|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika
rovero - Pią Cze 01, 2007 23:00 Temat postu: [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silnika Witam
Niestety w dziwnych okolicznosciach przyrody, cos niedobrego stało się z rozrzadem w moim R200 (mimo ze pasek był nowy).. nie wiem jeszcze jak to się stało, ale uszkodzeniu tez ulegla pompa wody ktora zgubila wodę.. silnik się przegrzał i w tym momencie przeskoczyl tez rozrząd... Prawdopodobnie zawiniło zbyt mocne napiecie paska - pekl ale tylko na tyle ze się poluzował..
Szykuję się już do wymiany silnika i tutaj pojawia sie moj problem:
1.4 16V - taki mam więc to by było najprostsze
1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem?
2.0 SDi - Silnik, skrzynia - co dalej? wiem, że lista będzie długa?
Z góry dziękuje za opinie
AndrewS - Pią Cze 01, 2007 23:57
ja bym szukal 1.8 16V
osprzet bedzie pasowal
skoro do poldorovera 1.4 dalo sie zapakowac 1.8 to chyba do rovera tym bardziej,
mozna by sie pokusic tez o przekladke kompa, ale ten immo mnie na nerwy dziala
napewno bedzie to drozsze w przypadku rovera, bo dochodza koszty podpiecia sie do test booka
ale za to bedzie oryginalny silnik 1.8 z oryginalnym kompem 1.8
tylko ze nie wiem jak z elektryka silnika
1.8 bedzie pewnie bez kopulki ,wiec wypadaloby zalatwic sobie tez wiazke silnika
Brt - Sob Cze 02, 2007 09:25
A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1?? Przekładka na 1,6 chyba nie powinna sprawić szczególnych problemów. Ale ja też bym pomyślał o 1,8
AndrewS - Sob Cze 02, 2007 10:28
Brt napisał/a: | A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1? |
byc moze, ale skoro sprzeglo z poldorovera i skrzynia sobie radzi to i oryginalna powinna jakis czas polatac
chyba ze bedzie komplet do sprzedania
Brt - Sob Cze 02, 2007 10:37
Hmmm no ja w tym temacie nie jestem expertem Tylko Ty i Senn
piter34 - Sob Cze 02, 2007 11:38
rovero napisał/a: | 1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem? |
Na Twoim miejscu szukałbym właśnie 1.6. Łatwo znaleźć po prostu i najmniej problemów z przekładką.
Szukaj silnika z takim samym napinaczem jak Twój (manualny/automatyczny).
Skrzynia jest taka sama.
Adrian355 - Sob Cze 02, 2007 12:51
Kolego ne myśl że sie czepiam ale odpuść sobie wkładanie innego silnika tylko zarzuć 1.4 16V. Dlatego że no dobrze graty z 1.6 pasują ale potem będziesz musiał znaleść dobrego frajera żeby ci kupił ten samochód. Uwierz mi ludzie zwracają uwage czy był silnik przekładany. Ale to tylko moje zdanie ty morzesz mieć inne.
rovero - Sob Cze 02, 2007 13:52
Adrian355 napisał/a: | Kolego ne myśl że sie czepiam ale odpuść sobie wkładanie innego silnika tylko zarzuć 1.4 16V. Dlatego że no dobrze graty z 1.6 pasują ale potem będziesz musiał znaleść dobrego frajera żeby ci kupił ten samochód. Uwierz mi ludzie zwracają uwage czy był silnik przekładany. Ale to tylko moje zdanie ty morzesz mieć inne. |
Nawet nie mysle o sprzedaży
piter34 napisał/a: | Na Twoim miejscu szukałbym właśnie 1.6. Łatwo znaleźć po prostu i najmniej problemów z przekładką.
Szukaj silnika z takim samym napinaczem jak Twój (manualny/automatyczny).
Skrzynia jest taka sama. |
znalazłem 1.6 ale bez kolektora dolotowego.. dolot pasuje z 1.4? i jak tam będzie z położeniem wtryskiwaczy z dolotem od 1.4?
Ja mam manualny napinacz a silnik 1.6 znalazłem z automatez z 99 roku, jakieś problemy z tym będą?
[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 2:54 pm ]
Aha... komp od 1.6 tez pewnie jest inny? Wymieniac sam komputer czy stacyjka tez?
