Zobacz temat - [R416] Brak ogrzewania po HGF
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Brak ogrzewania po HGF

siwek - Czw Gru 06, 2007 18:37
Temat postu: [R416] Brak ogrzewania po HGF
Witam mam rovera 416 si v16 mam problem wymieniłem uszczelkę pod głowicą i głowicę dałem do planowania i na szczelność jest ok silnik chodzi ok ale jest problem z grzaniem w środku auta już 2 tygodnie mechanik dochodzi co jest , i ja sam nie wiem jak auto stoi i chodzi na wolnych obrotach to grzeje a jak trochę jadę do dmucha zimnem dopisze że jest nowa pompa wodna i termostat sprawdzane już było wszystko oprócz nagrzewnicy bo jest ciężko się dostać i nie chciał bym rozkręcać deski nie wiem jak ona działa i była płukana przewodami napisze że auto stało trochę bez płynu a wcześniej była woda czy tam są jakieś zaworki jeszcze napiszcie proszę co robić. nr gg4811688



Brt: poprawiłem temat !!

PHJOWI - Czw Gru 06, 2007 18:48

musisz ostro odkamienić ją , miałem taki przypadek tydzień temu też wszystko wymienione i leciało zimne , 3 razy ją traktowałem środkiem do odkamieniania , jeszcze muszę za miesiąć przeprowadzić taką samą akcje , ponieważ jest lepiej ale nie jest bajka :)
andrzejziom - Czw Gru 06, 2007 18:51

Witam co do grzania to moze warto zobaczyc co jest z nagrzewnica u mojego kumpla grzalo ale bardzo slabo i nagrzewnica była zła mozna ja przeczysci lub wstawic nowa ....
siwek - Czw Gru 06, 2007 19:53

to radzicie morze nie ściągać deski rozdzielczej ? a poza tym trzeba mi przewód co idzie od chłodnicy do silnika ten górny . a jakim środkiem to zrobić i jak bo mechanik chciał kretem ale on pali wszystko chyba
PHJOWI - Czw Gru 06, 2007 19:55

specjalne są środki dostaniesz w każdym większym sklepie motoryzacyjnym
siwek - Czw Gru 06, 2007 19:58

posiadasz może taki przewód co pisałem ?
PHJOWI - Czw Gru 06, 2007 20:00

masz z klimą czy bez?
siwek - Czw Gru 06, 2007 20:02

już mam dosyć tego mechanika a samochód ten chce sprowadziłem go z belgii jest ok fajnie się prowadzi :wink:

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 20:02 ]
bez klimy

PHJOWI - Czw Gru 06, 2007 20:04

jutro rano poślę zdjęcia zobaczysz czy masz taką samą
siwek - Czw Gru 06, 2007 20:08

jeszcze mogę zadzwonić do mechanika bo jutro rano zacznie rozbierać to co mam robić mam próbować jeszcze tym środkiem?
PHJOWI - Czw Gru 06, 2007 20:10

próbuj , bo tak na oko ciężko stwierdzić .
siwek - Czw Gru 06, 2007 20:15

a morze wiesz jaka to nazwa tego środka bo dzwoniłem do mechanika on by kupił to /

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 20:20 ]
i wyślij mi tą fotkę jutro ja dopiero będę wieczorem bo pracuje jako kierowca mam daleka trasę i pewnie 22.00 mnie złapie jak byś miał to kupił bym bo u nas niema takiego sklepu

[ Dodano: Czw Gru 06, 2007 20:24 ]
ty jesteś z zamościa ?

AndrewS - Czw Gru 06, 2007 20:30

a przed hgf bylo dobrze ??
weze wchodzace do kabiny sa gorace ??

andrzejziom - Czw Gru 06, 2007 20:37

może to ci pomoże jest tu opis jak czyscic nagrzewnice .... czyszczenie nagrzewnicy
etimark - Czw Gru 06, 2007 20:50

Pytanie podstawowe czy po napełnieniu płynem obieg był odpowietrzany?
siwek - Nie Gru 09, 2007 10:08

a jak można go odpowietrzyć bez płynu ? i jak się dostać do nagrzewnicy w roverze 416 bez wyciągania całej deski bo ten mechanik mnie już denerwuje już trzeci tydzień będzie leciał jak stara się to zrobić a ile paliwa spalił
andrzejziom - Nie Gru 09, 2007 12:34

