|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
Bocian_s - Pią Sty 11, 2008 08:34 Temat postu: [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne Witam.
Szybkie pytanka:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
3. Jak wygląda koło zamachowe w serii T (wymiary zewnętrzne, mocowanie tarczy sprzęgła, miejsce na czujnik położenia wału, tryby wieńca pod rozrusznik) i jak się to ma do 1,8 serii K?
Może ma ktoś koło zamachowe do serii T coby mógł zmierzyć i obfotografować obie strony. Może też i skrzynię...
A w sprawie skrzyni to czy przy okazji mógłbym prosić o zmierzenie odległości między płaszczyzną przykręcenia skrzyni( do silnika serii T) a płaszczyzną rozpoławiania skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Bocian_s - Pon Sty 14, 2008 20:34
No dzięki panowie za info .
Puki co znalazłem coś takiego:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=226921
Zobaczymy co tam da się dowiedzieć.
Pozdrawiam.
piter34 - Sro Sty 16, 2008 15:00
Bocian_s napisał/a: | 1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K? |
W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...
Bocian_s napisał/a: | 2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K? |
R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T
Bocian_s - Sro Sty 16, 2008 19:11
piter34 napisał/a: | Bocian_s napisał/a: | 1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K? |
W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...
Bocian_s napisał/a: | 2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K? |
R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T |
Dzięki i za to
Udało mi sie ustalić że sprzęgło jest takie samo (ten sam numer katalogowy).
Przypuszczam że koło zamachowe w 2,0 jest kompatybilne z serią K.
liczę na to że da się zastosować zamach z 2,0 do silnika 1,8 uzbrojonego w elektronikę z poldrovera 1,4. Dlatego potrzebuję zdobyć zamach z dwoma brakującymi zębami znaczników.
Przez analogię z serią K prawdopodobnie takie koło jest w modelach do 95 roku. Potem już było 4 wycięcia.
Co do skrzyni PG1 to o ile mi wiadomo to jest też ona stosowana w silnikach diesla. Jeśli różnią się tylko przełożeniami to da się ją zastosować do moich celów .
PS. Wiem że to nie giełda ale może ktoś ma padniętą skrzynię PG1 i zamach do 20T4 z dwoma wycięciami
Bocian_s - Sro Sty 16, 2008 20:55
Kolejne efekty poszukiwań:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=132776
Jak ktoś zna angielski dobrze to ma całe kompedium wiedzy o silniku 2,0T.
Senn - Sro Sty 16, 2008 23:16
piter34 napisał/a: |
W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...
Bocian_s napisał/a: | 2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K? |
R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T |
Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1? Z tego co sie orientuje to kolo zamachowe ma identyczna liczbe zebow dla czujnika polozenia walu i "dziury" sa w tych samych miejscach jesli chodzi o stopnie dla np Vitesse z 92 roku i serii K w Poldoroverku.
Co do srednicy sprzegla to gdzies obilo mi sie o oczy ze tarcza ma 228mm (byc moze to bylo w Ti)
Marrkus - Sro Sty 16, 2008 23:55
Skrzynię PG1 montowano od początku produkcji R600 do modeli z silnikami serii L i T (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em)
Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 08:39
Marrkus napisał/a: | ... (przy siniku serii T Była skrzynka z TorSen-em) |
Co to jest .
Senn - Czw Sty 17, 2008 08:41
To jest cos w rodzaju szpery tylko przy przednim napedzie. Tak mi sie wydaje.
Marrkus - Czw Sty 17, 2008 09:22
Dobrze ci się wydaje. Jest to mechanizm który przerzuca napęd na koło posiadające większą przyczepność. Np jak staniesz jednym kołem na lodzie a drugim na asfalcie to normalny napęd przekaże cały moment napędowy na koło stojące na lodzie a w przypadku Torsena będzie przekazywało również na te stojące na asfalcie
Brt - Czw Sty 17, 2008 10:39
i nie musi to być tylko dla przedniego napędu Torsen to taki trochę bardziej rozbudowany mechanizm róznicowy.
Jedna z wersji jest narysowana tu:
http://www.torsen.com/products/T-2.htm
piter34 - Czw Sty 17, 2008 12:44
Senn napisał/a: | Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1? |
No tak... np. w R820, czy w kanciakach 220/420
Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 13:41
Co nie zmienia postaci rzeczy że PG1 od silnika 2,0 raczej nie przepnę do silnika 1,8 bo o ile boczne mocowanai by pasowaly to górne są za wysoko...
