Zobacz temat - [R 416 Tourer] Dziwnie działajacy wskaźnik temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 416 Tourer] Dziwnie działajacy wskaźnik temperatury


as35 - Pon Lip 16, 2007 08:17
Temat postu: [R 416 Tourer] Dziwnie działajacy wskaźnik temperatury
Witam BraĆ Roverkową:-). Od piątku jestem właścicielem (wraz z żoną :-) Roverka 416 Tourer rocznik 1997.
Mam jak na razie jeden problem (hahah oby tak dalej), mianowicie wskaźnik temperatury leży jak martwy :-( od czasu do czasu podskakuje do poziomu mniej więcej połowy skali i pada. W momencie załączenia sie wentylatora chłodnicy ( to na szczęście działa- wymieniłem czujnik) wskazówka rusza i ustawia sie trochę powyżej połowy skali . Po wyłączeniu sie wentylatora opada znów na sam dół :-(. Przejrzałem forum nic nie znalazłem (jeżeli coś mi umknęło- mea culpa). Jakieś sugestie? Co to może być za przyczyna i najważniejsze jak naprawić :-) .

Paul - Pon Lip 16, 2007 08:27

Według mnie masz coś z kabelkologią czujnika. Zaśniedziały styk albo uszkodzony przewód. Musisz dokładnie sprawdzić, naprawić i będzie OK.

BTW przeczytaj w wolnej chwili zasady kącika. Tym razem temat poprawiam, ale następnym razem pamiętaj :D

as35 - Pon Lip 16, 2007 20:10

Dzięki za podpowiedź- troszkę mnie uspokoiła.
Wieczorkiem miałem czas zajrzeć pod maskę, Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora. Drugi czujnik umieszczony pod tym praktycznie pionowo z jednym kabelkiem - to chyba od wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej. I tu pytanie- czy ten drugi czujnik prawidłowo rozpoznałem? I ew. gdzie go można kupić (jak sie nazywa-katalogowo)?

Paul - Pon Lip 16, 2007 20:42

Sprawdź najpierw przewód od niego i nie martw się na zapas ;)
Jakby co, to zassij sobie RAVE (link na głównej stronie Klubu) i EPC a z nich dowiesz się (prawie wszystkiego).
IMHO powinno pomóc poprawienie styku i ew. naprawa przewodu, bo po zachowaniu wskaźnika tak można się domyślać.
Czujnik zidentyfikowałeś raczej dobrze :)

as35 - Pon Lip 16, 2007 21:01

Dziek ponownie RAVE i EPC zassałem :-) wcześniej - muszę rozpakować:-)
Kabel sprawdziłem organoleptycznie :-) wygląda na cały, nieprzetarty (przynajmniej na odcinku od wtyczki do wejścia do wiązki :-) .
Tak mnie teraz naszło czy czasem dotykając końcem kabla do masy nie powinienem spowodować wychylenie wskazówki na max? (mam nadzieje ze tylko to spowoduje) :-) . Gdyby tak to wskazywałoby na styk lub uszkodzony (jednak :-( czujnik.

Paul - Pon Lip 16, 2007 21:04

Masz rację, reakcja wskaźnika być powinna.
as35 - Pon Lip 16, 2007 21:08

Sprawdzę jutro:-) Na razie dzięki :-)
marthinez - Pon Lip 16, 2007 21:58

as35 napisał/a:
RAVE i EPC zassałem wcześniej - muszę rozpakować:-)

Nie musisz.
Są to obrazy płyt.
Wpisz w Google "obraz płyty", a dowiesz się wszystkiego w 5 mniut. :wink:

as35 - Wto Lip 17, 2007 10:28

Witam. Dziś sprawdziłem poprzez połączenie " na krótko"- wskaźnik działa - pełny bezproblemowy wychył:-).
Pozostaje wiec wykręcić czujnik, wyczyść styk i sprawdzić i.... (mam wielką nadzieję) cieszyć sie z działającego wskaźnika temperatury :-)

Paul - Wto Lip 17, 2007 10:50

Styk oczywiście, ale dokładnie przewód jeszcze sprawdż, czy nadłamany gdzieś nie jest.
piter34 - Wto Lip 17, 2007 11:12

as35 napisał/a:
Znalazłem dwa czujniki - jeden wg mnie steruje wentylatorem (dwa kabelki podłączone do czujnika, czujnik umieszczony w poziomie)- odłączenie powoduje stałą prace wentylatora.