Cytat:
ten mechanik mnie już denerwuje
A jak mozna wiedziec gdzie oddałes samochod do naprawy ja tez jestem z zmc ...... Co do dostepu do nagrzewnicy to chyba innej metody niema niz zdjecie deski rozdzielczej ....
Brt - Nie Gru 09, 2007 12:39

niech przepłucze tą nagrzewnicę bez jej wyjnmowania, a jak nie on, to jedź do byle zakłądu od chłodnic i tam powinni to wykonać.
etimark - Nie Gru 09, 2007 16:00

Zawór do odpowietrzania obiegu znajduje się na przewodzie biegnącym od czujnika-włącznika wentylatora, nad skrzynią biegów.
Należy odkręcić nakrętkę zbiornika wyrównawczego i odkręcić kluczem 10 śrubę na metalowym króćcu odpowietrzniku, przez chwilę albo dwie poleci powietrze a potem płyn i wtedy należy zakręcić śrubę, uzupełnić płyn w zbiorniku zakręcić nakrętkę.
Po jednym kursie albo dwóch sprawdzić poziom płynu.
Rozbieranie to trochę pochopna decyzja, roboty od cholery a złożyć to trzeba porządnie bo będzie ci skrzypiało albo dzwoniło , robiłem to.

siwek - Pon Gru 10, 2007 18:40
Temat postu: brak ogrzewania
:beczy: Pisałem już i nie wiem co myśleć i robić napisze jeszcze raz pojechałem do mechanika aby wymienił uszczelke pod głowica bo okazało sie ze była woda zalana i ja tego nie sprawdziłem i doszło do zamarznięcia uszczelke dali nowa głowica była na sprawdzeniu szczelności i była planowana silnik chodzi ok stwerdzili ze jeszcze jest termostat zły i pompa wodna wymieniłem zabrałem auto pojechałem pare dni okazało sie ze raz grzeje raz nie odpowietrzali go 100 razy i nic niewiedzą co jest auto już stoi 3 tydzień odkamieniali nagrzewnice już 15 litrów paliwa spalili i dalej nic morze ktoś wie co mu jest to jest rover 416 v 16 benzyna Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 18:55 ]
ja już niewiem co myśleć jutro go wezmę i przegonie mechanik twierdzi ze troche poszło syfu po odkamienianiu nagrzewnicy ale czemu on mi raz grzał raz nie

thef - Pon Gru 10, 2007 18:56

Siwek, proszę Cię, zadaj sobie choć trochę trudu i przeczytaj zasady kącika "Usterki i porady techniczne" i zobacz jak wygląda poprawny tytuł. Po drugie, nie rozpoczynaj nowego wątku jak sprawa dotyczy ciągle tej samej usterki tylko kontynuuj w tym co już zacząłeś, bo się robi śmietnik i w ogóle trudniej Ci wtedy pomóc. Scalam do odpowiedniego tematu.
piter34 - Wto Gru 11, 2007 15:46

siwek, czy stan płynu nie zmienia się?
Czy węże wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy są ciepłe?

Czy mechanik dobrze poskładał układ chłodzenia do kupy?

siwek - Sro Gru 12, 2007 21:35

odebrałem wczoraj auto od mechanika powiedział ze grzeje jak jeżdzil dziś jeżdziłem nim powietrze jest zimne nadal niegrzeje przewody do nagrzewnicy są ciepłe górny przewód od chłodnicy do silnika jest też ciepły a dolny zimny i wysadza płyn zbiornikiem wskazówka temperatury raz rośnie raz spada w czasie jazdy już niewiem co jest badali silnik czy przepuszcza dwótlenek wegla jest ok czy mogli żle złorzyc głowice czy co? przepraszam za błedy bo juz mam dość
thef - Sro Gru 12, 2007 23:32

Z tego co widzę mechanik musiał coś poskładać na odwrót. Moja rada - otwórz rave, znajdź rysunek z układem chłodzenia Twojej wersji, wydrukuj i gnaj z tym do mechanika. Niech poprawi co zepsuł. Nawet zadałem sobie trochę trudu i wkleję Ci coś na zachętę:
piter34 - Czw Gru 13, 2007 09:41

siwek, prośba do Ciebie: używaj przecinków i kropek! :evil: Ciężko się czyta, to co piszesz, zwłaszcza jak ktoś chce zrozumieć Twój tekst i pomóc w problemie ;-)

siwek napisał/a:
temperatury raz rośnie raz spada

:shock:
W takim razie posprawdzałbym najpierw sam zgodnie ze schematem podłączenie węży.

siwek - Sob Gru 15, 2007 17:45

Odebrałem auto grzeje ale , zastanawiam się czemu zgaszeniu auta są przewody twarde i jak odkręcę korek od zbiorniczka to płyn sadzi do góry.
sTERYD - Sob Gru 15, 2007 17:46

to może być wina poprostu niesprawnego korka;)
siwek - Sob Gru 15, 2007 17:54

oni dali inny korek i tak właśnie się robi ale ja teraz założyłem ten co był i zobaczę jak tak piszesz , jak myślisz to moze być to ?
sTERYD - Sob Gru 15, 2007 21:20

korek powinien utrzymywać w układzie ciśnienie rzędu 1 bar ponad ciśnienie atmosferyczne. nie mniej i nie więcej :cool:
jeśli będzie mniej, to przy normalnej pracy płyn będzie się gotował, a jeśli wiecej to może porozsadzać węże

siwek - Nie Gru 16, 2007 11:56

a czy przewód dolny od chłodnicy do silnika powinien być zimny ?
Brt - Nie Gru 16, 2007 17:15

no raczej nie :roll: powinien być ciepły
AndrewS - Nie Gru 16, 2007 18:39

jesli u mnie silnik w 125p (rover) jest bardzo goracy to poluzowanie korka powoduje podnoszenie sie plynu w zbiorniczku
co ciekawe zeby tak sie dzialo w roverze, to silnik musi byc bardzo goracy plus jeszcze uzywanie klimy
ja bym powiedzial ze to normalny objaw
bo wtedy spada cisnienie i plyn jesli jest bardzo goracy to zaczyna sie gotowac

siwek - Nie Gru 16, 2007 19:44

ok wszystko się zgadza ale ja dziś odkręciłem korek i płyn wysadza a wąż jest twardy ten, górny co idzie od chłodnicy do silnika górny , ale już grzeje nie wiem co zrobili że grzeje ale mam dylemat co jest z tym płynem że tak wysadza po przejechaniu zaraz odkręcam i tak jest to jest rower 416 v 16 si pozdrawiam

[ Dodano: Nie Gru 16, 2007 19:49 ]
Morze ktoś posiada orginał przewód ten górny co idzie od chłodnicy do silnika , kupił bym bo w mojej miejscowości niema jak pisałem to jest rover 416 si v 16 benzyna :???:

piter34 - Pon Gru 17, 2007 13:52

siwek, sprawdziłeś czy węże są dobrze podłączone?

Co do podnoszenia się płynu, to on tak robi jak jest bardzo ciepły. Nie należy bardzo szybko odkręcać korka. Jak odkręcisz z wyczuciem, to płyn nie powinien się podnieść.

siwek - Pon Gru 17, 2007 21:27

sprawdziłem są ok ale przejechałem 5 km i dotykałem chłodnice jest zimna a czemu mechanik twierdzi że termostat się musi otworzyć dopiero będzie gorąca
AndrewS - Pon Gru 17, 2007 21:58

najpierw plyn krąży w tak zwanym malym obiegu, termostat jest wtedy zamkniety, stopniowo plyn sie rozgrzewa i termostat sie otwiera, wtedy goracy plyn trafia do chlodnicy,
siwek - Wto Gru 18, 2007 18:29

Witam was przegnałem auto dzisiaj pare kilometrów , temperatura poszła na maksa i przestał grzać , mechanik wyjoł termostat i to samo , poradziłem się innego powiedział że przy kolektorze jest taki plastikowy wężyk tak zwany , klucz wodny on idzie do zbiorniczka , ten wlot jest do głowicy przedmuchał mi mój mechanik płyn poszedł w jedną stronę a w drugą nie jak dmuchał sprężarką ,. Jaką to spełnia rolę ? czy tędy wypych ciśnienie a jak jest ten kanał zapchany to wtedy niema gdzie iść i pęcznieją przewody nie wiem morze ktoś wie ?
piter34 - Wto Gru 18, 2007 18:32

siwek na litość boską pisz tak, abyśmy mogli zrozumieć to, co chcesz nam przekazać. :/
siwek - Wto Gru 18, 2007 18:39

kolego ty tylko o tym a ja zachodzę w głowę a ty wcale nie pomagasz
AndrewS - Wto Gru 18, 2007 18:46

byl juz watek (mega dyskusja) o tym wezyku na forum, poszukaj, wieczorem jak znajde czas to opisze, teraz spadam do z roboty do pracy :-)
piter34 - Sro Gru 19, 2007 10:16

siwek napisał/a:
kolego ty tylko o tym a ja zachodzę w głowę a ty wcale nie pomagasz

