|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220 SD 1997r.] zasłona dymna
Malgosia - Sob Sie 18, 2007 15:43 Temat postu: [220 SD 1997r.] zasłona dymna Witam wszystkich.
Cchciałabym prosić was o pomoc a mianowicie w dniu wczorajszym wracając do domu samochód zaczął strasznie "kopcić" z rury wydechowej. Dodatkowo z rury wylewał sie olej!! Co to może być??? Pękniete pierscienie?? Turbo czy co??
A po drugie to chciałabym sie zorientować ile kosztuje "nowy" silnik do tego samochodu?? I czy ma ktoś może??
Pozdrawiam
Brt - Sob Sie 18, 2007 17:03
Hmmm przyczyn może być klika. Obawiam się, że mogą to być i pierścienie i turbo, a moze jeszcze coś innego. Proponowałbym najpierw właśnie zacząć od sprawdzenia turbiny, tzn. odkręcić wąż pomiędzy kolektorem ssącym a turbiną, lub sam kolektor ssący (nie znam dokładnie budowy silnika bez IC) i zobaczyć czy jest w kolektorze dużo oleju. Jesli tak, to znaczy, że padło turbo. Jeśli oleju jest mało, tzn. kolektor jest po prostu wilgotny wewnątrz od oleju, to znaczy, że turbo jest wporządku i coś padło w silniku. Pewnie ta zasłona dymna była koloru niebieskiego Ja obstawiam padniete turbo Jeśli padło turbo, to zregenerować i jeździc dalej Jeśli silnik to chyba bym się skłaniał ku wymianie całosci. Powinny jakieś silniki być na allegro.
Malgosia - Wto Sie 21, 2007 09:09
Dzięki za info. Odkręciałm to wczoraj i wydostaje sie olej. Nawet dużo. Na samym początku własnie wydawało mi się iż prawdopodobnie będzie to turbo ale mechanik powiedział ze prawdopodobniej pierścienie. Wczoraj się okazało. Ok teraz mam drugą sprawę ile kosztuje regeneracja i gdzie mogłabym to zrobić na śląsku. Pszczyna i okolice.
Pozdrawiam
Skiba - Wto Sie 21, 2007 09:16
Malgosia napisał/a: | Dzięki za info. Odkręciałm to wczoraj i wydostaje sie olej. Nawet dużo. Na samym początku własnie wydawało mi się iż prawdopodobnie będzie to turbo ale mechanik powiedział ze prawdopodobniej pierścienie. Wczoraj się okazało. Ok teraz mam drugą sprawę ile kosztuje regeneracja i gdzie mogłabym to zrobić na śląsku. Pszczyna i okolice.
Pozdrawiam |
Jak nie znajdziesz nic w swojej okolicy, zawsze możesz zregenerować wysyłkowo.
pozdrawiam
Damian
Brt - Wto Sie 21, 2007 21:08
Podejrzewam, że cena regeneracji zawiera sie pomiędzy 500 a 1000PLN. O ile pamiętam, to kolega Marcinek82 regenerował swoją turbinę, a jest gdzieś z Górnego Sląska. Płacił chyba 700PLN. Spróbuj go złapać na priv.
Malgosia - Pon Sie 27, 2007 19:56
Hej Ludziska.Jeśli jest ktoś z okolic Bielska Białej - to chciałam poinformować iż bardzo dużo częsci można znaleźć w Kurnikach. Dziś własnie kupiłam turbine którą szlag trafił. A teraz prosze jeszcze koledzy o informacje na temat jaki olej lać do silnika?? Mineralny, syntetyk czy pół syntetyk. Bowiem koleś powiedział mi iż to turbo zarżneło się porzez to iż lany był olej mineralny a konkretnie ELF TD.
Pozdro
thef - Wto Sie 28, 2007 12:20
Malgosia napisał/a: | Bowiem koleś powiedział mi iż to turbo zarżneło się porzez to iż lany był olej mineralny a konkretnie ELF TD |
Nie strasz, mam wlany taki sam Elf Turbo 15W40..