Ale taki torsen by się przydal w tylnym moście o ile udalo by się to dopasować
GG - Czw Sty 17, 2008 13:49
Zaintrygował mnie trochę ten torsen. Czy będzie pasował taki z 620ti do 420si? Da się go przełożyć?
piter34 - Czw Sty 17, 2008 14:17
GG napisał/a: | Da się go przełożyć? |
Skrzynię można przełożyć.
Marrkus - Czw Sty 17, 2008 18:31
Myślę nawet że w ostateczności sam dyferencjał da się przerzucić (ale nie jestem na 100% pewien). A skrzynia do 2.0 serii T powinna pasować do 1.8 bez większych problemów. Skrzynie te pomimo wielu odmian miały takie same obudowy (różnice wynikały z zamontowanego dyferencjału, przełożeń i przekładni głównej - dostosowane do konkretnych silników) wydaje mi sie że nawet istniała by możliwość zamontowania PG1 do silników serii K o pojemnościach mniejszych niż 1.8 kwestia zamontowania odpowiedniej płyty adaptacyjnej ( z silnika 1.8)
Kiedyś znałem chłopaka któremu mechanik wstawił silnik z renówki 1.6 do FSO 1500 kwestia dopasowania sprzęgła i odpowiedniej płyty-adaptera - fajnie to chodziło
Bocian_s - Czw Sty 17, 2008 23:01
Tyle że w serii K nie ma płyty adaptacyjnej. Skrzynię przykręca się bezpośrednio do bloku. no chyba że przy skrzyni PG1 zastosowano coś takiego ale mi nic o tym nie wiadomo.
GG - Pią Sty 18, 2008 14:00
piter34 napisał/a: | GG napisał/a: | Da się go przełożyć? |
Skrzynię można przełożyć. |
A sam mechanizm?
Bocian_s - Pią Sty 18, 2008 18:31
Witam
Coby nie tworzyć dodatkowych tematów prosiłbym szacowne grono o schemat elektryczny silnika 20T4.
Druga sprawa to czy ktoś wie jaką wydajność mają wtryskiwacze w tym silniku.
Pozdro.
sTERYD - Pią Sty 18, 2008 18:35
w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat
Bocian_s - Pią Sty 18, 2008 23:18
sTERYD napisał/a: | w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat |
Z tego co wiem to 2,0 ma czujnik spalania stukowego którego nie spotkałem w żadnym K (a widziałem wszystkie z wyjątkiem 1,1 )
Tak BTW na moim rodzimym forum FSO właśnie toczy się spór o ten czujnik i z tego co piszesz kolego sTERYD jest on tam ale go "nie ma" więc każdy ma po części rację bo koleś który twierdzi że jest opiera się na jakiejś instrukcji serwisowej.
A macie moze gdzieś jakiś skan tego schematu??
Marrkus - Sob Sty 19, 2008 12:02
Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale:
i nr 2
*Fragmenty instalacji elektrycznej R600 z silnikiem 20T4.
Wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi - myślałem że w silnikach serii K jest płyta adaptacyjna ale po obejrzeniu zdjęć silników na allegro rzeczywiście brak tam tego elementu - skrzynia przykręcana do korpusu silnika - tylko jak to jest z sprzęgłem i kołem zamachowym bo wygląda jak by jego część była odkryta i patrząc od strony silnika to powinno być widoczne koło zamachowe i jeszcze jedno jak silnik 1.8 jest sprzęgnięty z PG1? Skoro ta skrzynia jest łączona z tym silnikiem to albo ma on inny korpus (choć z tego co tu wyczytałem to wszystkie silniki serii K z zewnątrz wyglądają podobnie) albo PG1 fizycznie pasuje do pozostałych siników serii K?
Bocian_s - Sob Sty 19, 2008 19:28
A ten schemat to nie przypadkiem od wersji turbo?? Czy do wolnossącego jest taki sam schemat.
Zastanawia mnie co to jest:
- purge valve (czyżby filtr par paliwa??)
- boost pressure sensor...
Reszta powiedzmy że wiem.
Widzę też że w 20T4 nie ma kopułki i rozdzielacza.