Ciężko Tobie pomóc skoro nie można zrozumieć o czym piszesz. :/

siwek - Sro Gru 19, 2007 21:07

witaj poszukaj mi tego a morze wiesz czy on odgrywa znaczenie . pozdrawiam

[ Dodano: Sro Gru 19, 2007 21:08 ]
Inni czytają i wiedza tylko ty nie .

Paul - Sro Gru 19, 2007 21:33

siwek napisał/a:
Inni czytają i wiedza tylko ty nie .

Jeżeli oczekujesz od kogoś pomocy, to wypadałoby się dostosować do zasad, jakie panują w danym środowisku. Dlaczego ktoś ma Tobie pomagać mimo tego, że Ty go olewasz a do tego jeszcze dziwne uwagi wygłaszasz?
Taka już rola Adminów i Modów, żeby pilnowali porządku na Forum. Piter34 i tak był długo cierpliwy i próbował Ci pomóc, zanim zwrócił uwagę :|
Proponuję, żebyś przemyślał swoje stanowisko w tej sprawie.

AndrewS - Czw Gru 20, 2007 01:14

siwek napisał/a:
witaj poszukaj mi tego a morze wiesz czy on odgrywa znaczenie . pozdrawiam


http://www.roverki.pl/for...er=asc&start=40

polecam przeczytac do konca, na koncu wszystko sie wyjasnia

siwek - Czw Gru 20, 2007 21:12

Dziękuje to znaczy że jak silnik chodzi to ten zaworek powinien puszczać płyn ? ,chodzi mi o ten co jest w głowicy, jak to sprawdzić jak działa ?
AndrewS - Pią Gru 21, 2007 14:19

jak silnik chodzi to ten zaworek nie puszcza plynu, bo plyn podnosi ten zaworek (kolke) i blokuje , jesli tam trafi sie powietrze to wtedy wyleci powietrze, czyli zaworek blokuje sie przy probie pociagniecia , a puszcza w strone glowicy
siwek - Sob Gru 22, 2007 16:54

dzisiaj odebrałem auto , po raz kolejny mechanik czyścił ten zaworek i kolektor odkręcił , powiedział że tam była jakaś maż . Czy mogło to powodować ? i skąd ta maż ? jak to jest w silniku , to będzie to robić co jakiś czas . Jak to wyczyścić ? jest jakiś środek aby wlać i z płynem i aby się czyściło ? . Oczywiście termostatu nie wsadził bo czasu nie miał , już 2 termostat i był zły dzisiaj kupiłem innej marki morze będzie lepszy ten był verna . Pozdrawiam
AndrewS - Sob Gru 22, 2007 17:50

ta maz to pewnie pozostalosc po HGF, trzeba wyplukac caly uklad chlodzenia woda pod cisnieniem, jesli ten zaworek nie dzialal tak jak powinien to moglo to powodowac wlasnie nie odpowietrzenie glowicy silnika
a termostat to pewnie Vernet, podejzewam ze nie z termostatem jest problem u ciebie tylko wlasnie ztym zaworkiem czyli odpowietrzeniem glowicy

siwek - Nie Gru 23, 2007 07:53

Witam jest lepiej tak myślę , bo z przewodami nie dzieje się tak jak wcześniej , mam jeszcze problem z przewodem tym górnym od chłodnicy do silnika bo nie jest orginalny mam kombinowany . Pisałem już czy ktoś nie ma do sprzedania urzywanego bo nowy sporo kosztuje . Pozdrawiam i życzę Wesołych świąt . Jeśli ktoś ma proszę o kontakt .

