Zobacz temat - [R420] Oznaczenie serii
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Oznaczenie serii

DEBEC - Sob Lip 07, 2007 20:41
Temat postu: [R420] Oznaczenie serii
Witam
Czy wie ktoś od kiedy ( w miarę dokładnie) w R 400 na klapie bagażnika stosowane było oznaczenie 400 zamiast wersji silnikowych( np.418, 420 itd.)

marthinez - Sob Lip 07, 2007 21:25

A to czytałeś?
DEBEC - Sob Lip 07, 2007 21:44

Czytałem. A czy ty czytałeś dokładnie moje pytanie? Jeżeli tak to wskaż mi w tekście o historii modelu odpowiedź na moje pytanie bo ja nie widzę.
sTERYD - Nie Lip 08, 2007 09:22

a czy Ty czytałeś faku :?: :!:
masz i nie stresuj siebie i innych :razz:
http://www.roverki.pl/por...-400-i-416.html

brrrr... lenistwo :evil:

Tomi - Nie Lip 08, 2007 10:00

Nigdy nie przeglądałem technicznego FAQ. Dziś wszedłem po raz pierwszy. Zaintrygował mnie temat długości wycieraczek. No i się trochę zawiodłem. Myślałem, że odszukam tam informację popartą własnymi doświadczeniami. Znalazłem jedynie bezduszny link do jakiegoś katalogu...
DEBEC - Nie Lip 08, 2007 10:01

Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać. Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać. W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.
Pozdrawiam

sTERYD - Nie Lip 08, 2007 13:57

DEBEC napisał/a:
Może lenistwo ale z założenia forum jest po to aby sobie pomagać.

dobrze, ale zrozum że niektórzy się denerwują odpowiadając po raz nty xty czy inny na to samo pytanie (chyba od tego jest właśnie faku), a inny nie zada sobie trudu, zeby poszukac tylko "łaskawie" zadaje kolejny raz pyanie i jeszcze się obraża jesli dostanie odpowiedź. :razz:
DEBEC napisał/a:
Jeżeli wszystko przeczytam z 50 razy to będę wiedział gdzie sie co znajduję i z chęcią pomogę innym, bo jeżeli mam pisać w takiej formie jak ty to lepiej nie zaczynać

szczerze wątpię żebyś choć raz wszystko od początku do końca przeczytał (ale może się mylę) :cool:
DEBEC napisał/a:
W FAQ nie jest wymieniona 400 i tak ciężko zrozumieć, że staram się upewnić czy ją też to dotyczy.

rilli :???:
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem :razz:

DEBEC - Nie Lip 08, 2007 15:17

A o 400 nie ma mowy, choćby i 100 przeczytać. Doskonale rozumiem poirytowanie osób, które po raz n-ty odpowiadają na to samo pytanie ( chociaż nie muszą )
sTERYD - Nie Lip 08, 2007 15:46


może spróbuj jeszcze raz...
cytuję: Skąd różnica w oznaczeniach ROVERków? Np. 400 i 416...?

Tomi - Nie Lip 08, 2007 15:52

sTERYD napisał/a:

rilli :???:
to weź przeczytaj te 50 razy pytanie w faku do którego Cię skierowałem :razz:

Nawet przeglądnąłem sobie rozdział FAQ dotyczący o zmianie w R400. Jest tam lakoniczna informacja o roku, zaś w artykule, którego link umieszczony jest poniżej, kieruje nas do artykułu o modelu 200, w którym nie ma podanego nawet roku... nie mówiąc o konkretnej dacie.
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.

sTERYD - Nie Lip 08, 2007 15:58

Tomi napisał/a:
Konkretnej daty chyba nikt nie jest w stanie podać, ale wydaje mi się, że symbol 400 pojewił się wraz rokiem modelowym 1998.

jak Ty nie wiesz to chyba nikt nie wie ;)
mi chodziło raczej o zwrócenie uwagi kolegi, który tak uważnie czyta forum, że jednak chyba mniej uważnie to przeczytał, a faktycznie link może być mylący, z tym że w odpowiedzi jest wyraźnie napisane, że to tłumaczy powód zmiany...
a w ogóle to czemu ja się tłumacze :???: :wink:

Tomi - Nie Lip 08, 2007 16:09

Rok modelowy 1998 znaczy tyle, że po przerwie wakacyjnej, podczas której modernizowana jest taśma produkcyjna i wprowadzane zmiany konstrukcyjne w modeli, we wrześniu, październiku 97 roku wyjeżdża nowy model (98). Inną sprawą jest to, kiedy trafia on do sprzedaży.
Pyzdra - Nie Lip 08, 2007 16:23

Mam auto z listopada 1997 kupiony 31 12 1997 z oznaczeniem na klapie 420 D
Tomi - Nie Lip 08, 2007 16:40

Pyzdra napisał/a:
Mam auto z listopada 1997 kupiony 31 12 1997 z oznaczeniem na klapie 420 D

Po czym wnosisz, że Twoje auto wyprodukowano w listopadzie 1997 roku?

DEBEC - Nie Lip 08, 2007 17:21

Jak zwykle nieporozumienia biorą się z niedoczytania zarówno kolegi sTERYDa jak i mojego. Rzeczywiście w tytule jest wymieniona 400 i jeżeli oto chodzi zwracam honor. Ale moje pytanie dotyczyło dokładnej daty zmiany a nie powodu czy też tylko roku. Moje późniejsze odpowiedzi tego dotyczyły ( widocznie wyraziłem się nie jasno ). Na marginesie śliczny orzeł, czyżby lustrzane odbicie? Wbrew pozorom moje pytanie nie dotyczy tylko jakiś znaczków, ale przedewszystkim ważnej wskazówki nowym posiadaczom czy też przyszłym. Brak czy niewłaściwe oznaczenie może wskazywać np. na naprawy. Spotkałem roverki zupełnie bez oznaczeń czy też nazwy marki i nie wiem czym to wytłumaczyć. W swoich papierach nie znalazłem daty produkcji, tylko zakupu sierpień 1998. Tak na marginesie jakie były wizualne różnice miedzy modelami z roku 1997 i 1998.
sTERYD - Nie Lip 08, 2007 17:29

szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.
W istocie niektórzy nie mają oznaczeń fabrycznyhc, i w niektórych przypadkach jest to spowodowane robotą blacharza, a niektórzy sami zdejmują i zaklejają dziurki "bo tak jest ładniej"

BTW: to nie orzeł tylko sowa śnieżna, a ja raczej podobny jestem do tego na awatarze :razz:

Lechos - Nie Lip 08, 2007 17:49

te oznaczenia nie sa aby przyklejane? pytam bo w moim roverku te oznaczenia sa przyklejone na tasme dwustronna.
DEBEC - Nie Lip 08, 2007 17:54

Dzięki za pomoc w próbie zrozumienia tej zagadki.
Tomi - Nie Lip 08, 2007 20:04

sTERYD napisał/a:
szczerze mówiąc to różnic wizualnych chyba nie było, różne są na pewno silniki (diesli to chyba nie dotyczy), ale też nie jestem pewnyczy to akurat nastąpiło wraz ze zmianą oznaczeń.


Tak na szybko:
R400 5D:
- z zewnątrz kierunkowskazy w tylnych lampach i przednie kierunki są białe (zamiast pomarańczowych),
- wewnątrz inne kroje foteli i inne materiały tapicerskie (mocno wzorzyste w starszych wersjach i często jednoliste w nowszych),
- w silnikach Diesela 4 świece żarowe zamiast 3 (w starszych wersjach),
- w silnikach benzynowych 16v wprowadzono chyba samonapinacz i dłuższy pasek rozrządu.
- w wersjach z ABS zastosowano z tyłu hamulce bębnowe (tarcze w starszych) i inne piasty tylych kół.

R200:
- chyba tylko podświetlana stacyjka (i zmiany silnikowe) i tylne hamulce i piasty (w wersjach z ABS).

R600:
- Lusterka i listwy w kolorze nadwozia,
- niższe zawieszenie,
- inne fotele, wzory i materiały tapicerek,
- inne tylne piasty (chyba...),
- silnik 2.0T z elektronicznym zapłonem,
- inne układ wydechowy w Ti,
- zmiany w silnikach Diesla j.w.

R800:
- listwy w kolorze nadwozia,
- zamast silników 2,7 V6 silnik KV6,
- przezroczyste, dymione tylne kierunki.