AndrewS - Sob Cze 02, 2007 14:56
rovero popraw cytat, bo to nie sa moje slowa
rovero napisał/a: | znalazłem 1.6 ale bez kolektora dolotowego.. dolot pasuje z 1.4? |
bloki tych silnikow sa takie same, silnik 1,6 ma inny kolor wtryskiwaczy co oznacza troche wieksza ich wydajnosc, przy przekaldaniu silnika 1.6 wskazane jest tez zmienic wtryskiwacze na kremowe
Seen zna dokladniej ten temat, bo czytal sporo na mg-rover.org
rovero napisał/a: | Ja mam manualny napinacz a silnik 1.6 znalazłem z automatez z 99 roku, jakieś problemy z tym będą? |
Seena 1.8 tez ma automatyczny, jesli przekladasz caly silnik to nie ma to znaczenia
a ten 1.6 to juz pewnie nie ma kopulki
i z tym jest troche zabawy i my tego nie robilismy, trzeba pewnie zmienic kompa i tu moze byc potrzebny dsotep do test booka
silnik bez kopluki ma tez pewnie troche inna wiazke silnika
paff - Nie Cze 03, 2007 21:32
AndrewS,
prosze powiedz jaki kolor wtryskiwaczy ma silnik 1.4Si a jaki kolor ma 1.6Si
AndrewS - Nie Cze 03, 2007 21:43
1.4 maja niebieskie, a 1.6 kremowe
sa tez odpowiednie numery na wtryskiwaczach
ale akurat ten temat, to Seen dokladnie rozpoznawal
paff - Nie Cze 03, 2007 21:46
tak sie podpinam pod temat bo dalej tropie nadmierne spalanie mojego R414 i juz tak gdybam czy jakis matoł cos naprawiajac nie wsadzil mi listwy z R416...jutro jade do pracy...zdiagnozuje kolor;)
a tak przy okazji gdzie jest nr seryjny silnika 1.4Si z 1998 nabity ?
7Tomi - Nie Cze 03, 2007 21:57
paff napisał/a: |
a tak przy okazji gdzie jest nr seryjny silnika 1.4Si z 1998 nabity ? |
Z przodu silnika. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 11:01 pm ]
Brt napisał/a: | A czy przy 1,8 czasem nie występuje już skrzynia PG1?? Przekładka na 1,6 chyba nie powinna sprawić szczególnych problemów. Ale ja też bym pomyślał o 1,8 |
W 1.8 jest skrzynia PG1 ale R65 też pasuje do 1.8. Gość który wsadzał do 114Gti silnik z 200Vi 1.8VVC i zostawił skrzynie R65.
W momencie zstosowania większego slnika to i komputer od 1.6 lub 1.8 a co za tym idzie centralka alarmu i piloty od tego samego i nie bedzie dodatkowych kosztów z programowaniem.
[ Dodano: Nie Cze 03, 2007 11:05 pm ]
Cytat: |
Seena 1.8 tez ma automatyczny, jesli przekladasz caly silnik to nie ma to znaczenia
a ten 1.6 to juz pewnie nie ma kopulki |
1.6 te które mają napinacz automatyczny sa oznaczone żółtym korkiem wlewu oleju i są ciut mocniejsze. Zazwyczaj są to roczniki 99, czasem 98. Mają kopułke tak samo jak te z manualnym napinaczem. Kopułki nie ma Kseria montowana w 25/45/75.
paff - Nie Cze 03, 2007 22:15
no to rano musze zobaczyc
- co ja mam za wtryski
- jaki to silnik
- no i jaki komputer
kurde przez noc sie zagdybam na smierc ehhh
7Tomi - Nie Cze 03, 2007 22:16 Temat postu: Re: [R214 Si 96r] Głowica i rozrząd w jednym - wymiana silni
rovero napisał/a: |
1.6 16V - skrzynia ponoć pasuje z 1.4 ale jak z innym osprzętem? co wymieniać poza silnikiem?
|
Osprzet jest identyczny. Wtryskiwacze mają inny kolor ale nie wiem, czy to jest różnica. Mysle, że napewno komputer + centralka + piloty.
AndrewS - Pon Cze 04, 2007 01:50
Tomi_114 napisał/a: | Wtryskiwacze mają inny kolor ale nie wiem, czy to jest różnica |
jest, ja to mierzylem i wyniki pokrywaly sie z tymi co posiadal Seen
paff - Pon Cze 04, 2007 06:24
ha witam
ale jaja
mam silnik 1.4 - tak wynika z numeru seryjnego a wtryski mam bezowe...ciekawe
mam jeszcze pytanie, jak powinien byc naniesiony numer na silnik? gotowe "stempelki" na cale cyferki czy w jakis inny sposob?
