Zobacz temat - [R220 sdi] "bicie" przy prędkości powyżej 60 km/h
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 sdi] "bicie" przy prędkości powyżej 60 km/h

Gabrysia - Pon Lip 16, 2007 09:33
Temat postu: [R220 sdi] "bicie" przy prędkości powyżej 60 km/h
Witam. Zakupiłam ostatnio felgi z oponami, zostały sprawdzone przez wulkanizatora i założone na autko. Wczoraj przejechałam około 200 km i od samego początku pojawiło się "bicie" . Nadmienię, że kilka tygodni temu zmienione były tarcze hamulcowe i klocki. Pytanie moje to : czy tzw"bicie" może mieć przyczynę tylko w kołach czy może właśnie w tarczach (przy hamowaniu na kierownicę przenoszone są jeszcze większe drgania). Co o tym sądziecie?
Brt - Pon Lip 16, 2007 09:36

Mogą to być zarówno koła jak i tarcze, tyle, że jeśli miałaś wymieniane i tarcze i klocki, to ja bym jednak stawiał na koła.
Gabrysia - Pon Lip 16, 2007 09:43

ale widzisz, koła były dokładnie sprawdzone i wyważone przez wulkanizatora w sobtę....
Paul - Pon Lip 16, 2007 09:46

Wyważył koła, ale może niedokładnie je założył, albo nie dokręcił jak trzeba...... :(
Jedź do niego i niech poprawi.
Może jeszcze jakiś ciężarek wyważający spadł?

Gabrysia - Pon Lip 16, 2007 09:51

chyba nie ma wyjścia , pojadę do niego i niech sprawdzi czy wszystko z kołami w porządku, a jeśli okaże się nic im nie dolega to chyba wtedy trzeba będzie sprawdzić tarcze....
Paul - Pon Lip 16, 2007 09:55

W tarcze nie wierzę. Jeżeli są nowe a nie miałaś ostrego hamowania, to muszą być OK, zwłaszcza, że wcześniej były :D
Gabrysia - Pon Lip 16, 2007 09:57

no właśnie z tym wcześniej to nie wiem za bardzo, ponieważ nie jeździłam na tych oponach co były na aucie za miasto ( a jeden z mechaników powiedział że mogły tarcze zostać źle założone :( )
Paul - Pon Lip 16, 2007 09:59

No, to po kolei: Sprawdzenie kól -> sprawdzenie hamulców -> ew. sprawdzenie zawieszenia (może masz coś wybite, ale to mało prawdopodobne)
Gabrysia - Pon Lip 16, 2007 10:00

masz rację :wink: trzeba pokolei sprawdzić, chciałam się upewnić czy ta opcja z tarczami jest możliwa .
Pozdrawiam i miłego dnia życzę :wink:

ACE - Pon Lip 16, 2007 12:27

Proponuje sprawdzić przy okazji zawieszenia układ kierowniczy.
Przy zużytym drążku/końcówce też bedziesz miała wibracje szczególnie podczas hamowania..

Pozdrawiam.

KRYS - Pon Lip 16, 2007 23:14

ACE napisał/a:
Przy zużytym drążku/końcówce też bedziesz miała wibracje szczególnie podczas hamowania..

Ja bym postawił na to :mrgreen:

krzych1 - Pon Lip 16, 2007 23:49

Witam.
Gabrysia napisał/a:
(przy hamowaniu na kierownicę przenoszone są jeszcze większe drgania)

Z tego fragmentu można wywnioskować, że bicie pojawia się nie tylko przy hamowaniu. Tak więc tarcze i klocki można na razie zostawić w spokoju i poszukać przyczyny w felgach lub ewentualnie oponach, zwłaszcza, że piszesz:
Gabrysia napisał/a:
Zakupiłam ostatnio felgi z oponami

Gabrysia napisał/a:
od samego początku pojawiło się "bicie"
.

Tak więc niemożliwe jest, żeby nagle, po zmianie kół, "padło" np. zawieszenie, drążek, itp.
Felerna musi być któraś felga z przodu lub opona (jajo, bąbel?). Spróbuj tak:
Przełóż tylne koła na przód - i odwrotnie - może to usunie "bicie", a "bijące" koła na tyle to już mniejszy problem, którym możesz zająć sie później.

Gdyby problem dotyczył tylko hamowania - wtedy można by podejrzewać, że któraś tarcza jest krzywa (np. po wjechaniu w kałużę gdy tarcza jest rozgrzana) lub klocki są jeszcze "nie dotarte" - na ogół potrzeba na to kilkaset kilometrów jazdy bez gwałtownego hamowania.

Daj znać, jak zdiagnozujesz usterkę, może innym się przyda twoje "doświadczenie" :mrgreen:

MaReK - Wto Lip 17, 2007 00:25

Sa wulaknizatorzy i wulkanizatorzy :)
Kolega Michaelp zjezdzil 3 warsztaty w ktorych kazdy poprawial poprzedniego.
W efekcie... ostatni mechanik (z polecenia) zlapal sie za glowe.
Umyl porzadnie felgi, wyprostowal i wywazyl ponownie kole.
Od tego czasu jest znaczna poprawa - ale moze niech kolega michaelp sie sam wypowie.

Jesli ten efekt wystepuje przy jezdzie i hamowaniu to stawiam na opony i krzywe/zle wywaz. kola. Moze Pan wulkanizator zamienil nieopatrznie przod z tylem?

Pozdrawiam,

krzych1 - Wto Lip 17, 2007 14:49

Witam.
MaReK napisał/a:
Sa wulaknizatorzy i wulkanizatorzy
Kolega Michaelp zjezdzil 3 warsztaty w ktorych kazdy poprawial poprzedniego.

Szczególnie, jak taki zobaczy kobietę to myśli, że bez wysiłku ją "skasuje", bo na pewno się ona na tym nie zna. W efekcie może jej wcisnąć, że koła są ok, bo nie chce mu się nawet nabijać ciężarków.

ADAM1 - Wto Lip 17, 2007 19:28

W pierwszej kolejnosci wez klucz i dokrec kola. :wink:
Jezeli to nie pomoze , to mozesz miec krzywa felge, zurzyta opone, lub otwory centrujace moga sie nie zgadzac

danielp - Wto Lip 17, 2007 22:00

Witam tak przegądam rozmowe bo u mnie sie dzieje to samo, mianowicie wymieniłem tarcze i klocki i przy chamowaniu przy predkosci 70 km/h są drgania w kierownicy. Jak predkośc zejdzie do 60 to przestaje, patrzyłem tarcza nie ma bicia a na oponach juz jezdze ponad rok i wcześniej było wszysko ok.