Wiem, że niektóre z tych zmian pojawiło się na niektórych rynkach trochę wcześniej, ale przypuszczam, że były to przymiarki i testy producenta. W każdym razie w okolicach 97 przeprowadzono większość tych modernizacji, choć Rover nigdy nie cierpiał na nadmiar gotówki i często samochody składano z tego, co było w magazynach :(

Czyżby znów miała się rozpętać burza w stylu: "A ja mam..."?

DEBEC - Nie Lip 08, 2007 20:08

Co fachowiec to fachowiec.
piter34 - Nie Lip 08, 2007 20:17

Tomi napisał/a:
Nigdy nie przeglądałem technicznego FAQ.

:shock:

Tomi napisał/a:
Dziś wszedłem po raz pierwszy. Zaintrygował mnie temat długości wycieraczek. No i się trochę zawiodłem. Myślałem, że odszukam tam informację popartą własnymi doświadczeniami. Znalazłem jedynie bezduszny link do jakiegoś katalogu...

Tzn. źle, że ten link tam jest? Nie rozumiem zbytnio sensu Twojej wypowiedzi.

Cytat:
R600:
- inne fotele, wzory i materiały tapicerek,

To akurat było już w 96 roku przed liftingiem "modelowym". Były też inne boczki, zagłówki w tylnej kanapie + światło STOP.

Tomi napisał/a:
Nawet przeglądnąłem sobie rozdział FAQ dotyczący o zmianie w R400. Jest tam lakoniczna informacja o roku, zaś w artykule, którego link umieszczony jest poniżej, kieruje nas do artykułu o modelu 200, w którym nie ma podanego nawet roku... nie mówiąc o konkretnej dacie.

Widzę, że nie czytałeś ze zrozumieniem tego punktu w FAQ. W artykule podano powody zmiany.

Tomi - Nie Lip 08, 2007 20:34

piter34 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Dziś wszedłem po raz pierwszy. Zaintrygował mnie temat długości wycieraczek. No i się trochę zawiodłem. Myślałem, że odszukam tam informację popartą własnymi doświadczeniami. Znalazłem jedynie bezduszny link do jakiegoś katalogu...

Tzn. źle, że ten link tam jest? Nie rozumiem zbytnio sensu Twojej wypowiedzi.


Nie, ale spodziewałem się tam informacji popartym doświadczenie, tzn. odszukać coś odkrywczego. Dla przykładu wycieraczki:
Wszystkie katalogi (jeden wzorując się na drugim) podaje, że w kanciakach i nowszych 2-setkach stosowane są wycieraczki o długości 45 cm. Z własnego doświadczenia wiem (pewnie kilka osób będzie mogło to potwierdzić), że idealnie pasują wycieraczki o długości 48 cm. Wiecej oczyszczają, co powoduję, że jazda jest bezpieczniejsza... a i ładniej wyglądają. Wydaje mi się również, że w R 400 zamiast wycieraczki o długości 45, również wchodzi 48. Drugiej (o długości 51 cm.) nie da się zastąpić dłuższą. W FAQ właśnie takich informacji bym szukał, a nie kopii z katalogów, gdyż one bardzo często są od siebie bezdusznie i bez wiedzy kopiowane (również z błędami).
piter34 napisał/a:
R600:
- inne fotele, wzory i materiały tapicerek,

To akurat było już w 96 roku przed liftingiem "modelowym". Były też inne boczki, zagłówki w tylnej kanapie + światło STOP.


Nie we wszystkich. Mój Ti był z 96 i miał kopułkę i stary wzór tapicerki. Nie upieram się, że wszystkie zmiany wprowadzono w jednym roku, gdyż wersje na różne rynki różniły się od siebie. Np. szwjcarskie wersje miały więcej nowinek i lepsze wyposażenie.
Do zmian w R600 można dodać także inne kluczyki i immo w kluczyku.
piter34 napisał/a:
Nawet przeglądnąłem sobie rozdział FAQ dotyczący o zmianie w R400. Jest tam lakoniczna informacja o roku, zaś w artykule, którego link umieszczony jest poniżej, kieruje nas do artykułu o modelu 200, w którym nie ma podanego nawet roku... nie mówiąc o konkretnej dacie.