[ Dodano: Pią Gru 28, 2007 22:45 ]
Witam mam dość co się dzieje ? założyłem dziś termostat i to samo , gdy go przegonie szybko płyn jak głupi szaleje , jak go zgasiłem w górnym przewodzie nie było płynu ,syczało bulgotało dolny przewód jest zimny ale w aucie ciepło a w czasie jazdy wskazówka temp. poszła prawie na maxa a potem spadła. Czy znowu mogli nieodpowietrzyć tego szlałfiku co idzie do głowicy czy co ? pomocy proszę

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 11:44 ]
Witam poszukuje fotki lub jakiejś porady mianowicie chodzi o termostat jaki ma iść do mojego silnika , to jest rover 416 v16 si , bo prawdopodobnie są dwa rodzaje tych silników jakiś HD i inny i termostaty idą inne , ze stopka i bez bo okazało się że mechanik wyrzucił przy wymianie na nowy ten co był od nowości . A inny pan twierdzi że to morze być wina złego termostatu więc proszę jeśli ktoś ma jakieś informacje o tym lub fotkę .

[ Dodano: Sob Gru 29, 2007 11:45 ]
Witam poszukuje fotki lub jakiejś porady mianowicie chodzi o termostat jaki ma iść do mojego silnika , to jest rover 416 v16 si , bo prawdopodobnie są dwa rodzaje tych silników jakiś HD i inny i termostaty idą inne , ze stopka i bez bo okazało się że mechanik wyrzucił przy wymianie na nowy ten co był od nowości . A inny pan twierdzi że to morze być wina złego termostatu więc proszę jeśli ktoś ma jakieś informacje o tym lub fotkę .

piter34 - Pon Gru 31, 2007 16:50

siwek napisał/a:
Witam poszukuje fotki lub jakiejś porady mianowicie chodzi o termostat jaki ma iść do mojego silnika , to jest rover 416 v16 si , bo prawdopodobnie są dwa rodzaje tych silników jakiś HD i inny i termostaty idą inne , ze stopka i bez bo okazało się że mechanik wyrzucił przy wymianie na nowy ten co był od nowości . A inny pan twierdzi że to morze być wina złego termostatu więc proszę jeśli ktoś ma jakieś informacje o tym lub fotkę .

Typ silnika i stosowanego termostatu jest jeden.

siwek - Wto Sty 22, 2008 19:47
Temat postu: Rover 416 v16 rok 1997 benzyna
Witam Mam nadal problem z układem chłodzenia mianowicie jak już pisałem po wymianie uszczelki pod głowicą i z planowaniem, sprawdzeniem na szczelność głowica jest w porządku.
Dodam że przy Wymianie uszczelki wymieniłem pompę wodną i już cztery termostaty. Po prawidłowym Odpowietrzeniu na wolnych obrotach jest ok. Abym tylko jechał szybciej temperatura rosnie na Maxa , i wywala płyn. Sprubowalem wyjąć termostat i jeździć bez niego
, było w porządku ale auto nie miało temperatury i jeździłem na ssaniu.
Zakupiłem termostat ORGINALNY i Kazałem wstawić okazało sie że nadal robi sie to samo , więc mechanik rozebrał jeszcze raz głowicę , aby sprawdzić czy nie zrobił pomyłki stwierdził że auto musiało być już robione w BELGii bo jest nowa uszczelka metalowa .
Dopiszę że przed wymianą tej uszczelki było w porządku , a uszczelkę wymieniałem z powodu wydmuchania i od tamtej pory już TRZY miesiące mechanik nie wie co jest . Może ktoś z was miał taki przypadek. Napiszę rówienież odpowietrzanie było prawidłowe jak tu z forum podane.
POZDRAWIAM

piter34 - Sro Sty 23, 2008 11:02

siwek, scaliłem Twój nowy wątek z tym starym, aby wszystko było w jednym miejscu.

Podobny problem z autem (R214i, 1.4 8V) miał bodajże Viniu. Okazało się głowica jest nieszczelna i skończyło na wymianie głowicy.
Tutaj jest ten wątek:
http://forum.roverki.eu/v...highlight=viniu

i tutaj też:
http://forum.roverki.eu/v...highlight=viniu

siwek - Sro Sty 23, 2008 11:49

piter głowice miałem sprawdzana na szczelność jest ok nawet po złożeniu silnika po tych objawach co mam sprawdzali specjalnym urządzeniem czy sie pojawiają spaliny w płynie i nic nie wykazało , czytałem te posty co mi kazałeś u mnie są trochę inne objawy wiec nie wiem co myśleć .
piter34 - Sro Sty 23, 2008 16:08

siwek napisał/a:
czytałem te posty co mi kazałeś u mnie są trochę inne objawy wiec nie wiem co myśleć .

