|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1,4 '98] Ile freonu do klimy ?
arekp - Sob Cze 09, 2007 07:52 Temat postu: [R 200 1,4 '98] Ile freonu do klimy ? Ile gram fronu powinno być w klimatyzacji, szukałem prawie wszędzie i raz jest podane 575g innym razem 650g. Nie wiem ile napuścić żeby nie uszkodzić sprężarki.
Ant - Sob Cze 09, 2007 08:25 Temat postu: Re: [R 200 1,4 '98] Ile fronu do klimy ?
arekp napisał/a: | Ile gram fronu powinno być w klimatyzacji, szukałem prawie wszędzie i raz jest podane 575g innym razem 650g. Nie wiem ile napuścić żeby nie uszkodzić sprężarki. |
masz napisane na naklejce RHD i LHD
jak masz kierownice z właściwej strony to szukaj wartości LHD
arekp - Sob Cze 09, 2007 09:14
Ant napisał/a: | masz napisane na naklejce RHD i LHD
jak masz kierownice z właściwej strony to szukaj wartości LHD |
Jeżeli ta naklejka jest w komorze silnika od strony sprężarki to u mnie i to niezbyt dokładnie widoczna jest niestety tylko ostatnia liczba "0"
paff - Sob Cze 09, 2007 09:19
zawitalem do serwisu, pan wykonywal serwis klimy maszyna Boscha (chyba sie nazywala ACS500) i w instrukcji do niej jest podane ile do jakiego auta, wlasnie z rozroznieniem LHD i RHD
w przypadku R400 okraglaka roznica miedzy LHD a RHD jest okolo 100gram czynnika
Brt - Sob Cze 09, 2007 10:32
NA podstawie RAVE:
LHD: 640g +/- 25g
RHD: 560g +/- 25g
Wartość niezależna od zastosowanego silnika.
sTERYD - Sob Cze 09, 2007 11:29
arekp napisał/a: | Ile gram fronu powinno być w klimatyzacji |
dokładnie 0
Brt - Sob Cze 09, 2007 11:36
sTERYD napisał/a: | dokładnie 0 |
heheheh no jakby nie patrzeć zgadza się
w układnie ma być czynnik R134
Ant - Sob Cze 09, 2007 14:27
Brt napisał/a: | sTERYD napisał/a: | dokładnie 0 |
heheheh no jakby nie patrzeć zgadza się
w układnie ma być czynnik R134 |
freon to nazwa zwyczajowa wszystkich czynników chlodniczych wywodzących się od węglowodorów a nazwy dokładne handlowe zależą od producenta
ale Solvaya będzie to Solkane (z dopiskiem R22 lub R134a) a dla Honeywella Gentron (i znów to samo)
więc jesli chcemy byc super dokładni to piszmy 1,1,1,2-tetrafluoroetan
giewu - Sob Cze 09, 2007 14:43
Ant napisał/a: | ... 1,1,1,2-tetrafluoroetan | to ja już jednak wolę freon
... i tak każdy wie o co chodzi
paff - Pon Cze 11, 2007 09:31
ja mam 660g czynnika r134a i 17ml oleju
Ant - Pon Cze 11, 2007 09:50
paff napisał/a: | ja mam 660g czynnika r134a i 17ml oleju |
a skąd wiesz?
byłeś przy ładowaniu czy masz wydruk ze stacji ładowania klimy?
paff - Pon Cze 11, 2007 10:44
jedno i drugie - bylem przy ladowaniu (trwa okolo 30min) i wydruk tez dostalem
Paul - Pon Cze 11, 2007 22:46
paff napisał/a: | ja mam 660g czynnika r134a i 17ml oleju |
Niepokoi mnie te 17ml oleju Toż to jest stołowa łyżka zaledwie!
Na pewno chodzi o MILILITRY a nie centymetry sześcienne? Jeżeli to drugie, to już będę spokojniejszy o Twoją klimę
sTERYD - Pon Cze 11, 2007 23:06
Paul napisał/a: | Na pewno chodzi o MILILITRY a nie centymetry sześcienne? |
a powiedz Ty mnie czym się różni mililitr od centmetra sześciennego bo chyba jakiś niekumaty jezdem
ENU - Pon Cze 11, 2007 23:10
A no tym ze 17ml. to tylko 1,7 cm3 a 17cm3 to juz 170 ml.
to coś ala TO SAMO TYLKO INACZEJ
Paul - Pon Cze 11, 2007 23:16
sTERYD napisał/a: | mililitr od centmetra sześciennego |
No to mnie masz , przewiozłem się na przecinkach
Faktycznie to (prawie) to samo, sorry
Już się nie martwię o klimę paff'a tylko o swoje talenta mat./fiz.
sTERYD - Pon Cze 11, 2007 23:20
Cytat: | A no tym ze 17ml. to tylko 1,7 cm3 a 17cm3 to juz 170 ml. |
tu bym się kłócił....
1ml =1cm³
bo:
1000ml=1L
i
1L=1dm³=10cm*10cm*10cm
a zatem:
1dm³=1000cm³
stąd:
1L=1000cm³
czyli:
1000ml=1000cm³ |/10000
ergo:
1ml=1cm³ CND
a przynajmniej tak mi sie jakoś na fizyce wydawało;)
ENU - Pon Cze 11, 2007 23:26
EEEHHH i sie dobrze wydawało to ja sie pomyliłem
hymmm co ja miałem fizyki ?
zibi-gliwice - Wto Cze 12, 2007 11:14
W starych klimatyzacjach i lodówkach był faktycznie freon.Obecnie obowiązuje zakaz używania freonu.O ile więc masz stare auto z freonem ,to musisz go wymienić.A jak masz już nowsze ,to tylko uzupełnić.Pozdrawiam,
Kozik - Wto Cze 12, 2007 14:42
zibi-gliwice napisał/a: | O ile więc masz stare auto z freonem ,to musisz go wymienić |
Taki zabieg nie kończy się na wymianie z freonu (R12) na R134A tylko na wymianie oleju w sprężarce itd, także nie wiem czy ktoś to robi.
mmaniek - Wto Cze 12, 2007 20:34
Jeśli już wkraczacie w temat R12-to jeśli ktoś posiada taki czynnik w aucie to albo ma auto starsze niż jakieś 15-17 lat lub młodszego amerykńca i niech sobie nigdy NIE DA WYMIENIĆ na żadne zamienniki. R12 to chyba (poza amoniakiem) najlepszy czynnik w dziejach chłodnictwa.... i dlatego jest bee, groźny i w ogóle....
Kozik - Wto Cze 12, 2007 20:57
mmaniek napisał/a: | R12 to chyba (poza amoniakiem) najlepszy czynnik w dziejach chłodnictwa.... |
i chyba najdroższy
mmaniek - Sro Cze 13, 2007 18:15
He,he najdroższy to jest teraz, bo jest "zakazany" i go nie ma
Ant - Sro Cze 13, 2007 18:32
mmaniek napisał/a: | He,he najdroższy to jest teraz, bo jest "zakazany" i go nie ma |
to prawda, r22 też jest teraz w cenie, ale uwaga jeżeli ktos ma klimę z R22 to można go stosowac do dopełnienia układu (nie wolno zalewać nowych instalacji) do roku 2010
mmaniek - Sro Cze 13, 2007 18:37
Nie słyszałem o autach z klimą na R22. Po 2010 zostanie jeszcze R22 z recyklingu no i ewentualnie 419a ale to już idziemy strasznie offtopic
Ant - Sro Cze 13, 2007 21:14
mmaniek napisał/a: | Nie słyszałem o autach z klimą na R22. Po 2010 zostanie jeszcze R22 z recyklingu no i ewentualnie 419a ale to już idziemy strasznie offtopic |
ja tak na wszelki wypadek a te parę gramów R22 to zawsze moge ulać
|
|