Ja tylko doprecyzuję, że zadaniem czujnika jest pomiar, a nie sterowanie. Dane pomiarowe są przesyłane do ECU, a ten decyduje o włączeniu wentylatora (przez przekaźnik).

as35 - Wto Lip 17, 2007 17:21

marthinez,
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać?

marthinez - Wto Lip 17, 2007 17:29

as35 napisał/a:
marthinez,
hmmm nagrałem obraz na cd:-) zainstalowałem po nagraniu i co dalej. Pokazała sie strona wymagająca logowania:-( i dalej klops jak z tego skorzystać?

Rozumiem,że mówisz o EPC.
Musisz przed uruchomieniem zmienić datę na komputerze, żeby była taka przed majem 2005.
Login: admin

as35 - Wto Lip 17, 2007 20:31

Wieczór więc mam czas na grzebanie w autku. Po kolejnym sprawdzeniu- kabel wydaje sie jednak oki. Wykręciłem czujnik nijak nie reaguje "na krótko". I tu pojawia sie problem zidentyfikowania czujnika w REVE a tym bardziej EPC. Pomoże kto? :-) .
a oto dane autka VIN:SAXXWYTZSBD922461, MG Rover, 200/400 (XW), Class 6, Tourer, Normal Aspiration, 4 Cylinder, 16V, MPi, Petrol, DOHC, 1600 cc, K Series, 5 Speed, 5C37, V6, LHD, Manual, Model Year: 1981, S/N: 922461

[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 10:52 pm ]
Załamka. Wszędzie gdzie szukałem (może niedokładnie szukałem) na obrazkach jest 1 czujnik przy Kolanku wyjścia płynu chłodniczego. A ja mam dwa ! Jeden do sterowana wentylatora drugi do wskaźnika na desce rozdzielczej wykręciłem ten drugi bo wg mnie nie działa, na nim są oznaczenia MEK 130 07C7 (0707?). Odszukać w katalogu elektronicznym nie mogę . POMOCY !

piter34 - Sro Lip 18, 2007 10:11

200/400 (XW) >> Rover 200 Coupe/Cabriolet & 400 Tourer (March 1996 on) >> Electrical and Instruments.. >> Ignition & Engine Electrics >> Engine Electrics-1600cc

10 | MEK100060 | Transducer coolant temperature - Brown

To nie ten przypadkiem?

as35 - Sro Lip 18, 2007 13:23

Witam.
Problem w tym, że wg katalogu jakby były takie same a ja mam 2 różne (może ktoś wcześniej strzelił byka albo zamontował podobny?). Różnią sie wielkością oraz długością trzpienie pomiarowego :-) . Ten od sterowania wentylatorami ma 2 piny które wyglądają na niepołączone ze sobą. Ten od wskaźnika ma wyraźnie zmostkowane piny :-) .
Zaprzyjaźniony mechanik obiecał na jutro ściągnąć pasujący czujnik (ponoć identyczny). Jak będe miał i będzie działał podam symbole.

sTERYD - Sro Lip 18, 2007 16:03

To powinny być dwa różne czujniki, ten od wentylatora, ma 2 piny niepołączone ze sobą, bo sygnałem temperatury jest opór pomiędzy nimi, a ten od wskaźnika ma jeden, bo drugim stykiem jest masa :)
as35 - Czw Lip 19, 2007 12:00

Dzisiaj jak na skrzydłach pędziłem do znajomego warsztatu a tu zonk! czujnik jest inny niż mój :-(. A co najciekawsza to taki jak przywieziono winien być według katalogu!!!! Czyli mój jest jakiś dziwny :-(. Na jutro obiecano mi coś z tym zrobić -znaczy znaleźć jakiś inny .
sTERYD - Czw Lip 19, 2007 18:20

a próbowaliście założyć ten co przywieźli?? (może by działał tak jak trzeba) czy w ogole się nie dało :?:
Może zrób zdjęcie tym czujnikom to się oceni organoleptycznie ;)

as35 - Pią Lip 20, 2007 12:43

Nowego nie mogłem założyć z 2 powodów: 1. inny gwint 14x1,25 a u mnie 12x1,25 i inny kształt wtyczki a dokładnie wypustek centrujących (to akurat mniejszy problem- zeszlifować można jedną :-) .
Właściciel warsztatu naprawiającego japońce stwierdził po konsultacjach z innymi że to ponoć od diesla (?) i już takich nie produkują :-( ale obiecano mu ze w 14 dni dostarczą mu nowy !! . Przeszukałem w innym sklepie katalogi i za cholerkę nawet w dieslach Roverka nie znaleźliśmy pasującego!!! Ten nowy ma kosztować powalającą kwotę ...... 17 zł! I dostałem używany i on działa a przynajmniej zaczyna wskazywać temp po włączeniu silnika :-) . Stąd nie mogę fotki pstryknąć. Jak tylko dostane nowy (a co mi tam poszaleje- 17 zł) to go popstrykam i podam nr jak będą :-) .