|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Problem z tłoczkiem w zacisku hamulca
Foczes - Sro Cze 27, 2007 22:17 Temat postu: [R214i] Problem z tłoczkiem w zacisku hamulca Witam .
Mam poważny problem. Wymieniałem wszystkie klocki w autku (przód i tył) i nie miałem większych problemów aż do teraz. w ostatnim kole (prawe tylne ) nie moge wcisnąć tłoczka żeby wsunąć tarcze i klocki probowałem już wszystkiego. zaciskiem stolarskim, zlewając troszkę płynu hamulcowego a nawet imadłem ....i nie moge go ani trochę wsunąć do środka. jeszcze jutro spróbuje odkręcić ten zacisk, i wtedy w imadło go wmontować.a jeżeli to by nie pomogło to co mam robić ? zlewać cały płyn hamulcowy i wtedy musi wejść ? wydaje mi sie ze może być on bardzo mocno zapieczony ale co wtedy ? z 3 innymi kołami nie miałem większego problemu a nie wiem dlaczego tu akurat jest czy mógłby mi któryś z roverkowiczów pomóc/doradzić ? (dodam ze autko posiada ABS dlatego ma też z tyłu tarcze) .
Brt - Sro Cze 27, 2007 22:22
Nie ciśnij tylko obracaj jakimś kawałkiem blachy, dużym wkrętakiem itp. i wejdzie. Masz do tego specjalne nacięcia. Tylko najpierw delikatnie podważ i nasmaruj gumkę zabezpieczającą, żeby się mogła obracać na tłoczku
tylko to dziwne, że w lewym poszło a w prawym nie Moze zacisk siekończy po prostu Pasuje w każdym razie od R400
MelGibson - Sro Cze 27, 2007 23:32
Jeśli wciskałeś na siłę to może już uszkodziłeś zacisk, tłoczek musi być wkręcany (takie dziadoskie zawodne rozwiązanie)
Foczes - Czw Cze 28, 2007 08:15
no zobaczymy dzisiaj z tym wkręcaniem. Dziękuje za rady .
a jeszcze mam takie pytanie : ile kosztuje i jak sie nazywa ta gumka na tłoczku ?
PTE - Czw Cze 28, 2007 14:00
MelGibson napisał/a: | Jeśli wciskałeś na siłę to może już uszkodziłeś zacisk (takie dziadoskie zawodne rozwiązanie) |
Właśnie, być może się zaklinował.
Cytat: | tłoczek musi być wkręcany |
Wkręcanie kojarzy mi się bardziej z cylinderkami niż z zaciskami
A tak w ogóle to były fabryczne wersje R214 z hamulcami tarczowymi z tyłu?
Brt - Czw Cze 28, 2007 14:13
Cytat: | A tak w ogóle to były fabryczne wersje R214 z hamulcami tarczowymi z tyłu? |
W dwóch pierwszych latach produkcji w wersjach z ABSem
giewu - Czw Cze 28, 2007 14:28
PTE napisał/a: | A tak w ogóle to były fabryczne wersje R214 z hamulcami tarczowymi z tyłu? |
moja 214 jest z 1997 i posiada tarcze z tyłu
AndrewS - Czw Cze 28, 2007 15:18
oo widze ze tak samo sie wkreca jak w 125p
ale na szczescie ja mam w 125p bebny Lucas z tylu
tak samo jak w 214 Si kanciaku
Foczes - Czw Cze 28, 2007 20:39
No panowie...dziękuje bardzo za pomoc...tłoczek puścił od razu jak go zacząłem wykręcać... n a szczęście gwint jest trapezowy dlatego nawet w imadle nic nie ruszyło, i wszystko jest w porządku...jeszcze raz dziękuję powiedzcie mi jeszcze ile kosztują ta gumka którą urwałem i jak sie nazywa
Brt - Czw Cze 28, 2007 20:58
Urwałeś niemożliwe Myśle, że po prostu trzeba szukać kompletu gumek do takiego zacisku i wymienić tą własciwą Qrcze ja chyba swój stary zacisk wywaliłem, a wnim była owa gumka i to w całości W jaki sposób ją urwałeś?? Przy podważaniu, czy przy kręceniu
Foczes - Czw Cze 28, 2007 22:09
wkurzyłem sie i wyrwałem na sile ... dodam ze wcześniej była pęknięta i po spryskaniu środkiem antykorozyjnym spuchła...Brt jakbyś znalazł swój stary zacisk to mógłbym odkupić od Ciebie ta gumkę i byłbym bardzo wdzięczny
Brt - Czw Cze 28, 2007 22:12
Jakbym go znalazł, to dostaniesz za friiko, tylko będzie problem ze tym szukaniem coś czuję
Foczes - Pią Cze 29, 2007 22:44
Dziękuję Brt za fatygę, 200m ode mnie w Kaliszu jest sklep JC Auto, bylem tam dzisiaj zamówiłem ową gumkę razem z 2 innymi w zestawie za 9zl. reperaturka czy jakoś tak Pozdro for ALL
|
|