|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER216Sli '97]Problemy z silnikiem i ukl. chlodzenia
piotrek821 - Pią Sie 10, 2007 22:39 Temat postu: [ROVER216Sli '97]Problemy z silnikiem i ukl. chlodzenia Witam. Mam pewien problem. Kupilem wczoraj 216 sli auto z 1997. Nie bylo wogole wody i jak dojechalem do domu to silnik az sie gotowal. Dolalem wody do zbiorniczka ( na poziom maks) i ch.... . Odpalilem silnik i nie zaciaga wody, poziom w zbiorniczku jest caly czas taki sam. Szlag mnie trafia. Co to moze byc? Termostat? Pompa? Gdzie znajde jakis podrecznik lub opis budowy silnika i obslugi. Prosze o pomoc bo jestem w anglii a tu jakiekolwiek naprawy w warsztatach sa kur.... drogie. Acha. Wody w obiegu wogole nie bylo i blok tez suchy. Weze sa udroznione i wyglada ze nie jest zapchany. Co robic????
HHEELLPP !!!
KRYS - Pią Sie 10, 2007 23:50
http://rover800.gaima.co.uk/Rover800/Rave.iso
http://www.marek.idzik.pl/roverki/rave/
http://kfilipowicz.ps.pl/ROVER/RAVE_nowy.iso
Miłego czytania
pawciu87 - Sob Sie 11, 2007 04:22
na poczatku popraw temat
sTERYD - Sob Sie 11, 2007 07:31
popraw temat na zgodny z zasadami
Pracy pompy nie widać w zbiorniczku wyrównawczym, więc nie zobaczysz czy coś zasysa czy nie;)
Masz 216 sli czyli automat?? wobec tego masz hondowski silnik serii L w instrukcji nic nie pisze o odpowietrzaniu układu, więc chyba po nalaniu płynu powinien już być wszędzie tam gdzie potrzeba. Możesz dla pewności pościskać grube węże od chłodnicy, żeby usunąć ewentualne bąble powietrza.
markos620SDi - Sob Sie 11, 2007 11:13 Temat postu: Re: Problemy z silnikiem
piotrek821 napisał/a: | Nie bylo wogole wody i jak dojechalem do domu to silnik az sie gotowal! |
nie było wody i jechałeś aż się gotował ? i dziwisz się że masz problemy z silnikiem ? a gdyby nie było oleju to też byś jechał aż by się zatarł ?
piotrek821 - Sob Sie 11, 2007 11:43
no wody nie bylo. jechalem ostroznie i dojechalem, ale problem tkwi w tym ze jak dolalem wody do zbiorniczka nie idzie do obiegu wogole. Jest tyle samo caly czas i nie ma wody w wezach. Czemu nie zaczyna jej pobierac? Przewody gumowe sa czyste ( tzn. nie zapchane ). Co mam zrobic teraz????? Czemu woda nie wychodzi ze zbiorniczka wyrownawczego???
sTERYD - Sob Sie 11, 2007 13:11
a jesteś pewny, że w wężach nie ma płynu?
Jeśli tak to ewidentnie masz niedrożny układ, i to pewnie było też przyczyną wyrzucenia płynu.
Nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie czy to jest automat czy jednak masz silnik Rovera
marcus - Sob Sie 11, 2007 13:49
piotrek821 napisał/a: | no wody nie bylo. jechalem ostroznie i dojechalem, ale problem tkwi w tym ze jak dolalem wody do zbiorniczka nie idzie do obiegu wogole. |
A po wlaniu wody temperatura na wskaźniku nie spadła ? bo jeśli nie to moim zdaniem tremostat zablokowany
piotrek821 - Sob Sie 11, 2007 13:52
Chlopaki. EUREKA. Uklad sie odblokowal. Pociagnelo wode ze zbiorniczka wyrownawczego, ale powstal kolejny problem.
Spod auta leci ciurkiem woda z okolicy rozrzadu. Czy to pompa i czy to moze tez byc powodem kiepskiego rozprowadzania wody???