Ciekawe czy dałoby radę wsadzić ECU z 2,0 do obsługi 1,8. W sumie w ostateczności trzeba by dołożyć jeszcze ze dwa czujniki i powinno latać...
Bocian_s - Nie Sty 20, 2008 10:49
Udało mi się pozyskać info w sprawie wymiarów z allegro:
Jak widać nie pasuje do serii K Chyba że koleś się pomylił ale wątpię.
Marrkus - Nie Sty 20, 2008 11:43
Silnik 20T4 posiadał kopułkę do 1996 (przynajmniej tak było w R600). Później tak jak na schemacie - wszystko elektronicznie.
Schematy faktycznie od silnika z turbo (R600ti) , poniżej zamieszczam schematy od R400, tam ten silnik był montowany w wersji wolnossącej
piter34 - Pon Sty 21, 2008 16:19
Bocian_s napisał/a: | o schemat elektryczny silnika 20T4. |
W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych...
Bocian_s - Pon Sty 21, 2008 19:01
piter34 napisał/a: | Bocian_s napisał/a: | o schemat elektryczny silnika 20T4. |
W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych... |
Za to na silniku całe mnóstwo.
Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.
Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...
A tak przy okazji schematów to jak wygląda czujnik drogi, spalania stukowego i czujnik temperatury paliwa w serii T bo w K nie ma takich wynalazków (bynajmniej w w poldoroverze).
Może ktoś ma schemat z przed 96 roku??
piter34 - Pon Sty 21, 2008 22:47
Bocian_s napisał/a: | Może ktoś ma schemat z przed 96 roku?? |
W AutoDacie będą schematy, ale tego się w rozsądny sposób nie zmieści na zrzucie ekranowym.
Senn - Pon Sty 21, 2008 23:05
Bocian_s napisał/a: |
Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.
Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...
|
Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku
Co do otworow do przykrecenia to na pierwszy rzut oka wydaje sie ze jest identycznie. Przynajmniej jesli chodzi o schemat rozmieszczenia.
A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8
Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 07:37
Senn napisał/a: | A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8 |
Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...
Senn napisał/a: | Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku |
No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...
Senn - Wto Sty 22, 2008 08:21
Bocian_s napisał/a: |
Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc... |
Skoro ma kolo zostac od poldorovera to elektronika od T niepotrzebna. Cena kompow i kolka zamachu to rzecz wzgledna i przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje.
Senn napisał/a: |
No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć... |
Tak tylko ze tutaj wystepuja obroty 7000rpm i bardzo duze znaczenie ma idealne osadzenie zamachu.
Mnie martwi inna rzecz. Srdnica kola zamachowego. Jakies strasznie ogromne. Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika.
Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 09:13
Senn napisał/a: | Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika |
Ja myślę od razu kompleksowo czyli o zrobieniu dzwona do skrzyni forda pod sprzęgło 215 oraz osadzeniu rozrusznika w taki sposób aby można bylo manewrować kolami zamachowymi przestawiajac rozrusznik wg potrzeb.
Senn napisał/a: | przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje |
oby oby.
Senn - Wto Sty 22, 2008 10:59
No zrobilem mala rozkminke schematu i wyglada na to ze jest 99% kompatybilne z poldoroverem. pol-grupowe kluczowanie wtryskiwaczami nie stanowi problemu. Kilka zbednych pinow. Trzebaby puscic jeszcze przewod od sterownika Immo. W zasadzie to wszystko.
Bocian_s - Wto Sty 22, 2008 12:55
Ale schemat czego rozkimaleś??
Senn - Wto Sty 22, 2008 14:16
Skonfrontowalem schemat sterownika od serii T ze sterownikiem K poldorovera.
Bocian_s - Pią Sty 25, 2008 21:44
Dzisiaj odbyłem wycieczkę do Igań do pewnej znanej firmy i przeprowadziłem oględziny kół na żywo (może nie tyle kół co wałów).
i wniosek jest jeden: Ni huhu do siebie nie pasują ...
Więc raczej nie będzie tarczy 215 w moim autku. Jest jeszcze co prawda dwie opcje bazujące na kole zamachowym 1,8(koszt od 100zł w górę) ale obie już są dość kosztowne:
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,4 roverowskiego wyposażonego w rozdzielacz WN na kopułce wraz z immo
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,8 wraz z immo również w wersji kopułkowej.
No ale to już się robią pokaźne sumki ...
|
|