|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z kołem przednim
piotrek821 - Pią Gru 28, 2007 01:59 Temat postu: [R620] Problem z kołem przednim Witam . Kolejne krotkie pytanie. Co to moze byc?? Przednie prawe kolo stoi strasznie krzywo - tzn. dol kola jest bardziej skierowany do samochodu a gora na zewnatrz w skutek czego drze opone jak cholera. Za tarcza widac cosik takiego okraglego jak pierscien z nacieciami i tez krzywo z tamtad wystaje. Czy to lozysko??
No i czy mozna jezdzic nadaj jak urwal sie ten pierscin metalowo - gumowy na polosi - to chyba sie nazywa stabilizator osi czy jakos tak
sTERYD - Pią Gru 28, 2007 07:50
sprawdź swożnie wahaczy, bo wydaje mi się ze to tam jest luz, gdyby to było od łożyska, to koło by już jeździło osobno
ten pierścień z nacięciami to pierścień ABSu,
a jeśli chodzi o ten pierścień metalowo gumowy, to nie wiem o co chodzi
stabilizator to pręt łączący wahacze po obu stronach auta.
thef - Pią Gru 28, 2007 09:50
Chyba chodzi o tą przeciwwagę na prawej półosi. Bez tego można jeździć, no ale chyba przydałoby się to kiedyś założyć, bo po jakieś licho producent to zamontował .
sTERYD - Pią Gru 28, 2007 11:33
jak to to , to jest to tłumik drgań skrętnych, i jak jest luźny, to będziesz czuł drgania przy prędkościach 100-130 (tak jak przy niewyważonym kole), żeby działał poprawnie trzeba go przymocować w mniej więcej tym samym miejscu
Brt - Pią Gru 28, 2007 11:45
aż sprawdze, czy takie cudo mam u siebie, bo coś nie pamiętam
sTERYD - Pią Gru 28, 2007 11:47
masz masz
takie dwa pierścienie gumowe na środku półosi połączone ze sobą gumowymi żebrami
(w sumie działa jak koło dwumasowe )
thef - Pią Gru 28, 2007 13:13
sTERYD napisał/a: | takie dwa pierścienie gumowe na środku półosi połączone ze sobą gumowymi żebrami
(w sumie działa jak koło dwumasowe ) | Kurcze, u mnie to troszkę chyba inaczej wygląda, po prostu pierścień, który mi też lotto i muszę to chyba siakoś umocować do półosi (może być opaską?), no ale może Ty sTERYD tak barwnie to opisałeś, a ja nie przyglądałem się temu zbyt dokładnie .
sTERYD - Pią Gru 28, 2007 15:10
no to jest tak , że jeden pierścień jest przyklejony do półosi, a drugi jest większy dookoła tego pierwszego i jest do niego przymocowany paroma gumowymi żebrami także z wierzchu wygląda jak jeden, a dopiero jak się patrzy z profila (wzdłuż półośki) to widać że są oddzielnie.
piotrek821 - Pią Gru 28, 2007 17:50
dokladnie ten sam pierscien u mnie lata i lata - troche to denerwujace podczas jazdy ale innych skutkow nie zauwazylem, a jezeli to kolko z nacieciami to pierscien abs to by sie zgadzalo bo czasem wariuje - jak nacisne leciutko hamulec to odrazu sie zalacza a czasem wogole nic.
Ale ciagle nie jestem pewien czemu kolo stoi tak krzywo??
|
|