|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jazda automatem na "luzie"
patrysgn - Czw Lip 26, 2007 18:55 Temat postu: [R75] Jazda automatem na "luzie" Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:)
ADAM1 - Czw Lip 26, 2007 19:26
....cuda-niewidy.....
Najnizsze spalanie jest w trakcie hamowania silnikiem.......
markos620SDi - Czw Lip 26, 2007 19:33 Temat postu: Re: [R75 2.0CDT '02] Jazda automatem na "luzie"
patrysgn napisał/a: | Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:) |
oczywiście, tak samo jak w manualu, jeśli wrzucasz na luz wykorzystując górki, przed dojazdami do skrzyżowań.. itp. zawsze trochę zaoszczędzisz, ale tak jak pisał kolega przede mną samo zdjęcie nogi z gazu ma podobny efekt.
A ile pali Ci Twój seventy five?
henryk - Czw Lip 26, 2007 20:58
chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi.
tommsz - Czw Lip 26, 2007 21:18
Pali może i mniej, ale jak policzysz potem koszty naprawy skrzyni to się nie opłaci. Automatem tak się nie jeździ.
pozdrawiam
Paul - Czw Lip 26, 2007 21:38
henryk_w napisał/a: | chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie |
Jednak to prawda - przez większość czasu paliwo nie jest podawane przez wtryski, dopóki nie osiągnie jakichś-tam obrotów - było o tym na forum. Inni fachowcy też tak twierdzą. Dotyczy to TYLKO silników z wtryskiem - gaźnikowce zawsze podają przynajmniej dawkę dla wolnych obrotów.
herc - Czw Lip 26, 2007 22:17
ja mam R620 Si na automacie i chyba tak mi sie zdaje że mniej nie pali na luzie a jeżdżąc na luzie to sie tylko skrzynia psuje przynajmniej tak słyszałem od znajomego, (nawet się zbieera na tym automacie ), (jak by jakieś błedy były to sorki troszke pijany jestem bo imieniny wczorajsze oblewam )
patrysgn - Czw Lip 26, 2007 22:25
Co do spalania do pali po miescie 9.2l/100km z tym ze jazda jest dynamiczna...wynika z wypowiedzi ze nie warto wrzucac na "luz":) Wszystkiego najlepszego Herc;D
herc - Czw Lip 26, 2007 22:31
Dzieki patrysgn mój automacik jezdzi super cisnienie w skrzyni takie jak ma być i opcja sport tylko wtedy pali jakies 12 na 100km ale ma buta jak nie wiem
riki - Czw Lip 26, 2007 22:40
patrysgn napisał/a: | Czy to prawda ze rozpedzajac samochod do jakiejs predkosci i nastepnie wrzucenie "luzu" na automatycznej skrzyni biegow zmniejsza spalanie?:) |
być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany.
herc - Czw Lip 26, 2007 22:57
riki napisał/a: | być może, ale zrób tak "kilka" razy i skrzynia do remontu
rzecz polega na tym, że przy wrzuceniu na "luz" następuje drastyczny spdek ciśnienia smarowania olejem skrzyni i płyta w skrzyni do wymiany. |
Potwierdzam !!!! nie wolno tak robić, jak wrzucisz to D4 czy D3 (zależy jak masz opisane) to zmieniaj dopiero po zatrzymaniu bo skrzynie szl.. trafi tak jak mojemu kumplowi accordzie
Brt - Czw Lip 26, 2007 23:10
henryk_w napisał/a: | chyba jednak nie jest prawdą, że przy hamowaniu silnikiem spala on mniej niż na luzie - w końcu kręci on 2-3 kobr/min, a nie 600 obr/min, a paliwo dochodzi. |
Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź.
blue827 - Pią Lip 27, 2007 01:56
W automacie hamowanie silnikiem występuje tylko jeśli skrzynia jest fizycznie (poprzez lock-up) zesprzęglona z silnikiem.
W mojej skrzyni tak to wygląda, przy ujęciu nogi z gazu:
1 bieg - brak lockup'u, i brak hamowania silnikiem, wtryski nie są odcinane bo silnik by poprostu zgasł.
2,3,4 bieg -włącza się lockup, ale nie odrazu, czasami czeka na naciśnięcie hamulca. Następuje wyraźne hamowanie silnikiem, tak jak w przypadku manualnej skrzyni. Natomiast nie wiem czy wtryski są zamykane czy nie.
Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu.
Dla skrzyni lepiej jest jeździć bez lockupu, i np w korku staram się poruszać tylko na jedynce, w trybie S, do 2tys obr. mam tylko jedynke. Jazda jest wtedy płynna, bez hamowania silnikiem, a skrzynia nie musi się męczyć ciągłym włączaniem i rozłączaniem sprzęgła lockup'u.
Gdybym jechał na 2jce, to każde dodanie i ujęcie gazu przekładało by się na rozłączenie i włączenie lockupu, po co tak katować skrzynie? szkoda że nie można jakoś tego wyłączyć.
Odnośnie Neutrala, to czytałem gdzieś, że japońskie skrzynie nielubią pracy na N. Mimo że pozornie mogłoby się wydawać że skrzynia się nie męczy, ale rzekomo na N powstają jakieś ogromne ciśnienia w samej skrzyni (nie w przekładni hydrokinetycznej). I były przypadki gdy po teście na spaliny , gdzie trzyma się ok 3tys obr przez pare minut skrzynia padała. Więc nie wolno gazować na N.
patrysgn - Pią Lip 27, 2007 09:28
Ok...dzieki wielkie za pomoc:) pozdrawiam
Adolf - Pią Lip 27, 2007 09:41
Brt napisał/a: |
Jesli powyzej jakiś obrotów (chyba 1500) zdejmiesz nogęz gazu to paliwo jest odcinane całkowicie, wiec większe oszczędności są przy hamowaniu silnikiem. Było dokładniej o tym na forum juź. |
z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min..
