|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R 220 2,0 SDi ]
FREDek - Nie Sty 20, 2008 05:27 Temat postu: [ R 220 2,0 SDi ] Witam wszystkich. Jestem nowym forumowiczem, jak i posiadaczem Roverka 220 SDi. Baaaardzo mi się podobają Rovery, a 220 SDi odpowiada moim potrzebom niemal idealnie, ale...
...więcej auto jest u mechanika, aniżeli nim jeżdże (sprzedałbym, bo już mam dość finansowo, fizycznie i psychcznie(!) ale - jak wspominałem - "lezy" mi idealnie i jest śliczny!!)
Przejdżmy jednak do meritum sprawy...
Z poważnymi problemami już się chyba uporałem (m. in. uszkodzona uszczelka pod głowicą i wszechobecny płyn z silnika; na dniach będę oddawał auto do ponownego czyszczenia). Zostały mi już (chyba) tylko detale... które są dość istotne.
1. Niezbędna jest wymiana filtrów (po włączeniu nawiewu nieprzyjemny zapach i baaaardzo parujące szyby).
2. Silniczki do spryskiwaczy (nie słyszę pracy silniczków, albo nie wiem, ze słyszę - ciężko powiedzieć).
3. Lampy przednie (chciałbym halogenowe(?) o czarnych "kloszach". Na tylnie przyjdzie jeszcze czas.
4. Materiałowe wykończenia drzwi do odtworzenia.
+
kilka detali w środku.
Kwestia jest taka, że nie wiem:
-gdzie
-jakie
-ile to moze kosztować...
Zwyczajnie to moj pierwszy samochód stąd też takie, a nie inne rozterki, które - mam nadzieję - pomożecie mi rozwikłać. Jeśli ktoś jest z Lublina lub okolic; zna się na "R" i miałby czas, jak i ochotę to bardzo chętnie się spotkam, by zerknął na nabyte przeze mnie autko...
Z góry, dziękuję.
ADAM1 - Nie Sty 20, 2008 09:49
FREDek napisał/a: | 1. Niezbędna jest wymiana filtrów (po włączeniu nawiewu nieprzyjemny zapach i baaaardzo parujące szyby). |
Wymien filtr przeciwpylkowy i odkaz kanaly nawiewu i po sprawie - instrukcja znajduje sie w FAQ technicznym na stronie klubowej
FREDek napisał/a: | 2. Silniczki do spryskiwaczy (nie słyszę pracy silniczków, albo nie wiem, ze słyszę - ciężko powiedzieć). |
Ale co sie dzieje, nie spryskuje ?
Sprawdz bezpieczniki na poczatek, a nastepnie podlaczenie ich(czy styki nie sa zasniedziale)
FREDek napisał/a: | 3. Lampy przednie (chciałbym halogenowe(?) o czarnych "kloszach". Na tylnie przyjdzie jeszcze czas. |
Niebardzo rozumiem co rozumiesz poprzez "lampy halogenowe". Jesli chodzi ci o reflektory , to obawiam sie ze cos takiego nie istnieje, mozesz sobie jedynie halogeny dolozyc
FREDek napisał/a: | 4. Materiałowe wykończenia drzwi do odtworzenia. |
Poszukaj na allegro firm zajmujacych sie rozbieraniem aut (moga byc z GB) i u nich zapytaj o kompletne boczki
FREDek napisał/a: | uszkodzona uszczelka pod głowicą i wszechobecny płyn z silnika |
Mam nadzieje , ze oddales auto do kompetentnego mechanika
Brt - Nie Sty 20, 2008 16:28
ad1. dodałbym jeszcze osuszenie wnętrza i sprawdzenie czy nie ma gdzieś przecieków i wody pod dywanikami.
ad2. bezpieczniki na początek a później dostać sie do pompek i sprawdzić czy są, czy działają i czy dochodzi do nich napięcie. (są pod zderzakiem przed prawym nadkolem)
ad3. lampy musisz wymieniać czy po prostu te co masz chcesz przerobić?? Na zdjęciach ze spotu w ZG jest widoczny R200 xROnx'a w którym zostały wybielone kierunki a wnętrze pomalowane na czarno (oczywiście oprócz odbłyśników )
ad4. Jak jesteś zdolny i pracowity, to możesz sam sobie obić boczki na nowo, lub oddać do tapicera, oczywiście jeśli nie chcesz kupować używek jak napisał Adam powyżej Tommyyogi robi taki zabieg u siebie w R400, pewnie się pochwali na forum jak wyszło
No właśnie co było z Twoim silnikiem, bo to rzadki przypadek w klekocie
FSEbola - Nie Sty 20, 2008 18:38
dolacze sie z zapytaniem ......
2. Silniczki do spryskiwaczy tyl i przod
--- sprawdzilem bezpieczniki .... OKEY
--- sparwdzilem styki silnika .... OKEY
--- napiecie do silniczkow nie dochodzi ....