AndrewS - Pon Cze 04, 2007 07:04
paff napisał/a: | jak powinien byc naniesiony numer na silnik? |
poszczegolne cyferki sa wykropkowane
paff - Pon Cze 04, 2007 07:05
mam wykropkowane...a co z tymi wtryskami? czy to oznacza ze ktos wsadzil listwe od silnika 1.6Si??
czy to moze byc powodem podwyzszonego spalania?
AndrewS - Pon Cze 04, 2007 07:13
paff napisał/a: | czy to oznacza ze ktos wsadzil listwe od silnika 1.6Si?? |
jest taka mozliwosc, ale dla pewnosci chyba trzeba sprawdzic jeszcze ich numery
zaraz dam linka do watku Seen'owi
paff napisał/a: | czy to moze byc powodem podwyzszonego spalania? |
no biorac to na logike to tak
ja tez tak przez pewien czas jezdzilem, ale nasz Rover glownie jezdzi na LPG wiec roznicy w spalaniu PB nie odnotowalem
paff - Pon Cze 04, 2007 07:17
ide na parking przed firme spisac numery wtryskow:) zaraz wracam:)
[ Dodano: Pon Cze 04, 2007 8:27 am ]
silnik 14K4FK76 85xxxx
wtryski jasnobezowe 862 280 150 749
komputer MKC 104022 albo 104622- 4ta cyfra zatarta
co to jest za kombinacja?
wyglada na to ze nie ma takiego numeru jak 104622, a 104022 to numer ECU od R214Si 1997 ciekawe, czyzbym mial przelozony silnik;)
Senn - Pon Cze 04, 2007 08:13
Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L i maja wydajnosc 218cc/min. W silnikach 1.4 stosuje sie wtryskiwacze o przeplywie 149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min.
MKC 104022 to komp z immobiliserem stosowany w 214; 414
paff - Pon Cze 04, 2007 08:39
to pewnie dlatego tak popija pijak jeden ja chce seryjne wtryskiiiii
giewu - Pon Cze 04, 2007 08:43
Senn napisał/a: | Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L |
a to ciekawostka
... w moim R214 Si z 1997 siedzą takie same wtryskiwacze do pary z komputerkiem MKC104021 ... to o co z tym chodzi ?
i np. wg katalogów Boscha i Inter Cars obecnie założone są jak najbardziej prawidłowymi ...
Senn - Pon Cze 04, 2007 09:20
No byc moze z niektorymi kompami o innych mapach wsadzali tez je do 214, ale na pewno maja duzo wiekszy przeplyw.
paff - Pon Cze 04, 2007 09:26
jakie by byly konsekwencje zastosowania wtryskow niebieskich bez modyfikacji kompa??
Senn - Pon Cze 04, 2007 09:44
paff, jezeli masz mozliwosc zalozyc niebieskie to mozesz bez problemu sprobowac i przetestowac jak Ci sie fura zachowuje. Najwyzej bedzie dostawal za mala dawke paliwa. Oba rodzaje tych wtryskow pracuja na wysokiej impedancji wiec technicznie nie ma ograniczen.
paff - Pon Cze 04, 2007 09:50
skad by tu wziac wtryski hmmmm... takie co mniej polewają od 1.4Si albo 1.6Si
z checia bym kupil jakby to po ludzku dzialalo ale tak wydac kase i sie okaze ze jest lipa:(
piter34 - Pon Cze 04, 2007 21:36
Cytat: | 1.6 te które mają napinacz automatyczny sa oznaczone żółtym korkiem wlewu oleju i są ciut mocniejsze. |
Skąd pomysł, że są mocniejsze?
Masz jakieś bliższe info?
7Tomi - Wto Cze 05, 2007 00:01
piter34 napisał/a: | Skąd pomysł, że są mocniejsze?
Masz jakieś bliższe info? |
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu. Montowane były pod koniec seri czyli głównie w 99 roku. Nie pamiętam skąd mam to info ale coś mi nawet Tomi wspominał o tym, że są coś mocniejsze.
sTERYD - Wto Cze 05, 2007 00:48
Tomi_114 napisał/a: | Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu |
te 113 koni mają też parę cm³ więcej jakbyś nie zauważył
7Tomi - Wto Cze 05, 2007 07:12
sTERYD napisał/a: | Tomi_114 napisał/a: | Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu |
te 113 koni mają też parę cm³ więcej jakbyś nie zauważył |
ano
piter34 - Wto Cze 05, 2007 11:42
Tomi_114 napisał/a: | Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu. |
U Tomiego na stronie w sklepie to wygląda nieco inaczej. Rzeczywiście jest jakiś dziwny 113KM, ale data produkcji to również 96-99 (podobnie jak 111KM z manualnym napinaczem).
Ciekawe skąd Tomi wziął info i innej mocy...
Maciek321 - Wto Cze 05, 2007 17:47
Senn napisał/a: | 149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min. |
Jak sprawdzic przepływ takiego wtryskiwacza? Czy wystarczylo by paliwo pod odpowiednim dla wtrysku cisnieniem, i tylko sprawdzic ile "nawtryska" przy otwarciu go przez minutę? I jaki przepływ mają pomarańczowe (czy żołte - nie pamiętam) Ale Rover 820 Si 2.0 16V 136KM
AndrewS - Wto Cze 05, 2007 20:03
do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko
rovero - Sro Cze 06, 2007 02:11
Senn napisał/a: | Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L i maja wydajnosc 218cc/min. |
Zerkałem dzisiaj i ja tez w sowim 1.4 Si miałem zamontowane te wtryski
Ciekawi mnie to mimo, że problem z moim roverkiem sie rozwiazal w ten sposob, że zmienie autko i po kłopocie...
Maciek321 - Czw Cze 07, 2007 09:32
AndrewS napisał/a: | do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko |
Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa. a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2.
Czy tyle ma być do testu? Czy jednak 2,5?
piter34 - Czw Cze 07, 2007 11:54
Cytat: | Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa |
Mnie się też tak zawsze wydawało.
Maciek321 napisał/a: | a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2. |
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?
Maciek321 napisał/a: | Czy tyle ma być do testu? Czy jednak 2,5? |
Aby sprawdzić wydajność wtryskiwacza możesz nawet podać 1bar.
Jeżeli chcesz sprawdzić jego wydajność w kontekście Twojego silnika to podaj tyle ile rzeczywiście podaje pompa.
Maciek321 - Czw Cze 07, 2007 12:08
piter34 napisał/a: | Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?
|
w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski.
piter34 napisał/a: | Mnie się też tak zawsze wydawało.
|
A nie było tak... Normalnie sika jak z trzech strzykawek... le dalem cisnienie z kompresora, ok 4 atm. Więc moze dlatego. Jednak chcialem je dokładnie przepłukać i przedmuchać i sprawdzic szczelność.
piter34 - Czw Cze 07, 2007 12:27
Maciek321 napisał/a: | piter34 napisał/a:
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?
w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski. |
To sprawdzaj wtryski ciśnieniem 3bar.
AndrewS - Czw Cze 07, 2007 14:03
podaj numery z tego wtryskiwacza moze Senn cos bedzie mial
przy wyzszym cisnieniu czyli takim 2,5-3 bary to powinno leciec takie rozpylone,
u mnie przy nizszym tak ok 1,5 bara to juz leci tak jak ze strzykawki, ale jeden strumien
ze wszytkich wtryskiwaczy leci Ci taki strumien na 3
Maciek321 - Czw Cze 07, 2007 14:42
AndrewS napisał/a: | podaj numery z tego wtryskiwacza moze Senn cos bedzie mial
przy wyzszym cisnieniu czyli takim 2,5-3 bary to powinno leciec takie rozpylone,
u mnie przy nizszym tak ok 1,5 bara to juz leci tak jak ze strzykawki, ale jeden strumien
ze wszytkich wtryskiwaczy leci Ci taki strumien na 3 |
Moj wtryskiwacz za koncówką iglicy ma taki plasti z trzema otworkami i przez te 3 otworki sika paliwo... troszke sie zdziwilem bo dawniej byla tam poprostu chmura (mialem 2 razy problem z wodą w baku, dlatego czyscilem wtryski juz 2 razy, problem wody znikł po zamocowaniu na przwodzie paliwowym a przed filtrem takiego odstojnika, poprostu spuszczam z niego wode jak sie pojawi a co do numerów z wtrysków, jak tylko zmobilizuję się do wyciagniecia ich kolejny raz, to podam i założe wątek. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
|
|