Czy macie moze jakis schemat lub instrukcje jak samemu to wymienic. Prosze o pomoc poniewaz jest to dla mnie bardzo wazne
Aca. Mam automat. Ktos wie jaki to silnik - Hondy czy rovera, jaki model ( 216 Sli automat )
marthinez - Sob Sie 11, 2007 14:39
piotrek821 napisał/a: | Ktos wie jaki to silnik - Hondy czy rovera, jaki model ( 216 Sli automat ) |
CZYTAJ: sTERYD napisał/a: | Masz 216 sli czyli automat?? wobec tego masz hondowski silnik serii L |
A wracając do tematu to wygląda na to że pompa wody nie pracuje. Stąd brak obiegu wody i wyciek.
Tak czy inaczej czeka Cię wizyta w warsztacie.
piotrek821 - Sob Sie 11, 2007 14:48
marthinez - dzieki. Powiedz mi czy jest mozliwe samemu wymienic ta pompe? W warsztacie to odpada bo zedra ze mnie skore ( sa to koszty okolo 2000 zl ).
Gdzie w necie moge znalezc jakas instrukcje lub cos pomocnego do samodzielego wymienienia jej.
markos620SDi - Sob Sie 11, 2007 15:32
w takim razie jak usterka namierzona to powodzenia w wymianie,masz naprawde fajne auto !
P.S. Może da się oddać pompę do regeneracji lub kupić od anglika ?
marthinez - Sob Sie 11, 2007 16:44
Sama pompa raczej nie jest droga. Gorzej z wymianą. Wiąże się ona z wymianą rozrządu (komplet) + uszczelniacze. Jeżeli samemu kupisz części to wymiana nie powinna być aż taka droga nawet w UK.
Jeśli chodzi o jakieś schematy wymiany to poszukaj w Rave. Jest w Faq technicznym na stronie klubowej.
Aha i nie jeździj z niesprawna pompą, bo skończy się gorzej niż wymiana pompy.
Wtedy będziesz wymienial cały silnik.
Brt - Sob Sie 11, 2007 21:14
Czyli masz silnik hondy. U góry podano Ci linki do RAVE gdzie może znajdziesz jakieś rysunki dot. wymiany rozrządu.
sTERYD - Nie Sie 12, 2007 10:27
w RAVE nie ma nic o silnikach hondy
A w ogóle to sie pomyliłem i napisałem że to seria L , a przecież L to diesle, a hondy są silniki D
Pseplasam
Z tego co pamiętam, to w silnikach D pompa nie jest napędzana z rozrządu, więc nie musisz się o to martwić, trzeba tylko spuścić płyn wymienić pompę i zalać od nowa
Brt - Nie Sie 12, 2007 10:35
Myślę, że na jakimś forum hondy warto szukać informacji na temat tego silnika.
[ Dodano: Nie Sie 12, 2007 11:35 am ]
A Tomi w swoim cabrio czasem nie ma silnika hondy?? Coś mi swita, że tak
marthinez - Nie Sie 12, 2007 10:54
sTERYD napisał/a: | Z tego co pamiętam, to w silnikach D pompa nie jest napędzana z rozrządu, więc nie musisz się o to martwić, trzeba tylko spuścić płyn wymienić pompę i zalać od nowa |
Dziwne. Ja byłem przekonany, że jest napędzana rozrządem.
W takim razie nie wiem z czego może tam cieknąć: piotrek821 napisał/a: | Spod auta leci ciurkiem woda z okolicy rozrzadu. |
Brt - Nie Sie 12, 2007 10:57
NA pewno w silnikach serii T i L jest napędzana paskiem wieloklinowym, ale czy tak jest też w hondowskiej serii D poczekajmy na Tomiego
marthinez - Nie Sie 12, 2007 11:16
Ja nie Tomi, ale znalazłem to (punkt nr 3 to chyba pompa):
[ Dodano: Nie Sie 12, 2007 12:20 pm ]
A tak wogóle to kolega ma autko z '96 roku. Dwusetki z silnikami serii D montowano do '96 roku:
Brt - Nie Sie 12, 2007 13:31
Cytat: | A tak wogóle to kolega ma autko z '96 roku. Dwusetki z silnikami serii D montowano do '96 roku: |
Hmmm ZTCW to w wersjach z automatem były tylko silniki hondy . Fotka silnika rozwiąże problem i dywagacje.
sTERYD - Nie Sie 12, 2007 13:37
marthinez napisał/a: | A tak wogóle to kolega ma autko z '96 roku. Dwusetki z silnikami serii D montowano do '96 roku |
no to chyba jednak się łapie
Brt - Nie Sie 12, 2007 14:03
o ile widziałem to to auto jest z 97 roku
marthinez - Nie Sie 12, 2007 14:08
No właśnie i nie mylić z pierwszą rej.