Malgosia - Wto Sie 28, 2007 14:24
Tak mi powiedział mechanik. Ale jeszcze musze popytać, na forum www.autokacik.pl gdzies znalałam ze tez proponują połsyntetyk - dla turbo diesli.
Brt - Wto Sie 28, 2007 14:42
Do tego silnika powinien być lany półsyntetyk.
thef - Wto Sie 28, 2007 14:51
No tak, ale ja już miałem taki wlany jak kupiłem. Zbliża się wymiana (listopad) wymieniać na półsyntetyk przy 190kkm przebiegu? Myślę, że za jakiś czas będę coś robił z roverkiem u pana Midowicza, to też go popytam czy zmiana nie zaszkodzi.
Malgosia - Wto Sie 28, 2007 18:45
Hej. Zajechałam dziś do innego mechanika, ten oświadczył mi ze mineralny jest jak najbardziej ok do tego typy silnika zwłaszcza przy przebiegu jaki mam ok 150tyś. Zwłaszcza ze był tam lany ELF TD 15W40 to lepiej gdybym pozostała przy mineralnym. Sama nie wiem co tam już wlać. W każdym razie dziś montują turbinkę, jutro będą wlewać olej. Doradźcie.
sTERYD - Wto Sie 28, 2007 18:52
to o przebiegu to chyba jakieś zabobony...
lej półsyntetyk i się nie stresuj
napewno silnik się za to na Ciebie nie pogniewa :D:D
Malgosia - Wto Sie 28, 2007 18:57
Hej znalazłam coś takiego:
http://www.mitsubishi-gra...e5877f28e005571
Pozdro
giewu - Wto Sie 28, 2007 20:15
Malgosia napisał/a: | Hej. Zajechałam dziś do innego mechanika, ten oświadczył mi ze mineralny jest jak najbardziej ok do tego typy silnika zwłaszcza przy przebiegu jaki mam ok 150tyś. Zwłaszcza ze był tam lany ELF TD 15W40 to lepiej gdybym pozostała przy mineralnym. Sama nie wiem co tam już wlać. W każdym razie dziś montują turbinkę, jutro będą wlewać olej. Doradźcie. | ja na Twoim miejscu nalałbym po wymianie czy naprawie tej turbiny olej 10W-40 czyli półsyntetyk, a następnie dokonałbym kolejnej wymiany oleju silnikowego po około 1-2 tys. km znów na półsyntetyk. Tak krótki okres międzyobsługowy pozwoli na ewentualne przepłukanie układu olejowego, a jednocześnie nie bardzo pozwoli na rozpanoszenie się ewentualnych "syfów" po oleju mineralnym.
No i później oczywiście kolejna wymiana po 10 tys. zgodnie z zaleceniami producenta samochodu
Brt - Wto Sie 28, 2007 21:29
Ja swojego zalalem półsyntetykiem, po 30kkm jazdy na mineralnym mobilu. I jak narazie, po 15kkm nie zauważam żadnych negatywnych następstw tego posuniecia. A wręcz przeciwnie. Zaraz po pierwszej zmianie zauważyłem jakby rozrusznik szybciej kręcił podczas odpalania. moim zadaniem nie ma sieco zastanawiać, tylko lać półsyntetyk, i jak radził giewu pierwsząwymianęzrobić szybko (po kilku kkm), a później już standardowo po 10kkm
thef - Wto Sie 28, 2007 21:38
Okay, Panowie, zdaję się na Was . I tak będę chciał się wybrać koło listopada do pana Midowicza więc myślę, że po konsultacji z nim, zalejemy półsyntetykiem. Szkoda, że nie wiem na czym mój klekocik jeździł w Austrii przed sprowadzeniem . W Polsce jeździł tylko na Elfie mineralnym.
TomC - Sro Sie 29, 2007 08:09
W życiu większych bzdur nie czytałem
Użytkownicy innego forum napisali:
Pierwszy cytat: "W instrukcji od Gala zalecaja wlasnie 15W40 czyli mineral."
Drugi cytat: "Powinienes zalać 10W-40 czyli półsynettyk."
Od kiedy parametry oleju określają jego skład???
Zresztą..... zawsze się czepiam choć to tu niepotrzebne
|
|