|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Regeneracja turbiny
wertetab - Sro Paź 17, 2007 06:28 Temat postu: [R420] Regeneracja turbiny Witam,
moje pytanie dotyczy regeneracji turbiny. Słyszałem że turbina po regeneracji może pojeździć 200 tyś. km, ale może również paść po 5 tyś. km. Czy ktoś wie gdzie można oddać turbinę do regeneracji, w dobre ręce (tak żeby na niej jeszcze trochę pojeździć). Może ktoś juz to z was robił, jakie macie opinie na temat regenerowanych turbin.
Pozdrawiam
String - Sro Paź 17, 2007 08:22
Przepraszam za Offtopic - ale w Di jest turbina? Jak dotąd myślałem że SDI (105KM) jest turbina, a Di (86KM) jest bez turbiny
Brt - Sro Paź 17, 2007 08:29
wszystkie diesle serii L mają turbinę, ale nie wszystki intercooler
String - Sro Paź 17, 2007 09:29
dziekuje "uprzejmnie" człowiek sie przez cale życie uczy nie ?
piter34 - Sro Paź 17, 2007 10:47
String napisał/a: | człowiek sie przez cale życie uczy nie ? |
...a wcześniej czyta techniczne FAQ na stronie klubowej.
UncleAllEvil - Sro Paź 17, 2007 16:03 Temat postu: Re: [R420Di 97r] Regeneracja turbiny
wertetab napisał/a: | Witam,
moje pytanie dotyczy regeneracji turbiny. Słyszałem że turbina po regeneracji może pojeździć 200 tyś. km, ale może również paść po 5 tyś. km. Czy ktoś wie gdzie można oddać turbinę do regeneracji, w dobre ręce (tak żeby na niej jeszcze trochę pojeździć). Może ktoś juz to z was robił, jakie macie opinie na temat regenerowanych turbin.
Pozdrawiam |
Moim zdaniem lepiej kupić używaną w dobrym stanie, sprawdzić i jak jest ok. to jeździć. Koszt mniej więcej ten sam.
wertetab - Czw Paź 18, 2007 05:36
Czyli jak mam Di to intercooler-a nie mam?, czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów
[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 08:00 ]
Przejrzałem FAQ i jednej rzeczy nie rozumiem. W podanej specyfikacji technicznej pisze że wersja Di ma 105kM, więc literka S nie morze oznaczać intercoolera. Po zatym mój silnik na obudowie ma 3 śruby i obok niego zamontowana jest taka aluminiowa chłodniczka (przypuszczam że to jest intercooler) co o tym myślicie
[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 08:03 ]
z tego wynika że to literka "i" świadczy o występowaniu intercoolera
Brt - Czw Paź 18, 2007 07:17
masz 3 śruby = masz IC. Literki mniej ważne
KrzysiekS - Czw Paź 18, 2007 10:57
Jeśli masz 105 km. to roverek jest z intercoolerem.W kwestii turbiny znajomy dał do regeneracji koszt ok.700 zeta,jest zadowolony a jak kupisz używkę to problem powróci jak bumerang
piter34 - Czw Paź 18, 2007 11:48
wertetab napisał/a: | Czyli jak mam Di to intercooler-a nie mam?, czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów |
Wersja 420Di ma intercooler.
Brt - Czw Paź 18, 2007 11:59
wertetab napisał/a: | czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów |
Tak. W serii L jest to + 20KM. W BMW 325 td/tds +30KM
wertetab - Czw Paź 18, 2007 12:14
Dzięki za odpowiedzi
Marrkus - Czw Paź 18, 2007 12:35
Myślę że warto oddać do regeneracji turbinę. Kupując używkę nigdy nie wiemy czy nie kupimy gorszego rzęcha niż ten, który posiadamy. Regeneracja jest to wymiana elementów które zużywają się podczas eksploatacji. po regeneracji (ale w porządnym zakładzie) turbina ma parametry bliskie wartościom nominalnym nowego podzespołu. Myślę że nie warto oszczędzać na elemencie który kręci się z prędkościami rzędu setek tysięcy obrotów na minutę i nawet drobne niewyważenie wirnika może spowodować małą katastrofę
wertetab - Czw Paź 18, 2007 15:30
Osobiście też bym był za regeneracją, tylko gdzie taki zakład znaleść co robi to naprawdę porządnie
|
|