Brt - Pią Lip 27, 2007 09:43
Adolf napisał/a: | z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min.. |
Może i tak ;0 pisałe mz pamięci, bez podpierania się materialami. moze mi sie z klekotem pomyliło
piter34 - Pią Lip 27, 2007 11:13
Adolf napisał/a: | z tego co doczytałem K-seria 1.8i ma tzw. "cut-off" do 2500obr/min.. |
RAVE podaje 1600rpm dla serii K.
ADAM1 - Nie Lip 29, 2007 00:25
blue827 napisał/a: | Akurat ja nie lubie częstego hamowania silnikiem, właśnie tego nie lubie w manualach, tego szarpnięcia przy puszczeniu gazu. |
Jakiego szarpniecia?
Owe szarpniecie wystepuje wtedy i tylko wtedy, jak na zimnym silniku szybko zdejmiesz noge z gazu, innej mozliwosci nie ma. Nawet nie wiesz ile szybciej zurzyjesz hamulce nie hamojac silnikiem przed skrzyzowaniami
piter34 - Pon Lip 30, 2007 10:03
ADAM1, podzielam opinię dot. szarpnięcia i przypominam, że od niedawna mamy na forum moduł sprawdzania pisowni.
ADAM1 - Pon Lip 30, 2007 21:55
piter34 napisał/a: | przypominam, że od niedawna mamy na forum moduł sprawdzania pisowni. |
Do niczego sie to w moim przypadku nie przydaje, bo ja nie mam polskich znakow.
Wiec czy ja napisze u czy o, lub z czy rz to w kazdym przypadku jest blad, a specjalnie do pisania na forum nie bede kupowal polskiego oprogramowania, bo to sie mija z celem
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:58 pm ]
Ps
Ucieszylem sie gdy zobaczylem modul sprawdzania pisowni, ale po paru prubach "wara mi opadla" . To jest tak, jak bys prubowal napisac sms w slowniku T9 majac ustawiony np. jezyk angielski
henryk - Pon Lip 30, 2007 22:08
ADAM1 napisał/a: | zurzyjesz hamulce nie hamojac | ,
jednak "zuzyjesz (..) hamujac" zdecydowanie lepiej się czyta. T9 podpowiada końcówki słów i to upraszcza pisanie. Twoje angielskie oprogramowanie "podpowiada" pisownię polskich słów??
Moduł sprawdzania pisowni rzeczywiście u Ciebie się nie sprawdzi ale trochę staranności nie zawadzi.
piter34 - Wto Lip 31, 2007 09:52
ADAM1 napisał/a: | Do niczego sie to w moim przypadku nie przydaje, bo ja nie mam polskich znakow. |
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby doinstalować sobie sterownik polskiej klawiatury. Jest standardowo w Windowsie. Przełączać pomiędzy klawiaturami możesz się za pomocą kombinacji klawiszy ctrl+alt+shift (chyba tak jest standardowo, można sprawdzić w panelu sterowania).
ADAM1 napisał/a: | Wiec czy ja napisze u czy o, lub z czy rz to w kazdym przypadku jest blad, a specjalnie do pisania na forum nie bede kupowal polskiego oprogramowania, bo to sie mija z celem |
Nie musisz kupować polskiego softu.
Wystarczy, że zainstalujesz sobie sterownik PL klawiatury i najlepiej do pary polskiego Firefoxa.
sTERYD - Wto Lip 31, 2007 11:35
piter34 napisał/a: | Przełączać pomiędzy klawiaturami możesz się za pomocą kombinacji klawiszy ctrl+alt+shift |
wystarczy samo ctrl+shift -czasem naprawde wqr.... denerwujące jak się przez przypadek naciśnie, nie patrząc jak się pisze
piter34 - Wto Lip 31, 2007 12:24
sTERYD napisał/a: | wystarczy samo ctrl+shift -czasem naprawde wqr.... denerwujące jak się przez przypadek naciśnie, nie patrząc jak się pisze |
W starszych windowsach chyba było defaultowo ctrl+alt+shift i tym się zasugerowałem.
ADAM1 - Wto Lip 31, 2007 18:39
henryk_w napisał/a: | woje angielskie oprogramowanie "podpowiada" pisownię polskich słów?? |
Oprogramowanie mam w jezyku niderlandzkim, nie angielskim
piter34 napisał/a: | Nic nie stoi na przeszkodzie, aby doinstalować sobie sterownik polskiej klawiatury. Jest standardowo w Windowsie. Przełączać pomiędzy klawiaturami możesz się za pomocą kombinacji klawiszy ctrl+alt+shift (chyba tak jest standardowo, można sprawdzić w panelu sterowania). |
piter34 napisał/a: | Nie musisz kupować polskiego softu.
Wystarczy, że zainstalujesz sobie sterownik PL klawiatury i najlepiej do pary polskiego Firefoxa. |
Juz raz kombinowalem w podobny sposob i wyszedl taki mlynek, ze musialem formatowac komputer
piter34 - Wto Lip 31, 2007 19:11
ADAM1 napisał/a: | Juz raz kombinowalem w podobny sposob i wyszedl taki mlynek, ze musialem formatowac komputer |
Musiałeś coś zrobić nieudolnie, przekombinować.
Ja mam w pracy zainstalowaną klawiaturę rosyjską, chińską, francuską, itd, itp
Dodatkowo możesz sobie zmieniać ustawienia regionalne w panelu sterowania
Nic się nie gryzie, sypie.
|
|