Cały układ chłodzenia musi być drożny i odpowiednio podłączony, odpowietrzony, musi być sprawna pompa wody, musi być sprawny korek zbiorniczka. Nie wiem co więcej podpowiedzieć.

AndrewS - Sro Sty 23, 2008 17:47

no i ten zaworek na wylocie glowicy co byla o nim mega dyskusja

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#156137

siwek - Sro Sty 23, 2008 19:08

Koledzy ten zaworek był sprawdzany to tylko śród zaciśnięty i on chodzi . Byłem dziś złożyli auto tylko chłodnice wyjęli pytam po co to ? A mechanik kazał zobaczyć i jest w paru miejscach ta siatka taka ze jak palcem dotknę to sie kruszy mechanik odrazu mi powiedział że trzeba kupić drugą , ja mowie że ona nielejne morze zostawić i pojechałem nie wiem co zrobi znalazł w internecie chłodnicę z wiatrakiem za 200 zł a muj wiatrak jest dobry nowa chłodnica kosztuje 260 zł już mam dosyć kosztów . Więc mogło to być przyczyna tego co mam ? pozdrawiam
AndrewS - Sro Sty 23, 2008 20:30

u mnie tez sie tak kruszy i jest wszystko ok, to sie kruszy pomiedzy kanalami wodnymi i z woda sie nie styka, w/g mnie calkowicie to nie ma zwiazku
piter34 - Czw Sty 24, 2008 10:38

AndrewS napisał/a:
w/g mnie calkowicie to nie ma zwiazku

Wg mnie też.
Najważniejsze, aby chłodnica była drożna i nie za bardzo "ukruszona" (jakoś to ciepło musi odprowadzać).

siwek - Czw Sty 24, 2008 12:32

Ktoś z waz pisał mi kiedyś że morze jest założony odwrotnie termostat morze ktoś napisać jak powinien być założony poprawnie lub jakieś fotki . pozdrawiam
AndrewS - Czw Sty 24, 2008 14:03

hmm jak to napisac, ta wezsza czescia termostatu w strone paska rozrzadu,
siwek - Pią Sty 25, 2008 09:26

koledzy a morze to nagrzewnica jest przyczyna tego cyrku , wcześniej jak to przyprowadziłem z belgi był zalany woda , morze po spuszczeniu jest zatkana u góry już nie wiem ale pewnie ja wyciągnie mechanik.
piter34 - Pią Sty 25, 2008 16:45

siwek napisał/a:
koledzy a morze to nagrzewnica jest przyczyna tego cyrku , wcześniej jak to przyprowadziłem z belgi był zalany woda , morze po spuszczeniu jest zatkana u góry już nie wiem ale pewnie ja wyciągnie mechanik.

Możesz się o tym przekonać robiąc test "problemu" przy zamkniętej nagrzewnicy (pokrętło ustawione na "zimno").

siwek - Pią Sty 25, 2008 16:55

Piter zabrałem dziś auto tylko teraz mnie zastanawia bo jest wszystko , ok poza tym że gdy jadę wskazówka temperatury spada , ogrzewanie jest płynu nie wywala , i zastanawia mnie jedna rzecz czy okłamali mnie i powiedzieli że włożyli termostat bo coś mi sie wydaje że nie i na odczepnego bo już maja dość tak zrobili , choć i wiszę kasę za nową uszczelkę , kopułkę , palec , za sporą ilość płynu i za robociznę druga bo przecież raz za planowanie i uszczelkę zapłaciłem tylko ta jest juz cała metalowa i kosztuje 200 zł.
piter34 - Pon Sty 28, 2008 11:46

siwek napisał/a:
ok poza tym że gdy jadę wskazówka temperatury spada

No to może świadczyć o braku termostatu.

Zrób najprostszy test. Odpal ZIMNY silnik i dotknij ręką górnego węża idącego z silnika do chłodnicy. Powinien być zimny i dopiero, gdy silnik się nagrzeje NAGLE zrobić się ciepły (w momencie otwarcia termostatu). Jeżeli nagrzewa się stopniowo, to termostat jest wyjęty.

siwek - Pon Sty 28, 2008 11:51

Piter termostat jest tylko że zrobili w nim trzy otwory , narzazie jest ok ,jak jeżdżę tylko słabo wieje ciepło to morze nagrzewnica ? , a i dałem ogłoszenie do sprzedania wprawdzie wszystko wymienione już mam tylko jeździć .