Widzę, że nie czytałeś ze zrozumieniem tego punktu w FAQ. W artykule podano powody zmiany.


Nie! Dlaczego tak myślisz? Wydaje mi się, że artykuł jest super i gdyby było takich wiecej, wiele osób mogłoby czerpać garściami wiedzę o ulubionej marce. Jednak zgodzisz się ze mną, że zarówno FAQ, jak i ten nie udziela odpowiedzi na pytanie KIEDY (chodzi o dokładną datę, a nie tylko w przybliżeniu rok) dokonano zmian z 420SDi na 400?
Wydaje mi się, że w takiej sytuacji odsyłanie do FAQ jest bez sensu. Bezduszne kierowanie za każdym razem do FAQ może spowodować, że nikt nie będzie tam zaglądał.

Pytanie było konkretne, zaś odpowiedź w FAQ dość ogólna.

piter34 - Nie Lip 08, 2007 20:39

Tomi napisał/a:
Nie, ale spodziewałem się tam informacji popartym doświadczenie, tzn. odszukać coś odkrywczego.

Tam niestety jest link do katalogu z długościami - jak mnie się wydaje - fabrycznymi.
Lepszy rydz, niż nic. ;-)

Tomi napisał/a:

Nie we wszystkich. Mój Ti był z 96 i miał kopułkęi stary wzór tapicerki.

Jasne, że nie we wszystkich. Zmiana była "kiedyś tam" w roku 1996.

Tomi napisał/a:
Nie! Dlaczego tak myślisz? Wydaje mi się, że artykuł jest super i gdyby było takich wiecej, wiele osób mogłoby czerpać garściami wiedzę o ulubionej marce. Jednak zgodzisz się ze mną, że zarówno FAQ nie udziela odpowiedzi n.t. KIEDY (chodzi o dokładną datę, a nie tylko w przybliżeniu rok) dokonano zmian z 420SDi na 400?

Dokładnej daty zmiany oznaczeń nie podano, bo chyba nikt jej nie zna (albo zna lub nie chce powiedzieć). ;-)
Lepiej podać "przybliżenie". ;-)

Tomi - Nie Lip 08, 2007 20:44

piter34 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Nie, ale spodziewałem się tam informacji popartym doświadczenie, tzn. odszukać coś odkrywczego.

Tam niestety jest link do katalogu z długościami - jak mnie się wydaje - fabrycznymi.
Lepszy rydz, niż nic.

Oczywiście, jednak odsyłanie do takich katalogów spodziewałbym się odszukać w linkach, zaś w FAQ, czystą wiedze wyniakająca z doświadczenia.

[ Dodano: Nie Lip 08, 2007 9:48 pm ]
Nie chcę aby mnie źle zrozumiano. Lepsze są takie informacje niż nic...

Sorki, chyba się za bardzo czepiam :)

piter34 - Nie Lip 08, 2007 20:50

Tomi napisał/a:
Oczywiście, jednak odsyłanie do takich katalogów spodziewałbym się odszukać w linkach, zaś w FAQ, czystą wiedze wyniakająca z doświadczenia.

FAQ - frequently asked questions - najczęściej zadawane pytania

Jeśli gdzieś widzę FAQ, to spodziewam się właśnie najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. ;-)

Moim zdaniem lepiej jest dać link do bezdusznego katalogu niż nie dać nic. Lepiej, że"n" osób skorzysta (bo znaleźli bezduszne dane). Wyrażenie przez "m" osób zdumienia istnieniem linku zamiast info popartego doświadczeniem użytkowników schodzi na dalszy plan.

DEBEC - Nie Lip 08, 2007 20:53

Jeżeli mogę wtrącić to takie linki jak najbardziej są potrzebne ale chciałem też zasygnalizować potrzebę wymiany własnych doświadczeń ( np. to że wycieraczki 48cm też pasują itd. ) a nie tylko bezwzględne odsyłanie FAQ - bo tam nie ma wszystkich odpowiedzi.
piter34 - Nie Lip 08, 2007 20:54

Tomi napisał/a:
Nie chcę aby mnie źle zrozumiano. Lepsze są takie informacje niż nic...

Sorki, chyba się za bardzo czepiam

Eeeeee tam. :mrgreen: