze obligatoryjnie stosowany jest we wszystkich rodzajach Mercedesa (jeżeli wystepuje w niższych klasach), że nawet najmocniejsze wersje Brabusa, Carllsona czy AMG go mają i do końca nie można go wyłączyć. ESP
Trzecia kwestia to dotycząca ruszania z piskami to system anty poślizgowy przy ruszaniu, działa na zasadzie ABS (odwróconego tak jakby), otórz jeżeli czujnik ABS poda do komputera, że któreś koło kręci sie szybciej niż pozostałe przy ruszaniu np. 4WD to komputer podaje sygnał do tego czujnika i go przyhamowuje aby sie zrównała jego prędkość z pozostałymi w tym przypadku trzema kołami. System stosowany od lat w samochodach z automatyczna skrzynia biegów. ASR.
|
|