|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - R825] Brak wstecznego w skrzyni automatycznej
sabotek - Wto Sie 28, 2007 13:44 Temat postu: R825] Brak wstecznego w skrzyni automatycznej [R825 Sterling]przy wlaczeniu wstecznego w automacie nie ma zadnej reakcji, acz kolwiek czasnami u daje sie go wlaczyc i w tedy wszystko jest ok.Jesli ktos wie jak naprawic ta usterke to prosze o opis.
piter34 - Wto Sie 28, 2007 13:46
Witaj sabotek,
Popraw temat wątku. Jest niezgodny z zasadami kącika (których nie przeczytałeś...). Przyjrzyj się innym wątkom.
giewu - Wto Sie 28, 2007 16:29 Temat postu: Re: [r825 Sterling]brak wstecznego w skrzyni automatycznej
sabotek napisał/a: | [R825 Sterling]przy wlaczeniu wstecznego w automacie nie ma zadnej reakcji, acz kolwiek czasnami u daje sie go wlaczyc i w tedy wszystko jest ok.Jesli ktos wie jak naprawic ta usterke to prosze o opis. | może na początek sprawdź sobie poziom oleju w skrzyni biegów ... jego brak może powodować złą pracę skrzyni ze względu na nieodpowiednie ciśnienie
sTERYD - Wto Sie 28, 2007 17:12
czy tam są linki, czy jakieś cięgiełka sztywne, może poprostu coś się odpięło na linii dźwignia-skrzynia
sabotek - Czw Sie 30, 2007 14:13 Temat postu: [r825 Sterling]brak wstecznego w skrzyni automatycznej
giewu napisał/a: |
może na początek sprawdź sobie poziom oleju w skrzyni biegów ... jego brak może powodować złą pracę skrzyni ze względu na nieodpowiednie ciśnienie |
olej jest wymieniony i jest go maks.
piter34: poprawiłem cytat
[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 3:17 pm ]
sTERYD napisal :
Cytat: | czy tam są linki, czy jakieś cięgiełka sztywne, może poprostu coś się odpięło na linii dźwignia-skrzynia |
linke sprawdzilem i jest ok
blue827 - Czw Sie 30, 2007 20:19 Temat postu: Re: [r825 Sterling]brak wstecznego w skrzyni automatycznej
sabotek napisał/a: | [R825 Sterling]przy wlaczeniu wstecznego w automacie nie ma zadnej reakcji, acz kolwiek czasnami u daje sie go wlaczyc i w tedy wszystko jest ok.Jesli ktos wie jak naprawic ta usterke to prosze o opis. |
Powinna to być hondowska skrzynia sterowana elektronicznie 4 elektrozaworami i od ich sprawdzenia , i ewentualnego wyczyszczenia filterków trzeba zacząć diagnozę.
W każdym razie musisz wybadać czy masz te elektrozawory, szukaj takich kopułek, u mnie je widać gdy wymontuje filtr powietrza:
w sumie są ich 4, i na każdy z nich przypada jeden filterek, tak one wyglądają >>fotka.
Gdy te filterki są pozapychane to są kłopoty z przełączaniem biegów albo z lockup'em. Same elektrozawory również mogą źle działać, aby je zbadać poprostu wystarczy zapodać napięcie do wtyczek które są podłączone do tych elektrozaworów i słuchać czy się przełączają. W jakim stanie masz olej?? jasny klarowny, czy brudny i brunatny?
piter34 - Pią Sie 31, 2007 11:13
blue827 napisał/a: | Gdy te filterki są pozapychane to są kłopoty z przełączaniem biegów albo z lockup'em |
Co to jest lockup?
Czy nie chodzi o kick-down?
blue827 - Pią Sie 31, 2007 12:52
piter34 napisał/a: | blue827 napisał/a: | Gdy te filterki są pozapychane to są kłopoty z przełączaniem biegów albo z lockup'em |
Co to jest lockup?
Czy nie chodzi o kick-down? |
lockup czyli załącza się sprzęgiełko (jak sprzęgło w manualu) aby zblokować konwerter , i wtedy nie strat na poślizgu sprzęgła hydrokinetycznego podczas równomiernej jazdy, tak samo dzięki lockup'owi jest możliwe hamowanie silnikiem. Natomiast załączanie kickdowna jest mechaniczne, tzn do skrzyni idzie linka od pedału gazu.
|
|