Rok produkcji to rok produkcji.
piotrek821 - Nie Sie 12, 2007 18:48
Dzieki. Sprawdzilem i pompa jest napedzana paskiem klinowym a nie rozrzadem.Uklad odpowietrzny woda idzie bardzo dobrze i rzeczywiscie problem byl z pompa wodna i to z niej lecialo. UFF. Koszt pompy niewielki rzeczywiscie i jutro z kolega bedziemy wymieniac. Ciekawe ile to zajmie? No i chyba musze sobie dobre klucze sprawdzic.
P.S A ja nadal nie wiem czy to silnik hondy czy rovera
Moze moge komus przeslac na poczte fotke silnika i mi powiecie !!
Brt - Nie Sie 12, 2007 18:59
piotrek821 napisał/a: | Moze moge komus przeslac na poczte fotke silnika i mi powiecie !! |
Równie dobrze możesz ją wstawić na forum. Do posta można dodac załącznik i będzie jasne
marthinez - Nie Sie 12, 2007 21:12
piotrek821 napisał/a: | A ja nadal nie wiem czy to silnik hondy czy rovera |
To ja już też zgłupiałem. W moich "dokumentach" silnik serii D automat ma pompę napędzaną rozrządem. A jedyny silnik o oznaczeniu SLi znalazłem w 4 setce i jest on serii T Rovera bez turbo i automatu.
Najlepiej podaj nr VIN auta, a wszystko się rozwiąze.
sTERYD - Nie Sie 12, 2007 21:17
Cytat: | P.S A ja nadal nie wiem czy to silnik hondy czy rovera |
podaj vin to Ci powiemy co tam siedzi
marthinez napisał/a: | A jedyny silnik o oznaczeniu SLi znalazłem w 4 setce i jest on serii T Rovera bez turbo i automatu. |
eee niebałdzo
Sli to oznaczenie Roverków z automatyczną skrzynią biegów, i w przypadku serii 200/400 napewno siedziały w nich właśnie silniki D hondy
marthinez - Nie Sie 12, 2007 21:28
sTERYD napisał/a: | eee niebałdzo
Sli to oznaczenie Roverków z automatyczną skrzynią biegów, i w przypadku serii 200/400 napewno siedziały w nich właśnie silniki D hondy |
A że ja lubię podpierać swe odpowiedzi dowodami to proszę:
sTERYD - Nie Sie 12, 2007 21:35
nie wiem, ale to nie pierwsza taka dziwna rzecz, dotycząca roverków, która mi się nie zgadza
Na przykład mój samochód nie ma prawa mieć koloru MNX bo w '95 jeszcze R400 na taki nie malowali
Co ciekawe w tym co podałeś automat jest oznaczony Si
dziwne to wszystko
marthinez - Nie Sie 12, 2007 21:44
Może w tym dokumencie który przytoczyłem jest błąd, bo chyba 420 powinna mieć oznaczenie Si a 416 Hondy SLi.
Mnie najbardziej dziwi to, że kolega ma pompe napędzaną paskiem klinowym, a nie rozrządu, bo według Rave (który podałem wyżej) powinno być odwrotnie.
No nic VIN autka i EPC powinny rozwiać wszystkie wątpliwości.
piotrek821 - Wto Sie 14, 2007 18:58
Kochani. Teraz to juz sie wszystko rozwiazalo. To nie byla pompa. Tak mi sie wydawalo na poczatku, no coz kazdy sie moze pomylic. To poprostu jest...... uszczelka pod glowica. Wody od cholery w oleju az sie papka zrobila. Bede wymienial jutro. Dam znac co i jak. Dzieki wszystkim za pomoc.
piter34 - Pon Sie 20, 2007 11:31
Panowie wszyscy.
Autor wątku ma "na moją głowę" silnik 1.6 serii K w okrągłej budzie, sprzęgnięty z automatem.
Były takie wersje.
cozmo - Pon Sie 20, 2007 12:45
nie ma takiej paniki , ja mam 416 Si z silnikiem Rovera i kompletny rozrzad + pompa + uszczelniacze i wymiana zaplacilem 600 zl . w Zabkach jest facet co ma dostep do czesci i jest dobry
|
|