gdzie szukac przyzczyny awarii ? szczegolnie chcodzi mi o spryskiwacze na przod , zimowa pora jak jest chlapa nie da sie bez nich jezdzic
ADAM1 - Nie Sty 20, 2008 19:17
Sprawdz czy dochodzi/wychodzi napiecie z manetki
FSEbola - Nie Sty 20, 2008 19:23
ADAM1 napisał/a: | Sprawdz czy dochodzi/wychodzi napiecie z manetki |
a co to jest manetka
FREDek - Nie Sty 20, 2008 20:33
Brt napisał/a: |
No właśnie co było z Twoim silnikiem, bo to rzadki przypadek w klekocie |
Wracając z zachodu kraju do Lublina w Kaliszu po ruszeniu ze świateł spod maski zaczęły lecieć kłęby dymu i pary. Zatrzymałem się i zacząłem szukać pomocy, ale niestety takowej nie otrzymałem nawet od kilkakrotnie przejeżdżającej policji Po kilku godzinach kolega ściągnął mnie do Ostrowa Wlkp., gdzie mechanicy zajęli się autem. Głowica poszła do Krotoszyna, by sprawdzić czy jest cała i z miejsca zamówiono nową uszczelkę pod głowicę. Do tego doszedł przewód, który nazywali "trójnóg" no i komleksowe czyszczenie z płynu silnikowego, który był dosłownie wszędzie (z wymienionego przewodu wyciekając zasyfił "wszystko", a do tego w zbiorniczku z płynem do chłodnicy było full cieczy z silnika - o przewodach nie wspominając). Wymienili, przeczyścili i zgarniając niemal 2 tysiace odesłali do domu z poleceniem ponownego "przepłukania" silnika i przewodów po przejechaniu tysiaca kilometrów (koszt: 130 zł). Jutro skoczę do księgowej, to zeskanuję kosztorys z opisem od mechanika z Ostrowa Wlkp..
P.S.
Dziękuję za rady, ale przyznam się bez bicia, ze połowy nie rozumiem i nie mam zielonego pojęcia gdzie tego szukać i jak to wygląda.
Poszukuję kogoś, kto mi palcem pokaże gdzie, co i dlaczego... Wtedy będzie miało to jakiś sens i pożytek na przysżłość...
ADAM1 - Nie Sty 20, 2008 22:27
FSEbola napisał/a: | a co to jest manetka |
To jest "to", czym wlaczasz wycieraczki i spryskiwacze, a wychodzi ona z obudowy pod kierownica.
Po drugiej stronie kierownicy masz manetke od kierunkowskazow i przelacznika swiatel drogowych......
Sory , ale inaczej tego nie sformuluje
Brt - Nie Sty 20, 2008 23:35
może być np. dźwignia lub włacznik wycieraczek
FSEbola - Pon Sty 21, 2008 16:50
ADAM1 napisał/a: |
To jest "to", czym wlaczasz wycieraczki i spryskiwacze, a wychodzi ona z obudowy pod kierownica.
Po drugiej stronie kierownicy masz manetke od kierunkowskazow i przelacznika swiatel drogowych......
Sory , ale inaczej tego nie sformuluje |
okey juz wie o co Ci chodzi .... pytanie tylko ktore to przewody sa od spryskiwacza ?
sciagnalem sobie RAVE_nowy ale nie chce mi sie odpalic z Acrobata ....
Brt - Pon Sty 21, 2008 17:35
Ty potrzebujesz RAVE-stary RAVE Stary ma swojego acrobata i tylko pod nim chodzi. nie wiem jak jest z nowym. Więc, żeby odpalić to musisz miec tego nowego acrobata zamkniętego.
FSEbola - Pon Sty 21, 2008 20:06
Brt napisał/a: | Ty potrzebujesz RAVE-stary RAVE Stary ma swojego acrobata i tylko pod nim chodzi. nie wiem jak jest z nowym. Więc, żeby odpalić to musisz miec tego nowego acrobata zamkniętego. |
tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA
String - Pon Sty 21, 2008 20:28
Brt napisał/a: | może być np. dźwignia lub włacznik wycieraczek |
Lub "zwyczajnie" - przełącznik zespolony
Brt - Pon Sty 21, 2008 22:01
FSEbola napisał/a: | tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA |
yyyyyyy u mnie działa był jeden nieaktualny link do nowego RAVE'a ale został usunięty.
sTERYD - Wto Sty 22, 2008 00:20
a z kolei zeby otworzyc Rave_nowy trzeba cofnac czas
giewu - Wto Sty 22, 2008 08:42
FSEbola napisał/a: | ...tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA |
przed chwilką sprawdziłem i działa na pewno ... KLIK
sTERYD - Wto Sty 22, 2008 10:05
a nawet jakby nie działał, to jest na http://www.kfilipowicz.ps.pl/ROVER/
tak sobie trochę nachomikowałem
FSEbola - Wto Sty 22, 2008 13:07
sTERYD napisał/a: | a z kolei zeby otworzyc Rave_nowy trzeba cofnac czas |
??..tzn.????
sTERYD - Wto Sty 22, 2008 14:25
jak byś chciał odpalić Rave_nowy, to trzeba przestawić datę systemową na maj 2002 lub wcześniej
FSEbola - Wto Sty 22, 2008 16:12
sTERYD napisał/a: | jak byś chciał odpalić Rave_nowy, to trzeba przestawić datę systemową na maj 2002 lub wcześniej |
trzeba by bylo o tym napisac w FAQ Technicznym ..... nie kazdy o tym wie ...
udalo mi sie odpalic Rave_NOWY ...DZIEKI
Brt - Wto Sty 22, 2008 20:17
w plikach ściągniętych z RAVE jest "instrukcja obsługi"
sTERYD - Sro Sty 23, 2008 01:41
FSEbola,
tylko po co Ci on??
przecież masz R200, do którego jest stary RAVE, w wypadku którego cofanie czasu nie jest potrzebne
A informacje o koniecznych operacjach do odpalenia wsiech programów są, były i będą, tylko trzeba chcieć poszukać
piter34 - Sro Sty 23, 2008 11:48
sTERYD napisał/a: | przecież masz R200, do którego jest stary RAVE, w wypadku którego cofanie czasu nie jest potrzebne |
...i uruchamia się go plikiem Tdata.exe
|
|